Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Co se stane, když u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

68 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
bych to fakt nezkoušel protože si můžete docela nabít tlamičku a převodovka bude 100% na odpis
darkom73
osobní zkušenost u klasického automatu z hydroměničem (opel omega B) : pokud jedete krokem a dáte R,automat zařadí zpátečku,ale cukne to trochu.Pokud pojedete krokem a dáte P,málem jsem políbil čelní sklo,nechci domyslet co by se stalo při vyšší rychlosti .
Avatar - Anonym
Anonym
krokem možná nicméně i tak ty lamely a ozubená kolečka atd dostanou na prde*
Avatar - Zappa
Zappa
to zaleži na tom,že v ktorom filme!
lebo tam to nie je žiadny problém. 😉
pavlik123
Vyletí vám motor a budete z toho mít auto bez motoru, tedy vlastně Škodovku ... 😄 😄 😄 😄
webpaja
Tak mi připadá, že si tu někdo změnil nick. Potřeba tahat do všeho škodovku je dětinsky hloupá.
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas, nicméně vona má nějaká škodovka motor? A Ted nemyslím ten ze zahradního traktůrku >😁 >😁
pavlik123
>😁 Přesně tak
Avatar - _Karel_
_Karel_
Bariku, která škodovka konkrétně nemůže mít motor minimálně srovnatelný s konkurencí? Rád si počtu v tom dlouhém seznamu.
Mmch, tady mají všichni borci nějaký extra silný zahradní traktůrky. Není těch 230koní na sekání trávy zbytečných?
Avatar - Anonym
Anonym
Copak výkon, ale ty objemy.

Hele já mam tratkrůrek co má 500 ccm a kolega dokonce co má 750 ccm.

to už se 1,0 a 1,2 celkem blíží ne >😁 >😁 >😁

Šáde už nená ani V6, takže tak.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jsme v evropě, ne v jůesej. Je to v evropě specialita Škody? Škoda je na tom pořád v rámci evropy a mainstreamu značně nadstandardně. To je holý fakt.
jam2015
Hobby je na houby a drahý špás. Ale vysvetli niekomu, že načo mu je bohrhammer za 300 € do murovaného domu. 😉
pavlik123
Klid, je to jen sranda 😄
Avatar - speedfred
speedfred
idem to vyskúšať,dám vedieť!!
Avatar - Anonym
Anonym
dobro došli >😁 >😁
webpaja
Za chvíli vyrážím po 😱 a D1. Dej vědět, kde tě mám nabrat >😁
Avatar - speedfred
speedfred
>😁 :yes: ,na D1 to nemám kde skúsiť,tam človek stojí furt aj keď teraz to je čosi lepšie
webpaja
D1 vyjma dnů š***k je teď úplně v pohodě 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Na to se snad přijedu i podívat... >😒]
webpaja
Včera to byla sice zajímavá cesta (v ČR bude jezdit tak 10 Cadillaců SRX a jeden včera s otevřenou kapotou na 😱 a poprvé mě včera na dálnici předjela Tesla...bylo to před Prahou, asi blízko k chargeru), ale Speedfred to nějak ošálil a nikde nestál. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Těch SRX tu bude víc, zejména té první generace >😁 Jinak už je tu i jedna XT5 >😁
webpaja
Už jsem ti říkal, že můj kamarád ji musel SRX prodat pro neustálé problémy při provozu na E85. Servis Carforyou, který byl zároveň prodejcem si s tím nevěděl rady. Auto spíš stálo než jezdilo.
Avatar - Anonym
Anonym
Si říkal že jezdil k Auto Outlet ne, ted zas ke CarforYou Tuklaty? Ti už zkončili co mam info.

