Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 70 kW – Základu se nebojte, ale…

Škoda Rapid Spaceback dostala v rámci modernizace pár designových vylepšení a zcela nový základní motor. Je 70 kW skutečně více než 66? To jsme zjišťovali v dnešním testu!
Zpět na článek
2. 8. 2017 13:12
2. 8. 2017 15:08
2. 8. 2017 18:27
2. 8. 2017 13:34
2. 8. 2017 13:44
2. 8. 2017 13:49
2. 8. 2017 14:11
2. 8. 2017 16:32
2. 8. 2017 16:51
2. 8. 2017 16:56
2. 8. 2017 21:41
3. 8. 2017 11:15
3. 8. 2017 11:57
2. 8. 2017 14:43
2. 8. 2017 14:06
2. 8. 2017 14:12
2. 8. 2017 14:26
2. 8. 2017 14:31
2. 8. 2017 14:36
2. 8. 2017 14:39
2. 8. 2017 14:48
2. 8. 2017 14:54
2. 8. 2017 15:08
2. 8. 2017 15:13
2. 8. 2017 15:20
2. 8. 2017 15:25
2. 8. 2017 15:43
2. 8. 2017 16:04
3. 8. 2017 07:36
2. 8. 2017 20:03
3. 8. 2017 07:54
2. 8. 2017 15:17
2. 8. 2017 18:28
2. 8. 2017 22:01
3. 8. 2017 10:36
3. 8. 2017 11:47
2. 8. 2017 18:16
2. 8. 2017 15:01
2. 8. 2017 14:05
2. 8. 2017 14:50
2. 8. 2017 15:49
2. 8. 2017 16:39
2. 8. 2017 16:58
2. 8. 2017 18:52
3. 8. 2017 07:40
2. 8. 2017 16:44
3. 8. 2017 07:47
3. 8. 2017 08:18
2. 8. 2017 20:07
2. 8. 2017 20:16
3. 8. 2017 07:38
3. 8. 2017 07:48
3. 8. 2017 07:42
4. 8. 2017 22:54
2. 8. 2017 20:22
3. 8. 2017 14:16
2. 8. 2017 16:58
2. 8. 2017 17:02
2. 8. 2017 17:56
2. 8. 2017 19:06
3. 8. 2017 04:28
4. 8. 2017 21:39
4. 8. 2017 22:14
2. 8. 2017 20:19
3. 8. 2017 08:43
3. 8. 2017 08:59
3. 8. 2017 10:13
3. 8. 2017 10:42
3. 8. 2017 12:13
4. 8. 2017 10:09
neregistrovaný "SR20"
11. 8. 2017 23:29
neregistrovaný "SR20"
4. 8. 2017 11:51
17. 7. 2018 11:34
2. 8. 2017 13:12
Kam s ním?
Do města se tedy evidentně nehodí, na dálnici taky ne...takže zbývá meziměsto. Na druhou stranu základní litrový motor asi odvádí své. V OIII mi přišel točivější a veselejší v otáčkách než 1,2 a když už bych nutně musel základ, tak mi tento motor přišel celkem ok.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 13:15
Re: Kam s ním?
Litr jsem nejel, ale ta 1.2 zvládala dálniční 130 obstojně a v klidu a navíc za solidní spotřebu. Je jasné, že s naloženým autem až brutálním způsobem klesala dynamika a rostla spotřeba.

Já jen doufám, že Rapid má už vyladěnější podvozek, protože původní kusy, s kterými jsem jel ( a to jsem zkusil i sedět vzadu), tak mlátily na nerovnostech více, než když jsem měl na bývalé Laguně totálně K.O. zadní silentbloky >:-[]
Avatar - twistedTSD
2. 8. 2017 14:59
Re: Kam s ním?
Podvozek Rapidu je dnes naladěn úplně jinak než v prvních letech.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 15:07
Re: Kam s ním?
Jj to si správně připomněl až neskutečnou chybu inženýrů Škodovky :-|
Avatar - fOE
2. 8. 2017 15:08
Re: Kam s ním?
Klidne muze byt, ale je to uz konecne hodno C segmentu? Tim myslim, ja jel jen 2. produkcnim rokem rapidu na R17 a to bylo mlatici peklo. R17 by melo cokoliv z C segmentu zvladat s prstem v nose, v roce 2017 povazuju sedmnactky za komfortni rozmer a tohle rapid neumel. Umi to dnes?
2. 8. 2017 18:27
Re: Kam s ním?
Rapid ma celkove mensi kola. Pri 17" ma nizsi gumu, nez kompakty.
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 13:13
Solidní základ
U takového auta jako základní motorizace, proč ne... dvanáctistovky chybí, né, že ne...
Je jasné, že za 300 tisíc mohu mít třeba Megana 1.6, nebo Ceeda 1.4, ale nemyslím si, že by ta auta byla reálně rychlejší, nebo dynamičtější. Výhoda bude v tom, že jsou to poctiví zástupci mainstreamu a Rapid... no ten je trochu na pomezí, ale to už jsme se dostali od hodnocení motoru někam jinam.

