Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Víte, kde se bere divný vysoký zvuk při couvání?

Prakticky každý automobil vydává při couvání zvuk, který někomu připomíná jekot a jinému zase kňučení, ale ne každý má jasno v tom, kde se tento zvuk bere. Odhalení jeho původu je celkem prosté.
Zpět na článek
14. 3. 2017 09:50
14. 3. 2017 10:45
14. 3. 2017 12:33
14. 3. 2017 12:39
14. 3. 2017 12:52
14. 3. 2017 13:31
14. 3. 2017 14:59
14. 3. 2017 15:00
14. 3. 2017 10:05
14. 3. 2017 11:09
14. 3. 2017 11:51
14. 3. 2017 12:00
14. 3. 2017 12:56
14. 3. 2017 17:42
14. 3. 2017 18:01
14. 3. 2017 11:58
14. 3. 2017 12:53
14. 3. 2017 20:27
15. 3. 2017 10:31
9. 5. 2017 14:21
15. 3. 2017 00:09
9. 5. 2017 14:28
14. 3. 2017 09:50
Žádný
Auta, kterými jezdím žádný divný zvuk nedělaji nejspíš ve Francii umí vyrobit tichou převodovku. A např. Fabie vydávají zvuk jak kdyby se měla převodovka rozpadnou ikdyž stojí a jenom tam někdo řadí teprve za 1 nebo R >:D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KANKUNEN
14. 3. 2017 10:45
Re: Žádný
Francouzi jsou na převodovky odborníci, velikost kulisy z Ikarusu a gumovost závidí i kaučuk.
14. 3. 2017 12:33
Re: Žádný
Otázkou je či je horšia kulisa z ikarusu a gumovosť, alebo nutnosť používať kladivo pri radení z 3. na 2. napríklad u takého forda tranzit. V tomto prípade beriem tú francúzsku ;-)
Avatar - Đawson
14. 3. 2017 12:39
Re: Žádný
Nedávno sem si koupil za pár tisíc 17 let starý citroen a krom vůle v kulise ( podobně jako měla felda vyběhané to pouzdro ) sem z řazením nic nespozoroval. Což pro mě bylo také docela překvapení :-)
14. 3. 2017 12:52
Re: Žádný
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - JiVi
14. 3. 2017 13:31
Re: Žádný
nj, ale razeni u takovy Skody 1203 ... kdy zarazeni trojky znamenalo mit krvavy kloubky na ruce ... :yes:
Avatar - Đawson
14. 3. 2017 14:59
Re: Žádný
to se taky řadilo dlaní a ne pěstí !:D párkrát si člověk skalpoval prsty a pak už na to měl v ruce >:D
14. 3. 2017 15:00
Re: Žádný
To máš zřejmě zázračný auto. Nebo seš hluchej >:D
Avatar - 125S
14. 3. 2017 10:05
Nedodělek
Chtělo by to více rozepsat. Nebo příště bude článek o tom, proč se právě na kola soukolí rychlosti vzad používají rovné zuby? A proč je v ilustraci převodovka, která tento zvuk nevydává?
Rozbalit vlákno
6
14. 3. 2017 11:09
Re: Nedodělek
Vždyť to tam píše, proč...
Kvůli ceně.
14. 3. 2017 11:51
Re: Nedodělek
To pise u zavodnich stroju a navic je to blbost >:D Hlavni vyhoda primeho ozubeni je, ze nevytvari axialni zatizeni na hrideli, tim padem jsou mene namahana loziska.. Pak je tam jeste drobny narust ucinnosti.

Na zpatecku se to pouziva kvuli zpusobu razeni - kola zpatecky nejsou ve stalem zaberu, ale mezi dve kola se zasouva treti. S sikmym ozubenim toto nelze.
14. 3. 2017 12:00
Re: Nedodělek
Vzhledem k tomu, že ložiska jsou dimenzována na Ax síly je tato výhoda irelevantní.
14. 3. 2017 12:56
Re: Nedodělek
Jsou dimenzovana na zvyseny tocivy moment, vykon, vetsi razy a delsi dobu v maximalnim zaberu? Bylo to mysleno na zavodni prevodovky.
Navic nemusi jit jen o loziska. Napr. u Felicii se vlivem axialnich sil muze posunout ozubeni 3° i u serioveho motoru
14. 3. 2017 17:42
Re: Nedodělek
Ložisko je ložisko, o poddimenzováni nebyla řeč, řec byla o zachycení axiálních a radiálnich sil.
14. 3. 2017 18:01
Re: Nedodělek
Byla rec o tom, proc se pri sportovnich upravach prevodovky pouziva rovne ozubeni. A jedem z duvodu je zmenseni axialnich sil. Ja do toho dimenzovani lozisek nepletl.
14. 3. 2017 11:58
Chlapec
trochu opomenul hypoidni soukolí u rozvodovek při klasické koncepci, resp.všude tam, kde se otáčí přenos Mk a ot o 90 st. Pastorek je vyosen oproti talířovému kolu....ale jako vždy zde, co bysme chtěli? Znalosti konstrukcí asi sotva. Bejvávalo...
Rozbalit vlákno
0
14. 3. 2017 12:01
Včera na autoforu, dnes tady...
Tak kdo byl dneska první? :-)
*/technika/proc-auto-vydava-ten-zvlast…
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2017 12:39
Re: Včera na autoforu, dnes tady...
aneb jak jeden po druhém objevují Ameriku
14. 3. 2017 12:53
Pro fajnšmekry
No pokud si člověk koupil klasického Moskviče, (všechny řady před Alekem), tak ti toho příšerného kňourání zubů "užíval" i při jízdě dopředu! >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0
14. 3. 2017 20:27
Swift
Moje auto (Suzuki Swift) dělá takový zvuk i na jedničku. A není to jen můj kus :).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 125S
15. 3. 2017 10:31
Re: Swift
Moje auto s automatickou převodovkou vydává tento zvuk, když jedu vzad. :-) . Honda Legend 1G.
9. 5. 2017 14:21
Re: Swift
Protože i u automatu je zpátečka dělaná vřazeným kolem a mění se směr točení , druhá příčina tohoto zvuku je v soukolí diferenciálu kde zuby zabírají obráceně a nejsou na tento směr točení zaběhnuty případně ani dobroušeny, poznáte to když tkzv. kola tlačí motor.
15. 3. 2017 00:09
Š 1203
Š 1203 měla rovné ozubení na všech stupních.
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2017 14:28
Rovný zuby
U závodních aut mají rovné zuby jiný smysl - mají nižší ztráty při pževodech , obecně platí čím více šikmý zub , tím větší vzniká axiální síla kterou je nutno někde zachycovat a mařit vyrobenou energii, proto jdou na rovné zuby , extrém je bez synchronů - přímo řazená kola ale to už vyžaduje umění závodního řazení tkzv. v otáčkách po ztrátě výkonu pod zatížením , To se umí naučit opravdu jen pár Závodníků.
Rozbalit vlákno
0