Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 70 kW – Základu se nebojte, ale…

429 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Nejlepší je tříáválec v holobytu za 300 vid. Není lepší volby. >😁
webpaja
Spíš amerických V8 😉
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

v testu uvádím rezervu nad hlavou 3 centimetry. Je to po napřímení zad, ale nikoliv po opření hlavy o opěrku. Zkrátka taková normální uvolněná poloha. Ve většině aut bych delší jízdu s hlavou opřenou o opěrku nevydržel, na to bych musel mít záda rovná jako prkno, navíc je to nepohodlné, když si můžete opěrku seřídit pouze výškově.

Ukotvení sedadel se v rámci faceliftu nezměnilo, takže je pravděpodobné, že stejný problém zaznamenáte i nadále.

Hezký den,

Honza
Avatar - Ozzman
Ozzman
Akorát je Lada pomalejší, více žere, má nižší Vmax..... v čem že je tedy lepší a luxusnější? Jo já zapoměl, že má tu navigaci, která nafunguje.... >😁

Mimo to, že až ti bude řidič nejlowcostovějšího Rapidu ujíždet, tak na něj můžeš křičet, že máš o válec navíc, ale asi tě ani neuslyší...
Avatar - Anonym
Anonym
Akorát to za těch 350 má asi tak 3x bohatší výbavu.

Dal sem si do konfigurátoru Rapid spaceback 1,0 81 KW, prostřední výbava Ambition, přidal sem metlu, litáky, navigaci, kameru, deštový senzor, automatickou klimu, alarm a vyhřejvaný sedačky, tempomat a zadní parkovací senzory, rezervu a sem na 420 000 Kč. Tohle všechna má vesta za 335 000 Kč.

Rozdíl 85 000 nepatrný že.

Srandisto
Avatar - Anonym
Anonym
Rapid je určitě dál než Vesta - ve smyslu jako dál = víc v *.

Vesta je proti tomuhle tragickému Lowendu s tříválcovou zdechlinou luxusní kočár >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Podvozek Rapidu je dnes naladěn úplně jinak než v prvních letech.
XTad
Ano, na dalnici pri pohodovych 4000 otackach >😒] Jasne, asi neni problem jet s 1.6 stejne rychle, jako s 1.2, ale budes muset vic trapit spojku, abys to rozhybal (i ten zmineny prokluz na dvojku budes praktikovat daleko casteji) a poslouchat neustaly rev vytoceneho motoru (pricemz zrovna tohle MPI zni obzvlast zoufale), zatimco TSI pojede nenucene a v klidu. Dale nezapominejme na mizerne reakce na plyn, kterymi je tato motorizace proslavena... Ne diky.
kyklop
Atmosféru vie vyrobiť kde kdo, prúserom bol starý motoro od ktorého sa očakávalo plnenie EU5, alebo 6. Schválne si vyskúšaj atmosféru , nejakú 1,6 a porovnaj jednotlivé verzie podľa roku výroby a emisnej normy ktorú plnili....Z pôvodných živých motorov sa stali zdochliny
kyklop
Čo Lada, ale dnes tu ešte nedocválal....Mustang V8 :-!
XTad
Velkemu kroutaku od nizkych otacek 1.6 konkurovat rozhodne nemohla. Mozna ve zrychleni z 0 na 100 a pri maximalce, ale v realnem zivote tezko.
Smurfik
Nač se hádat a vysmívat se něčímu názoru. Určitě je lepší dát nějaký příklad, tak sem s ním. Který atmosférický motor 1,4-1,6 má stejné nebo lepší parametry při srovnatelné spotřebě?
chytrak1
ta poslední generace 1,2 tsi, byla fakt skvělá, a důkaz toho že objem nahradit lze. A to výborně. Tak dobrou 1,4-1,6 atmo nikdo nikdy nevyrobil. Posun k 1,0 TSI je už bohužel posunem k lepším normovaným údajů, pro uživatele zde asi není žádný benefit vůči 1,2 TSI, zřejmě zůstává dost benefitů vůči konkurenci. A spotřeba je teda super (ale zase asi není rozdíl proti 1,2 TSI)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Litr jsem nejel, ale ta 1.2 zvládala dálniční 130 obstojně a v klidu a navíc za solidní spotřebu. Je jasné, že s naloženým autem až brutálním způsobem klesala dynamika a rostla spotřeba.

Já jen doufám, že Rapid má už vyladěnější podvozek, protože původní kusy, s kterými jsem jel ( a to jsem zkusil i sedět vzadu), tak mlátily na nerovnostech více, než když jsem měl na bývalé Laguně totálně K.O. zadní silentbloky >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Za mě rozhodně ne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bariku, víš, nevím, jak ti to vysvětlit..... ale realita je taková, že já si tady v uprostřed Evropy, v naší krásné zemičce tu Ladu nemohu koupit jinak, než s tím Clem 😉

To můžeme rovnou napsat, že "kdyby měl Rapid V8, tak by to byl supersport a ten by naklepal i D3".... to je stejná kravina, jakou ty argumentuješ.

Vesta stojí to, co stojí, nabízí né moc foremný sedan s né moc valným zpracováním, s vydechlou starou atmosférou, které nestíhá ani tříválcové turbomotory konkurence za stejné peníze, žere, jen je s docela dobrou výbavou, která mi je k ničemu, když auto jako celek je za cenu, kterou je, je horším vozem. Nezachrání ho ani vyhřívané sedačky, ani nefunkční naviagce..... tak to prostě je.
andy2214
Dnesni motory jsou uplne stejne spolehlive a se stejnou zivotnosti, jako ty pred deseti, dvaceti lety.. Ze ne jsou jen kecy.
Nonsens
tak zapni mozog a kúp sída
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rapid 1.0 TSI 81 kW jsme nedávno objednali. Chtěl jsem slabší motorizaci z testu, ale po projížďce se silnější variantou a přečtení názoru mnoha redakcí, že slabší varianta je znatelně méně dynamická, dokonce méně než obdobná 1.2 TSI, padlo rozhodnutí jít do silnější varianty se šestikvaltem. S tím je mimochodem radost pracovat.

K motoru (81 kW) bych řekl asi tolik, že 200 Nm je v každém kopci spolehlivě poznat a motor táhne až do vysokých otáček, nicméně na rozjezdy téměř od volnoběhu tříváleček není zvědavý a turbo potřebuje chvilku k nadechnutí. Taky zvuk v nižších otáčkách mi přišel zvláštní. Spotřeba na PP kolem 6 litrů. Celkově bych byl asi radši za jednadvojku, ale dnes je holt doba tříválcová.

S autorem testu souhlasím ohledně aerodynamického hluku a škodo toho chybějícího 😁S.

Celkově si každopádně myslím, že se FL povedl. Decentní, osvěžující, a ceny byly nastaveny tak rozumně, že i po letech mezi konkurenty zaujme. Překvapilo mě, o kolik dráž vyjde po dorovnání výbavy Tipo hatch T-Jet, respektive výbavu ani dorovnat nejde (ale samozřejmě má proti Rapidu své přednosti).
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
kdo z vás je ještě takovej "kkt" že rozjíždí litrovej benzín od 1 tis. ot./min.? To je motorový hřích, i kdyby to bylo 2,0 TDI!!!! >😒]
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jediný smysl Rapidu vidím ve velkém kufru u lifbacku. Tento nemá ani to, takže naprosto zbytečné auto (protože je prakticky ve všem horší než cokoliv ze skutečné nižší střední)
swifter
mizerná malá sedadla, člověk pořád na něco naráží a pořád je něčím omezován, když zabouchnutí dveří mu připomene, že se tu opravdu hodně šetřilo, ale na cenovce to není znát....
:no:
Avatar - Anonym
Anonym
tisícovka se vrací, ale narozdíl od téhle zdechlotiny to byl aspon neokradený tříválec.

Hlavně že se tu koncernoví fanatici smáli dácii a už je ve škodiakovi stjená hajtra 😄 😄
webpaja
Andy, torzka možná nevadí v Praze, když nejezdíš, ale lítáš 140... Jinak je rozdíl znát.
Avatar - Bertold
Bertold
Keď si pozrieš sprevodovanie, tak zistíš, že Mazda 3 88kW súperí s 1,0 TSI 85 kW.- viď
[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Ono nejde porovnávat nová auta s těmi před 40-50 lety jestli ti to nedocvaklo. A když chceš sronvávat jen motory, musíš do těch nových dosadit okolní starou techniku, pak ti vyjde o kolik sou nové motory lepší (v reálu o slabých 30😖 - zbytek dělá lepší palivo, převodovky, podvozky
Avatar - Anonym
Anonym
Nechci ti vůbec kazit radost, ale americké V8 před ropnou krizí, tj před rokem 1973 měl výkony i přes 400 HP. O tom si může nechat Rapid leda zdát.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak nech sluzi.... :yes: .... je to kazdeho volba samozrejme co si kupi... ak splni ucel a urobi aj radost tak potom je to pre kupca dokonala volba :yes: 😉

ja sa uplne otvorene priznam ze mne sa moje auto paci kasnou.. a zrovna v bielej aj moc pekne "svieti" co sa mi paci nakoniec ( lebo bal som tej farby priznavam ) ... aj mi vyhovuje celkovym vybavenim a sviznostou akou to jazdi .. akoze je fakt zive a to sa mi zide mimo mesto cestou do prace aj celkovo .. ale ta samotna radost z jazdy v mojom koncernovom drobcovi je uz teda dost mala az nechem povedat ze ziadna ale smeruje to k tomu ... nejak uz v tom nic necitit... dnes mi stacila vo vysledku dokopy 40km jazda s 18 rocnym autom a bol som vysmiaty od ucha k uchu... lepsie ako kolotoce... bolo to ako na motokare... uzasne... tie nove auta su uz v tomto uplne na prd uz... nudne sterilne skatule... smutne
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to ten stejný, který sedlal MB GLA, nebo si ho pletu, jak tady vystupuje pod více nicky... >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒] Tak tohle je test auta pod jeho úroveň, sem snad nedocválá >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten motor nesplní už nejnovější Euro, ale na druhou stranu, osobně by mi tohle přišlo jako ideální motorizace... v poslední verzi v EU (myslím, že Seat Exeo), měl 85kw a šestikvalt. Mívali jsme ten motor 75kw verzi v Jettě a nejezdilo to špatně, v lehkém Rapidu to bude o dost lepší...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
rapidu a vobec jeho koncepcii jednoducheho nenarocneho rodinneho vozu by najlepsie slusala asi ta 1,4 63kw atmo z niekdajsej fabie ... pripadne nejaka vacsia 1,6tka by mi tam pasovala idealne... ta kapota vyzera dost velka slo by to ... skoda co uz..
Avatar - Ozzman
Ozzman
A mluvíš o spacebacku, či liftbacku? Já měl tento problém u liftu (měřím 188cm), spaceback mi přišel v této oblasti trochu lepší, ale možná si to jen nepamatuji. Každopádně to není nic proti tomu, jak je auto úzké.
lada 2102
V mém okolí je minimálně soukromých majitelů nové Fabie a Rapidu a těch pár co je mají je mají jenom proto, že na ně mohou všechno ukrást v práci.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak Lada má i Vestu 1,8 122 HP.

Akorát poděkuj EU že se to sem nesmí vozit kvůli debilním limitům emisí
Avatar - Anonym
Anonym
Vesta má kombinovanou spotřebu 6,1 na sto. Koho to bude tak moc brát, tak si tam dá LPG a pojede za 3,5 litru benzínu přepočteno. A ta 1,6 MPI narozdíl od TSI kamarádí s LPG naprosto v pohodě.

Co tam máš dál?
Avatar - grifith
grifith
Ano, dvě deci chybí, ale v nejnižších otáčkách. Zbytek spektra je shodný s 1,2, u silnější varianty pak pocitově mnohem lepší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ehm, Lada základ je za 290 tisíc, Rapid 300 ..... 😉 Co tam ještě máš.... Zase ti nesedí matematika...
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz]

Na meniny ti daj ještě slevu 5%, tak lada holobyt za 10500 ojro rázem stojí 10 000 ojro a to je 262 000 Kč.

A to se vsadím že tenhle základ je furt bohatší jak škoda, odečíst z toho co má vesta ještě navíc a odečíst clo, sme někde na těch 220 >😁 Tak nevím co byste chtěli.
Avatar - Anonym
Anonym
Určitě. Zvláště pokud by ten rapid byl s třístupnovým HDM automatem >😁 >😁 >😁
Avatar - fOE
fOE
Ja ti nevim, furt je tam foukanej trivalec, to uz je jen diskusni krucek k foukanym trivalcum BMW, no a tam uz vazne schazi jen trosku a jsme poctivym atmosferam z ameriky, jako treba ta v mustangu, nadostrel.

Na druhou stranu dokud se to tu nerozjede s "polokombi" je to jeste furt cajk. >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
A k čemu ten neokradený čtyřválec je, když tady ten okradený tříhrnek má dynamiku na úrovni tehdejších šestiválců.... Mne příjde, že je to naprosto v pořádku 😄
comper
Neverim vlastnym ociam, pri tom ako sa tu hodnoti musi byt auto kus srotu.
webpaja
Do města se tedy evidentně nehodí, na dálnici taky ne...takže zbývá meziměsto. Na druhou stranu základní litrový motor asi odvádí své. V OIII mi přišel točivější a veselejší v otáčkách než 1,2 a když už bych nutně musel základ, tak mi tento motor přišel celkem ok.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) komfortní?
Asi první hodnocení, kde "krátká" verze je co do pohodlí vyzdvihována. Opak bývá obvykle pravdou, zadní převis vždy zajistí plavnost a lepší chování při běžné jízdě... Pokud hovoříme o pohodlí a ne o agilitě, byl by rapid snad prvním vozem, kdy je HB lepší než sedan/kombi/liftback 8-s 8-s

2) svist kolem zrcátek?
Těsnění má Rapid v této oblasti běžné dnešnímu standardu, tj. lepené semišové a okna navazující na boční plochu. Tahle kritika tak nedává smysl. Že by tak špatně vyřešili aerodynamiku se zpětným zrcátkem??

3) litr není krok špatným směrem? A proto je jízdní projev HORŠÍ a musíme si na něj zvykat?? Fakt nechápu autorovu logiku. Tedy, vlastně vcelku chápu, že >😁 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
10500 x 26,20 je 290 tis. Kurnik, tobě ta metamatika nejde vid.Když si tam sjedeš na ty meniny, má to za 10 000. = 262 000 Kč.

Za kolik to má Rmoraid mě nebere, jde si pro to sjet přímo do Bratislavy. Remoraid neudělá nic víc za tebe, než že to odtamtud přiveze a vyřídí ti papíry.
Avatar - fOE
fOE
Klidne muze byt, ale je to uz konecne hodno C segmentu? Tim myslim, ja jel jen 2. produkcnim rokem rapidu na R17 a to bylo mlatici peklo. R17 by melo cokoliv z C segmentu zvladat s prstem v nose, v roce 2017 povazuju sedmnactky za komfortni rozmer a tohle rapid neumel. Umi to dnes?
Avatar - fOE
fOE
Tu "Lada za 300 klacků" sis nemohl odpustit? To zas bude... >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Haha, hemi sem měl 26 měsíců. Výkony za ničím nezaostávají, a to nová verze má místo 340 už 370-400 HP, navíc je tam 8st. automat ZF. Spotřebu nikdo neřeší, kdo si to koupí je bud fajnšmekr, nebo to má na LPG a jezdí za 8 litrů průměr přepočteno na naftu a HEMI se s plynem snáší úplně super, taky v čr se jich předělalo asi 200. Zkušeností hafo, když víš kam jet.
Avatar - Anonym
Anonym
nezabolí, protože je mimo. Plete si období po ropné krizi, jenže 100MB bylo už před ropnou krizí, hehe.

Ted přijde pecka na závěr - ty uškrcené americké V6 a V8 po ropné krizi, co měli 160 HP z pětilitru jezili v USA za 10 litrů průměr, tedy co tady žrala ta šáde 1000 MB nebo 100.

HAHAHA
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj to si správně připomněl až neskutečnou chybu inženýrů Škodovky 😐
Arese
Velmi zajímavou možností je i Fiat Tipo, Rapidu Spaceback nejlépe konkuruje Tipo hatchback s podobně velkorysým kufrem, ale o 6 cm širším iinteriérem a celkově mnohem dospělejšími proporcemi. A výhradně čtyřválcovými motory! 😄 😄 😄 :no: :no: :no:
Avatar - Anonym
Anonym
HAHA, jasně, on nikdo neumí vyrobit atmosféru. Prostě nejlepší na světě je oturbenej vysavač, jasná věc >😁 >😁 >😁
houmr
Pan MICKA, napisal realitu o rozjazdoch. Ja padnem, ked som to pisal davnejsie, tak len same chvali ako je 1,0 TSI lepsi po vsetkych strankach. Ja som tvrdil, ze iba pre vyrobcu nie pre uzivatela. Urcite je lepsia volba 1,2 TSI ako 1,0 TSI z uzivatelskeho hladiska.

Len sa to nemoze moc pisat, nepasuje vyrobcom...................
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jo, on ten 1.0 TSI bude dost možná připomínat HTP i servisně >😒] 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Teď si se krásně chytil.....Francouzi vyrábí potraviny a nápoje premiove kvality, ve svých kategorií i nejlepší na světě.....znamená to ze Renault a Citroen jsou též na vrcholu žebříčku ? To bys asi netvrdil , což ?😊
CrankyDude
Asi tak.... ale je to české auto! >😁 >😁
Nonsens
nezaberá vocpoda a neponúka viac ako predchádzajúca 1,2? Živý nad 2 tisíc a je v plusech >😁
MOJE JMÉNO
Pokud se nepletu, tak za celkem malý peníz je krom vyššího výkonu i dost podstatná výhoda v 6ikvaltu a kotoučových brzd vzadu.
XTad
A vis o tom, ze v tom odkazu pisou o stare 4.2 V8, vid?
Nonsens
én d vinr íz vužofkááááá >😁
webpaja
Myslel jsi u 1000MB čtyřválec ne? 😉

Nevybavuju si, že by tu někdo nasazoval na Dacii. Nedává náhodou Ford tříhrnek do Mondea? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, Rapid hodně diverzifikoval fleetové vozidla, ale přecijen ten pravý obchoďák má pořád Oktávku ftédéí >😁 Jinak to není obchoďák >😁

Pro rodinu to auto nabídne docela solidní kufr a s 1.2TSI i dobrou dynamiku... oproti starším autům, které rodiny sedlaly ( převážně Fabie HTP či 1.4MPI). Nevím, jestli ho litr plnohodnotně nahradí, to je snad už lepší připlatit za 1.4TDI, navíc tahle cenová je lovištěm korejců, oni tu nabídnou ještě o kus dotaženější auto, byť se srovnatelnou dynamikou, nebo třeba i horší (1.4Cvvt).

Vesta se dá srovnávat... to je fakt, ale je ve všem mimo výbavy horší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud v tom jezdíš sám, tak dejme tomu, ale jak jsem psal výše, zkusil jsem si jízdu ve dvou dospělých vzadu a .... ještě že to druhé byla slečna, jinak bych se tulil s chlapem >😒]
simson33
aneb "objem ničím nenahradíš", což je sice trochu legrační psát u tak malého motoru, ale je to tak. Modernější litr je díky menšímu objemu a 3-válcové koncepci prostě uživatelsky horší řešení - přesně jak je popsáno v testu: v nízkých otáčkách na křižovatce buď řadit rovnou 1 nebo to brát "přes spojku". To je tedy pokrok... :no:
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
KN vlozka a vyfuk na Ladu >😒] Ja se picnu >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Pro někoho ta výbava k ničemu není, ne každej má rád auto kde nic není. To si můžu rovnou koupit něco jako Camaro, uloženku z roku raz dva, kde taky nic není a nic se nerozbije, ale stojí mě to třetinu. A než těch 200 litrů prolítám v benálu, to se sakra povozím >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Můžu, škodovka žádné clo neplatí, stěžuj si u EU >😁
andy2214
Nenajdou. Existuji jen v diskuzich a realne by si to nikdy nekoupili. Koupi si to par pomatenych duchodcu, kteri stale ziji v osmdesatych letech, tot budou veskere prodeje. Je to alternativa Loganu, jen nesmyslne draha.
andy2214
A v cem je ctyrvalcovy motor lepsi nez trivalcovy? V cem je lepsi ten zdechly zaklad v Tipu, nez ten trivalec v Rapidu? V tom, ze vic zere a hur jede?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ježkovy zraky, co ti kdo udělal, že bys chtěl průměrnou českou rodinku usadit do tříválcové nafty s CR a DPF? 😲 To tedy bude rozhodně lepší litrové TSI.

Ceed 1.4 za mě fakt ne, smysl má hlavně GDI za 350.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zrychlení 0-100 i realny život, jen musíš řadit... s oběma auty jsem něco najezdil..... Na dálnici ale ve vyšší rychlosti a v naloženém autě pak 1.6 měla lehce navrch.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Srovnával jsem tehdy víceméně podobná auta s 1.2 TSI 77kw a 1.6MPI 75kw - akcelerace stejná, MPI jela o trochu více (dala Vmax asi 205 tacho, 1.2TSI se o 200 ani neopřela, takhle vysoko byla mrtvá, asi i díky převodovce (6tka jen na udržování)). Spotřeba ve prospěch TSI - díky až naftovému plochému chodu příjemější na cestování a nebyla nutnost vytáčet.

Suma sumárum, do Rapida by mi to MPI přišlo rozhodně lepší, než 1.0 TSI.. za 300 tisíc by to byl trhák.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V pátek Vesta, dnes Rapid. Cena podobná, velikost a zaměření auta taky, stejně jako potenciální zákazníci..... nedočkáme se srovnavacky v pátek ?😊 Docela bych se za to primluvil....zdali-je Lada konkurence schopná ?
Arese
Možná by ses divil, kolik Turků pracuje na linkách německých automobilek! >😁 >😁 >😁 A s kvalitou v tureckých fabrikách nemá problém ani Fiat, ani Ford, ani Renault a dokonce ani Toyota, takže předsudky zde vůbec nejsou na místě! 😉
CrankyDude
"Rapid má vše, co potřebuji u auta za 300 tisíc.." A fakt ho už máš? 😒
CrankyDude
"81kw tříválec zadupe Ladu už tuplem do země"
>😁 >😁 >😁 >😁
Investoval jsi do snídaně obsahující vtipnou kaši, a hle výsledky se dostavily. Nebo to bude tím 35+C horkem? >😒]
Arese
Přesně, ti, kteří si pořádně prohlédli a projeili Tipo často tvrdí, že má mnohem blíž k Octavii, než k Rapidu! Taky i tím, že Tipo nabízí i kombi, o čemž může Rapid jen snít...
P.S. Ty palce v mém posledním příspěvku měly být samozřejmě nahoru! 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to tak... aj ked tipo uz ma aj na viac....
MOJE JMÉNO
Nikdy bych nevěřil, že se najdou lidi, kteří by z důvodu krátkozraké úspory šly v dnešní době do tak riskantního podniku, jako je novodobá Lada. Mýlil jsem se... ;-\
Avatar - fOE
fOE
To vi jen on, co, proc, jak... za me => co mi neni rovno, po tom je mi h..no. 😉

Zajimave mi to prijde jen z jedineho duvodu, ze na jedne strane prisny zastance motorove poctivosti, objemu a valcu, dokaze (nebo dokazal) zit i s kralem downsizingu jakym A45 AMG je, a pri tom vsem se neustale strefovat treba do Audi nebo BMW, ktere taky downsizinguje a ne ze ne, ale v 1er drzi 40i o 6 valcich a 3L objemu, v M2 drzi stejny motor jen jeste nadupanejsi atd. RS3 drzi valcu 5, zvukove je to porvno na 4 kolech a vykonove vlastne taky...
... to jedine mi prijde takove, no, zvlastni. 😄
Avatar - Joky
Joky
zajímavé je, že na některé trhy jde Rapid ( a nejen on, ale i Octavia, Fabia )
s 1,6 atmo 110PS....

Ale holt tady budou dělat z lidí * slogany typu 3 válce stačí apod. A hlavně by se
ty auto nesypala a to se jim nehodí do krámu....
Avatar - Ozzman
Ozzman
U takového auta jako základní motorizace, proč ne... dvanáctistovky chybí, né, že ne...
Je jasné, že za 300 tisíc mohu mít třeba Megana 1.6, nebo Ceeda 1.4, ale nemyslím si, že by ta auta byla reálně rychlejší, nebo dynamičtější. Výhoda bude v tom, že jsou to poctiví zástupci mainstreamu a Rapid... no ten je trochu na pomezí, ale to už jsme se dostali od hodnocení motoru někam jinam.

Test motoru mi nápadně připomíná přesednutí z atmosférických 1.3-1.4 do HTP. Potřeba více řadit, rozjezdy z křižovatky nutno hnát na jedničku... Něco na tom bude, že?

Auto jako takové mi nevadí, horší je, že prakticky není moc jiná volba motoru, nebo je a to už je jiná cenová..... většina kusů bude litrové TSI. V porovnání ceny bych asi sáhl jinde (viz výše, už jen protože to není lowend), ale zase pořád dospělejší vůz, než Lada za 300 klacků... nu což? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Nejsou, ale pro různé trhy se nedělaj jen v čr, kde je montují Jaško, Lešek a Mirko, echt češi z Bielsko Biala a Bánovce nad Bebravou >😁 >😁 >😁

Tos neveděls?

Ale v bývalém sojuzu vlastně nic nevyrábí, nevyváží.....víme. Ted zrovna piju ovocnou štávičku, krásně vychlazenou, 60% štáva z grantávoého jablka, 40% z třešní, 100% štáva, která není vyrobena z koncentrátu.
Made in Azerbájdžán - založeno 1969.

Ale nic se tam nevyrábí a nic se odtamtud nevváží vid. A když tak jen všechno super lowend. Jako tahle štáva - 750 ml za směšných 78 Kč. Lowend jak víno, vid

>😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, ty 3 KW to úplně zadupou. Ty 3 Kw docílím KN vložkou a jiným výfukem a budu to mít za 5,50 i u Lady >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vybavená Oktávka bude mít také více výbavy, než stejně drahé BMW.... Chápeš už, kde je to postavení Lady?

Clo přece nemůžeš odečíst, to auto se prodává za těch necelých 300.... A výbava, která je k ničemu, díky, to nepotřebuju... Rapid má vše, co potřebuji u auta za 300 tisíc...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ani mne nevadi >😁 --- a za mna rapid dnes uz vlastne nahradza octavku 1 a 2 u sukromnikov 😉 ... vidim rapidov u nas na parkovisku proste ovela viac ako octavii... ktore su zvacsa uz len s firemnymi polepmi....

tak urcite je rapid dalej ako vesta ( a aj kabinou je rapid uz na prvy pohlad dalej ) ale porovnat sa tie auta podla mna v principe daju.. aj velkostne aj ucelom pouzitia .. aj cenou to ano... a prave ta bude asi hrobnikom vesty v nasich koncinach... navyse ako sedan je u nas akekolvek auto bez velkej sance...
Avatar - Anonym
Anonym
Popros pány v SM at ti půjčí ten Rapid a mě tu Vestu, uděláme závod na okresce. Schválně jestli budeš v reálu rychlejší >😁 >😁 >😁 0,2 s na papíře to je totiž na okresce *** rozdíl.

