Je rozdíl mezi otevřeným sportovním autem a kabrioletem (podobně jako mezi sportovním a cestovním kupé). E-Type byl to první. A chybí to. Tím spíš, když netlačíš tolik na pilu. Patří to k identitě toho auta. Jinak bys také mohl jezdit v kabrioletu pro páprdy. ;-) V přiměřené míře je to slast i jen poslouchat, třeba v horách. Taková Carrera GT. Samozřejmě, všeho moc škodí.
I Zermatt je hodně specifický. Vjezd autům se spalovacím motorem zakázali myslím někdy v 60. letech. To těžko odráží současný vývoj. I na elektromobil tam myslím musíš získat povolení, v ulicích je zakázáno parkovat, smí se tam jezdit snad 20 km/h atp. Jedním z cílů bylo vylepšit výhled, pokud se nepletu, protože je Zermatt pod Matterhornem. Saas-Fee je podobný příběh, jen to udělali snad už v 50. letech.
Podobné okrajové případy těžko ovlivní automobilový průmysl jako takový. Tím spíš, když už jsou realitou desítky let. A třeba v Mnichově (Masdar City atd.) ti nepomůže ani elektromobil, opět to není dobrý příklad k tomuto článku. Nicméně přehled je to pořád zajímavý.
mel jsem moznost se svest jako spolujezdec v novem Mercedesu S 500 kabrio, a motor do do nejakych 3 tisic neni vubec sliset, u projizdky krajinou tam proste neslisis nic jako motor, sliset motor tedy asi neni luxusni zalezitosti, spise to bude zalezitosti lidi co proste musi sliset motor, a tam je pak jedno o jake auto jde, dulezitej pro ne bude spise jen ten motor, v tom pripade je nejlepsi asi nejaky trabos s V12 >:D
bez zvuku motori....
Je to *
Mě se to ve starejch autech nelíbí.
Mě se to nelíbí vůbec, ale chápu to u mainstreamu.
Ale ve starejch autech se mi to nelíbí FEST!
Aha, takže to je jako začínat článek větou
" Vzhledem k blížící se kolonizaci Marsu"
To se totiž taky stane.
Tak jsem to myslel.
A čekal jsem, že se najde "chytrej".
Našel se.
auto super, ale ozelel bych klidne oba displaye, proste klasicke budiky a zadnej medialni system, sak tohle auto je stylovka na projizdku, tam neni potreba tapkat na display a delat neco jineho nez si uzivat jizdu krajinou s vetrem ve vlasech :-)
Zermatt /Svicarsko > zakaz vsech aut, jizdi tam jen specialni elektricke taxiky
Saas-Fee / Svicarsko > zakaz vsech aut, jizdi tam jen specialni elektricke taxiky
Fes-Al-Bali / Maroko /ctvrt mesta Fes velka asi jako Hradec Kralove > pro auta je pristopne jen priblizne 20% teto casti mesta
La Cumbrecita /Argentina > zakaz vsech aut
Giethoorn / Holandsko > takove jine mensi Benatky, doprava jen lodema a spousta z nich elektrickych
Benatky / Italie > proste specificke mesto a omezny vjezd aut jen na urcita mista (pravda tohle mesto by bez tech omezeni bylo normalne fosilni)
Masdar City / Emiraty > relativne velka ctvrt asi 6km ctverecnich v Aby Dhabi, zakaz vsech aut, pod celou ctvrti jezdi elektricke kapsle
Cina > v Cine se momentalne stavej 3 mesta coby satelity vetsich mest, kde je to po vzoru MasdarCity, vsechny 3 mesta jsou navrzena priblizne pro 120 tisic obyvatel, oproti MasdarCity se budou lisit zeleni, vystavba je ve stylu porostlich domu, ma se jednat o nejluxusnejsi bydleni v Cine a i obycejne byty se tam prodavaji za castky za ktere si poridis ostrov, prez 70% je jiz rozprodano, evidentne nekteri nechtej bydlet ve meste kde jim smrdi auta pod okny a jsou ochotny za to utratit hodne penez
