Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lamborghini vzdoruje: Nástupce aventadoru zase dostane atmosférický V12!

U Lamborghini jdou proti proudu - i nadále zůstávají u atmosférických motorů, výjimkou nebude ani chystaný topmodel.
Zpět na článek
31. 1. 2017 11:33
Re: Lambo rullez
Tobě snad přijde, že je řazení pádly byť i jen vzdáleně tak náročné jako manuální? Pádla zvládne i "airhead" v lodičkách s 15 cm podpatky. Jsou dobrá akorát od toho, aby se člověk oprostil od logiky, což je užitečné hlavně u převodovek, kde ta logika stojí za prd (jenže ty mívají i ten manuální režim na dvě věci). Nebo chceš říct, že máš problém zvládnout i ta pádla? :-)

Kompromis jde udělat. Když chci zachovat co nejvíc z manuálního řazení, mohu udělat sekvenční převodovku se spojkovým pedálem a dát jí plně automatický režim. Daní za to bude, že pravděpodobně nebude tak dobrá v automatickém režimu, bude cukat, nějaké popojíždění nebude příjemné (neznám převodovku s automatickou spojkou, která by tohle zvládla dobře). Možná do té míry, že si radši budu řadit sám. Na druhou stranu, u výkonného auta, možná se smířím s cukáním a budu šetřit levou nohu na okresku, nebudu se vysilovat ve městě.
31. 1. 2017 11:29
Re: Lambo rullez
Řazení je však hodně o práci se spojkou. A u samočinných převodovek v manuálním režimu je riziko, že pokyn odmítne - chybí ta okamžitá zpětná vazba, jestli zařazeno je, nebo není (tedy jsem to zvoral).

Relativně lehká, do nějakých 1500 kg, a výkonu od rozumného po až až (kolem 500 koní). Klidně ať je těžší a výkonnější - pointa je, aby to bylo náročnější.
29. 1. 2017 14:07
Re: Lambo rullez
a kolik ty auta bez posilovace vazili a jakej meli vykon? navic automat taky neznamena ze nejde radit, jen proste razeni neni na "saltpace" ale treba na padlech za volantem
29. 1. 2017 12:46
Re: Lambo rullez
"ve sportovním autě by pro mne ideální bylo mít oboje. Vybrat si podle nálady"

Vzdyt presne tohle je duvod, proc se na volant davaji radici packy. Kdyz nechces, nechas radit automat, kdyz chces, radis sam packama.
Moznost manualne menit prevody neznamena ze k tomu musis pouzivat zrovna radici paku.
29. 1. 2017 11:51
Re: Lambo rullez
Chápu takové ty exotické případy, jako když dají na pozici jedničky zpátečku. To je problém, protože chceš jedničku a svalová paměť tam dá to, co je normálně (pro tebe) jednička (vykonáš určitou posloupnost pohybů). A může být dost těžké se to přeučit.

Nenapadá mě však změna kulisy, která by vedla k záměně jedničky a trojky. Leda u čtyřstupňové převodovky přechod z LHD na RHD. Ale mně nedělaly ani RHD problém. Spíš je nezvyk řadit levou, ale stupně jsou na stejných místech. A tím, že normálně levou neřadíš, nemáš žádnou svalovou paměť, která by s tebou bojovala. Přechod mezi auty je pro mne víc o spojce než o kulise, protože drtivá většina má kulisu stejnou. A naštěstí jsem nepotkal auto, kde bych se snažil trefit prostřední stupeň a nějakým způsobem mi to sklouzlo na sousední. Nevím, jak příšerná by ta převodovka musela být.

Ta automatičnost je záležitost praxe. Řazení v běžném provozu je normálně taková rutina, že nestojí za pozornost. Jsou však náročnější situace. Jsou situace, které nemáš tak zažité. Auta se liší. Je tam možnost chyby. Automatičnost je žádoucí, protože v těch náročnějších situacích nebývá čas přemýšlet. Liší se spíš míra soustředění. A pak je tu radost z dobře odvedené práce. Při hraní na klavír také nemusím hledat jednotlivé klávesy - prsty ví, kam mají jít - přesto mohu dělat chyby a mám radost, když se mi to povede.
29. 1. 2017 10:37
Re: Lambo rullez
No a není fajn mít tu možnost elektroniku vypnout? Samozřejmě tak nebudu jezdit pořád, když si však chci hrát... Jak mám tyhle systémy rád, i na motorkách, nevypínatelné nepřichází v úvahu. Posilovač je na běžné popojíždění také dobrá věc, ale žádný posilovač je z hlediska citu v řízení nejlepší posilovač. Řídil jsem auta bez posilovače a byla to zábava (jen s tím nesmíš jet do města). Někdy bych se klidně zbavil synchronizace v převodovce. I když moderním motorům typicky padají pomalu otáčky. To je normálně dobrá věc, ale pro zábavu, když je na to nálada, proč ne, mít na to tlačítko.