Dneska mě fakt bavíš, lezou z tebe hotový perly. Asi moc dlouhý pobyt na slunci
Avatar - Anonym
Anonym
S tím Vmax bys ještě musel umět číst data, viz výše.
kyklop
S citroenmi a peugeotmi za poslednu dekadu mam na rozdiel od teba aj realnu skusenost. Skratka tradicne kecas a ostavas pri tom co tvoj znamy povedal. Laguna od r.2000;moze mat 17 rokov, takze len pri beznom najazde uz maju 350k km a viac pripadne vyrazne viac
Bobanus
Ibiza je kratší o 25cm, než Rapid Spaceback, má menší kufr o 50l, při stejně ceně cca 330000kč má Rapid lepší výbavu jako např. vyhřívání předních sedadel apod. Ibiza je hezká, ale pro 4-člennou rodinu je lepší varianta Rapid. Jinak něco málo přes 300tis.kč už jde koupit Ford Focus 1.6, Opel Astra 1.4, Kia Ceed 1.4 nebo Fiat Tipo 1.4 a to jsou auta o třídu větší. Kdych už chtěl auto segmanetu B, tak raději Kia Rio 1.4 v lepší výbavě 😄 Motor 1.0 TSI opravdu moc nejede, v táhlém kopci na dálnici můj starý Focus II 1.6 utrhne Octávii s tímhle motorem 😄
Bobanus
Tomu říkám profesionální recenze, díky za ní. Sám mám Rapid 1.2 TSI 66kw, ale také Focus II 1.6 74kw. Už 1.2 TSI má co dělat při popojíždění ve městě, v koloně nebo s vozíkem, proto nečekám lepší dynamiku u 1.0 TSI byť velikost válců by měla být stejná. Větší letargii na dálnici lze vysvětlit prostě faktem, že tři válce udělají méně práce než čtyři, tam fyzika patrně nedovolí dělat zázraky 😄 Jinak musím pochválit 1.2 TSI za opravdu tichý chod, ať už na dálnici nebo v kopcích na Červenohorské sedlo je chod motoru prémiový 😄 a tak mě napadá proč Rapid 1.0 TSI vůbec kupovat a dává mi smysl jen do flotil jako náhradu za dosluhující Fábie II a Octávie II s dieslem. Cena nizká, spotřeba téměř dieslová, to dává smysl. Ale jako auto domů, kdy potřebuji vozit děti, vozík, vyřizovat věci ve městě atd. mi za podobnou cenu dává smysl více Korejské i30/Ceed nebo Focus kombi či Tipo, Megane nebo Astra - vše s atmosférou 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ty Laguny se sypaly ještě v roce 200+, to není 40 let jako u žigula >😁 >😁 >😁

Citroney se syspu furt, i C5 z 201x o Peugeot darmo mluvit.

Trochu servisní reality z nezávislých servisů by to chtělo.
Avatar - Anonym
Anonym
100 let starý test a verze s 5st. automatem z roku nebreč od Mercedesu. Pořád nic?

Najdi si test 2017 >😁 A zkus od někoho renomovanějšího 😉 😄
Makovnik
Co si sa prehrial?
Avatar - grifith
grifith
Ty máš tento názor, já opačnej. Hádat se tu nebudeme, každý ať si vyzkouší sám 😉
tesnav
Ano souhlasím, jen jak píšu, mi osobně připadne týrat motor v pásmu 1.000 - 1.500 jako zhovadilost, a je jedno, jestli se jednalo o 1.6 MPi, 2.4i nebo 2.5T. Tudíž mne osobně tyto nářky připadnou irelevantní. Ale možná jsem za ty roky jen už tak dobrý řidič, že mi při rozjezdech a poskakování v kolonách nedělá automatická a podvědomá práce se spojkou, plynem a šaltrpákou žádný problém. >😁
Avatar - michal.t
michal.t
Já vím, že jsi příznivcem oturbených strojů, ale přeci jen - při poskakování po městě či v kolonách na jedničku či dvojku se přiměřený zátah už od volnoběhu občas hodí. A zde si prostě motory zasažené downsizingem méně či vůbec vedou obvykle mnohem lépe (řekl bych i docela bezútrapně), než „turbem vyfoukané“ maloobjemovky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Levnější je už ceníkově.

Liftback Style Plus 81 kW přijde bez dalších příplatků asi na 390 tisíc kč.

Tipo 5D 1.4 T-Jet Lounge po dorovnání výbavy přijde na asi 430 tisíc kč. Navíc má jakési live služby + lehce silnější čtyřválec a chybí xenony. Když odeberu co nejvíc nesmyslů, dostanu se na 407 tisíc.
Arese
Měl jsem Tipo 1.4 T-Jet Kombi zapůjčené na víkend a při stejném stylu jízdy mi palubní počítač ukazoval hodnoty vyšší o 1-1,5 l/100 km, průměrný rozdíl byl zhruba tak 1,2 l/100 km ve prospěch mého Leona ST 1.4 TSI. On totiž ten Španěl má výhodu nejen v přímovstřikovém motoru, ale i v podstatně nižší hmotnosti a asi i v lepší aerodynamice (na např. o několik cm nižší). Takže asi tak. Taky ale samozřejmě v tom rozdílu může hrát odlišná pravdomluvnost palubního počítače, to je fakt. Každopádně považuju Tipo (se všemi nabízenými druhy karoserie) za nesmírně povedené a velmi příjemně jezdící auto. :-!
Arese
Pro typického Čecha by Rapid Combi byl naprosto ideální - Fabia Combi má málo prostoru pro nohy zadních cestujících a Octavia Combi je pro většinu našinců pro soukromou koupi prostě příliš drahá... 😢 😢 😢
Arese
To je fakt, to dělá nepřítomnost přímého vstřikování. Rozdíl proti 1.4 TSI/92 kW v podobně velkém kombíku (Leon ST) činí asi 1-1,5 l/100 km, což fakt není zanedbatelné. Ale zase se u T-jetu nemusíš obávat zakarbonování ventilů! 😄
Avatar - grifith
grifith
Ano, jel. A opravdu jede litr líp.
houmr
Zalezi ci myslis 1,6 MPI 75kW 8 ventil, ten mal max 148 Nm a 1,6 16V 77kW ten mal tusim 155 Nm.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je pěkný, ale obě patří mezi nejprodávanější auta v ČR a zároveň mají poměrně vysoký podíl prodejů fyzickým osobám.
Avatar - Đawson
Đawson
Opravdu si jel tyto dva motory po sobe? Ja ano oba dva v silnejsich specifilkacich a litr opravdu lepe nejel >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, dneska 4,8 opakovaně s naftou po Praze v ranní špičce... 😉 >😁 To už se blížim, co? >😁
Avatar - Anonym
Anonym
ne, řeším, proč si v roce 2017 koupit za 300 kolíků jedodnuchou káru v holobytu bez výbavy. K čemu jako, když mi stejnou službu udělá x let stará kára za třetinu. A bude možná i víc spolehlivá.

To řeším.
Avatar - Anonym
Anonym
Camaro není SUV a dokonce neváží o moc víc než ten Rapid.

Takový nevýznamný detail, že.

5,7 HEMI Grandčíro má zrychlení za 7,3 s a SRT8 Grandčíro za 5s.

To auto má 2,5 tuny......hodně slušný čísla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To říká někdo, kdo minule soudil Renault podle aut vyrobených před 25-30 lety.... 😉 Ta sedla...
Avatar - Anonym
Anonym
Mě to točí na rovince při 50ce 1000 otáček >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
A když si seženeš ten 1,8 motor, můžeš si ho vyměnit v té 1,6 a na STK nikdo nei nepozná.

Tys nikdy nekupoval auto na Slovensku nebo někde v cizině?
Avatar - Anonym
Anonym
Fordem tam a vlakem zpátky.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne já se tu tu snažím dokázat, že ta alternativa je daleko víc vybavená, spolehlivější a za lepší ceny jak tvoje slavné uberwageny.

Nejlepší je vždy webpajuv koment, jak o americe neuvažuje nikdo, kdo měl evropský či japonský auto. A my na klubu máme lidi, co měli před chryslerem jako předchozí auto Toyotu Avensis, VW Sharan, Passat, Oktávky, Mercedesy atd.

Prča co
CrankyDude
FORD=Fix Or Repair Daily. Nemám zájem. :-!
Avatar - grifith
grifith
Asi potřebuješ do města něco jiného, jako ti, co auto do města opravdu kupují.... Na dlouhé cestování to není dělané? ANo, není to diesel, takže s ním ročně nikdo nebude jezdit 70 000 ročně... Rapid je auto doplňující nabídku Fabia - Octavia, v některých variantách může být i designově zajímavější. Toť vše.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zase uhýbáš.... přestavba.... to TSI nemohu přestavět? Bariku, neobhájíš to... Porovnáváme auta, tak jak jsou a ne tak, co s nimi můžeš udělat... dovézt levnější, přestavět, nebo dokonce, že někde v Rusku je 1.8... (víš, že Rapid je i 1.4TSI, který je dynamikou o vesmír jinde, než ta 1,8 žejo? a taky to netahám do porovnání..), nebo stáhnout na ruských serverech české mapy navigace.....

Lada Vesta v ČR stojí 290 tisíc, nabízí podpruměrnou dynamiku, horší, než tříválcové turba za stejné peníze a ještě více žere..... tak to je.....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm, Bariku, to auto v ČR stojí 290 tisíc v základu..... nezajímá mne, kolik stojí jinde.... Pořád nedochází?
kyklop
Táraš nezmysly, nebezpečný môže byť len šofér, nie auto. Koní naviac to síce moc nemá, ale pohyb na hranici zákonných limitov problém nebude 😉
stanly01
Neviem, nezaujim sa o taky motor. Len nerobme z toho nejaky zazrak. Je to obycajny maly motor do mesta. Skor ako sekundarne auto pre manzelku na nakupy... Na dlhe cestovanie to nie je robene... Rapid by mal byt svizne auticko pre mladeho cloveka, co si chce aj trocha zajazdit, nie len sa niekam presunut 😉
kyklop
V tom prípade by som sa toho až tak nebál 😉
CrankyDude
To nebylo ani když sjelo z linky. 😉
CrankyDude
".. v jakém konkrétním případě bude Lada 1.6 78kw rychlejší, než Rapid 1.0TSI 81kw ? "
V případě, že obě auta vyjedou společně z Moskvy do Vladivostoku. Tipuji, že Vesta dojede, Rapid ne. :-!
CrankyDude
Jet nakupovat z čR 1.0T Mondeo do Německa ... to už je teda vážné. 😉 [odkaz]
webpaja
Proč by měl mít Rapid kombíka, když ho má ve Fabii i Octě? :-!
Avatar - Anonym
Anonym
určitě, HEMI má zrychlení za 5,0-6,3 s dle verze (SRT8 to má i pod 5) . Kašpare >😁
Avatar - idam.i
idam.i
Mal som týždeň požičaný Rapid 1,2TSI a nerozumiem,kto hovorí,že to je tiché auto? O komforte podvozku radšej nehovorím. :no:
XTad
Jasne, brano v ramci moznosti, samozrejme. Realne ta 1.2 bude mit o neco vic, nez na papire.
Smurfik
S tímto motorem jsem nikdy nejel, tak nemůžu posoudit. Akorát mi pořád nejde do hlavy, proč Honda tak skvělý motor už nepožívá...
Rox
Doufám, že pak založíš moje auto 😉 O tomhle uvažuji pro příští rok. Také jsem původně myslel slabší variantu. Ten 5kv. mi dost vyhovoval u 1.2. Ale jestli se 1l hůře sbírá od volnoběhu. Style+ +kessy a zajímalo by mě, jestli by ušetřil spojku asistent do kopce.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ono hlavně to vypadá jako posmívání. Samozřejmě, že 2,0TSI pojede úplně jinak, ale bude taky stát jiný peníze. Holt někdo si s nižším rozpočtem koupí třeba ojetinu se silnějším motorem, a někdo raději nového, i když relativně základního Rapida. A i když to není úplně totéž, tak vím, jak jezdila podobně těžká a podobně silná Mazda 3 - na závodění to nebylo, a tragédie rozhodně taky ne. Zvládla týden lyžování ve čtyřech ani nemrkla. Na dálnici jsem vládce rychlého pruhu určitě nebyl (naložený), ale že budu muset vystoupit a tlačit - to určitě ne. Ani s nadsázkou.
_MT_
Silnější varianta si oproti 1,2 polepšila i na papíře. 1,2 měla myslím 175 Nm, litr má teď 200 Nm (starší verze, která se dávala třeba do Golfu BlueMotion, měla méně), stejně jako 90/ 92 kW 1,4 TSI (1,4 ho však nabídne v širším spektru otáček).
_MT_
Musí ji zvládnout. A měl by to dát i na šestku, pokud se bavíme o dálnici. Nejde pak o to, jak je kopec dlouhý, ale jak je prudký.
_MT_
Velkému... 😄 77 kW 1,2 měla snad 175 Nm, to není zase tolik. Pravda, i v relativně nízkých otáčkách. Tahle 1,6 má myslím 155, ve 2000 by mohla mít řekněme 90 % (to jen střílím, může to být o něco horší), tedy 140. Ne, že by to nebyl rozdíl. Je to o čtvrtinu víc. Tedy asi jako mít dvoulitr místo 1,6. Velký si jen představuji trochu jinak. 😉
XTad
V nizsich otackach vevnitr slyset stejne neni a ve vyssich to bohate vynahradi zvukem sestivalce :-!
webpaja
Jasně...cílovka Rapidu a Tipa přemýšlí o olítaném Camaru >😒] >😒] >😒]

Ty by jsi měl ve finále i na sezonní pneumatiky!
Blatouch
Test potvrdil jeden zasadni fakt, ze vykonove hodnoty, uvadene v papirech, moc toho nereknou o skutecnych vykonech auta - 2 dcl. zkratka chybi. O 3 valcich jako vhodne konstrukci 4 dobeho motoru nemluve.
pavlik123
Za 450 Tisíc bohužel stále Octavia není o moc jiná písnička. Stále torzka, stále litr. Po dovybavení přes půl milionu. Což není takový rozdíl, ale pořád bude jezdit hůř. Bude mít větší kufr.

Napadá mě srovnání třeba s Focusem. Jejich 1.5 110 kW Titanium výbavu bych také bral raději. Octavia pro mě dává smysl v základní konfiguraci RS. Trefuje se přesně do vzduchoprázdna a nabízí hodně výkonu a dost slušnou výbavu za celkem super cenu.
pavlik123
Základní cena Rapidu za 300 tisíc je asi ok. Motorizace je maximálním výkonem naprosto srovnatelná se zbytkem světa. Pro fleetové zákazníky v pořádku. Výbava naprosto žádná, 15" kola (na tento podvozek bych si větší než 15" z důvodu komfortu asi nedal, kola zachraňují co se dá).

Co mě trochu děsí je srovnání s o třídu větší a celkově o dost lepší Mazdou 3. Pokud do Rapidu přidám silnější 1.4 TSI 92 kW, která je v konfigurátoru bohužel dostupná pouze s DSG automatem (cukání při rozjezdech...), jsem na ceně Mazdího dvoulitru. A to mi v autě ještě chybí bluetooth handsfree, kola, příplatkový lak, tempomat a další. Po dovybavení vyjde rapid dráž než Mazda 3 2.0 88kW. Po dovybavení Mazdy automatem vyjdou podobně. A tady je právě ten průšvih. Rapid je o vesmír menší auto s mnohem, ale opravdu mnohem horšími jízdními vlastnostmi a ještě horším jízdním komfortem. M3 nemá vzadu torzku, mnohem lepší řízení, výborné ovládání infotainmentu alá "levnější napodobenina BMW"...proč by si někdo takhle vybavená Rapid koupil ?

Maximální výkon o 4kW vyšší je "někde v nějakých otáčkách", ale je tam a je ve prospěch Rapidu. To jsem jen tak hypoteticky sroval. V základu mi dává smysl. I v prostředních variantách se asi najdou levnější auta s nikoliv horší technikou.

Obecně mi na Rapidu vadí jízdní vlastnosti. Jsou hrozné. Komfort při cestování může přijít fajn někomu, kdo přesedlal z Fabie a nemá srovnání. JInak otřes. Divím se, že to v recenzích nepadá. Není výrazně horší než konkurence a některá konkurence je dokonce ještě horší (Opel ?), ale je určitě pod průměrem.
CrankyDude
Ale ...mají dobrou reklamu v telce.. >😁 >😁 >😁
_MT_
Není náhodou 1,4 TDI také tříválec? A také stojí na turbodmychadlu. Sice má větší objem, ale diesely mají menší specifický výkon.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mimochodem, ty Škodovky, co si koupíš v ČR jsou ze stejné fabriky v Iževsku?
Avatar - Anonym
Anonym
Mmm, mimochodem v Iževsku se vyrábí Škoda taky. Myslím si že jí montuje jinej Ivan než Ladu? Asi těžko....
CrankyDude
Co se ti dneska stalo? :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ehm.... v jakém konkrétním případě bude Lada 1.6 78kw rychlejší, než Rapid 1.0TSI 81kw ? Nenapadá mne ani jeden..... nejhorší je, že té Ladě ujede i 70kw TSI.... :-!

1.0 TSI 70kw 11s na 100 a Vmax 184km/h (4,5/100)
1.0 TSI 81kw 9,8s na 100 a Vmax 198Km/h (4,6/100)

Žigul😒br /> 1.6 78Kw 11,2s na 100 a Vmax 175km/h (6,3/100)
CrankyDude
"..se najdou lidi, kteří by z důvodu krátkozraké úspory šly v dnešní době do tak riskantního podniku..." škoda, že jsi chyběl ve škole, když se probíralo tohle učivo: [odkaz]
Sebelepší myšlenku kterou vypotíš okamžitě tím svým psaním devalvuješ na plk. Já plky nečtu. 8-s Douč se to, prosím tě. 😉
Makovnik
Cez vikend som mal tu radost vozit sa este predoslou verziou, 2,5roka starym Spacebackom s 1.4TSI s 5kv man v najvyssej vybave s necelymi 30tis.km na tacho..
Auto je take sporne, aj dobre aj zle, co z neho nerobi rozhodnu kupu, ako sa v krajinach V4 rado traduje.

Prva podivnost je po nasadnuti, pedale su montovane na kratke nohy, co rychlo zredukuje miesto vzadu, ak nechcete sediet ako kacer, volant ide automaticky nadoraz k sebe. Co udrie najviac, je lacny plast vsade kam sa clovek pozrie, verkel z PET flasiek, ktoremu nepomaha ani najvyssia vybava, skratka typicky lowcost, ktoremu ani Dacia neuteka.

- sedacky su na primestsku jazdu fajn tvrde, ale dlhsia jazda moze byt bolestiva pre pozadie.
- dalsia podivnost je pocit z tocenia volantom, je akoby pocitacovy bez "force feedback".
- spojka zabera az posledne 2cm pred uvolnenim, trochu robi problem pri rychlom rozbehu a vyzaduje zvyk
- 17" 215/40 podvozok nezvlada, je to velmi tvrde a najma zadna naprava s tym ma problem, vyrazne trieska, aj ked je SB podvozkom lepsi nez v povodnom Rapide lift. Kolesa su pekne, dizajn za 1, ale komfort podpriemer, ideal by bolo 195/65 R15.
- podvozok je sice tvrdy na malych nerovnostiach, ale tiahle vlny nezvlada a hupe sa, co sposobuje pocit nestability, malo by to byt naopak.
- aerodynamicky hluk uz pri 90-100kmh, hluk ako u aut o triedu nizsie, ako napr. z Pola. Rovnako valivy hluk je citelny, obidva spolahlivo prehlusia motor, ktory tak takmer nikdy nepocut
- motor do 2000ot v zabere huci zvlastne, akoby s kazil, nad tym je to uz fajn, zvuk ako bezny tichsi benzin
- auto sice nema ani 30tis.km, ale vrzga ako pri 200tis.

Co su dobre veci - pre koncern typicke ovladanie palubaku na volante koleckom ;
- ovladanie stieracov cyklovacom vo velkom rozsahu.
- celkovy dojem lahkeho ovladania, co sposobuje, ze auto naberie subjektivny pocit rychlosti a obratnosti, aj ked ju realne nema.
- miesto v kufri a vzadu, pojme celkom slusny objem nakladu.... a nakolko z auta krici dojem "uzitkove", a vsade je kopa plastov, cloveku nevadi ze sa nieco poskriabe, takze tam laduje hlava nehlava.
- prevod. paka s kratkymi drahami, i ked najma 1. a 2. casto drhne, ale radi sa s tym rychlo a celkom presne, lebo ma tvrde dorazy a lahky chod.
- dvojite tesnenie dveri, i ked je to autu prd platne, lebo huci tak ci onak, ale aspon sa menej spinia prahy
- takmer ziadne vibracie od pohonneho ustrojenstva, co dava pocit kludu na palube
- motor je na volnobehu takmer nepocutelny
- jazda je na dobrej ceste pokojna a ista, v meste velmi ticha.
- spotreba; v ramci limitov MPR vysla na 5,7 podla PP po 80km, 1/3 mesto. V spodstate v ramci moznosti slavneho 1,9TDI. Nove nafty su tym padom len necely liter uspornejsie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zvládne, ale předjížděcí manévr v okrskovém tempu už bude trvat docela dlouho.... na druhou stranu, který konkurent na tom bude lépe ?
Avatar - grifith
grifith
Co myslíš, že se díky parametrům motoru stane? Klidně pověz, kterej konkurent to zvládne bez odvahy a nasazení majitele.... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Si zapoměl dodat, že ten dízl byl v Tranzitu ne? >😁
Avatar - grifith
grifith
Já bych zase spíš šel do litru. Jede opravdu líp jak 1,2 a s reálně menší spotřebou. Jen ten zvuk splašeného šicího stroje v nižších otáčkách musí člověk "omluvit".
Avatar - grifith
grifith
Za takovou cenu máš rovnou Style, navíc dynamicky s vestou srovnatelná bude slabší 70kw varianta o dalších 17 tisíc levnější....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Diesel mi dnes na takové to domácí lítání nedává smysl tak či tak, a připlatit si 60 tisíc za tříválcové TDI s pětikvaltem už mi přijde jako známka masochismu. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Těch 110-140 je vzhledem i k drobnejm vlastnim zkušenostem a tomu že to je fakt známý skoro neuvěřitelnejch. Ta Bratislava - Praha za 15 vs 10 u šestiválce navíc o 2 třídy většího auta = při řekněme stejnejch 140 km/h = to je realita 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na tie bodky pozor.. je to dost navykove >😁
XTad
To TSI zvladne urcite taky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Potvrzuju přímou srovnávačku z mládí = z Bratislavy do Prahy C5 s benzínovym šestiválcem v automatu a MPI = cca 10 vs 15 l na 100 :yes: >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No.. osobně jsem nikdy TSI nedrtil, ale MPI párkrát ano a to se podívá do šestiválcových výšin... není problém jezdit za 15..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jestli to chápu správně, GLA AMG - nejlepší a nejrychlejší HH vyměnil za toho, jenž nesmí být vysloven?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: 1.4 by byla super.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne to TDI nepřišlo tak zlý >😒]
webpaja
JJ, i "naše" druhá automobilka sází na tříhrnek v nižší střední 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to já taky a pak tu křičel v diskuzi a chválil se, jak jsem dobře udělal.... to je základ 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To už by tady nemuslo kádrově projít přes vedení >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tos neměl.... >😒] To Barika zabolí
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne dává Rapid smysl právě jen kolem 300 tisíc. Golf je někde jinde, je o 100 tisíc dražší a to ještě základ, Leon taky o cca 50... Od 350 tisíc nahoru bych se na Rapida nepodíval ani náhodou 😄
XTad
Pokus o svizny rozjezd z 1000 otacek u takhle malych motoru je stejne niceni auta. Rozhodne vetsi, nez rozjezd pres spojku. Vzdyt automat taky necha dvojku klidne proklouznout.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ticho.. ja mam tiez vysavac.. >😁 .. sice kusisko taky vacsi muscle ale objemovo tiez ziadna slava.. zrovna dnes som sa presiel rano na zahradu ( popolievat totam tete kvoli horucavam aj kusok jej pokosit ) ale este s tym staruckym otcovym polom ( nove uz setrim na lepsie cesty >😁 ) ... ale neskutocne ma prekvapilo ( potom co som v nom uz dva tyzdne nesedel ) ako krasne to odspodu slape a vytaca sa to.. pritom ma len 44kw ale 1,4ka objem zrejme robia svoje.. to auto slo krasne... odspodu taha plynule... celkovo krasne citis davkovanie vykonu ... dovolim si tvrdit ze ani ja taky odpich odspodu s 66kw 1,2kou nemam a casto sa len tak prve metre plazim kym sa to turbo nakopne... je to motoricky krasne zive a este nijako neskazene auto ... aj zvuk ma pekny taky prirodzeny ... normalne mi je smutno za tymito autami.. lebo v tom novom uz nemam z jazdy ziadnu radost.. ako ide pekne ale tak nejak nuda je to... akoze s tym staruckym polom je daleko vacsia radost jazdit ... viac a vtiahne do deja.. lepsie precitis co sa deje... pritom ta nijako neodobera o komfort ani sa necitis nijak zncieny ked z neho vystupis.... ale co uz ... auta uz zacinaju byt pojazdne nudne skatule

PS: a aj kosacka tam vojde [odkaz] ... dokonale mini 😉 ... a ja ho mam snad este radsej ako to nove .. >😁 😲
Avatar - michal.t
michal.t
Dík za odpověď, sypu si popel na hlavu - popletl jsem spaceback s liftbackem, pardon.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
hrozna predstava.. ok ok.... myslim ze to nemusime dalej rozpytvavat >😁
Avatar - michal.t
michal.t
Jj, fakt jsem to splet, šlo opravdu o liftback, dík za upozornění...
Ta šířka je sice do očí bijící, ale asi bych si zvykl, v těsných uličkách a na parkovištích má přeci jen nějakou výhodu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je mozne ze spaceback ma vzadu na tu hlavu proste viac miesta.... ten isty problem mal bracha s lancerom ked ho pred kupou skusal ( ma 186cm ) a vzadu v sedane sa uz hlavou dotykal stropu zatial co dlhsia a inak posadena strecha sportbacku to vyriesila a nebol problem 😉
Nebola by lepšia nová Ibiza?
Veď povedzme si pravdu, Rapid je len natiahnutá dvojková Fabia.
Ibiza je modernejšia, širšia, a aj krajšia a pre rodinu stačí.
webpaja
Asi píšeš ze St. Agaty, kde je nějaká enkláva ěkodovkářů 😉
webpaja
Barčo, jsi tlachal a fabulátor. Nikdy jsem nic podobného nenapsal 😉
Th0r
.... je to prostě dobrej motor, protože jsem to tak určil >😁 a já jsem tady vedoucí.

[odkaz]

>😁 >😁 >😁 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mě to na rovnince při 50ce netočí = jedu na baterky 😄
CrankyDude
OK, napíši to jinak: za stejných podminek dostupnosti jak prodeje tak i servisu, Vesta by se určitě kvalifikovala do horních 3 možností. O 3 šálky esspressa s turbem pod kapotou absolutně nemám zájem. Volím svou peněženkou.
MOJE JMÉNO
Ano, udělal jsem při šmatlání na telefonu chybu, a hrubou. Omlouvám se Ti lingvisto CrankyDude. Ale alespoň jsem se rámcově držel tématu a napsal něco, co na tomto webu má co dělat. Nicméně Tvůj příspěvek je hodný odkladu do žumpy, jelikož je naprosto zbytečný a v podstatě i celkem trapný. Běž si psát někam na lingvistický web a diskutuj tam s ostatními "odborníky" třeba nad frází " mlít hubou za každou cenu".
webpaja
Bariku, nech si ty fantasmagorie... 😉

Na 99,9% nebude Camaro ani plně funkční.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U své osmiventilové 1.2 atmo se s tím někdy neštvu, můžu se rozjíždět skoro od tisíce a obejde se to bez vibrací a dušení, což se ve městě sem tam hodí. Samozřejmě u tříválce 1.0 tohle očekávat nelze a u dieselu je to ideální cesta k odepsání dvouhmoty.
Avatar - aproximus
aproximus
a nemá ta nádhera za 474tkč vzadu švihadla?
kyklop
Hahaha, argumenty ako obvykle. Auto s vyse 300 hp a sotva utečie tomuto rapidu, alebo tebo vyťahovanej lade 😉
CrankyDude
Pozor, s ereš si na kšandy. :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
A k čemu ti je těch 8Kw navrch oproti slabšímu Rapidu, když je Lada stejně pomalejší jak Vmax, tak i na zrychlení?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nějak mi nebaví pořád poslouchat Barikovu demagogii a co by kdyby.... za 300 tisíc je pro mne Rapid TSI lepším vozem, než Lada, to je celé >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale on není..... kdyby byly v pr..... znáš to ne? Prostě, je takový jaký je a je rychlejší než Vesta a i než ty staré V8 😉 Ať si přeješ cokoliv, takhle to je...
kyklop
Tu máš test jednej úžasnej americkej v8 kde sa dá povedať,že reálne výkony zrejme hrubo zaostávajú za tým čo je deklarované na papiery. Spotreba je tiež niekde
inde ako nám tu väčšinou naznačuješ
[odkaz] 😄
MOJE JMÉNO
Nejel jsem ani jedním z těch dvou, ale myslím si, že ten litr v benzinu bude podstatně svižnější než ten malý chrochták v naftě.
Mám jen dlouhodobou zkušenost s 1,2TSI a nedám na ni dopustit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo sorry = my fault 😐
Avatar - fOE
fOE
Coz je skoda. Kdyz ACZ sluplo autorevue tak jsem tajne doufal, ze toto (hromadne testy, nekdy i 7 aut) bude zrovna neco cim se ACZ necha inspirovat. Za me bylo autorevue pred pohlcenim tim lepsim platkem, kde jsem se toho docetl vic, min chyb, obsahove hlubsi testy.
Misto hromadnych testu tu ale dnes mame otazniky a vykricniky v nadpisech. Inu, nejspis chyba v ocekavanich. ;-\
jk 81
Je vidět že tomu moc rozumíte.
Avatar - fOE
fOE
Jop, diskusni disociativni porucha v nejcistsi podobe. >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já souhlasím, že na cestování po dálnici 110-130 je TSI lepší volbou, má šestku, netočí.... ale ta se srovnatelným výkonem a ve srovnatelně velkém autě, není rychlejší, než MPI. Navíc MPI od 4-6 tisíc otáček nejede špatně, tam TSI 1.2 už totálně kolabuje a to je ta chvíle, kdy se smázne rozdíl. Díky šestikvaltu a kroutícímu momentu pak TSI pojede za méně, ale výrazně to není. Naměřil jsem na dlouhé trase c MPI 6.5 i s klimou a TSI lehce nad 6.
CrankyDude
Těch 8+ tisíc km na jeden zátah není problém, problém je že ta Vesta je na to stavěná, kdežto ten Rapid určitě není. Odběhnu od tématu, podobně to zažil FIAT v USA, vařil párky na cestě do Las Vegas. V zimě. :-! FIAT = Fix It Again Tony. Ciao. :-!
webpaja
Rozdíl turek na turecké nebo německé lince. Fiat má problémy s kvalitou doma natož v Turecku... ;-\
Arese
Já samozřejmě netvrdím, že užší spáry na karoserii nebo kvalitnější plast na výplni dveří není podstatný, ale Tipo zase není žádná Dacie, takže jeho dílenské zpracování sice je jasně horší než u Rapidu, ale nejedná se o propastné rozdíly. Já osobně, pokud bych měl volit mezi těmito dvěma vozy, tak jdu určitě do Tipa! 😄 Zkus se někdy po sobě svézt s oběma těmito vozy a možná pochopíš! :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Vono to 17 let starý Camaro bude větší kvalita jak to Tipo, to je smutný vid.

Protože FCA neumí vyrobit ani konzervu na sardinky. I na tu by za měsíc byla svolávačka na špatný otvírací mechanismus >😁 >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, i kdyby měla Vesta 180km/h, Rapid má 184, potažmo 198.... 😉 Nevím, co si měl z matematiky, ale pořád mi vychází Vesta jako pomalejší >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemám, nekupuju si takové auta, ale k čemu mi bude u Lady parkovací senzor, když je za stejné peníze horším a pomalejším autem?
Arese
Naprosto s tebou souhlasím, Tipo je nesrovnatelně robustnější a jezdí také na větších kolech a má mnohem komfortnější podvozek i sedadla. Rapid jej vlastně překonává jen v úrovni dílenského zpracování.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale sedel.. bratrancov biely tucson s rovnakym razvorom mi prisiel v kabine mensi navzdory tomu ze je vlastne kasnou vacsi...

ale tak toto mi nerob.. ASX je za mna dokonale a bodka ... aneb... tvojimi slovami... nekaz mi to >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neni zájem = co kdyby vyšlo to co v tý srovnávačce Civic, i30 Astra Golf? Mě fakt dostalo zjištění že i v blbym v Blesku píšou o autech serioznějš a aktuálnějš než tady = drsný 😐
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Drsný je dokonce i srovnání s Bleskem = bulvárem ze stejnýho mediálního domu [odkaz] [odkaz] [odkaz] = to je Blesk za posledních 24 hodin = schválně jestli a kdy se to objeví tady
Avatar - fOE
fOE
No ja bych do takove srovnavacky prihodil jeste nejakeho korejce nebo akcni astru, a pak by se videlo zdali nejen Vesta, ale i Rapid je konkurenceschopny. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj naftička [odkaz] :yes: >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, já nějak nemohu pobrat, že je někdo tak zabedněný, že jí tady obhajuje... a co tu za 300, ale tu dražší za 350 ! >😁 Stejně si myslim, že je jen troll >😁
jhamil
Nechtějte po spacebacku sportovní výkony, je to auto pro pohodové řidiče, obzvláště se základním litrovým tříválcem pod kapotou. Kdo by taky něco takového čekal >😒] Jenom nechápu, proč nelze koupit 1,4 bez DSG. Asi by byla levná a to nechtějí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Navigaci odeber, ta v Ladě stejně nefunguje 😉

81kw tříválec zadupe Ladu už tuplem do země >😁

Tohle je marný, Lada je prostě za svou cenu nekonkurenceschopná, smiř se s tím >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale notak.... nikdo nikdy? Matně vzpomínám na Fokusí 1.6 Zetec...společně se skvělým podvozkem to byla na okrsce velmi zajímavá práce... Možná by nejnovější a nejsilnější 81kw TSI na dálnici jelo rychleji, ale ta jednašestka je zrovna ukázka dobrého motoru.... a myslím, že ti sem někdo vytáhne točivé japonské atmosféry z 90 tek.... CRX? Civic? Moc se v tom neorientuji, ale jistě někdo ano...
Avatar - Anonym
Anonym
Pomalejší o 0,2 sekundy a levnější o 85 000 Kč. Tomu se říká otázka volby.

Já volím určitě pomalejší o 0,2 ale 3x vybavenější.
tomasandrysek
taky jsem, 71kW fabka a to auto nejezdí, mrtvý, konečná. škodovka to prostě neumí udělat ty auta, aby jezdili pořádně, nákupní košík si můžu koupit někde jinde za míň
dominikferstel
70kW verze líná jako prase, nechápu jak to škodovka může ještě prodávat, možná z toho zae udělá rádoby RS, aby se to možná ujalo
Jasné, Rapid je viac auta. To je marketing Škoda-auto, že dávajú za tie isté prachy viac auta.
Ale ja som skôr myslel lepšie auto, nie viac auta. Nie výrobný salám, ale napr. Nitran, Vysočinu ..., ak si rozumieme.
MOJE JMÉNO
"za ty prachy" - souhlas
"docela pěkný bludičky" - důrazný nesouhlas
kyklop
V tom prípade máš nejaké skapaté kone :-! >😒] >😁
kyklop
Ja som kupoval u Vás v CZ značku, ktorá nemá na SK importéra. Ale auto to nie je, to len tak pomimo...
kyklop
Aj nejaká skúsenosť, alebo len tie aktuálne dve dekády naspäť?
kyklop
Tvoja V8 ma takmer 3x toľko koní ako ten rapid, stále nič?
Makovnik
Motorizacia je nepodstatna, dynamiku som netestoval a ani nebolo kde, preto ju ani nespominam; zvysok plati.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale jo, Ibiza je zajímavá alternativa. Jen předpokládám, že podélně na tom bude hůř, a ve výsledku může být i dražší než srovnatelný Rapid.
kyklop
Ten čo vyťahuje spoľahlivosť 20 ročných renaultov si ty, asi ste ten vlak zmeškali spoku >😁
memorex31
Ocenil bych také možnost nastavení sklonu opěradla kolečkem jako u fabie, protože napružená páka rapidu neumožňuje tak jemné doladění potřebného úhlu.
V pohode. Takto to má aj BMW3 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co se amerik týče stojim spíš na tvý straně a tady sou až komicky podceňovaný ale tohle si trochu vytrh z kontextu [odkaz] 😉

Komplet přehled [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
výsledky vašeho oblíbeného FCA v USA za 7/2017
Chrysler : -30% oproti 7/2016
Dodge: -12% oproti 7/2016
Jeep: -12% oproti 7/2016
RAM: 0% oproti 7/2016
Fiat: -18% oproti 7/2016

Všechny značky pokles a RAM na tom samém. (Růst Alfy nepořítám, pokud někdo prodával jeden model a ted 4, je logické že roste. )

Fakt megaúspěchy.

Veledíla FCA😒br /> Jeep Cherokee meziroční pokles 23%, Dart 75% a 200 65%.
Avatar - Anonym
Anonym
Až bude mít Rapid 2,5 tuny, přijd 😄 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
To co mam já má 200 a po okresce nemusíš jezdit jenom 90, to ti u vás v Mateřince ještě neřekli vid >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Co mam jako najít?
Avatar - Anonym
Anonym
Můj sen nejsou SUV, znovu ti opakuju že 300C 5,7 HEMi co sem měl já mělo stovku za 6,3 s, nová verze se silnějším motrem a 8st. ZF to dělá za něco přes 5
Avatar - Anonym
Anonym
To si ještě neviděl vid? Představ si že sou i lidi co si vylepšují i Ladu.
Avatar - Anonym
Anonym
Já s tím na sněhu nejezdil na na suchou asfaltku v prosinci když je 8 nad nulou nepotřebuju zimáky. Odjel sem s tím 3 zimy úplně v pohodě.
Avatar - Đawson
Đawson
Už sem to tu psal, poprvé sem s nimi jel z německa, tudíž hned po sobě ( tam 1.2 , zpět litr ) a litr opravdu lépe nejel a to mé 1.2 ještě nebylo ani zajeté. Auta si beru na operák po dobu jednoho roku a co je horší, slabší litr jede hůře, než kamarádova 1.2 tsi s 8v technikou a 63kw co má ve dvojkové fábii 😊) a jestli mi to někdo nevěří, klidně s nimi udělám vzájemné porovnání a ne žádné PR kecy co tu čtu od testerů. Co sem nedávno viděl graf z brdy, na brzdě mají oba dva motory kolem 96kw a 200nm... problém je v křivkách, kde je litr díky o jednu čtvrtinu většímu tlaku turba rád, že je rád. Mimochodem na hale M2, kde se motory vyrábí by vám k tomu taky řekli svoje😊 Ale hanit produkt naší firmy nemůžem >😁
Avatar - michal.t
michal.t
Však jo, taky si takto rád "hraju" 😉 .... jen těch 1500 ot. neberu jako žádnou dogmatickou hranici při zařazených nejnižších rychlostních stupních. I bych řekl, že "rezonanční chování" celého hnacího řezce bývá při nejnižších rych. převodech trochu jiné a přívětivější z hlediska vibrací a únavového opotřebení.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To néééé! >😁
tesnav
Nevím, když si vezmu historicky auta, se kterými jsem jezdil, tak u žádného mi nikdy nepřipadlo divné, že při rozjezdu tomu musím trochu přidat, a to se bavím i o výkonově i objemově jiných motorech.

Trápit motor a chtít po něm něco pod 1.500 ot. mi přijde jako zvrácenost a je jedno, jestli se bavím o atmobenzínu, turbu nebo turbonaftě. To, že motor takové otáčky zvládne je pěkné, ale žádný v nich prostě "nejede".
tesnav
A i kdyby, člověku, co jezdí sám/ve dvou to může být fuk. Před 10 lety mělo vzadu švihadla i auto v top motorizaci za cca. 1M (Focus ST) a byla to ta poslední věc, co kdo řešil, resp. si nepamatuji nikoho, kdo by to kde řešil.
maXX_CZ
1.5 litru? To asi nemyslite vazne, ze ne.
Mam neprimovstrikove turbo a jestli jezdim se spotrebou vetsi o pul listru nez konkurencni motor s primym vstrikem (presne stejne parametry a objem), tak to bude asi maximum.
maXX_CZ
A ze jsem tak smelej, kolik umi teda slevu na rapida, resp. na kolik prisel (kdyz je tedy o dost levnejsi nez treba Tipo)?
Arese
Ani mě ne, asi nejsme dost "typičtí"! 😉
webpaja
Alero letní na zimu a naopak RWD auto s jinak výborným podvozkem zase zimní na léto 😉
andy2214
LED svetla jsou vubec tak trochu marketingovej tahak. Oproti slusne sviticim xenonum rozdil z praktickeho hlediska neni takrka zadny. Nemluvim o zadnemn dosvitu a namerenych hodnotach. Mluvim o tom, co clovek vlastnim smyslem, zrakem, vnima. A ne, moc lepsich LED svetel nez mam ja na aute neni 😄

Treba laserova budou ten skutecny krok kupredu, to nevim. To se ale mainstreamu netyka a ani velke casti premie.
maXX_CZ
Je mi te trochu lito, bojovat proti argumentum brecenim. Ale nekdo ty internetove trolly delat musi, jinak by tady diskuse/zabava vadla, to chapu 😄
webpaja
Jsem typický Čech a Rapid combi by mě nezajímal. 😉
webpaja
Najdi to borče. 😉 Nařkl jsi mě veřejně, tak předpokládám, že budeš mít i koule na veřejnou omluvu 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně >😒] >😒] >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
HAHAHA, sme se zasmáli no....
Avatar - Anonym
Anonym
Alero mělo taky letní, pořád si to nepmatuješ. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
To že žiju v čr neznamená, že se nutně spokojím s tím co je tady na trhu a co jde sehnat za prvním rohem.

Malý je ten, kdo malý má cíl >😁 Politicky Halík, myslete politicky >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, Alero na zimních by mu na kruháči naklepalo ne? >😁
Avatar - Anonym
Anonym
No jo, čekal sem kdo přijde s penu. Tenhle týden jezdím s Camarem, tam mam letní, takže smůla >😁
Arese
Hlavně by ses měl zamyslet nad svojí "logikou", než tady začneš někoho bez potřebných informací napadat! Leona ST jsem objednával v prosinci 2015, kdy byl podstatně levnější než dnes (od té doby už ho 3x zdražili), měl hezčí, předfaceliftovou příď a hlavně mechanickou parkovací brzdu. A Tipo s karoserií kombi se tehdy na našem trhu ještě vůbec nenabízelo, ty "všeználku"! >😁 >😁 >😁
webpaja
Itálie z velké části tržního segmentu vládne supersportům, ne? Francouzi vládnou...no...třeba... Je toho asi hodně >😒]
webpaja
Bariku, klídek...ty jsi líný a lakomý tak, že ani nekupuješ sezonní pneu 😉
_MT_
Souhlasím, 1,4 se posouvá do ještě víc okrajové pozice. To už by snad dávalo větší smysl nabídnout rovnou 110 kW verzi. Když už, tak už. Nebo alespoň tu 96 kW, co někde prodávali (ta má snad 225 Nm).
Smurfik
Já vím, že emisní normy, to právě byla trochu narážka. Takže když to shrnu, tak opravdu nikdo ještě nevyrobil lepší atmo motor 1,4-1,6 než je 1.2 TSI. S tou Mazdou bych byl teda opatrný, nechceš mi tvrdit, že 1.5 Skyactiv je lepší nebo snad srovnatelná...
_MT_
Myslím ten motor, o kterém se tu mluví - 81 kW EA211, který se tu nikdy neprodával, ale pro některé trhy ho montují (Rusko, Brazílie, Čína). Než zprovoznili motorárnu v Rusku, tak ho Škoda v ČR i vyráběla. Dnes asi už ne, ale nevím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
[odkaz]

Dával jsem to jako odpověď na Skladovou Ladu Vestu za 289 tisíc v minulé diskuzi.....
koblih
Ne, 1.6 dostaneš za 340 tisíc, což už je rozdíl.. A pokud potom budene srovnávat třeba Rapid Style 1.4 TSI 92 kW 7°A a Mégane v nejnižší výbavě s TCe 130 EDC 7°A, tak je Rapid opět ve výhodě, protože za cenu o pár tisíc nižší dostaneš o dost víc výbavy než v Méganu...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neni jediná = Toyota Lexus jich maj v nabídce taky dost. Ale tady v Evropě po naftovym šílenství teď holf frčej ty oturbený [odkaz]

Kdo chce slušnej motor si může koupit i dneska = v levnym i drahym autě [odkaz] [odkaz]

I někde uprostřed [odkaz] :yes: :yes: :yes:
Obiik
Emisní normy, peníze,atd. 😉 Je jednodušší na motor nasadit šneka a plnit alespoň laboratorně emisní normy, než vyvíjet atmosférický motor. Že to jde, když se chce ukazuje Mazda, bohužel je asi tak jediná. Hold teďka je móda přeplňování tříválcových motůrečků.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
V Kralupech? >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tady >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jasně, na lítání 5 tisíc km měsíčně ve čtyřech do táhlých kopců jsou úplně jiná auta než Rapid TSI (třeba Rapid TDI 😄 ).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Minule jsi mne tam zval do kanceláře >😁 Tak kde je tedy ten váš slavný kancl? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To si nemyslim 😉

Jestli máš na mysli tu žižkovskou adresu cos tu kdysi napsal [odkaz] měls zaskočit = Danielova maminka by určitě ráda pokecala >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo to máš pravdu = v tom druhém nás časem možná čeká pěknej prů... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hodnotíš Ruské auta na základě Ruského potravinářského výrobku. Pokud bych tento příměr vzal, tak Francie a Itálie by musela vyrábět ty nejprémiovější automobily na světě.

Vůči oběma zemím a jejich automobilovému průmyslu jsi se mockrát vyjádřil a né moc lichotivě, k Italum bychom dohledali i v této diskuzi, k Francouzum naposledy minulý pátek u recenze Vesty 😉 Tak alespoň nelži.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak záleží, jestli měříš absolutní objem výroby, nebo podíl automobilového průmyslu na veškérém HDP země. V prvním případě jsme břídilové, v tom druhém by se dalo říct, že jsme automobilová velmoc, s trochou nadsázky 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale nesmíš zatracovat lidi, kteří za ty stejné peníze chtějí třeba rychlejší auto, byť s nižší výbavou a třeba větším prostorem, nebo jinými přednostmi....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Povedl, ale pořád neznáme cenu 😉 To si mi připoměl, že musím na Jarov na garančku, tak bych si ho mohl projet 😄 Pokud tam bude...ale ten starší tam mívali.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Včera jsem jel kolem tvého kanclu 😉 >😁

Na druhou stranu, taková spotřeba při troše snahy v tak velkém autě, to zlé není a rozhodně vypustím méňe splodin, než zuřivý taxikář v Superbu TDI po páté repasi filtru >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já vim = že ty to víš = to bylo pro ostatní co dost možná fakt nevědi 😉

A nás vnímaj jako automobilovou velmoc 😄
Avatar - Anonym
Anonym
A já chci za svoje peníze něco, co má pořádný motor, solidnívýbavu a není to tuctová popelnice.

Takže nejsem línej sjet si pro to třeba na Slovensko.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale jo, TSI mělo hodně moc problémů, já jsem tady o tom napsal tuny, zažil jsem si to... a samozřejmě je možné, že novější motor bude fungovat, stejně jako je možné, že nebud e😊 Na to si počkejme... Proto ho nehaním, ani nechválím...
Avatar - Anonym
Anonym
To vychází z odlišné filosofie a přístupu.

Někdo montuje tříválce a jinej osvědčenou léty prověřenou klasiku, kterou jenom vylpšuje a zdokonaluje. Tak co asi bude spolehlivější.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Camaro je "sportovní" vozidlo jiné cenové kategorie. Rapid je levný hatchback... jo, to je vlastně to stejné >😁 >😁 Promin... hele, vlastně ano... Jeep ma 4 kola a volant, Rapid má 4 kola a volnat...

No a Jeep je stejně dlouhý jako kamaráda plaťák.... a to stál 1/10 ceny, takž je lepší, než Jeep.... >😒] >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Já ale nikde nerozšiřuju, že ze Francie nic nevyváží a že tam neumí vyrobit matičku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To ale jdi do diskuze, kde se řeší bazarové vs nové auta... já za tyto peníze taky koupil radši bazar...
Avatar - Anonym
Anonym
Kanada je automobilová hodně, jen prostě nemá vlastní značky, s vyjimkou nákladáků Western Star
Avatar - Ozzman
Ozzman
A nebo si může koupit něco jiného, když je tu dalších 50 druhů lepších nápojů za stejné peníze 😉 LAda je poslední auto, kvůli kterému bych se zvedl a jel se podívat jinam >😁 Asi tak...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co ostrej Civic? Podle mě se poved :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Osobně, pokud si mám zabychařit, tak GTI by mne asi ani nezaujalo, ale chápu jeho oblíbenost, rozhodně ot neni zlé auto.

Šel bych projet Leona Cupru či Fokus ST z těch "levnějších" a docela mi chybí ostrý MeganeRS, na něj jsem zvědav. (GTčko se slabším 205HP je i tak docela agresivně naceněno)

Type R se mi líbí, ale je tak trochu na pomezí s tou cenou. Nějak jsem za poslední rok k Hondě schovívavější >😁 I když vyjma Civicu bych si asi nevybral...

No a mít rozpočet ještě trochu výš, tak je pro mne Fokus RS jasná volba 😄 Tohle auto bude za pár let dinosaurus...

P.s. Abych přiznal barvu, jak tak pokukuji po nástupci Monda, tak zjištuji, že za nějaké obyčejné předváděčky 2.0Tdci kombi mohu mít FoFoST TDCi kombi jako předváděčku..... myslím, že bych se s ním naučil žít a těch pár cm v kufru na šířku oželel >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, Ozmannova Logika. Vesta stojí u jednoho dealera v ČR 290 tis, tak je špatná a předražená.

Použiju tvojí logiku - u jedný čerpačky stojí sedmička Johnie Walkera 550 kč, je to předražená *** a nejde to pít, protože si můžu po čr za ty peníze koupit kvalitní skotskou či irskou 12 let starou. Stejně tak to můžu ohnout na cokoliv, třeba na míšu co maj ve večerce v Lhotě za 8 Kč (že jinde stojí 5 ti silně nevadí vid)

Kdo je línej zvednout prd*l a podívat se za kolik to maj jinde, musí platit. Kdo chce jíst rohlíky z obchodu za rohem, musí za ně dát holt 3 kč za jeden. Ale bude to mít 10 metrů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tim co leze z vejfuku? Moc ne 😄

Kolem tohohle jezdim já [odkaz] tudy ty [odkaz] >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bacha ta extrémní poruchovost, problém s olejem atd. TSI = no však víš 😉

Ale třeba se poslední 2 roky razantně zlepšili a všechny starší přehledy a statistiky můžem zahodit = od teď to bude úplně jinak = i taková šance je [odkaz] >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pro mne koupě auta nemusí být zážitek, já ho potřebuju na jízdu a né na chválení sama sebe v diskuzi >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak víš, že je spolehlivější ? To nevíš a relevantní měření neexistuje.... jen kecy tvých "kamarádů" co znají x let staré TSI..

Webpaja ať si to s tebou vyřídí, ale zrovna on není člověk, co by si musel něco kompenzovat a celkem ví o čem mluví, protože narozdíl od tebe, mne a tvých kamarádů, on ta auta kupuje nová....tak asi ví o čem mluví. Taky bych nedal 2 miliony za horší auto z USA, když mohu mít lépe jezdící z Německa...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To právě jo = pokud nemluvíš o GTi holobytu tak GTI se střední výbavou mi v konfigurátoru vyšel na 919 t. a maličko bych přidal = Civic Type R :yes: 😄

Golf opravdu výrazně zvýšil ceny. Vždycky byl dražší ale teď trochu slušně vybavenej vyjde výrazně dráž než konkurence = i to může bejt důvod toho 11% poklesu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, já mam ten luxus nezabedněnosti a mohu si koupit i jiná auta na trhu 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To ne, to neseženeš.... Spíš tak Focus ST, Leon Cupra...