Jen namátkou sem mrknul do inzerce a je na prodel 5 ks první generace a 3 ks druhé. A to 100% není všechno co v republice je...
Avatar - speedfred
speedfred
ále prosím ťa mal som na prevodovke režim S/M a nechcel som s ňou hrať praktiky Sad👋Maso
webpaja
>😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
to udělat na manuálu? 😄
Avatar - holden2
holden2
sierra scorpio prevovka MT75. synchrony i na zpatecce
_Teddy_
Synchron samotny tomu nezabrani. Ten je tam od toho, aby zladil otacky vstupneho a vystupneho hriadela prevodovky. A vstup prevodovky je pri preradovani od motora oddeleny otvorenou spojkou...
Avatar - holden2
holden2
umozni ti zaradit a pak se deje to co se deje
Avatar - speedfred
speedfred
človeče raz som videl nejaký sovietsky film a tam súdruh na Lade nemohol dobrzdiť tak tam švihol v šmyku 4 kolies za "R" . Auto šlo do predu ale pneu sa pretáčali do zadu a krásne dymili
Avatar - Zappa
Zappa
ved o tom som pisal - ze podla filmu je to normálka....
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Šak jo, v Rusku jsi přece dříve řadil 1,2,3,4 i "Rakéta".
(Nebo my pamětníci přece známe film "Rallye Modrý průsmyk", to je taky úchvatná záležitost >😁 >😁 :-! )
Avatar - vabis
vabis
>😁 :yes:
Avatar - beibej
beibej
speedfred dnes 11:04
« Re: Má někdo koule
človeče raz som videl nejaký sovietsky film a tam súdruh na Lade nemohol dobrzdiť tak tam švihol v šmyku 4 kolies za "R" . Auto šlo do predu ale pneu sa pretáčali do zadu a krásne dymili

Hm,... nebyl to žigul, ale policejní pursuit V8 police car. Nebylo to v rusku ale v austrálii. A ten chlápek se jmenoval MadMax. >😒]
Avatar - maxi!
maxi!
to taky.... :-!
Avatar - speedfred
speedfred
bol to sovietsky film,boli sme na tom povinne v kine
Joab
jednou v Chevroletu HHR (mimochodem strašný auto😊), samozřejmě v levym pruhu na šestiproudový dálnici.. auto trošičku poskočilo a chcíplo. Nastartovat za jízdy pochopitelně nešlo, tak jsem se nějak promrcasil do odstavnýho pruhu, zastavil, řadičku na "p", nastartoval a dobrý.
minn1483
Myslím že už aj na starších automatoch by sa nemalo stať nič, ak sa stane tak smola 😁, na nových je to určite nejak ošetrené. Čo sa týka manuálu môžete to skúsiť ale budete očuť silné chrapčanie ale nezaradíte.
aspik83
Mě se stal vyšší level a za jízdy jsem dokázal dát "P"...
Avatar - speedfred
speedfred
A čo na to technika?
Pred včerom sa to podarilo aj mne pri parkovaní a pekne to cuklo autom a mňa hodilo do sedačky.
Avatar - Anonym
Anonym
z toho plyne, že nejlepší ovládání automatu je tlačítky jako to maj některé sportáky + Lincolny a nově už i jeden model GMC. Za jízdy na to nešmatáte, tlačítko zmáčknete vždy když auto stojí, neb P i R se řadí zásadně se zabržděnými koly. Omyl vyloučen >😁
Avatar - speedfred
speedfred
ja mám už iba tlačítka na voliči automatu,a pri parkovaní som stlačil nechtiac P (bola to ale rýchlosť plazenia)
webpaja
Tlačítky? No to je strašná kravina >😒] Dřív to měly Karosy do města >😁
Avatar - Anonym
Anonym
To dřív měla půlka amerik, Čajka M-13 a další auta. Busy to maj samozřejmě všechy, městský - dodnes.
Brin
U BMW nejde za jízdy ani vyřadit na neutrál. Zkoušel jsem kvůli plachtění a smůla.
webpaja
Ničí se tím převodovka, nevyřazovat do neutrálu.
jakubMG
Zvlastni, v eko rezimu BMW 5 s 8ZF vyrazuje pri uvolneni plynu na neutral samo...ze by sebeposkozovani?..:0)
RS
Mně Aisin plachtí jen za studena, jakmile se někde něco ohřeje na provozuschopnou teplotu, tak už jen při rychlosti do 30km/h.
Minule v silných mrazech jsem vyjel na průtah městem a k mému překvapení při cca 80kmh převodovka z kopce vyřadila... nebo minimálně spadly otáčky do volnoběhu.
Avatar - Anonym
Anonym
A z kopce taky? Takže ti to motorem nebrzdí? Dobrý, tak už vím proč někteří mění kotouče po 30 tis km zatímco jiní je maj 90 000 km >😁 >😁 >😁 >😁
blackmetal8
Samozřejmě z kopce taky, to je taky smysl toho řazení neutrálu (nebrzdit motorem). Dělá to každý moderní automat včetně obyčejných Fabií. Je to standartní chování převodovky v eko módu. Udivuje mě, že se tomu někdo pořát diví.
Avatar - Anonym
Anonym
Já teda ještě nejel automatem co by z kopce nebrzdil motorem....A to sem měl automaty od ZF, Mercedesu, GM i Chrysleru. Samozřejmě neutrál to samo neřadí a řadit ho uměle sám je nesmysl.