Nemám nic proti automatickým převodovkám. S automaty jsem začal jezdit hned po autoškole a mám na nich většinu kilometrů. Jen to nebyla sportovní auta. A ve sportovním autě by pro mne ideální bylo mít oboje. Vybrat si podle nálady.
29. 1. 2017 10:23
Re: Lambo rullez
Nebudu spekulovat, proč to dělají. Ale realita je, že ta auta na okruzích není moc vidět. Zato jsou vidět ve městech. A když už se nějaké na okruhu objeví, tak má řidič většinou buď strach, nebo to neumí.

Mohu však napsat, proč jsem koukal na R8 V10/ Gallardo. Nejvíc mě zajímalo 550-2 s manuální převodovkou. Pro USA je dělali. U obou šlo o motor, u Gallarda i o vzhled. Jen tak si jezdit horami a užívat si tu symfonii (a oblažovat jí spoluobčany :-) ). Pro V10 mám slabost. Jedním z důvodů, proč mě zajímala kombinace MT+RWD, bylo, že to byla jedna z posledních možností něco takového koupit. Další možnost bude už jen kusový projekt za několikanásobek. A někdy má člověk chuť žít nebezpečně. Zážitky s GT2 RS a Carrerou GT patří k těm nejsilnějším v mém řidičském životě. Vzít něco tak těžkého a výkonného na jaře do hor, kdy jsou silnice ještě omrzlé...

V tomhle konkrétním případě šlo také o to, že tou samočinnou převodovkou byl ten šílený robot. Nevím, co si mám myslet o lidech, kteří si ho pořídili. Ale oni se potrestali sami, jezdit s tím bylo opravdu za trest (hlavně ve městě, kde většina z nich bude jezdit; dobře jim tak).
29. 1. 2017 08:38
Re: Lambo rullez
z vice nez 90% si podobna auta kupuji lide pro image, a z tech vice nez 90% ani drtiva vetsina nechce zkoumat uzasne pocity pri manualnim razeni a pocitech z jizdy, proto taky postupne vetsina supsersportu presla na automaty a manual vydavaj jen pro tech par fandu v nejakych limitovanych edicich co to pak mekde oprou na okruhu a nebo to maj nekde pod plachtou jako auto co bude nabyvat na cene
28. 1. 2017 22:12
Re: Lambo rullez
Jak z vlastnich, tak z cizich; pointa je, ze s automatem se to stat nemuze.
A ono se to s manualem stane i zkusenejsimu ridici, staci, ze stridas ruzna auta nebo uplne "idealni" je kdyz mas jezdit v CR kde paku ovladas pravou rukou a pak treba v Anglii kde ji mas naopak ovladat levou (o pouzivani pocitacove mysi taky nepremyslis do chvile nez ji prohodis do leve ruky - zkus si to).

Jinak je zajimave ze jednou pises jak je manualni razeni zabavnejsi a pak zas ze nad tim nepremyslis a delas to automaticky. V cem je pak rozdil oproti razeni packama?
28. 1. 2017 21:24
Re: Lambo rullez
Očividně mluvíš z vlastních zkušeností. Mám odjeto dost s automatem i manuálem a věř nebo ne, nedělá mi problémy se trefit do rychlosti, kterou chci a nad řazením nepřemýšlím, dělám to automaticky.
28. 1. 2017 20:01
Re: Lambo rullez
Ja nehovorim ze je to namahave, ja hovorim ze na tom nevidim nic zabavne od coho by zavisel moj zazitok z jazdy.
Ako pise michael.snow nizsie, na dobrom okruhu sa zabavis aj s automatom.
28. 1. 2017 19:58
Re: Lambo rullez
O uskakanych autech by mohli vypravet spise lidi co omylem misto jednicky zaradi pakou trojku (nebo naopak)... :-)
28. 1. 2017 19:55
Re: Lambo rullez
"manual dava pocit, ze som vodic ja a nie auto"

ESP a ABS predpokladam vypinas tiez, ze? >:D

[odkaz]
28. 1. 2017 19:45
Re: Lambo rullez
No já na té Norschleife byl reálně a můžu Ti říct, že je Ti jedno, zda jedeš s automatem nebo s manuálem a zda v hottatchi a nebo v něčem silnějším - užiješ si to tak jako tak. Přeji Ti ať se tam aspoň jednou dostaneš.

