Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Víte, kde se bere divný vysoký zvuk při couvání?

24 komentářů

Neurotic
Auta, kterými jezdím žádný divný zvuk nedělaji nejspíš ve Francii umí vyrobit tichou převodovku. A např. Fabie vydávají zvuk jak kdyby se měla převodovka rozpadnou ikdyž stojí a jenom tam někdo řadí teprve za 1 nebo R >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Francouzi jsou na převodovky odborníci, velikost kulisy z Ikarusu a gumovost závidí i kaučuk.
kyklop
Otázkou je či je horšia kulisa z ikarusu a gumovosť, alebo nutnosť používať kladivo pri radení z 3. na 2. napríklad u takého forda tranzit. V tomto prípade beriem tú francúzsku 😉
Avatar - Đawson
Đawson
Nedávno sem si koupil za pár tisíc 17 let starý citroen a krom vůle v kulise ( podobně jako měla felda vyběhané to pouzdro ) sem z řazením nic nespozoroval. Což pro mě bylo také docela překvapení 😄
Arese
>😁 >😁 >😁 :yes:
Avatar - JiVi
JiVi
nj, ale razeni u takovy Skody 1203 ... kdy zarazeni trojky znamenalo mit krvavy kloubky na ruce ... :yes:
Avatar - Đawson
Đawson
to se taky řadilo dlaní a ne pěstí !😁 párkrát si člověk skalpoval prsty a pak už na to měl v ruce >😁
ryccardo
To máš zřejmě zázračný auto. Nebo seš hluchej >😁
Avatar - 125S
125S
Chtělo by to více rozepsat. Nebo příště bude článek o tom, proč se právě na kola soukolí rychlosti vzad používají rovné zuby? A proč je v ilustraci převodovka, která tento zvuk nevydává?
Flajzi
Vždyť to tam píše, proč...
Kvůli ceně.
Papezja
To pise u zavodnich stroju a navic je to blbost >😁 Hlavni vyhoda primeho ozubeni je, ze nevytvari axialni zatizeni na hrideli, tim padem jsou mene namahana loziska.. Pak je tam jeste drobny narust ucinnosti.

Na zpatecku se to pouziva kvuli zpusobu razeni - kola zpatecky nejsou ve stalem zaberu, ale mezi dve kola se zasouva treti. S sikmym ozubenim toto nelze.
6B6
Vzhledem k tomu, že ložiska jsou dimenzována na Ax síly je tato výhoda irelevantní.
Papezja
Jsou dimenzovana na zvyseny tocivy moment, vykon, vetsi razy a delsi dobu v maximalnim zaberu? Bylo to mysleno na zavodni prevodovky.
Navic nemusi jit jen o loziska. Napr. u Felicii se vlivem axialnich sil muze posunout ozubeni 3° i u serioveho motoru
6B6
Ložisko je ložisko, o poddimenzováni nebyla řeč, řec byla o zachycení axiálních a radiálnich sil.
Papezja
Byla rec o tom, proc se pri sportovnich upravach prevodovky pouziva rovne ozubeni. A jedem z duvodu je zmenseni axialnich sil. Ja do toho dimenzovani lozisek nepletl.
6B6
trochu opomenul hypoidni soukolí u rozvodovek při klasické koncepci, resp.všude tam, kde se otáčí přenos Mk a ot o 90 st. Pastorek je vyosen oproti talířovému kolu....ale jako vždy zde, co bysme chtěli? Znalosti konstrukcí asi sotva. Bejvávalo...
amadeus
Tak kdo byl dneska první? 😄
*/technika/proc-auto-vydava-ten-zvlast…
kalousek
aneb jak jeden po druhém objevují Ameriku
Arese
No pokud si člověk koupil klasického Moskviče, (všechny řady před Alekem), tak ti toho příšerného kňourání zubů "užíval" i při jízdě dopředu! >😒] >😒] >😒]
Sina
Moje auto (Suzuki Swift) dělá takový zvuk i na jedničku. A není to jen můj kus 😊.
Avatar - 125S
125S
Moje auto s automatickou převodovkou vydává tento zvuk, když jedu vzad. 😄 . Honda Legend 1G.
Petr62
Protože i u automatu je zpátečka dělaná vřazeným kolem a mění se směr točení , druhá příčina tohoto zvuku je v soukolí diferenciálu kde zuby zabírají obráceně a nejsou na tento směr točení zaběhnuty případně ani dobroušeny, poznáte to když tkzv. kola tlačí motor.
Pete66
Š 1203 měla rovné ozubení na všech stupních.
Petr62
U závodních aut mají rovné zuby jiný smysl - mají nižší ztráty při pževodech , obecně platí čím více šikmý zub , tím větší vzniká axiální síla kterou je nutno někde zachycovat a mařit vyrobenou energii, proto jdou na rovné zuby , extrém je bez synchronů - přímo řazená kola ale to už vyžaduje umění závodního řazení tkzv. v otáčkách po ztrátě výkonu pod zatížením , To se umí naučit opravdu jen pár Závodníků.