Test motoru mi nápadně připomíná přesednutí z atmosférických 1.3-1.4 do HTP. Potřeba více řadit, rozjezdy z křižovatky nutno hnát na jedničku... Něco na tom bude, že?

Auto jako takové mi nevadí, horší je, že prakticky není moc jiná volba motoru, nebo je a to už je jiná cenová..... většina kusů bude litrové TSI. V porovnání ceny bych asi sáhl jinde (viz výše, už jen protože to není lowend), ale zase pořád dospělejší vůz, než Lada za 300 klacků... nu což? :-)
Rozbalit vlákno
154
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2017 13:33
Re: Solidní základ
ani mne nevadi >:D --- a za mna rapid dnes uz vlastne nahradza octavku 1 a 2 u sukromnikov ;-) ... vidim rapidov u nas na parkovisku proste ovela viac ako octavii... ktore su zvacsa uz len s firemnymi polepmi....

tak urcite je rapid dalej ako vesta ( a aj kabinou je rapid uz na prvy pohlad dalej ) ale porovnat sa tie auta podla mna v principe daju.. aj velkostne aj ucelom pouzitia .. aj cenou to ano... a prave ta bude asi hrobnikom vesty v nasich koncinach... navyse ako sedan je u nas akekolvek auto bez velkej sance...
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 13:43
Re: Solidní základ
Ano, Rapid hodně diverzifikoval fleetové vozidla, ale přecijen ten pravý obchoďák má pořád Oktávku ftédéí >:D Jinak to není obchoďák >:D

Pro rodinu to auto nabídne docela solidní kufr a s 1.2TSI i dobrou dynamiku... oproti starším autům, které rodiny sedlaly ( převážně Fabie HTP či 1.4MPI). Nevím, jestli ho litr plnohodnotně nahradí, to je snad už lepší připlatit za 1.4TDI, navíc tahle cenová je lovištěm korejců, oni tu nabídnou ještě o kus dotaženější auto, byť se srovnatelnou dynamikou, nebo třeba i horší (1.4Cvvt).

Vesta se dá srovnávat... to je fakt, ale je ve všem mimo výbavy horší.
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2017 13:58
Re: Solidní základ
rapid spaceback je sikovny velkostne ... ale ta cena je u neho za mna stale kusok mimo ak zvazime na akom zaklade uz zacina golfik... nic v zlom ale ak by som uz chcel nieco vacsie tak ozaj asi nie rapida ale uz na toho golfa proste ten liter nejako dolozim aj keby som mal msiac hladovat... mne rapid stale vo svojej cene nedava moc dovodov preco vlastne paeve rapid a nie leon alebo golf alebo ceed ci auris ktore su len o chlp drahsie
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 14:09
Re: Solidní základ
Mne dává Rapid smysl právě jen kolem 300 tisíc. Golf je někde jinde, je o 100 tisíc dražší a to ještě základ, Leon taky o cca 50... Od 350 tisíc nahoru bych se na Rapida nepodíval ani náhodou :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 14:34
Re: Solidní základ
Golf je cenově mimo = už sem tu psal srovnávací test i30, Civic, Astra a Golf se zábavnym cenovym srovnánim

541 890 vs 569 900 vs 534 900 vs 715 600 kč :yes: >:-[]
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 14:46
Re: Solidní základ
Civic z toho byl tříválec ne? Ten je taky docela nastřelený
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 14:55
Re: Solidní základ
Jasně že litr = ale výkonově podobný vozy = cenovej odskok Golfu je ale šílenej a pro zajímavost: nevyhrál ;-)
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 14:57
Re: Solidní základ
Počkej, jestli ten Golf byl taky 1.0TSI, tak za tu cenu, to je uplně mimo realitu >:-[]
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 15:04
Re: Solidní základ
To už by označení úplně mimo realitu fakt nestačilo >:D

I takhle je to slušná úchylka :yes: >:-[]
2. 8. 2017 17:25
Re: Solidní základ
A teď B: Za ty peníze máš GTI. Sice prakticky v základu, ale ani v ČR ta výbava není tak špatná (světla jsou ostuda, pokud se to s fl. nezměnilo; na druhou stranu má teď LED a jejich případnou výměnu rozhodně nebudeš chtít platit, ale tenhle problém je u všech aut s LED světlomety).
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2017 08:20
Re: Solidní základ
A za peníze GTI Civic Type R :-)
Avatar - Ozzman
3. 8. 2017 08:35
Re: Solidní základ
To ne, to neseženeš.... Spíš tak Focus ST, Leon Cupra...

