Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vizionářství, nebo svatokradež? Nejhezčí elektromobil světa je přestavěný Jaguar E-Type

David Bureš David Bureš 7. 9. 2017
13
24
Zobrazit náhledy (13)
Jaguar E-Type Zero Jaguar E-Type Zero Jaguar E-Type Zero Jaguar E-Type Zero Jaguar E-Type Zero Jaguar E-Type Zero Jaguar E-Type Zero Jaguar E-Type Zero
Podle všeho blížící se zákaz spalovacích motorů ve vybraných městech může postihnout i klasická auta. Jaguar má řešení.

Klasická auta jsou sice krásná, avšak mnohým zájemcům na nich chybí moderní výbava, proto existují firmy jako Singer nebo Eagle, které se takovými úpravami zabývají. Nyní se však k takovému kroku odhodlala i sama automobilka Jaguar. A historický E-Type, jedno z nejhezčích aut světa, osadila její divize Jaguar Land Rover Classic Works elektromotorem. Výsledkem je nejhezčí elektromobil na světě, Jaguar E-Type Zero.

Jaguar E-Type Zero je poháněn pro auto speciálně navrženým elektrickým motorem dosahujícím výkonu 220 kW. Ten z něj dělá hodně rychlé auto, dokonce rychlejší než originál. E-Type Zero zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5,5 sekundy, což je asi o vteřinu rychleji než u originálního E-Typu první série. Použitý elektromotor by podle Jaguaru mohl být ještě silnější, konstruktéři se ale snažili o podobnou dynamiku jako u originálu.

360p

Se snahou o zachování původního charakteru souvisí i umístění jednotlivých komponentů hnacího ústrojí. Lithium-iontové baterie jsou tak umístěny v původním motorovém prostoru, na místě agregátu, mají totiž stejnou velikost a podobnou hmotnost jako šestiválec používaný v původním E-Typu. Samotný elektromotor se zase nachází v prostoru dříve vyhrazeném převodovce.

Díky tomuto řešení se nemusela měnit struktura automobilu, stejně tak brzdy a zavěšení zůstaly zachovány, což usnadnilo přestavbu vozu, stejně jako jeho homologaci. A navíc se nezměnilo ani rozložení hmotnosti, a tak má elektrický E-Type jezdit stejně jako ten originální se spalovacím motorem.

Moderní pohonný systém ale není to jediné, co E-Type Zero odlišuje od původního automobilu. Vůz vzniklý přestavbou roadsteru z roku 1968 sice na první pohled vypadá jako originál, na ten druhý si ale všimnete moderních diodových světel, která jsou ale navržena tak, aby vypadala jako předešlé klasické svítilny. Pod původním víčkem nádrže se pak nachází zásuvka nabíječky. A liší se také interiér, kde našly své místo dvě digitální obrazovky, jedna před řidičem pro hlavní ukazatele, druhá na vrchu středového panelu pro multimediální systém. A chybí tu také řadicí páka, kterou nahradil otočný volič.

Jaguar E-Type Zero bude světu oficiálně prezentován tento týden na londýnském Jaguar Land Rover Tech Festu. Můžete se mu vysmívat, jenže v době snah o zákaz aut se spalovacími motory se toto řešení může stát jediným způsobem, jak i s veteránem legálně vjet do center měst.

A navíc jím Jaguar nenápadně naznačuje, že elektřina k této značce tak nějak patří. Automobilka Jaguar Land Rover totiž tento týden oznámila, že od roku 2020 budou všechny její nové modely elektrifikované. Nepůjde ale jen o čistě elektrické vozy, počítá se též s plug-in hybridy a mild hybridy. První elektromobil každopádně dorazí už příští rok, bude jím Jaguar I-Pace vycházející ze stejnojmenného letošního konceptu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

display
| 8. 9. 2017
Je rozdíl mezi otevřeným sportovním autem a kabrioletem (podobně jako mezi sportovním a cestovním kupé). E-Type byl to první. A chybí to. Tím spíš, když netlačíš tolik na pilu. Patří to k identitě toho auta. Jinak bys také mohl jezdit v kabrioletu pro páprdy. ;-) V přiměřené míře je to slast i jen poslouchat, třeba v horách. Taková Carrera GT. Samozřejmě, všeho moc škodí.
Vážený pane redaktore
| 8. 9. 2017
I Zermatt je hodně specifický. Vjezd autům se spalovacím motorem zakázali myslím někdy v 60. letech. To těžko odráží současný vývoj. I na elektromobil tam myslím musíš získat povolení, v ulicích je zakázáno parkovat, smí se tam jezdit snad 20 km/h atp. Jedním z cílů bylo vylepšit výhled, pokud se nepletu, protože je Zermatt pod Matterhornem. Saas-Fee je podobný příběh, jen to udělali snad už v 50. letech.

Podobné okrajové případy těžko ovlivní automobilový průmysl jako takový. Tím spíš, když už jsou realitou desítky let. A třeba v Mnichově (Masdar City atd.) ti nepomůže ani elektromobil, opět to není dobrý příklad k tomuto článku. Nicméně přehled je to pořád zajímavý.
Avatar - Skipper
display
| 8. 9. 2017
U nových aut klidně. Ale k E-Type prosté ta řadová šestka (v dalsích generacích i ta V12) prostě patří! E-Type bez zvuku motoru není E-Type.
hodně rychlé auto
| 8. 9. 2017
Saman: Otázka na rychlost směřovala na elektriku. V článku se píše že to auto je hodně rychlé, ale už nám neprozradili jak hodně.
Avatar - Blue Sun
Takhle ne.
| 8. 9. 2017
Brzy leda na okruhu za uzavřených akcí...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku