Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 4. 2017 • 23:33
44
43
Zobrazit náhledy (44)
suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru suzuki jizdnidojmy svetmotoru
Suzuki uvádí na český trh sympatický crossover Ignis. Cenami příjemně překvapil, i když verze s pohonem všech kol je samozřejmě dražší...

Ignis „třetí generace“ už známe od roku 2015, nicméně u nás přichází do prodeje až teď. U Suzuki opět stvořili třídně tak trochu nezařaditelné auto, délkou 3,7 m spadá ještě mezi minivozy, ale výškou takřka 1,6 m je dost přerostl. Prostě crossover, automobilka se jej nebojí nazvat SUV. Osmnácticentimetrová světlost je slušná. Sympaticky hranaté auto neváží v základu ani devět metráků.

Roztomilý Ignis se nabízí s jediným motorem spojeným s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Mikrohybrid a robotizované ústrojí v portfoliu pro český trh zatím chybí. Zážehový čtyřválec DualJet 1,24 l/66 kW je poctivý atmosférický, nabízí slušných 66 kW a 120 N.m. Unikum představuje nabídka pohonu všech kol, samočinného s viskózní spojkou.

Ceník ale začíná částkou 240.900 korun za předokolku s výbavou Comfort. Ta obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, povinné bezpečnostní pomocníky (ABS, EBD, brzdový asistent, TMPS), samočinná halogenová světla s denními v předním nárazníku, přední elektrická okna a vnější zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory i USB zástrčku ve středové konzole. Volant s ovládáním audia sice není seřiditelný dvouose, přístroje však zase nepřišly o otáčkoměr. Informační displej vpravo od rychloměru poskytuje základní jízdní data.

Ignis potěší výškově nastavitelnými pásy vpředu, které z moderních aut mizí. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a sklopná tím nejjednodušším způsobem, který Suzuki používá dlouhá léta, ale rovnou podlahu Ignis neumí. Auta jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, při defektu musí stačit opravná sada.

Suzuki Ignis – technické údaje a ceny
Motor1.2 DualJet 2WD1.2 DualJet 4WD
Převodovka/pohon5M/přední5M/4x4
Zdvihový objem [cm3]12421242
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600066/6000
Točivý moment [N.m/min-1]120/4400120/4400
Maximální rychlost [km/h]170165
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,211,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,65,0
Pohotovostní hmotnost [kg]885945
Cena Comfort [Kč]240.900-
Cena Premium [Kč]262.900318.900
Cena Elegance [Kč]-362.900

Výbava Premium stojí jen o 22 tisíc korun více a má navíc výškově nastavitelnou sedačku řidiče, vyhřívanou i tu spolujezdcovu a také zrcátka. Zadní místa, tentokrát dělená na polovinu, se dají posouvat, Ignis je s nimi homologován coby čtyřmístný. Kola už jsou šestnáctipalcová litá, na střeše najdeme podélné nosiče. Uprostřed palubní desky trůní obrazovka informačního systému s podporou smartphonů, digitálního rádia a výstupem pro zadní parkovací kameru. S výbavou Premium koupíte už i provedení 4x4 za 318.900 Kč, příplatek oproti dvoukolce tak činí 56 tisíc. Kromě stabilizace Grip Control se chlubí dále asistentem rozjezdu do kopce a sjížděním svahů.

Dalších 44 tisíc korun si připlatí nároční zákazníci za poslední stupeň Elegance, ten už s předním pohonem neexistuje. Zahrnuje jízdní asistenty (nouzové brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy), tempomat, bezklíčkové startování, elektrická zadní okna, samočinnou klimatizaci, navigaci, další dva výškové reproduktory, přední LED světla, mlhovky, chromovanou masku chladiče, směrovky v zrcátkách a v neposlední řadě kožený volant.

Ignisy 4x4 mají konstrukčně jinou zadní nápravu: tuhou v tříramenných závěsech, menší zavazadelník (204-490 l oproti 260-514 l) a také do palivové nádrže se vejde méně benzinu, jen 30 l ve srovnání s 32 litry.

Související články

Témata
19. 4. 2017 17:24
Re: krasne auto
Nemám problém akceptovat to, že existují lidé, kteří jsou tak zaslepení svojí oblíbenou značkou vozidla že nevidí neslyší jednozačná fakta a pořád si melou svoji. To, že bude motor daleko pružnejší v celém rozsahu už asi není třeba znovu rozebírat. Nikde jsem nepsal že není porovnatelný s konkurencí, jen že nabízí více za stejnou hodnotu, tzn. konkurence je v tom případě předražená.