Type R stál v minulé generaci kolem 850 tisíc, Golf GTI 700. Nový Type R jsem ještě naceněný neviděl, ale musím přiznat, že se mi docela nový Civic zamlouvá, ale spíše sedan.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2017 08:38
Re: Solidní základ
To právě jo = pokud nemluvíš o GTi holobytu tak GTI se střední výbavou mi v konfigurátoru vyšel na 919 t. a maličko bych přidal = Civic Type R :yes: :-)

Golf opravdu výrazně zvýšil ceny. Vždycky byl dražší ale teď trochu slušně vybavenej vyjde výrazně dráž než konkurence = i to může bejt důvod toho 11% poklesu
Avatar - Ozzman
3. 8. 2017 08:49
Re: Solidní základ
Osobně, pokud si mám zabychařit, tak GTI by mne asi ani nezaujalo, ale chápu jeho oblíbenost, rozhodně ot neni zlé auto.

Šel bych projet Leona Cupru či Fokus ST z těch "levnějších" a docela mi chybí ostrý MeganeRS, na něj jsem zvědav. (GTčko se slabším 205HP je i tak docela agresivně naceněno)

Type R se mi líbí, ale je tak trochu na pomezí s tou cenou. Nějak jsem za poslední rok k Hondě schovívavější >:D I když vyjma Civicu bych si asi nevybral...

No a mít rozpočet ještě trochu výš, tak je pro mne Fokus RS jasná volba :-) Tohle auto bude za pár let dinosaurus...

P.s. Abych přiznal barvu, jak tak pokukuji po nástupci Monda, tak zjištuji, že za nějaké obyčejné předváděčky 2.0Tdci kombi mohu mít FoFoST TDCi kombi jako předváděčku..... myslím, že bych se s ním naučil žít a těch pár cm v kufru na šířku oželel >:-[]
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2017 08:51
Re: Solidní základ
Co ostrej Civic? Podle mě se poved :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
3. 8. 2017 09:02
Re: Solidní základ
Povedl, ale pořád neznáme cenu ;) To si mi připoměl, že musím na Jarov na garančku, tak bych si ho mohl projet :-) Pokud tam bude...ale ten starší tam mívali.
3. 8. 2017 10:23
Re: Solidní základ
No jako ty ledky na nový ofci jsou docela pěkný bludičky za ty prachy...to jsem čekal víc >:D >:D svítivost jak LED sada od Philipsu
3. 8. 2017 13:48
Re: Solidní základ
LED svetla jsou vubec tak trochu marketingovej tahak. Oproti slusne sviticim xenonum rozdil z praktickeho hlediska neni takrka zadny. Nemluvim o zadnemn dosvitu a namerenych hodnotach. Mluvim o tom, co clovek vlastnim smyslem, zrakem, vnima. A ne, moc lepsich LED svetel nez mam ja na aute neni :-)

Treba laserova budou ten skutecny krok kupredu, to nevim. To se ale mainstreamu netyka a ani velke casti premie.
3. 8. 2017 17:03
Re: Solidní základ
Mám na autě LED sadu už s čipy Philips Z ES a za rok a půl mi nepřijde, že by LEdky třeba na Astře, Mondeu, Ofci, Talismanu svítili víc
9. 8. 2017 13:21
Re: Solidní základ
"za ty prachy" - souhlas
"docela pěkný bludičky" - důrazný nesouhlas
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2017 14:35
Re: Solidní základ
suhlas... v zaklade ak clovek uz ozaj ma ten financny strop tak nastaveny ze to dalej nejde ok... tu rapid dokaze byt neraz jedina rodinna volba ... s tym sa da suhlasit... tiez to tak vidim .... ale kupovat uz nejaky ten lepsi rapiid v cene golfa je ozaj za mna asi uz len o sympatiach k znacke ... lebo mne to uz toto logiku nedava ... jasne za 14 tisic eur uz nepojdes do rapida to je fakt.. zvlast ked za 14 900 mas napriklad este vacsi rodinny kriznik ASX s 1,6tkou a neporovnatelne lepsim know-how...
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 14:42
Re: Solidní základ
ASX není křižník, je to malé SUV..... za ty prachy máš kombik nižší střední.. .
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2017 15:05
Re: Solidní základ
ja viem ale razvor ma v podstate ako octavka... a ma megakabinu.. treba vyskusat... je fakt velmi priestranne ... jasne kufor nema ako kombiky ale ta kabina ASX je ako v limuzine.. siroka vysoka... vzadu aj nohy natiahnes ( no ty zrovna asi nie >:D ) ... aj vyhlad a posed bol super ... idealne rodinne auto ... pre tych ktori povedzme uz maju deti kusok odrastene a nemusia mat kubik vzduchu za chrbtom ... inak ked sklopis zadne sedacky tak do ASX das aj slona... ozaj dodavka...
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 15:09
Re: Solidní základ
Zkoušeli jsme, je to malé SUV ;) Já jsem trochu vyšší než ty, pro mne to auto není... navíc po víkendu v SUV už ho zas nemusím nějakou dobu vidět >:D