No a k těm automatům - majitelé prvních R8 s Rtronikem, do nedávné doby majitelé Aston Martin by Ti mohli vyprávět, jak je to spolehlivé. To samé majitelé prvních dvouspojek od BMW, které pak BMW raději přestalo dělat. O DSG nemá ani smysl mluvit, to je průser doteť. V Číně autům s DSG musí softwarově snižovat točivý moment, aby to tolik necukalo, protože tamní lidi mají rádi pohodlí a ne uskákaná auta.
28. 1. 2017 18:17
Re: Lambo rullez
Pre takychto pubertakov je radenie velmi zlozita cinnost .. >:D >:D Ono to tocenie volantom je uz tak dost namahave a narocne a este k tomu radit rychlosti..? >:D si delas * nee ? >:-[]
28. 1. 2017 18:09
Re: Lambo rullez
Jazda v takom aute nie je len o max. rychlosti, ale o pruznosti, zrychleni, rezani zakrut - manual dava pocit, ze som vodic ja a nie auto.. Ale chapem, ze tvoje vodicske schopnosti koncia pri automate na dialnici.. >:D >:D Ty si to mal tazke v autoskole, ze.. Alebo si blondina? >:D
28. 1. 2017 17:40
Re: Lambo rullez
Me vazne fascinuje, ze si vsichni obhajci "zabavne" jizdy zvolili za nepritele zrovna automat.
Nechtel bys jeste syrovejsi verzi ktere by chybel treba posilovac rizeni, ABS nebo ESP? To by byla jeste vetsi vyzva :-!
28. 1. 2017 17:24
Re: Lambo rullez
Kolik z tech rozsypanych automatu je z aut za ctvrt milionu liber?

Btw predpokladam ze CTO od Ferrari o tom taky nic nevi... >:D
[odkaz]
28. 1. 2017 16:27
Re: Lambo rullez
Meleš tady h...a celou dobu. Zajdi si někdy podívat na plný regály rozsypanejch automatů po 130ti a 150ti tisících. Časy, kdy byl automat s hydroměničem věčnej jsou pryč.
Nic o tom nevíš, jenom kafráš.
Byls na Norschleife? Je to ale zábava co, na tom plejáku :-)
28. 1. 2017 16:24
Re: Lambo rullez
no ale to pak můžeš fakt jezdit na tom playstationu...to se určo nic nestane
28. 1. 2017 16:23
Re: Lambo rullez
"Na okruhu samočinnou převodovku chápu."

A proc si dle tebe nekdo koupi auto jako je Aventador, aby v nem jezdil devadesatkou po okreskach? >:D

Kdybych se chtel bavit jizdou po okreskach tak si koupim treba trikolovy Morgan a ne supersport s dvanactivalcem.
28. 1. 2017 16:02
Re: Lambo rullez
"U velkých motorů prakticky moc řadit nemusíš, když nechceš."

Kdyz neradis tak ti pak muze byt jedno jestli mas manual nebo automat, ne? ;-)
Nebo jen tak pro "zabavu" radis nahoru a dolu?
28. 1. 2017 15:46
Re: Lambo rullez
Na okruhu samočinnou převodovku chápu. Tam můžu jet tak rychle, abych byl zahlcený i bez řazení. A toho adrenalinu. Nechybí mi. Manuální převodovka mi však ani nevadí. Nezáleží mi na absolutním čase a náročnější koordinace je výzva. Rád si dělám věci těžší (člověk se musí posouvat).

Něco jiného je běžná silnice. Respektive nějaká pěkná okreska. Tam nemohu ani zdaleka jet na plno. Ta auta jsou tak schopná, že je to celkem nudné. Takže si člověk musí najít zábavu jinde, jako v hraní si s převodovkou, nebo užívání si přesnosti, kontroly. Nevím, jak jezdíš, že máš problém s řazením.
Avatar - CHerokee
28. 1. 2017 15:42
Re: Lambo rullez
Pokud nejsi profesionál, tak to vyjde na stejno. Leda rychlý rozjezd s manuálem v silném autě není jednoduchý a není tak rychlý.
Avatar - CHerokee
28. 1. 2017 15:41
Re: Lambo rullez
No a kdyby jich bylo málo, tak by se k manuálu nevraceli.

