Fiat 500 v roce 2007 získal plný počet pěti hvězd a o deset let později se ve své aktuální podobě dočkal výsledku v podobě pouhých tří hvězd. Co se stalo?
ja ti rozumiem, ale ide o ludi a to aktivne predchadzanie nehodam, by nemalo vychadzat z toho, ze ten system bude nieco robit za ludi a oni tak budu stale menej a menej koncentrovani a bohuzial to tak funguje snad so vsetkym... maly turbo motor bol len priklad a nie to, ze to je zla vec to iste mas ESP a postupne vymieranie mechanickej vazby madzi vodicom a autami... rychlo dokaze ist kazdy, hned a prakticky zadarmo, ale ked sa nieco poserie ti soferi absolutne nevedia co sa bude diat, co maju robit a ani kedy sa to stane lebo nemaju ziadnu predstavu ci skusenost kde je hranica adhezie..
a to nie su iba moje dojmy, alebo teorie to vidim denne a takych vodicov i poznam a zazil som si to s nimi
Nejde o to, že by ses na to ty spolehl. Jde o to, jestli může pomoci. Pokud už k nárazu má dojít, tak je lepší, aby brzdili oba (mluvím tedy o čelních). Jestli tam teď jsme, je bezpředmětné.
Jen si uvědomuji, že jsou limity, kam lze s pasivní bezpečností dojít. Je tedy logické se podívat na tu aktivní, když chceš bezpečnost dál zvyšovat.
Na 10-ročné auto je to veľmi pekný výsledok. Taký Smart má možno pevnejšiu klietku, ale pri búračke vo veľkej rýchlosti ani to nepomôže. Sú to jednoducho mestské autá a bolo by fajn, ak by sa dala čo najviac eliminovať hrozba stretu s veľkým SUV.
tiež eliminujem asistentov a ochranu chodcov, tieto 2 kategórie sú pre úradníkov, aby mohli na schódzi prezentovať. Ochrana chodcov je komická, keď mi každú minútu prefičí okolo hlavy 2 metre vysoké suv, ktoré by zo mňa pri prvom kontakte urobilo masný fľak, ale 500 je pre chodcov hotový strašiak :-O Od malého auta nemôže nikto čakať vatu jak v éčku.
problem na cestach su ludia nie auta, z psychologickeho hladiska je to spatne a vychova to este vacsich blbcov...
a vec druha, co ti autonomne brzdenie pomoze, ked sa ti v zakrute v protismere vyruti nejaky idiot a naperie to do teba ? bud zareagujes ty, alebo nikto iny, nejake autonomne brzdenie v tejto situacii je to na co sa spolahnes ? ... velmi blby priklad, ani to neobhajuj, nie predomnou... autonomne brzdenie navyse vobec nie je primarne vyvijane na to aby riesilo situacie kedy to do teba naperie niekto v protismere v zakrute ... to si taky isty fanusik autonomneho riadenia ? bravo..
ad tvoje riadky o turbe, to nie je zrovna to o com som sa chcel v tejto teme bavit, uviedol som to len ako priklad, toho ako niektore systemy vychovaju priemerneho vodica
Problém je, že se tu bavíme o riziku vnitřních zranění. To je prevít. A s vyšší rychlostí to podle mne lepší nebude. Tenhle test souvisí s tím, že se dlouhodobě testoval částečný přesah. Což vedlo k tužším karoseriím. Možná až příliš tuhým, když jim dáš větší kontaktní plochu. Tohle je prakticky modelový příklad. Hodně záleží, jak překážku trefíš.
Takže až takového blbce potkáš v protisměru v zatáčce, radši se rozmázneš, než aby aby obě auta začala sama brzdit a zvýšila tak tvou šanci na přežití? Tobě by skutečně nepomohl?
Jak se v tomhle liší aktivní ochrana od pasivní? Ve vyšších rychlostech asi nedosáhneme toho, aby auto zastavilo. Tedy pořád dojde ke srážce a ke škodám na majetku. Jen to spíš přežiješ. Tedy výsledek prakticky stejný, jako s lepší pasivní ochranou. Jo, ve městě je to horší, protože člověk může uvěřit, že to ochrání majetek a chodce; hned je o dva důvody méně dávat pozor. To je hlubší problém.
I u přeplňovaného motoru musíš řadit, když chceš to maximum. Lidé opakující tyhle hlouposti jen ukazují, že sami neví a neumí. Jen to v běžném provozu není třeba tak často. Mně třeba přijde komické, když motor řve a auto pořád nejede. I atmosférický motor to umí, jen musí mít patřičný objem. Co však naděláš s tím, že to lidé moc nekupovali. A pokud se nezmění předpisy, ta doba se už nevrátí. Kdo nechce řadit, může si koupit samočinnou převodovku.
Ja to vidim stejne - prilis tuhy, proto kratka draha pro deformaci a prilis velke pretizeni pro posadku.
Ovsem ono se to v malych autech tesko resi, asi radsi tvrdsi a funkcni i ve vetsich rychlostech.
Spis si rikam kde asi by skoncil puvodni (nebo i soucasny?) Smart. Ten byl tvrdy jak skala, cili pretizeni posadky prece muselo jit do nebeskych vysin... :-)
Vzhledem k tomu, jak je F 500 maličké a lehké autíčko, jsou jeho výsledky v testech Euro NCAP ještě docela slušné. Hlavně, že dokáže zajistit prostor pro přežití posádky! :-)
Přesně tak, v pasivní bezpečnosti 500 totálně vyhořela, ochrana dospělých jenom 66%, ochrana dětí 49%, hromada červeně obarvených figurek (tedy nedostatečná ochrana). I kdyby se asistenční systémy vůbec nehodnotily, tak samotné nárazové testy jsou na 3*, takže existence či neexistence nějakého asistenta v tomto případě na výsledné hodnocení neměla absolutně žádný vliv.
ano presne tak, komu tie asistencne systemu pomozu ? blbcom co nedavaju pozor pri soferovani ? a koho tieto systemy vychovaju ? takychto blbov zeby ?
s nadsazkou je to to iste ako male turbomotory vychovali vodicov co nevedia radit a pracovat s motorom, lebo to maju vsetko zadarmo bez namahy... ale tak mysli si co chces ;-)
Takže si myslíš, že spíš vyrobíme a prodáme malé auto, které zvládne ustát náraz do velkého, než uděláme pomocný systém, který takové nehodě zvládne se slušnou úspěšností zabránit?
skelet je prikladne tuhy, na miniauto skvele, nech si ncap strci tie svoje asistencne s.racky a autonomne brzdenie, to nie su veci ktore realne robia bezpecny hardware
ncap je dalsia vykastrovana organizacia podporujuca tlacenie s.raciek do aut a prispieva tak ich upadku na ukor poctivej mechaniky
ak beriem, že sa metodika HODNOTENIA viac zameriava na chodcov a asistenčne systémy, nečudo že také hodnotenie auto získalo.
/ absence systémů autonomního brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu/...
Vo svojej podstate pasívnej bezpečnosti je auto stále veľmi bezpečné a schopné aj u konkurencie. :yes: Neviem, či by som spoliehal na možné zlyhavky roznych elektronických systémov. Radšej poriadna konštrukcia ako tisíc serepetičiek.