Chudák brzdy, ty musí někde v alpách při několikakilometrovém klesání dostat těžce na pr*el >😁
jakubMG
Bariku, v Alpach u ZF8 zaradis D nebo S a brzdis motorem. DSG6 mokra umi plachtit i v D rezimu po ubrani plynu, po tuknuti na brzdu ale zaradi a brzdi motorem.

Vse co je stare neni lepsi nez nove, s vyjimkou syru a vin..:0)
webpaja
"Hlavní důvod je ten, že změna režimu mezi pohybem a stáním - tj. mezi P, R, N a D, je pro převodovku náročnější než běžný chod a jako taková by se měla dělat co nejméně. Měla by také probíhat jen když vozidlo stojí a motor běží na volnoběh, nikdy ne za jízdy. Ono plachtění (coasting) byste si tedy měli nechat jen pro vozy s automaty, které jsou na takové použití stavěné. A to dnes většina zdaleka není."

Jen citace, mám v zásadě tu samou převodovku jen ne v BMW a jednoznačně mi to v manuálu výrobce auta zakazuje.
jakubMG
Zajimave tema, proverim v BMW a dam vedet..:0)
jakubMG
U 8ZF to v pohode jde.
lebopreto
dnes po praci som sa nato pozeral a pri rychlosti nad 10km/h nieje mozne zaradit reverse ani parking.

jo a btw. sice nemam startovace tlacitko ale standartny klucik ale brzdu nemusim stlacat pri startovani
Avatar - nathan
nathan
Nechápu co to musí být za myšlenkový pochod, řadit na automatu za jízdy z D do R. nebo vyhazovat za jízdy do N. Čistá demence :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kdyby ses překonal a zamyslel ses trochu víc, možná by tě napadlo, že z D do R při jízdě můžeš přeřadit nechtíc, třeba ťuknutím do řadičky.
Avatar - nathan
nathan
Nemusím se překonávat, ani zamýšlet. Na AT mám odježděno cca 13 let, HDM i DSG. Nastartuji, zařadím D a víc na řadičku nemám zapotřebí šahat. Kromě manévrů kde je zapotřebí přeřazovat D -> R -> D, no a to jsou situace na parkovišti, nebo podobně, kde se jezdí krokem. Nechtíc, tos myslel jak? Vysvětli, třeba jsem trouba já.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Třeba si na řadičku při jízdě položíš ruku- některá auta s tím přímo počítají a umisťují hned za řadičku touchpead. Nebo saháš na tlačítko na palubovce za řadičkou. Nebo máš řadičku coby páčku pod volantem (MB..), je těžké o ni zavadit? Ťuknout do klacku nechtě mi nepřijde nijak nemožné. Mě se to jednou povedlo. 😉
_MT_
Mechanický volič by měl mít zámek (obdobnou funkci plní i "bludiště") a u elektronického to bude celkem jistě ošetřené (pokyn bude od určité rychlosti ignorovat). Jen tak opřením/ zavaděním by to nemělo jít. Stejně jako by za jízdy neměl jít vypnout motor prostým ťuknutím do tlačítka.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zavaděním to šlo, ale jak píšeš- elektronický volič nic neudělá. Jen na mě zapípal.
_MT_
Samozřejmě, že jím pohneš, když nemá zámek. Proto to hlídá elektronika. Mluvil jsem o úspěšném přeřazení, to by jít nemělo prostým opřením nebo zavaděním.
Avatar - Anonym
Anonym
Na volič automatu během jízdy zásadně nešahám, žádná tlačítka za ním nemam. volči pod volantem měly ameriky a nikoho nenapadlo do toho tukat. Na volič se během jízdy prostě nešmatá.
Avatar - holden2
holden2
a ten knoflik taky zmacknes nechtic?
jakubMG
Spolujezdkyne te chce odmenit za bezpecnou jizdu, vasnive se prehodi pres stredovy tunel a ...:0)))
MajoKE
Síce tam nemám R, ale N sa nedá za jazdy zaradiť, a pri stani a zaradenom D moto stojí, neplazi sa. Dvojspojka váži 9 kg , stojí 900€. Radi jemne, okrem 1 stupňa.

Na i30 nie je nutné pri radení z N do D stlačiť brzdu.
blackmetal8
Jako námět na další chytré nápady potažmo články: Co se stane když při couvání zapnu tempomat ?