Omluvu za špatné počty přijímám, psal jsem o kolik % má Ignis vyšší výkon proti Pandě (což je 30% - 90k-69k=21, 21/69=30%), ne o kolik má Panda nižší výkon proti Ignisu, což je to co počítáš ty.
Trochu mě překvapuje že sis koupil auto které tak ukrutně špatně táhlo, to sis ho nebyl předtím projet? Pokud nedosahovalo požadovaných parametrů dynamiky, měl jsi ho reklamovat. A budeš se divit, i nové věci můžou být pokažené, dokonce i u japonců.

Co se týká statistik, samozřejmě že se Panda neexportuje do Japonska, myslel jsem že ti dojde že se jedná o stejný nesmysl jako myslet si že japonské auto ovládne evropský trh. Příště to napíšu víc polopatě.

Záď šla asi udělat trochu lépe, přijde mi moc mohutná. Na druhou stranu má auto i jiné výhody, třeba posuvné sedačky, které někdo může využít.
17. 4. 2017 20:29
Re: krasne auto
OK, respektuji, že existují lidé, kteří se domnívají, že v předpokládaném režimu/účelu běžně nevyužitelný výkon staví auto do samostatné kategorie a činí tak vůz neporovnatelný s konkurencí, neboť vlastně žádnou konkurenci nemá.

Také se omlouvám za své špatné propočty, z matematiky jsem měl vždycky chabé výsledky. Poměr 51 : 66 (kW) mi dal hodnotu, že má panda 77 % hodnoty výkonu ignisu. A samozřejmě nová auta se kupují polámaná, to dá taky rozum. Statistiky se nejlépe ohýbají tak, že do nich nasypeme nesmyslné parametry - copak Fiat exportuje Pandu do Japonska? Ne. Ignis ovšem vstupuje na evropský (vč. českého) trhu.

V pohodě, přeju ignisu úspěch. Až na tu otřesnou záď je to určitě dobré auto. Ale bude to mít v Evropě těžké a výkon motoru určitě nebude v dané kategorii pro kupující rozhodujícím atributem.
17. 4. 2017 16:48
Re: krasne auto
Punto byl překlep, měl jsem na mysli pořád Pandu. Spíš 25% to není, trojčlenku snad zvládneš, je to 30,4%.

Pořád nechápeš, že nemusíš využívat otáčky ve kterých dosahuje maximálního momentu a to auto pořád potáhne výrazně lépe i v nízkých. I když jedeš ušmudlaných 50kmh tak pořád brzdíš/přidáváš, co je normální městský provoz - pořád někdo vjíždí z vedlejší nebo odbočuje a musíš upravit rychlost a pak ji zase nabrat, dáváš přednost na přechodech, rozjíždějí se autobusy ze zastávek atd. A tam už poznáš rozdíl pružnejšího motoru, jestli musíš pokaždé kvedlat nebo ne. Pokud si to nepřiznáš si tak akorát lžeš do kapsy. Spousta lidí navíc používá auta tohoto segmentu i v příměstském provozu, obchvaty, kousek po dálnici, okresky, naprosto normální věc. A B/C segment se v tomto případě stává úplně zbytečný, klidně můžeš použít menší auto.

Nevím kde jsi vydedukoval že si Ignis pomáhá krátkými převody, má je naopak delší než Panda.

4x4 verzi jsem vybral do srovnání proto, že hodnoty elasticity u dvojkolky jsem nikde nenašel. Je zajímavé že tě to tak trápí, když rozdíl ve zrychlení dělá jen 0,3s, ale že je Panda o 2s pomalejsi je naprosto v pořádku, že? >:D I dvojkolka Ignis ji ujede o parník.

Já jsem hlavně přesvědčený o tom, že platit za nižší výkon stejně jako za vyšší je hloupost. Pokud chceš poměřovat statistiky, tak to vezměmě takhle - kolik se prodá Ignisů v evrope (nebo třeba jen v baště Pand Itálii) a kolik Pand v Japonsku, at to je fér :-). Asi každému dojde že japonská značka nebude na evropském trhu dominantní (teda dojde to skoro všem...).

