Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSuzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?
43 komentářů
_Karel_
Moc sympatický autíčko, bezva ceny, jen ten zadek trochu nezvládli.
ten zadok je ozaj akosi az moc useknuty a prikratky... suhlas... aspon 5cm navyse by zadnemu previsu hodne pomohlo.. aj velkosti kufra.. ;-\ a pride mi ze tie uzke kola su tiez kusok "fail" zvlast u auta typu crossover... 175 su podla mna tu uz uzke.. ved 185ky ma dnes uz aj citigo aj F500... tak preco zvyseny cross ktory je od nich sirsi aj dlhi ma zrazu "len" 175ky? neviem.. pritom palubovka swiftu je o hodne dospelejsia.. aj pneu ma swift sirsie... a to ma pritom swift mensi razvor ako ignis... ale tak ja si vsimam mozno az moc detaily uz.. neviem... akoze ten pristrojovy stit ignisu to je bida... take nove picanto je pritom o 3 levely vyssie v tomto smere... ale pre damy do mesta ako jednoducha stylovka to by asi slo :yes:
Souhlasím s tebou, tan zadek jako by k autu vůbec nepatřil. Navíc grafika zadních světel ani na sebe nenavazuje. Vpředu moderní "look", vzadu 90tá léta, no to se klukům japonským moc nepovedlo ;-\
LuCZiano
4x4 za 319tis je pekna nabidka. Nekam do hor v zime, jako kdyz najdes... ale ten zadek toho auta nemuzu nejak prekousnout. Fakt se mi to nelibi.
pritom za 337 tisic mozes mat dustera 1,6tku v 4x4... kde sa nabalis do hor aj v 5 clennej zostave so stovkami litrov batoziny ... a budme uprimni.. aj ta kabina ignisu voci dusteru o nic lepsie nevyzera... ak vobec ... nic proti ignisu... ale za danu cenu je tu duster ako auto do hor asi lepsia volba.... samozrejme v meste sa situacia uz meni... alebo vtedy ak auto ma sluzit ako prcek pre dvoch ludi bez batoziny ...
Kedy konečne pochopíš, že nie každý si vyberá auto podľa tvojho obľúbeného parametru "čo najväčšie za čo najmenej"? Duster sa raz možno stane ikonou, ale nebude to kvôli jeho vzhľadu.
Taktiež je podľa mňa až tragické, že každé auto vnímaš ako univerzálne a na všetko. Tak to jednoducho našťastie nefunguje. Takže nejaké fňukanie, že je Ignis drahý alebo má malý kufor je len tvoj problém. Samozrejme, u nás zmýšľanie tvojho typu je celkom bežné, pretože stále existuje mnoho ľudí, pre ktorých je druhé auto v domácnosti luxusom a preto je, a aj po príchode Ignisu zrejme naďalej bude, u nás najpredávanejším Suzuki model Vitara.
A v dvojici a aj s batožinou musí Ignis priestorovo postačovať, no na nejaké veľké cestovanie to auto jednoducho nebolo stvorené, tak ho zbytočne netreba porovnávať s univerzálnym Dusterom.
Taktiež je podľa mňa až tragické, že každé auto vnímaš ako univerzálne a na všetko. Tak to jednoducho našťastie nefunguje. Takže nejaké fňukanie, že je Ignis drahý alebo má malý kufor je len tvoj problém. Samozrejme, u nás zmýšľanie tvojho typu je celkom bežné, pretože stále existuje mnoho ľudí, pre ktorých je druhé auto v domácnosti luxusom a preto je, a aj po príchode Ignisu zrejme naďalej bude, u nás najpredávanejším Suzuki model Vitara.
A v dvojici a aj s batožinou musí Ignis priestorovo postačovať, no na nejaké veľké cestovanie to auto jednoducho nebolo stvorené, tak ho zbytočne netreba porovnávať s univerzálnym Dusterom.
praděda7
na C sloupku jsou povedené. Celému zadku to z profilu moc pomohlo. Podobně řešený zadek jsem už viděl před cca 45 léty na menších Datsunech. Tenkrát bez prolisů. :-!
praděda7
Decentní střešní spoiler v antracitu a prolisy v C sloupky lakované také v antracitu, (podběhy a lemy už v antracitu jsou), na dveřích ochranné lamely moderního střihu, za koly zástěrky v barvě karoserie a bylo by z něj docela cute městský vozítko.... 😉
čert
Výběhové SX 4 bylo jako čtyřkolka v plné palbě + zimní kola za 360.000,-Kč. A byla to 1,6, se kterou už dá jet i za město. Ano jistě, tohle má hravější kukuč, ale pochybuji, že větší užitné vlastnosti.