Ostrov Mackinac / USA > je to takove hodne retro, ostrov kousek od Michiganu asi 10km ctvrecnich kde zakazali auta jiz v predminulem stoleti, tedy na uplnem pocatku automobilizmu >:D ale letiste tam maj :-! clovek se tam vpodstate vraci do doby konce 18 stoleti
------
a pak mesta ktera maji jiz oficialni terminy pro zakaz aut v centrech, tedy jen centralni cast mesta
Londyn / UK > 2020
Oslo / Norsko > 2019
Kodan / Dansko > 2025
Mexico City / Mexiko > od lonska maji rotacni system kdy urcita auta maji 2 dny v pracovnim tydnu zakaz vjezdu do centra, a 2 soboty v mesici do centra, po 2020 se to ma sprisnit na uplny zakaz urcitych typu pohonu u vozidel
Hamburk / Nemecko > do roku 2035 se ma 40% mesta prestavet aby tam nemohli vzjizdet zadna auta, prestavba ji zapocala a uzavreny takto jsou jiz 3 ulice, v referendu se pro vyjadrilo prez 90% abyvatel danych ulic, vtipne je, ze cena nemovitosti v danych ulicich prez noc stoupla o vice nez 50%, takze lidi o misto k zivotu bez aut zrejme stoji :-) tech 10% tedy na danem uzavreni muze vydelat a prestehovat se tam kde si muzou auto dal uzivat
omezeni pro fosilni auta planuje v pristim volebnim obdoby i Praha, na centrum Prahy, tedy hlavne Praha 1 a jeji cast Mala strana
Zákazy třeba ani nemusí přijít. Stačilo by kdyby někdo vynalezl řádově lepší akumulátor a elektrika sama odsune spalováky do historie, aniž by se musely zakazovat. Jestli pak ještě zůstane pár veteránů už nebude nikomu vadit
tu by som s redaktorom suhlasil
sice nie su zname presne terminy, ale tendencia k zakazu je jasna a ci to zacne byt aktualne o 5, 10 alebo 20 rokov pri takomto aute nie je take dolezite ako pri beznych spotrebakoch
Je to zvláštní, jako milovníku starých aut se mi to trochu příčí, na druhou stranu, líbí se mi, jak k tomu přistoupili, na rozdíl třeba od Mk II, jak si ho upravil Ian Callum. Co se mi líbí je zachování rozložení těch komponent a musím říct, že i provedení interiéru, škoda že neponechali šaltpáku, ta mi tam chybí.
Co mě mrzí je, že neumí přijít s něčím novým, z čeho by nám padala čelist, protože posledně to bylo někdy před lety, a sériovou podobu pak zařízli.
:yes::yes::yes:
Výborně kámo,
copak máš? já miluju XJS. Nevím proč, mám ho radši než E.
a jestli napíšeš XJ220, padne mi brada na klávesnici....:) to bys byl kofr!
A co říkáš na nový Jaga....já je teda vůbec nemusím.
vypadají japonsky a za D3 technicky kulhají - ale to je jen můj názor.
Jaguar je sice moje srdcovka, aktuálně jsou v garáži tři, ale tohle se mi prostě nelíbí. Dovedu ještě pochopit projekty typu Eagle, tam se ale zachoval z velké části charakter vozu. E-Type, který nevrčí, prostě není E-Type. Nic proti elektromobilitě, do měst super, ale pevně věřím, že svoje veterány budu moct provozovat v nesprasené formě.
můžete mi prosím oznámit (a uznávám, že jsem mohl něco přehlédnout) přesná města a oficiální data od kdy bude zakázán provoz aut se spalovacími motory. Ale poprosil bych o oficálně podložená fakta či vyhlášky. ne zbožná přání zelených makovců a výkřiky pomatených politiků do tmy. A prosím ne naftu, napsal jste spalovací. Tj i benzín. LPG, CNG atd. v podsttě i parní stroj teda....
ne vážně, mám pocit že oficálně nic takového není. Strašíte lidi.