Tak já nevím, jak ty, ale zas tak moc se na řazení při běžné jízdě soustředit nemusím. Podle tvého častého řazení bych řekl, že máš zkušenost s malým objemem. U velkých motorů prakticky moc řadit nemusíš, když nechceš.

Do běžné fabie bych chtěl automat taky a do S Klasse určitě. To je sametová jízda, byl jsem s S500 v Chorvatsku. Tam jsou dobří i ti asistenti a je to výborný vůz pro převoz na dálkové cesty. Ale když si chci opravdu zařídit, srůst s autem a užívat si ho, nevyberu si S Klasse a ani automat.
28. 1. 2017 15:04
Re: Lambo rullez
Srovnavas jabka s hruskama.

Jdi treba na Nordschleife a zajed kolo v aute s manualem a pak ve stejnem aute s automatem. Ve kterem budes rychlejsi?
(A zkus rict ze s automatem nebude jizda po Nordschleife zabava ;-) )
28. 1. 2017 14:56
Re: Lambo rullez
Kdyby tech lidi skutecne bylo "tolik" tak by manual byl standardem a ne exotikou na prani.

Ja bych chtel automat v jakemkoliv aute, klidne i ve Fabii, s manualem jsem jezdil a to neustale prerazovani bylo desne otravne. Naopak, nejvic jsem si jizdu uzil v Mercedesu S ve kterym se muzes 100% soustredit na silnici pred tebou a ne na nejakou blbou paku...
28. 1. 2017 14:43
Re: Lambo rullez
a tyed si predstav tu sumu co nechas v servisu kdys parkrat blbe preradis, a ze v takovemhle aute neni to "blbe" prerazeni zadna vyjimka a v jakesi ankete to byla z prehledem nejcastejsi zavada prevodovky u sportovnich aut, proste se majiteli nepodarilo dobre radit pri vyssich otackach, a lup hnedle z toho mame castky na ktere se nehrabe ani nove turbo ;-) ja byl kdysi pritomen na jedne akci s majitelem Zondy S, 3x sprint a voala, spojka a prevodovka, ucet jen za spojku byl prez trictrvte milionu, na prevodovku se pak nekolik mesicu muselo cekat a auto vpodstate cele leto stalo v servisu, jo tomu se rika manualni prevodovka u supersportu :yes:

spousta havarek na mokru, vlhku se supersportum deje prave pri razeni, a to i pri jizde na rovince, kdy ridic proste neodhadne tak jako automat a elektronika kdy je nejlip preradit a kolik nasledne poslat na kola
28. 1. 2017 14:41
Re: Lambo rullez
Buď si jistý, že ty se na závodním okruhu ani s automatem nepřiblížíš rychlosti vozu s manuálem, takže ty budeš pomalý tak jako tak. Stejně jako většina z nás tady včetně mě. A pak je to jen o tom, jak si to řízení užiješ. A na českých cestách si to spíš užiji s tím manuálem.
Avatar - CHerokee
28. 1. 2017 14:40
Re: Lambo rullez
Napadlo tě někdy, proč tolik zákazníků chce po Porsche GT3 a GT4 s manuálem? Proč Shelby GT350 je jen s manuálem? Proč manuál nabízí Vette nebo Hellcat?

Nejdůležitější je mít možnost volby! Každá podle svého gusta! V některém z měnších hot hatchů (208 GTi, Fiesta ST) bys asi ani ty nechtěl automat, ne ;-).
Avatar - CHerokee
28. 1. 2017 14:34
Re: Lambo rullez
Vše je o zvyku. Na pár kilometrech se člověk se skoro 500 koňovým vozem a manuálem nenaučí mnoho. Není to tak jednoduché jako se zmíněným R8. Podobné to bude asi s Hellcatem, v tom jsem jen seděl. No a pokud chce člověk nejryzejší řidičský zážitek, tak pak nakopaného amerického veterána...to jsem se opotil až na * už při 80 km/h :-).
28. 1. 2017 14:27
Re: Lambo rullez
"Je sice pravda, že na závodní trati bych díky tomu byl o něco pomalejší"

Neni nahodou smyslem supersportu byt co nejrychlejsi? Proc bych mel chtit v aute neco co me spomaluje? 8-s