Spm rád, že píšeš výbehové. Spomeň si koľko stálo v tej plnej paľbe keď bolo novinkou. Máš pocit, že tomuto Ignisu na konci modelového života cena neklesne? Mimochodom, kto chce nové ,malé, šikovné, hravé autíčko nebude riešiť auto ktoré už proste nové nekúpi.
Emel
Zajímavá finta je s těmi sedačkami - základ je zřejmě koncipovaný jako pětimístný a obě vyšší výbavy jako čtyřmístné. To asi nemusí být každému vhod... ale budiž.
Jinak výbava slušná, ten kožený volant možná mohl být dostupný i níž, ale jinak vcelku nic proti.
Designově předek super, zadek ošklivej, ale svuj... asi bych to překousl.
Proti Swiftu, který startuje na 250, mi to ale moc smysl nedává.
Jinak výbava slušná, ten kožený volant možná mohl být dostupný i níž, ale jinak vcelku nic proti.
Designově předek super, zadek ošklivej, ale svuj... asi bych to překousl.
Proti Swiftu, který startuje na 250, mi to ale moc smysl nedává.
PS: tie pneu posobia docela uzko nie? vie niekto aky maju rozmer? mne pride ze moje 15tky 185-ky co mam su proste na pohlad sirsie ... je mozne zeby ignis mal 15tky ale len 175-tky? ( co by bolo presne nieco ako ma baleno ) alebo mi ta vysoka kasna ignisu klame zrak? ... neviem.. ale sirsie pneu by vysokej kasni typu cross sedeli viac uz len vizualne ale takisto aj v terene podla mna... no nie?
[odkaz]
[odkaz]
Jako celek to není žádná hrůza. Já bych si tohle prdítko pro ženskou do města dokázal představit. A po městě a okolí určitě tohle, než tříválec ffff turbu.
tak ono fabia sa na polo fakt nechyta... ani vyplnami dveri ani budikmi ani pouzitymi plastami ... ani volantom .. v kabine ozaj asi nicim ... na novej fabii III sa totiz v kabine uz hodne setrilo... napriek tomu je podla mna aj tak aspon o level inde ako to co vidim v ignise...
Po záruce navíc ideální adept na LPG a ježdění doslova za pár kč. Jediná taková vada na kráse je sice ta zadní část, ale vzhledem k tomu, co jinak nabízí, to není nic zásadního. Znáte v této uvedené kombinaci a za takovou cenu jiné auto prodávané na našem trhu? Jen mi neříkejte Citigo, to bych se vážně pobavil.
ved ja by som si ho tiez vedel predstavit ako auto na kazdy den... len skoda ze je az moc male... 😒
Co se týká pružnosti coby ukazatele běžné použitelnosti😒br /> Panda 60-100 na IV 15,2
Ignis 60-100 na IV 12,8 (a to se jedna o 4x4 verzi)
Panda na V 80-120 27,5
Ignis na V 80-120 21,3 (opět 4x4 verze s 1.2)
Výkon ignisu je vyšší ani ne o těch 30 %, spíše 25 %, a podstatné je, že ve městě, kam je auto segmentu A určené, pro nejvyšší krouťák do 4 400 otáček půjde málokdo. Je evidentní, že převodovku má poskládanou na krátko a na akceleraci, proto má smysl pro někoho, kdo jezdí po kopcovitém terénu někde z příměstí (a na to už si bude hledat spíše auto z tříd B-C). Proto jsem uvedl rozdíl maximálek, aby bylo jasné, že o tu v ignisu nejde, byť výkon by klidně stačil na 170-180 km/h, pokud by převodovka měla delší převody.
Segment A je určen do města, kde já, stejně jako tisíce dalších lidí kupující tento druh vozů, takovým autem (konkrétně pětistovkou se shodným motorem a převodovkou jako panda) jezdím do práce ušmudlaných 8 + 8 km. Na celé trase je maximální povolená rychlost 50 km/h, na části dokonce jen 30 km/h, nikde nejsou ani dva pruhy. Nevidím místo, kde bych to honil na 4 400, abych využil nejvyšší krouťák ignisu, ani kde by se mi hodila ta vyšší pružnost z 60 na 100 nebo 80 na 120. A nevyužil bych tu cca sekundu k dobru z 60 na 80 ani v místě předchozího bydliště a práce, kde jsem podobně dlouhou trasu jezdil na části úseku s povolenou osmdesátkou a dvěma pruhy v každém směru. Výhody nebo časová úspora prostě nejsou. Mnohem více je limitující okolní provoz s autobusy a nákladními vozy, které ve městě nepředjedeš (pokud nejsi dobytek a nevezmeš to po tramvajovém pásu).