S Ignisem 1.3 jsem nejel, ale ted koukam ze si ho v testu na konkurencnim webu pochvalovali, rikali tomu malá raketa >:D Asi jsi to měl polámané. S udáváným výkonem si to pleteš s korejci, ti to mají jen na papíře.

EDIT: BTW, to zrychlení 60-100 odpovídá u Ignise otáčkám cca 2000-3300, takže na max. tocivem momentu jeste ani nebylo (na rozdíl od Pandy) a jede vyrazne lepe.
17. 4. 2017 07:44
Re: krasne auto
Jednak jsem mluvil o pandě, jednak i punto je za danou cenu sehnatelné (ovšem už s 1.4 8V). A neříkal jsem, že vyšší výkon nemá hodnotu, ale že v běžném městském provozu jsou auta srovnatelná.

Výkon ignisu je vyšší ani ne o těch 30 %, spíše 25 %, a podstatné je, že ve městě, kam je auto segmentu A určené, pro nejvyšší krouťák do 4 400 otáček půjde málokdo. Je evidentní, že převodovku má poskládanou na krátko a na akceleraci, proto má smysl pro někoho, kdo jezdí po kopcovitém terénu někde z příměstí (a na to už si bude hledat spíše auto z tříd B-C). Proto jsem uvedl rozdíl maximálek, aby bylo jasné, že o tu v ignisu nejde, byť výkon by klidně stačil na 170-180 km/h, pokud by převodovka měla delší převody.

Segment A je určen do města, kde já, stejně jako tisíce dalších lidí kupující tento druh vozů, takovým autem (konkrétně pětistovkou se shodným motorem a převodovkou jako panda) jezdím do práce ušmudlaných 8 + 8 km. Na celé trase je maximální povolená rychlost 50 km/h, na části dokonce jen 30 km/h, nikde nejsou ani dva pruhy. Nevidím místo, kde bych to honil na 4 400, abych využil nejvyšší krouťák ignisu, ani kde by se mi hodila ta vyšší pružnost z 60 na 100 nebo 80 na 120. A nevyužil bych tu cca sekundu k dobru z 60 na 80 ani v místě předchozího bydliště a práce, kde jsem podobně dlouhou trasu jezdil na části úseku s povolenou osmdesátkou a dvěma pruhy v každém směru. Výhody nebo časová úspora prostě nejsou. Mnohem více je limitující okolní provoz s autobusy a nákladními vozy, které ve městě nepředjedeš (pokud nejsi dobytek a nevezmeš to po tramvajovém pásu).

Neobhajitelné tady obhajuješ ty, a to sis ještě vybral verzi 4x4, která má lepší dynamické parametry než 4x2. :-) Ale jestli jsi přesvědčen, že právě 15 kW a 14 Nm jsou klíčem k úspěchu v segmentu A, tak se můžeme vsadit, kdy se ignis stane nejprodávanějším modelem třídy v Evropě namísto pandy/F500. :-)

Mimochodem, 10 let zpátky jsem jezdil s tehdejším ignisem 1.3 a on ten výkon byl rozpoznatelný tak leda na papíře (tabulkové hodnoty šly Japoncům vždycky dobře). Takže pokud se u Suzuki něco nezměnilo, myslím, že normální motorista ty kobyly navíc bude hledat horko těžko.
16. 4. 2017 23:45
Re: krasne auto
Říkat že o 30% vyšší výkon nemá žádnou hodnotu je prostě nesmysl, obhajovat si to můžeš virtuálně jak chceš. Punto má nižší výkon, nabízí nižší hodnotu, pokud je cena stejná, je předražené. Na jedné straně se oháníš pouze městským provozem, na druhé ti děsně záleží na maximálce, tu v tom městě fakt využiješ. Ignis je o nekolik cm vyšší, to hraje pri maximalce celkem podstatnou roli. Pokud má auto rozdíl ve zrychlení 2s to určitě nenadžene za 1000 ot. v horním spektru, ale je lepší v celém rozsahu. Zoufale obhajuješ neobhajitelné.

Co se týká pružnosti coby ukazatele běžné použitelnosti:
Panda 60-100 na IV 15,2
Ignis 60-100 na IV 12,8 (a to se jedna o 4x4 verzi)
Panda na V 80-120 27,5
Ignis na V 80-120 21,3 (opět 4x4 verze s 1.2)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku