Novinky
Barry Lyndon
Máš pravdu, ale to je marketing.
Elektromobily jsou zatím kvůli drahým bateriím hodně drahé, když se to ale okoření tisíci koňmi a z 0-100 to porazí LaFerrari, tak už se cena tak vysoká nezdá 😄
Elektromobily jsou zatím kvůli drahým bateriím hodně drahé, když se to ale okoření tisíci koňmi a z 0-100 to porazí LaFerrari, tak už se cena tak vysoká nezdá 😄
houmr
Ved co typickym rodinnym autom sa stane taketo nieco, aby sme mohli tahat baterky
[odkaz]
[odkaz]
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Počítam, že na realizáciu im chýbajú práve tie prachy, čo sa snažia zbierať. Akurát voči Tesle s reálnymi projektami majú maximálne nefunkčný vzor. Navyše má od reality dosť ďaleko, nehrozí, aby to v tejto podobe šlo na cesty. Interiér radšej ani neukazujú.
Držím im palce, ale sú len na začiatku veľmi dlhej cesty a ak už teraz nemajú peniaze, vidím to na ďalší neúspešný pokus. Ale škoda, minimálne v dizajne nabrali fajn kurz.
Držím im palce, ale sú len na začiatku veľmi dlhej cesty a ak už teraz nemajú peniaze, vidím to na ďalší neúspešný pokus. Ale škoda, minimálne v dizajne nabrali fajn kurz.
kalousek
Takže na těch 5000 km by baterky musely mít cca 15 tun a zabraly by půlku kamiónu
kalousek
Ano, při zachování výkonu může být moment elektromotoru libovolný a auto s ním pojede vždy stejně. Rozdíly se srovnají v odlišném stálém převodu
kalousek
Výkon a energii určitě nepletu. Ale ještě jednou opakuju, účinnost elektrmotoru - alespoň těch asynchronních i synchronních co se používají v elektromobilech není trvale vysoká jak se nám obvykle elektronaivisti snaží vsugerovat, ale docela silně závisí na zatížení motoru. Tj. má nějaký pracovní bod - snad kolem jmenovitého výkonu, ale při přetížení nebo naopak při slabém využití citelně letí dolů.
Takže elektromotor dimenzovaný na špičku 500 kW bude mít při trvalém provozování kolem 10-15 kW podstatně vyšší ztráty, než seriózněji dimenzovaný elmotor.
Ale ten zase nezrychlí za dvapůl vteřiny
Takže elektromotor dimenzovaný na špičku 500 kW bude mít při trvalém provozování kolem 10-15 kW podstatně vyšší ztráty, než seriózněji dimenzovaný elmotor.
Ale ten zase nezrychlí za dvapůl vteřiny
starý_kluk
Opět, prosím, neplést zase výkon a moment. Převodovka je momentový měnič - výkon je stálý.
starý_kluk
Neplést, prosím, výkon a energii. Rozjezd na určitou rychlost spotřebuje v podstatě stejnou energii, ať se rozjedu s velkým nebo s malým zrychlením. To platí přesně jen pro zrychlení hmoty. Při přičtení jízdních odporů se spotřebuje energie víc při malém zrychlení, protože zvětšující se jízdní odpory trvají déle. Ale to se potom při pokračující konstantní rychlosto dorovná.
topten
ještě cekam znacky jako maxwell, edison, bell..
a my budeme mit cimrmana a rusaci potemkina >😁
a my budeme mit cimrmana a rusaci potemkina >😁
topten
když vyjdu z výkonu a zrychleni a predpokladu (mylnyho), ze tech 1050 koni je tam hned od zacatku a nedojde k prokluzu, tak to celkem vychazi na 5131kg.
takze v realu to bude min a z toho něco budou delat ty baterky
takze v realu to bude min a z toho něco budou delat ty baterky
Daffy Duck
praveze u elektromobilu ma krutiaci moment (tzn. okamzity dodavany vykon) najvacsi vyznam, kedze maju bezstupnove prevodovky.
Neurotic
Té kapacity bylo dosaženo těmi novými technologiiemi o kterých pořád někde čtu, že přijdou již brzy a nebo se použilo o tunu víc baterek? Jestli to druhé tak to není zase tak složitý a klidně vám udělám dojezd i 5 000km stačí zapojit přívěs kam se ty baterky naskládají >😁
Holt chtějí nové firmy překonat Teslu za každou cenu alespoň papírově. Přitom pro praktické použití je to špatná cesta, když nesmyslně předimenzované elektromotory po většinu času pojedou na zlomek jmenovitého výkonu a tedy s podstatně horší účinnosti než by bylo optimální.
A ještě poznámka, točivé momenty obou nezávislých elektromotorů nelze relevantně sčítat takže těch 1800 Nm je vycucaných z prstu. Na druhé straně ale hodnota krouťáku u elektromobilu stejně není příliš směroplatná 😄 , dynamiku určuje výkon