Technika
Neurotic
2
Auta, kterými jezdím žádný divný zvuk nedělaji nejspíš ve Francii umí vyrobit tichou převodovku. A např. Fabie vydávají zvuk jak kdyby se měla převodovka rozpadnou ikdyž stojí a jenom tam někdo řadí teprve za 1 nebo R >😁
KANKUNEN
6
Francouzi jsou na převodovky odborníci, velikost kulisy z Ikarusu a gumovost závidí i kaučuk.
kyklop
2
Otázkou je či je horšia kulisa z ikarusu a gumovosť, alebo nutnosť používať kladivo pri radení z 3. na 2. napríklad u takého forda tranzit. V tomto prípade beriem tú francúzsku 😉
Đawson
3
Nedávno sem si koupil za pár tisíc 17 let starý citroen a krom vůle v kulise ( podobně jako měla felda vyběhané to pouzdro ) sem z řazením nic nespozoroval. Což pro mě bylo také docela překvapení 😄
Arese
0
>😁 >😁 >😁 :yes:
JiVi
2
nj, ale razeni u takovy Skody 1203 ... kdy zarazeni trojky znamenalo mit krvavy kloubky na ruce ... :yes:
Đawson
1
to se taky řadilo dlaní a ne pěstí !😁 párkrát si člověk skalpoval prsty a pak už na to měl v ruce >😁
ryccardo
3
To máš zřejmě zázračný auto. Nebo seš hluchej >😁
Chtělo by to více rozepsat. Nebo příště bude článek o tom, proč se právě na kola soukolí rychlosti vzad používají rovné zuby? A proč je v ilustraci převodovka, která tento zvuk nevydává?
Vždyť to tam píše, proč...
Kvůli ceně.
Kvůli ceně.
To pise u zavodnich stroju a navic je to blbost >😁 Hlavni vyhoda primeho ozubeni je, ze nevytvari axialni zatizeni na hrideli, tim padem jsou mene namahana loziska.. Pak je tam jeste drobny narust ucinnosti.
Na zpatecku se to pouziva kvuli zpusobu razeni - kola zpatecky nejsou ve stalem zaberu, ale mezi dve kola se zasouva treti. S sikmym ozubenim toto nelze.
Na zpatecku se to pouziva kvuli zpusobu razeni - kola zpatecky nejsou ve stalem zaberu, ale mezi dve kola se zasouva treti. S sikmym ozubenim toto nelze.
Vzhledem k tomu, že ložiska jsou dimenzována na Ax síly je tato výhoda irelevantní.
Jsou dimenzovana na zvyseny tocivy moment, vykon, vetsi razy a delsi dobu v maximalnim zaberu? Bylo to mysleno na zavodni prevodovky.
Navic nemusi jit jen o loziska. Napr. u Felicii se vlivem axialnich sil muze posunout ozubeni 3° i u serioveho motoru
Navic nemusi jit jen o loziska. Napr. u Felicii se vlivem axialnich sil muze posunout ozubeni 3° i u serioveho motoru
trochu opomenul hypoidni soukolí u rozvodovek při klasické koncepci, resp.všude tam, kde se otáčí přenos Mk a ot o 90 st. Pastorek je vyosen oproti talířovému kolu....ale jako vždy zde, co bysme chtěli? Znalosti konstrukcí asi sotva. Bejvávalo...
Tak kdo byl dneska první? 😄
*/technika/proc-auto-vydava-ten-zvlast…
*/technika/proc-auto-vydava-ten-zvlast…
No pokud si člověk koupil klasického Moskviče, (všechny řady před Alekem), tak ti toho příšerného kňourání zubů "užíval" i při jízdě dopředu! >😒] >😒] >😒]
Moje auto (Suzuki Swift) dělá takový zvuk i na jedničku. A není to jen můj kus 😊.
Moje auto s automatickou převodovkou vydává tento zvuk, když jedu vzad. 😄 . Honda Legend 1G.
U závodních aut mají rovné zuby jiný smysl - mají nižší ztráty při pževodech , obecně platí čím více šikmý zub , tím větší vzniká axiální síla kterou je nutno někde zachycovat a mařit vyrobenou energii, proto jdou na rovné zuby , extrém je bez synchronů - přímo řazená kola ale to už vyžaduje umění závodního řazení tkzv. v otáčkách po ztrátě výkonu pod zatížením , To se umí naučit opravdu jen pár Závodníků.