Novinky
Máš pravdu, ale to je marketing.
Elektromobily jsou zatím kvůli drahým bateriím hodně drahé, když se to ale okoření tisíci koňmi a z 0-100 to porazí LaFerrari, tak už se cena tak vysoká nezdá 😄
Elektromobily jsou zatím kvůli drahým bateriím hodně drahé, když se to ale okoření tisíci koňmi a z 0-100 to porazí LaFerrari, tak už se cena tak vysoká nezdá 😄
Počítam, že na realizáciu im chýbajú práve tie prachy, čo sa snažia zbierať. Akurát voči Tesle s reálnymi projektami majú maximálne nefunkčný vzor. Navyše má od reality dosť ďaleko, nehrozí, aby to v tejto podobe šlo na cesty. Interiér radšej ani neukazujú.
Držím im palce, ale sú len na začiatku veľmi dlhej cesty a ak už teraz nemajú peniaze, vidím to na ďalší neúspešný pokus. Ale škoda, minimálne v dizajne nabrali fajn kurz.
Držím im palce, ale sú len na začiatku veľmi dlhej cesty a ak už teraz nemajú peniaze, vidím to na ďalší neúspešný pokus. Ale škoda, minimálne v dizajne nabrali fajn kurz.
Ano, při zachování výkonu může být moment elektromotoru libovolný a auto s ním pojede vždy stejně. Rozdíly se srovnají v odlišném stálém převodu
Výkon a energii určitě nepletu. Ale ještě jednou opakuju, účinnost elektrmotoru - alespoň těch asynchronních i synchronních co se používají v elektromobilech není trvale vysoká jak se nám obvykle elektronaivisti snaží vsugerovat, ale docela silně závisí na zatížení motoru. Tj. má nějaký pracovní bod - snad kolem jmenovitého výkonu, ale při přetížení nebo naopak při slabém využití citelně letí dolů.
Takže elektromotor dimenzovaný na špičku 500 kW bude mít při trvalém provozování kolem 10-15 kW podstatně vyšší ztráty, než seriózněji dimenzovaný elmotor.
Ale ten zase nezrychlí za dvapůl vteřiny
Takže elektromotor dimenzovaný na špičku 500 kW bude mít při trvalém provozování kolem 10-15 kW podstatně vyšší ztráty, než seriózněji dimenzovaný elmotor.
Ale ten zase nezrychlí za dvapůl vteřiny
Opět, prosím, neplést zase výkon a moment. Převodovka je momentový měnič - výkon je stálý.
Neplést, prosím, výkon a energii. Rozjezd na určitou rychlost spotřebuje v podstatě stejnou energii, ať se rozjedu s velkým nebo s malým zrychlením. To platí přesně jen pro zrychlení hmoty. Při přičtení jízdních odporů se spotřebuje energie víc při malém zrychlení, protože zvětšující se jízdní odpory trvají déle. Ale to se potom při pokračující konstantní rychlosto dorovná.
ještě cekam znacky jako maxwell, edison, bell..
a my budeme mit cimrmana a rusaci potemkina >😁
a my budeme mit cimrmana a rusaci potemkina >😁
když vyjdu z výkonu a zrychleni a predpokladu (mylnyho), ze tech 1050 koni je tam hned od zacatku a nedojde k prokluzu, tak to celkem vychazi na 5131kg.
takze v realu to bude min a z toho něco budou delat ty baterky
takze v realu to bude min a z toho něco budou delat ty baterky
praveze u elektromobilu ma krutiaci moment (tzn. okamzity dodavany vykon) najvacsi vyznam, kedze maju bezstupnove prevodovky.
Holt chtějí nové firmy překonat Teslu za každou cenu alespoň papírově. Přitom pro praktické použití je to špatná cesta, když nesmyslně předimenzované elektromotory po většinu času pojedou na zlomek jmenovitého výkonu a tedy s podstatně horší účinnosti než by bylo optimální.
A ještě poznámka, točivé momenty obou nezávislých elektromotorů nelze relevantně sčítat takže těch 1800 Nm je vycucaných z prstu. Na druhé straně ale hodnota krouťáku u elektromobilu stejně není příliš směroplatná 😄 , dynamiku určuje výkon