Jestli ti ASX přijde veliké, tak si fakt v moc jiných autech neseděl, hlavně za jeho cenu a s ohledem, že je to výběhový model.
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2017 15:28
Re: Solidní základ
ale sedel.. bratrancov biely tucson s rovnakym razvorom mi prisiel v kabine mensi navzdory tomu ze je vlastne kasnou vacsi...

ale tak toto mi nerob.. ASX je za mna dokonale a bodka ... aneb... tvojimi slovami... nekaz mi to >:D
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 14:29
Re: Solidní základ
Jj naftička [odkaz] :yes: >:-[]
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 14:33
Re: Solidní základ
SorryJako , do auta velikosti Rapida bych primárně naftu nesháněl, ale ten litr by mi připoměl mé první auto s HTP, byť trochu rychlejší, ale radši jednačtyřku >:D
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 15:01
Re: Solidní základ
No jednu dobu šlo naftový šílenství dokonce i dál než do Rapidu ;-)

Ten odkaz sem ale dal kvůli novýmu V8 TDI = v reálnejch měřeních totální průšvih. Před časem jednim z motorů který se plně vešel do norem bylo tříturbový 50d = odpověď ve formě V8 4.0 TDI přinesla super parametry = i když [odkaz] [odkaz] = ale emise sou úplně mimo realitu [odkaz]
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 15:10
Re: Solidní základ
Tohle jsou motory mimo mojí realitu, leda, až si to za 15 let a s půlkou zeměkoule koupí nějaký můj kamarád >:D
2. 8. 2017 15:19
Re: Solidní základ
A vis o tom, ze v tom odkazu pisou o stare 4.2 V8, vid?
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 15:24
Re: Solidní základ
Jo sorry = my fault :-|
2. 8. 2017 17:32
Re: Solidní základ
Není náhodou 1,4 TDI také tříválec? A také stojí na turbodmychadlu. Sice má větší objem, ale diesely mají menší specifický výkon.
Avatar - twistedTSD
2. 8. 2017 15:05
Re: Solidní základ
Ježkovy zraky, co ti kdo udělal, že bys chtěl průměrnou českou rodinku usadit do tříválcové nafty s CR a DPF? :-O To tedy bude rozhodně lepší litrové TSI.

Ceed 1.4 za mě fakt ne, smysl má hlavně GDI za 350.
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 15:08
Re: Solidní základ
Mne to TDI nepřišlo tak zlý >:-[]
Avatar - twistedTSD
2. 8. 2017 15:41
Re: Solidní základ
Diesel mi dnes na takové to domácí lítání nedává smysl tak či tak, a připlatit si 60 tisíc za tříválcové TDI s pětikvaltem už mi přijde jako známka masochismu. :-)
2. 8. 2017 16:27
Re: Solidní základ
Myslíš tříválcové 1.4TDi? Že není zlé? Je naprosto příšerné a právě v Rapidu je to o uši a hlavně nervy :no: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2017 15:09
Re: Solidní základ
Neni nad [odkaz] s turbem :-)
2. 8. 2017 15:36
Re: Solidní základ
Nejel jsem ani jedním z těch dvou, ale myslím si, že ten litr v benzinu bude podstatně svižnější než ten malý chrochták v naftě.
Mám jen dlouhodobou zkušenost s 1,2TSI a nedám na ni dopustit.
Avatar - Ozzman
2. 8. 2017 15:58
Re: Solidní základ
Já bych také preferoval snad radši skladovou 1.2, ale za chvíli už to bude otázka pouze bazaru.
Avatar - grifith
2. 8. 2017 16:00
Re: Solidní základ
Já bych zase spíš šel do litru. Jede opravdu líp jak 1,2 a s reálně menší spotřebou. Jen ten zvuk splašeného šicího stroje v nižších otáčkách musí člověk "omluvit".
2. 8. 2017 18:21
Re: Solidní základ
V nizsich otackach vevnitr slyset stejne neni a ve vyssich to bohate vynahradi zvukem sestivalce :-!
Avatar - Đawson
3. 8. 2017 08:55