Neobhajitelné tady obhajuješ ty, a to sis ještě vybral verzi 4x4, která má lepší dynamické parametry než 4x2. 😄 Ale jestli jsi přesvědčen, že právě 15 kW a 14 Nm jsou klíčem k úspěchu v segmentu A, tak se můžeme vsadit, kdy se ignis stane nejprodávanějším modelem třídy v Evropě namísto pandy/F500. 😄
Mimochodem, 10 let zpátky jsem jezdil s tehdejším ignisem 1.3 a on ten výkon byl rozpoznatelný tak leda na papíře (tabulkové hodnoty šly Japoncům vždycky dobře). Takže pokud se u Suzuki něco nezměnilo, myslím, že normální motorista ty kobyly navíc bude hledat horko těžko.
Pořád nechápeš, že nemusíš využívat otáčky ve kterých dosahuje maximálního momentu a to auto pořád potáhne výrazně lépe i v nízkých. I když jedeš ušmudlaných 50kmh tak pořád brzdíš/přidáváš, co je normální městský provoz - pořád někdo vjíždí z vedlejší nebo odbočuje a musíš upravit rychlost a pak ji zase nabrat, dáváš přednost na přechodech, rozjíždějí se autobusy ze zastávek atd. A tam už poznáš rozdíl pružnejšího motoru, jestli musíš pokaždé kvedlat nebo ne. Pokud si to nepřiznáš si tak akorát lžeš do kapsy. Spousta lidí navíc používá auta tohoto segmentu i v příměstském provozu, obchvaty, kousek po dálnici, okresky, naprosto normální věc. A B/C segment se v tomto případě stává úplně zbytečný, klidně můžeš použít menší auto.
Nevím kde jsi vydedukoval že si Ignis pomáhá krátkými převody, má je naopak delší než Panda.
4x4 verzi jsem vybral do srovnání proto, že hodnoty elasticity u dvojkolky jsem nikde nenašel. Je zajímavé že tě to tak trápí, když rozdíl ve zrychlení dělá jen 0,3s, ale že je Panda o 2s pomalejsi je naprosto v pořádku, že? >😁 I dvojkolka Ignis ji ujede o parník.
Já jsem hlavně přesvědčený o tom, že platit za nižší výkon stejně jako za vyšší je hloupost. Pokud chceš poměřovat statistiky, tak to vezměmě takhle - kolik se prodá Ignisů v evrope (nebo třeba jen v baště Pand Itálii) a kolik Pand v Japonsku, at to je fér 😄. Asi každému dojde že japonská značka nebude na evropském trhu dominantní (teda dojde to skoro všem...).
S Ignisem 1.3 jsem nejel, ale ted koukam ze si ho v testu na konkurencnim webu pochvalovali, rikali tomu malá raketa >😁 Asi jsi to měl polámané. S udáváným výkonem si to pleteš s korejci, ti to mají jen na papíře.
EDIT: BTW, to zrychlení 60-100 odpovídá u Ignise otáčkám cca 2000-3300, takže na max. tocivem momentu jeste ani nebylo (na rozdíl od Pandy) a jede vyrazne lepe.
Také se omlouvám za své špatné propočty, z matematiky jsem měl vždycky chabé výsledky. Poměr 51 : 66 (kW) mi dal hodnotu, že má panda 77 % hodnoty výkonu ignisu. A samozřejmě nová auta se kupují polámaná, to dá taky rozum. Statistiky se nejlépe ohýbají tak, že do nich nasypeme nesmyslné parametry - copak Fiat e😜ortuje Pandu do Japonska? Ne. Ignis ovšem vstupuje na evropský (vč. českého) trhu.
V pohodě, přeju ignisu úspěch. Až na tu otřesnou záď je to určitě dobré auto. Ale bude to mít v Evropě těžké a výkon motoru určitě nebude v dané kategorii pro kupující rozhodujícím atributem.
Omluvu za špatné počty přijímám, psal jsem o kolik % má Ignis vyšší výkon proti Pandě (což je 30% - 90k-69k=21, 21/69=30😖, ne o kolik má Panda nižší výkon proti Ignisu, což je to co počítáš ty.
Trochu mě překvapuje že sis koupil auto které tak ukrutně špatně táhlo, to sis ho nebyl předtím projet? Pokud nedosahovalo požadovaných parametrů dynamiky, měl jsi ho reklamovat. A budeš se divit, i nové věci můžou být pokažené, dokonce i u japonců.
Co se týká statistik, samozřejmě že se Panda nee😜ortuje do Japonska, myslel jsem že ti dojde že se jedná o stejný nesmysl jako myslet si že japonské auto ovládne evropský trh. Příště to napíšu víc polopatě.
Záď šla asi udělat trochu lépe, přijde mi moc mohutná. Na druhou stranu má auto i jiné výhody, třeba posuvné sedačky, které někdo může využít.