Co se tyce zabavy, tu ma poskytovat silnice/okruh, ne auto. Na kole taky nepotrebuji radit packama na spodni ramove trubce abych se bavil. Jinak by treba takove motokary bez razeni musely byt desna nuda... >:D
28. 1. 2017 14:08
Re: Lambo rullez
Kdybys uměl číst mezi řádky, tak si přečteš, že Fostek má Audi R8 v manuálu. A musím mu dát za pravdu, měl jsem možnost jezdit s R8 V10 v automatu a s V8 v manuálu a s tím manuálem to bylo mnohem zábavnější auto. Je sice pravda, že na závodní trati bych díky tomu byl o něco pomalejší, ale upřímně, které auto je v seriové podobě dobré na okruhu? Žadné. Vždy bude lepší na takové blbnuté pořídit Radicala než trápit supersport. Rychlé bude tak jako tak a ten kontakt auta skrz otevřenou kulisu manuálního řazení, je prostě někde jinde.

Na denní ježdění v kombi nebo SUV dnes manuál moc smysl nedává, ale v autě pro zábavu, tam bych pořád šel do manuálu. Víš ony tabulkového hodnoty a časy z NS nejsou všechno, Ty se se svými schopnosti na limit auta stejně nedostaneš. Další věc je, že s manuálem je ta jízda zábavnější i v mnohem nižších rychlostech.

Za mě Manuál v superpsortu :yes:
28. 1. 2017 13:52
Re: Lambo rullez
Co te bavi? Kvadlani pakou a preslapovani mezi pedalama? No tak jo, kazdy se bavime nejak... >:D

Btw to by me zajimalo jaky "supersport" mas, jelikoz se temer vsechny delaji s automatem a treba Ferrari jiz otevrene reklo ze manual je technologie ktoera patri do minuleho stoleti a u jejich aut na ni muzeme zapomenout.

Co se tyce spolehlivosti, je to nesmysl, kdyz se o prevodovku staras bude i automat fungovat bez problem, kdyz ne, dokazes znicit i manual (jeste jsem neslysel o tom, ze by automat omylem zaradil spatny prevod, na rozdil od ridice).
Avatar - praděda7
28. 1. 2017 13:50
Re: Lambo rullez
Předběhl jsi mě! ( S tím manuálem)....;-)
28. 1. 2017 13:44
Re: Lambo rullez
JJ, přesně... proto zase jedine R8. V kategorii SS je neskutečně friendly co se týká servisu a rizik spojených s porucho atd. I když je už trochu vokoukaná a manuál už nenabízí a vnitřek je v tý třídě trochu tuctovka.
Ale fascinuje mě i Hellcat. TWL v manuálu. Ale právě...amerika, přeplňovaná...a navíc ty koně nepřenese. Nepřenese je ani vo 300 kobyl slabší Mustang jsem zjisti...
Ne že bych v R8 byl schopen jízdy na ostří, ale v tom Mustangu...TWL věřil bych si víc v Polu GTI...:)
28. 1. 2017 13:36
Re: Lambo rullez
Vidím, že jsi vtipnej? jak chceš.
Jo vidláku,je důvod. Že MĚ TO BAVÍ. Lepší kontakt s technikou. Ani v 500PS autě nemáš rychlej rozjezd zadarmo. Ale ty budeš asi spíš na kecy a playstation...
A kdyby tě napadlo pleskat, že nevím o čem mluvím: Automat jsem měl, kdyžs ještě dělal do plen a supersport teď mám v manuálu.
Dáky za poučení o pádlech na volantu, to je fakt novinka.
Jinak objektivně má manuál i jednu výhodu a to je spolehlivost.
Stačí!!!???
28. 1. 2017 13:33
Re: Lambo rullez
Jo a jeste startovani motoru klikou, ne? >:-[]

Muzes mi rict jedinou vyhodu manualni prevodovky? Cokoliv, v cem je lepsi? (S ohledem na to, ze na Aventadoru lze radit packama na volantu.)
Avatar - CHerokee
28. 1. 2017 13:12
Re: Lambo rullez
Souhlas. Tím jsou výjimeční a zajímaví. A je šance, že vůz za 5 - 10 let majitele nezruinuje, nehrozí totiž, že by se pokazilo několik z mnoha turb nebo elektromotorů, což nedá nikdo dohromady.
28. 1. 2017 12:50
Lambo rullez
ještě by to chtělo manuál...za příplatek klidně v ňáký syrový verzi. >:-[]