Type R stál v minulé generaci kolem 850 tisíc, Golf GTI 700. Nový Type R jsem ještě naceněný neviděl, ale musím přiznat, že se mi docela nový Civic zamlouvá, ale spíše sedan.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V neautomobilový Kanadě se ročně vyrobí 2x víc aut než v superautomobilovym Česku 😄

U nás 2x víc než v zemi supersportů a zemi s fenomenální autohistorií Itálii 😉
Avatar - Anonym
Anonym
To nemáš moc zážitků teda
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo a nebo si můžu dát do Rapida 2.0TSI a ujedu všem... nikdo nic nepozná >😁 >😁

Ne, nekupoval... neměl jsem důvod, já vše sehnal v ČR 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
400Hp na Okrskových 90.... CAMARO.... >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pak tvé dilema ohledně 1.0EB zůstane nevyřešeno... mne osobně je to fuk, já si koupím Mondeo s dvoulitrem 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty porovnáváš výše Rapida s Camarem, tak proč by on nemohl?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bariku, porovnáváš zase bazarovky... naprosto odlišné typy aut.. ale to je jedno.... taky mam ojetinu, která mi funguje déle, než ta tvá, najela 2x tolik, co tvé kamaro a za tretinové náklady a ve výsledku má menší motor a stejně není na silnici pomalejší..na dálnici v D taky umí držet 180-200km/h... to ty ani nejezdíš s US Muscle carem..... A co to má vše společného s novým autem za 300 tisíc? Absolutně nic! >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Proč srovnáváš Jeep s Rapidem, šášulo? Srovnávej osobáky.

Tedy 5,7 HEMi v 300C a Chargeru.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano je to vyrobený v Kanadě, jako spousta dalších US CARS. 300C, Voyagery sou třeba taky vyrobený v Kanadě.
CrankyDude
Lidi jsou různí, jeden hraje na varhany, druhý skáče flopem. >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vidíš, ale ty podmínky jsou takové jaké jsou, proto je ta Lada nesmysl a nekonkurenceschopná... V tomhle jsi jako Barik (říkáte co by kdyby..), ale situace je tady teď taková... a navíc, nezlob se na mne, ale to TSI pojede o poznání lépe.... obojí je bída s nouzí, základy...to nepopírám...

Navíc, zapomínáš, že za 300 tisíc můžeš sehnat i lepší volby, než jsou tito dva... namátkou ze sedanů třeba CElyesse s 1.6, Tipo, nebo Ceeda 1.4, či Mégana 1.6 a to je docela jiná káva, jsou to plnohodnotné kompakty....
Avatar - Anonym
Anonym
To nejsou fantasmagorie, ale realita.

Jinak mě tam všechno funguje, blbý co >😁 >😁
CrankyDude
Skláním břit rapíru a uznavám prohru. Ano, jednorožec je bílý. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To designově zajímavější mi připomnělo [odkaz] 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A za peníze GTI Civic Type R 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
CrankyDude
Dávej pozor, píše se tu o 17-ti letém Camaro. To byla 4. gen, kdy GM začali montovat ne v USA ale v Kandinavii. To je jak Bursa pro Fiat. >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neveřím, že by to nové TSI nedalo... stejně jako žádné jiné nové auto prodávané v ČR....

Chápu, kam míříš, ale když je něco děláno jednoduše na Ruské cesty, v Evropě jsou jiné požadavky a je logické, že zaostává ve všem ostatním, od dynamiky po spotřebu... a stejně nemáš jistotu, že ten Žigul pojede v pohodě... mívali jsme je, stejně jako hafo známých a že by na ně pěly ódy na spolehlivost, se říct nedá... bude to prašť jako uhoď s tou Škodou, či jiným autem na trhu...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Barik nás taky posílá na Slovensko pro Ladu, nebo dokonce do Ruska pro 1.8 verzi... tak, Německo neni tak hrozné, ne? >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to budeš muset napsat dotaz na Ford.cz.... přeji hodně štěstí, jsou tam velmi ochotní a vstřícní... i když ta slečna, co pro ČR řeší nějaké to PR, by za hřích stála 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je spíš taková má patologická snaha odhalit v Barikovi trochu toho komplexnějšího pohledu na věc... nemyslím si, že je apriori hlupák, já si pořád myslím, že to jen hraje a schválně v diskuzi cíleně kličkuje a ohýbá realitu tak, aby ukázal, že to alternativní (rozuměj něco z USA či Ruska, co on má, nebo uznává) je vždy lepší (Než hlavně Německá auta) i když tomu tak mnohdy není...

Občas ale dost rezignuji, když čtu, jak se musí vymezovat proti všem vozům, ideálně v jedné jediné disciplíně, ale už nevidí, že v komplexu je to auto horší... Mám dojem, že ho někdo s Oktávkou TDI musel ošklivě poznamenat >😁 >😁 Nebo nevim... >😒]
CrankyDude
A ted přijde ten moment, kdy nenapíšu nic, a dám ti příležitost "to save face". >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Už chápu 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Konečně něco pravdivého, co jsi napsal v této debatě >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
A Ladu ano?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud jezdíš takové trasy, tak si kup Ladu, já žiji v Evropě a do Ruska nejezdím 😄 Možná by jsi ale na tohle ježdění měl zvolit spíše Landcruisera.... ale to je tvá věc 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bariku... mě je uplně jedno, že se někde v Rusku takové auto vyrábí, opětovně ti říkám, že žiji v ČR a tady to auto stojí tolik, kolik stojí a nabízí to, co nabízí....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: >😁
webpaja
Každopádně Ford do Mondea litrový tříhrnek dává 😉
CrankyDude
V konfigurátoru 1.0T není, v katalogu je. Co platí? :-!
CrankyDude
Biješ se jako lev, ale s větrnými mlýny. Máš můj obdiv - z té mé perverzní strany. >😒]
Chápal bych tě v případě at už majitele či potenciálního kupce Rapida.... 😲
stanly01
Zvladne to urcite. Skor je spravna otazka, ako casto a kolko ten motor vydzi... Nie je to auto, kde by si robil kazdy mesiac 5000km, to urcite uznas...
kyklop
Prečítaj si technické údaje na konci testu a si na míle vzdialený tomu čo tu vypisuješ Kašpare :-!
kyklop
S tým druhý odkazom trafil
CrankyDude
>😒]
CrankyDude
>😁 >😁 >😁
CrankyDude
Aha, pán je kolega - taky jsem bychař - Rapid BYCH nekoupil ani za poloviční cenu. :-!
CrankyDude
>😁 No co už, jako vždy ... máš pravdu... :-!
webpaja
To, že se u nás přestal nabízet neznamená, že se v jiných evropských státech neprodává.

Mondeo má 1,0T! 😉
kyklop
Ne, scenic, zpomeň si na debatu o balení na dovolenku >😁 . A to som chvíľu išiel na spotrebu 😉
_MT_
Pokud měl pětistupňovou převodovku, tak tam byla dokonce ta slabší 1,2. Snad by sis všiml, kdyby tam měl MPI (tedy HTP). 😄
_MT_
Euro 6 přeci není problém. A není to ta stará 1,6, tenhle motor se tu nikdy neprodával (je to EA211, stejně jako poslední 1,2 TSI).
Makovnik
A vies co, ze to asi bola 1.2ka, akurat ze majitel tvrdil 1.4, tak som ani neriesil, ani nepozeral do technicaku ani pod kapotu.

No kazdopadne to malo este sklenenu strechu, sportove jednodielne sedacky a pod.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, tak to domluv, ještě bych přeměřil spotřebu, bereš? >😁

Hele, ale ty jsi výše srovnával s 81kw Rapidem, ten má přecijen výkonu Lady blíže a to o více, než 2x 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak se podívej ještě jednou 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jen reagoval na tvé porovnání se Škodou 1000MB 😉
CrankyDude
"Nedává náhodou Ford tříhrnek do Mondea?"
Ale dává, leda tak dobrého kafe. Nejmenší motor je 1.5 ECOBOOST. čtyřhrnek :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bojím se, že ten Rapid bude s TSI krapet rychlejší. Ale obecně s 1.4TSI je už cena mimo vzhledem k celému autu a ceně podobně motorizovaného plnotučného mainstreamu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
I tak je to méně a to má Rapid o válec méně, o více ,než třetinu nižší objem a o 8Kw méně.

A když si dáš to sání a 3Kw navíc na 81kw... myslíš, že stačí Lada silnějšímu Rapidu 81kw? >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Maximálka Vesty je 180, kdybys uměl číst [odkaz]

Teeda, šáde zrychluje o 0,2 s líp a jede o 4 km víc. Panečku, to je rozdíl jako pra*e.
CrankyDude
"..prohlédli a projeili Tipo často tvrdí, že má mnohem blíž k Octavii, než k Rapidu! "
Proč ne zrovna k A4? Sedan je sedan a do toho sedám. >😁
CrankyDude
oturbený vysavač, ozubený plešatec....ku*wa ani už fakt nevím co to tu čtu.. emimino.cz >😁
andy2214
Myslis, ze ne? Je smutny, ze je to pravda 😄
Avatar - grifith
grifith
Můžeš prosím říct, kde jsi sebral 1,4 TSI v pětistupňovém manuálu??? Jestli ty nás trochu nehoupeš....
andy2214
Akorat furt zpracovani a materialy Skody vuci Lade budou bez prehaneni premiove.. a s tim nehnes 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak které, závodníku >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Viz můj příspěvek výše. Pokud chceš Tipo v T-Jetu a nechceš holobyt, vyjde tě relativně draho (a tuplem v kombíku). Jinak jasně, dospělejší proporce a čtyřválcová 1.4 může být výhodou, akorát dost žere.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak jsem psal, to auto má 200 Nm(resp. 160 v testovaném voze) na 1200-1300 kg. Jsem si jist, že zmíněnou situaci zvládne. Tedy když ho nebudeš dusit ve 1200 ot./min. 😉
stanly01
...bezi mi pred ocami taky film: Rapidecka 1.0, 4x 80kg + batozina 60kg, vonku 30stupnov, bezi klima a pred nami dlhy kopec... >😁 >😁 Obdivujem odvahu a nasadnie majitela auta. Ostava len zagratulovat :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
s tymi palcami to mi doslo v poho.... jasne... ono rapid je hlavne konstrukcne stale akoby take natiahnute male auto.. ved predok ma z pola... aj napravu.. aj po predne dvere ked vidis polo vedla rapidu zaparkovane tak su to proste dvojicky... rovnake linie .. zrkadla.. rovnake linky aj mnostvo plechu.... rozdiel nastava az za prednymi dvermi .. rapid je defakto take natiahnute male auto... a rovnako aj svojim know-how spada podla mna skor k fabii a polu ako k nejakemu ceedu alebo aurisu...
Obiik
Hondí 1.5 eco-vtec 85 kW, spotřeba běžně kolem 5,5-6l na 100km. Dynamika auta troufnu si říct srovnatelná a spotřeba taky, navíc spolehlivej a nezničitelnej motor. 1.0 TSI je sice nový, ale nevěřím že bude stejně spolehlivý. Bohužel takový motory už se dneska nedělají, škoda. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne normální osobák [odkaz] s malym přívěsem [odkaz] >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych také preferoval snad radši skladovou 1.2, ale za chvíli už to bude otázka pouze bazaru.
kyklop
Pekný popis :yes:
kyklop
U dacie ten vrchol akceptovateľný, keďže sa jedná o "lacné" auto
kyklop
Trojvalcová fiesta, životný omyl 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
110-140 - v Rakousku je hodně oemezených úseků a tunelů.... ale i tak. Myslím, že ot není zlé... s TDCi jsem to vloni jel za 5 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak dálniční tempo může bejt i 100 km/h žejo 😉

Vlastně i 80 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale to MPI musel někdo hodně drtit.... já s nim jel do Chorvatska za 6.5 dálničním tempem, to umí na jeho obranu taky 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, to je taky pravda.
Avatar - Anonym
Anonym
překlep no.
XTad
Ale zase je pry spolehliva, rozumi si s LPG a nedela saze.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle jsou motory mimo mojí realitu, leda, až si to za 15 let a s půlkou zeměkoule koupí nějaký můj kamarád >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zkoušeli jsme, je to malé SUV 😉 Já jsem trochu vyšší než ty, pro mne to auto není... navíc po víkendu v SUV už ho zas nemusím nějakou dobu vidět >😁

Jestli ti ASX přijde veliké, tak si fakt v moc jiných autech neseděl, hlavně za jeho cenu a s ohledem, že je to výběhový model.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neni nad [odkaz] s turbem 😄
XTad
Absolutne rychlejsi neni, to jsem ani netvrdil. V puvodnim prispevku vlankna, ze ktereho jsem vychazel, si simson33 dela srandu z pokroku, kdy se litr nerozjede presvedcive z 1000 otacek. A prave fungovani v nizkych otackach je disciplina, ve ktere 1.6 MPi bude zaostavat nejvice. Kolabs TSI ve vysokych otackach bude spis zpusoben tim, ze uz nejede o tolik lepe, jako v nizsich, ale i tak si myslim, ze i v tomto pasmu pojede podobne. Pravda je, ze spotreba 1.6 neni (minimalne v pozdejsich inkarnacich) tak hrozna, jak se tvrdi. Ale TSI pojede maximalne za stejno, ale mnohem prijemneji.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja viem ale razvor ma v podstate ako octavka... a ma megakabinu.. treba vyskusat... je fakt velmi priestranne ... jasne kufor nema ako kombiky ale ta kabina ASX je ako v limuzine.. siroka vysoka... vzadu aj nohy natiahnes ( no ty zrovna asi nie >😁 ) ... aj vyhlad a posed bol super ... idealne rodinne auto ... pre tych ktori povedzme uz maju deti kusok odrastene a nemusia mat kubik vzduchu za chrbtom ... inak ked sklopis zadne sedacky tak do ASX das aj slona... ozaj dodavka...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To už by označení úplně mimo realitu fakt nestačilo >😁

I takhle je to slušná úchylka :yes: >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, dává... i tak je to auto dynamičtější, než ty staré osmiválce >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No právě, chybí ti ten drive na to, abys mohl jezdit starým americkým vehiklem... natožpak, aby si řídil Ladu, na to nemáš ten správnej potenciál..... díky bohu >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No jednu dobu šlo naftový šílenství dokonce i dál než do Rapidu 😉

Ten odkaz sem ale dal kvůli novýmu V8 TDI = v reálnejch měřeních totální průšvih. Před časem jednim z motorů který se plně vešel do norem bylo tříturbový 50d = odpověď ve formě V8 4.0 TDI přinesla super parametry = i když [odkaz] [odkaz] = ale emise sou úplně mimo realitu [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Počkej, jestli ten Golf byl taky 1.0TSI, tak za tu cenu, to je uplně mimo realitu >😒]
webpaja
Svojí garáž tu naštěstí horlivě neobhajuju >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně že litr = ale výkonově podobný vozy = cenovej odskok Golfu je ale šílenej a pro zajímavost: nevyhrál 😉
webpaja
Se čtvrtinovou spotřebou 😉

Upřímně bych samosebou tu US V8 >😁 :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja neviem .. ono kazdy motor ma svoje pre a proti .... ale je prekvapive ake dokazali byt kedysi auta zive a citatelne a k tomu nepotrebovali mat ani 200 koni.... a krasne odspodu sli... ake boli nenarocne a jednoduche co sa tyka aj udrzby a prevadzky ... ved ja s tym staruckym otcovym polom 1,4 jazdim za 5,5 litra tak v com su tie dnesne nove vozy uzasne ... pokrok v spotrebe ziadny a moje nove auto zerie vlastne este viac .... dnes uz mame tazkotonazne monstra s kosackami pod kapotou ktore odspodu stejne nejedu a po 200 tisicoch uz budu zrele jedine na srotovisko ... tie zlate casy ake si ja este pamatam su proste fuc ... mna uz normalne prestava bavit jazdit s tym novym autom ... vsetko ide tak nejak samo ... akoze je fajn.. je krasne je zive je bomba ale nemam z jazdy uz radost ani tak svely vyhlad ako zo starsich vozov.. necitim nic.. proste sa len v nom len veziem ako vrece krumpli... akoze nuda az za hrob .... pri felde sa mi nikdy nestalo zeby som jazdil tak nejako ze o tom ani neviem ...tam so sa vzdy tesil ako ju prevetram a ako sa v nej zveziem a precitim tu jazdu ... neviem.. mozno je to aj vekom ze proste jazdenie uz beriem inak ako ked som mal 20 ale dnesna jazda s 18 rocnym otcovym autom mi prisla daleko zaujimavejsia a vo vysledku asi aj uspornejsia ako s tym mojim 7 mesacnym ktore mam doma a ktore je v tomto studene ako ladovy medved -- hold pokrok nezastavime... 😄 ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
Civic z toho byl tříválec ne? Ten je taky docela nastřelený
Avatar - Ozzman
Ozzman
ASX není křižník, je to malé SUV..... za ty prachy máš kombik nižší střední.. .
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... v zaklade ak clovek uz ozaj ma ten financny strop tak nastaveny ze to dalej nejde ok... tu rapid dokaze byt neraz jedina rodinna volba ... s tym sa da suhlasit... tiez to tak vidim .... ale kupovat uz nejaky ten lepsi rapiid v cene golfa je ozaj za mna asi uz len o sympatiach k znacke ... lebo mne to uz toto logiku nedava ... jasne za 14 tisic eur uz nepojdes do rapida to je fakt.. zvlast ked za 14 900 mas napriklad este vacsi rodinny kriznik ASX s 1,6tkou a neporovnatelne lepsim know-how...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Golf je cenově mimo = už sem tu psal srovnávací test i30, Civic, Astra a Golf se zábavnym cenovym srovnánim

541 890 vs 569 900 vs 534 900 vs 715 600 kč :yes: >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
SorryJako , do auta velikosti Rapida bych primárně naftu nesháněl, ale ten litr by mi připoměl mé první auto s HTP, byť trochu rychlejší, ale radši jednačtyřku >😁
XTad
Proc by nesplnil nejnovejsi Euro, kdyz v EU6 se oproti 5 pro neprimovstrikove benziny nic nezmenilo? 1.6 75kW byla rozhodne hlucnejsi, mene kultivovana a linejsi, nez novy trivalec. Tam jsi o nejakem pripojovani pri tisici otacek ani neuvazoval. U te byl clovek rad, kdyz to nezadusil ve dvou.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
rapid spaceback je sikovny velkostne ... ale ta cena je u neho za mna stale kusok mimo ak zvazime na akom zaklade uz zacina golfik... nic v zlom ale ak by som uz chcel nieco vacsie tak ozaj asi nie rapida ale uz na toho golfa proste ten liter nejako dolozim aj keby som mal msiac hladovat... mne rapid stale vo svojej cene nedava moc dovodov preco vlastne paeve rapid a nie leon alebo golf alebo ceed ci auris ktore su len o chlp drahsie
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes:
kyklop
Prečitaj si test Jeep Cherokee tu na acz spred 5, alebo 6 rokov. 0-100 za takmer 9s. To fakt zodpovedát tomu oužasnému 8 valcu s výkonom cez 300 koní? Spotreba je tiež ďaleko za tvojím snom. Ďik za odpoveď
kyklop
Jeep s 300+ hp a rapidom co konči na cca 130 koňoch 😉
lada 2102
To víš u nás na Moravě jsou chytří lidé a za svoje peníze chtějí kvalitu, slušnou výbavy a hlavně dlouhou záruku takže jezdí v Hnůjdai, Kia, Renault, Dacia, Toyota protože předražený koncerm si nemohou dovolit ani v holobídě. >😁

A ani se jim nedivím, aspoň nemusí řešit, že se jim druhý den po garančce rozsype úžasný 1,2 TSI a Škoda po nich chce 25000 Kč za výměnu motoru na kulanci.
ts1990
Mám na autě LED sadu už s čipy Philips Z ES a za rok a půl mi nepřijde, že by LEdky třeba na Astře, Mondeu, Ofci, Talismanu svítili víc
Arese
"Fakta" o Fiatu z německých žebříčků" spolehlivosti si strč někam! Ani kvalita koncernu VW totiž není neprůstřelná. :-! Pokud se bavíš s majiteli Fiatů z posledních cca 10 letech, většinou si pochvalují spolehlivost svých vozů, zejména pak motorů. 😄 To jen Čecháčci, čerpající své automobilové "znalosti" z po generace opakovaných hospodských plků a jsou pak pořád přesvědčeni, že Fiat je reznoucí a poruchový křáp! A dobře jim tak! >😁 >😁 >😁
Avatar - Floyd
Floyd
Autor že prý je kkt? Ajajaj >😁 >😁 >😁
ts1990
No jako ty ledky na nový ofci jsou docela pěkný bludičky za ty prachy...to jsem čekal víc >😁 >😁 svítivost jak LED sada od Philipsu
Avatar - Anonym
Anonym
To je tvůj problém, že seš línej dojed do Bratislavy. Kdo je línej, musí holt platit.....
Avatar - Anonym
Anonym
Doby od žigulu z roku 1976 se trošku změnili, molodče, ujel ti vlak o 40 let >😁 >😁 >😁
CrankyDude
"Já osobně, pokud bych měl volit mezi těmito dvěma vozy, tak jdu určitě do Tipa!"
A skončil jsi v Leonu. Dobrá práce na poli logiky. 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: 😄
stanly01
Praveze ze mam 175Hp a ked sme v tom 4, tak to auto je uplne ine, ako ked sa veziem sam... No, ale kazdy si nakoniec vyberie podla svojich ocakavani....
stanly01
nemyslel som to ironicky. Skor si myslim, ze 380kg pri plnom zatazeni auta uz je nebezbecne. Ano da sa pomaly auticko po dialnici rozkotulat, ale ja by som svoju rodinu do toho neposadil. Je to nebezpecne. To auticko je urcene do mesta na nakupy, kde su 1-2 v aute. Urcite nie ako rodinne auto...
CrankyDude
Tofas, Turecko. To stačí. :-! [odkaz]
"A s kvalitou v tureckých fabrikách nemá problém..... takže předsudky zde vůbec nejsou na místě!" V tom případě nedám na předsudky, ale fakta. [odkaz]
webpaja
>😁

Když někdo houpe klasicky, to se ještě nechá, ale jakmile už nejde o houpání, ale chce rotovat, už se mi to nelíbí 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak jasně, 1.4 92 kW je u Rapidu vyloženě okrajová. Vyplatí se asi tomu, kdo jde vyloženě po automatu. Mazda 3 je dobrá volba, ale my nemáme široko daleko ani servis, takže smůla.

Silnější 1.0 TSI koupíš v hodně dobré výbavě (vyjma front assistu nebo kessy) za 400 ceníkových (mínus slevy za úvěr, protiúčet a za pozdrav v autosalonu). Takže tak.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Uvažuji o tom, ačkoli (resp. právě proto, že) technicky vzato moje nebude. 😄 Style Plus je jasná volba.
Avatar - grifith
grifith
Nádhero, zkus ceník, třeba si poradíš.
kyklop
Neviem s č ím jazdíš, ale ja to až tak triesnivo nevidím...
Arese
Celkem vtipná demagogie, ale opravdu jen demagogie... 😉
andy2214
Torzka nicemu nevadi, vsichni se shoduji, ze po FL je vyladena dobre a ne litr, ale uz i 1.4TSI. A to je, oproti 88kw Mazde opravdu o hodne jina pisnicka.

Hateri skody radi nesmyslne prihazuji priplatky v konfiguratoru a zapominaji na akcni verze (Fresh) a vybavove stupne. Ono potom to auto oproti konkurenci nijak drahe neni a tak by jim to nevychazelo. Protoje lepsi vzit 1.0TSI a vysperkovat ji na milion.
andy2214
V pripade turbo vs. atmosfera ten rozdil 0.2 na papire bude v realu sakra znat.
Avatar - grifith
grifith
Fresh 1,4 TSI 110kw a jsi na ceníkových 474. Výbavově rozumný standard, jízdně to u fl varianty není špatné, když to nepřeženeš s kolama. Ale konfigurovat si můžeš do aleluja dle libosti.
pavlik123
Pod nízkým zatížením bude asi Rapid žrát méně. Na hraně bude rychlejší už jen proto, že bude asi lehčí (teď hádám) a je menší. Zpřevodování netuším, ale turbo bude znát.
Avatar - grifith
grifith
Rapid 1,4 TSI DSG je okrajová volba a ano, když ji začneš srovnávat s konkurencí, tak nedává prakticky význam. ALe pro konkurenci klasické nižší střední tady není Rapid, ale Octavia a tam je to už trochu jiná písnička.
CrankyDude
A to je jeden z docela důležitých faktorů. Strčit do bryčky motor z ní auto neudělá, ale na převoz koz ze statku na trh v Antaliji to je fajn. :-! Zejména kombik.
_MT_
A teď B: Za ty peníze máš GTI. Sice prakticky v základu, ale ani v ČR ta výbava není tak špatná (světla jsou ostuda, pokud se to s fl. nezměnilo; na druhou stranu má teď LED a jejich případnou výměnu rozhodně nebudeš chtít platit, ale tenhle problém je u všech aut s LED světlomety).
CrankyDude
"Spaceback nejlépe konkuruje Tipo hatchback"
Turecký křáp = nebrat. >😒]
ericn
Myslíš tříválcové 1.4TDi? Že není zlé? Je naprosto příšerné a právě v Rapidu je to o uši a hlavně nervy :no: >😒]
kyklop
Možno by to aj tebe pripadalo normálne, keď by si bol rozdvojená osobnosť >😒] >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ceed je stale moc pekny.... to je pravda :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, duely jsou sice dobré, ale 3-4 auta, nějaká běžná, to přeci nemůže být o tolik náročnější otestovat a sehnat. Je spousty novinek a zrovna třeba vzít 5 aut s cenovkou kolem 300 tisíc - tam se kupuju nejvíce soukromých nových aut a otestovat je.... no vyhrála by to Fabie kombi (klidně se vsadim 😁) , ale i tak... >😒] >😁
Avatar - grifith
grifith
To samozřejmě, papírové parametry jsou opravdu přenesené do reálně lepších dojmů z motoru. Proto pro mě daná motorizace není krokem zpět. A ještě mnohem více tak posouvá větší 1,4 do role neprodejného exempláře.
XTad
Rapid ma celkove mensi kola. Pri 17" ma nizsi gumu, nez kompakty.
Avatar - white label
white label
Nechceš se na ty své (zbytečné) texty vykašlat a dávat jsem rovnou pouze (zbytečné) odkazy... 8-s
kyklop
Trošku prilejem, 2l dízel, ale nie poctvý , ale ten francúzsky. Cca 1350km z Bratislavy cez AT do IT a naspäť za 11,5 >😒] >😒] Ešte stále sa ti zdá mpi užrané ? >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm... ale dynamické vlastnosti, jako Rapid >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty to srovnáváš s Rapidem TSI..... tak se v tom nejdřív zase zorientuj a pak se vrať nám tu kázat >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rozdíl je asi v tom, že ta hajtra je v Dacii vrchol nabídky, není příliš úsporná a jede v úzkém spektru otáček.
Avatar - michal.t
michal.t
Dost mě překvapuje těch zbývajíácích 3 cm do kontaktu hlavy se střechou - v předchozí verzi jsem při normálním posazu vzadu nemohl ani opřít hlavu do opěrky a to mám jen 185 cm. Že by v této oblasti nějak zapracovali?