Autosalon Frankfurt 2017
„Future now“ je heslem pro 67. ročník mezinárodní motor show ve Frankfurtu na Mohanem. Rok 2017 bude na výstavě patřit novým technologiím, digitalizaci a inteligenci automobilů. Možnost komunikace, většího komfortu a také bezpečnosti mají být zásadním a největším digitálním tématem v historii autosalonu.
Kdy: 14. – 24. 9. 2017
Kde: Frankfurt nad Mohanem, Německo, z Prahy 510 km
Kde kdo tu asi ví, že já mám rád německý káry a nesnáším Teslu...ale objektivně je jasný, že germáni sypou super elektrický koncepty (Jen dnes Audi, BMW atd) ale Tesly potkáváme na silnicích. To zas jo.
Tesla
:yes:
Auta místo konceptů.
A co se tyce konceptu? To je jen divadylko pro politiky a media, aby to vypadalo, ze nejaky vyvoj probiha... Kdo by taky cpal miliony do vyvoje neceho, co pak nikdo nekupuje, ze?
CO JE TO ZA KORUPČNÍHO ZMLDA NA STK? [odkaz]
JEHO JMÉNO? [odkaz]
JMÉNO PRAŽSKÝ STK? [odkaz]
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
vyvoj a vyzkum baterii si zada svuj cas, podle udaju IMF je prumerna doba na uvedeni novejsi technologie nebo jeji evoluce mezi 8 az 12 lety (soucasne li-ion baterie jsou tu komercne jen 26 let, a za tu dobu klesla jejich cena na ctvrtinu, a jejich parametry ohledne Wh/kg a Wh/L se posunula na trojnasobek, prijde ti to jako mala evoluce? tak si predstav ze mas 8 valec kterej za 26 let vyvoje klesne cenou ze 40 tisic na 10 tisic za novej, a zaroven jeho spotreba evolucne z 15 litru na 100km, klesne na spotrebu 5 litru na 100km 😉 ) v soucasnosti je v prodeji i lepsi technologie baterii, ale je draha a tak si ji spise kupuji jen modelari do modylku
ve fazi funkcnich prototypu s nasazenim pro armadu a vesmir se nachazi kuprikladu fluoridova baterie ktera posunuje efektivitu az 20 nasobne nad soucasne komercne dostupne lionky, jenze vyroba je extremne draha, do bezneho telefonu by baterie stala asi $2000, ale i pri maximalnim zatizeni by sni mohl fungovat klidne i mesic, a tedy se momentalne vyvoj soustredi na pripravu a zlevneni jejich komercni vyroby, tyhle baterie tak pouzivaji vpodstate jen vesmirne projekty, kuprikladu telekomunikacni satelity kde se cena treba $50000 za baterii strati jak nic, kdys ti napisu ze bezna lionka ma v lepsim pripade asi 250-300 Wh/L a benzin ma asi 9100 Wh/L, tak fluoridova baterie ma v soucasnosti 4500-5000 Wh/L tak to je celkem posun 😉 tento princip pevnych baterii zkouma pro nasazeni v doprave kuprikladu Toyota, pri soucasnem stavu techto baterii by se do bezneho auta dalo dat asi 3MWh baterii vazici cca 150kg, ovsem jeji cena by byla okolo 1 milionu dolaru, ted je to proste jen o tom cekat kdy se jim podari zlevnit vyrobu, tak jako se to podarilo i u jinych technologii v oblasti automobilizmu 😉 pred 30 lety byla kuprikladu vyroba karbonu asi 50x drazsi nez dnes, povedlo se to tady tak proc by se to nemelo povest u baterek? ale je me jasne ze skeptik a odpurce elektromobility bude vzdy tvrdit ze to nepujde a nemuze to jit >😁
Zůstává celkem malá skupina, kde jsou sice objemy malé, ale požadavky opravdu vysoké a rozpočty velmi štědré. Ano, jde v první řadě o armády. Jejich přínos je však spíš v tom, že financují výzkum a to i velmi exotický. Do komerční podoby to mívá daleko, ale alespoň se ví, že to jde.
Ta lepsi technologie do modylku by me zajimala 😄 mam doma baterku a sice zvlada dost velke nabijeci a vybijeci proudy, ale velikostne za baterii v telefonu spis zaostava.
Zlevneni vyroby soucasnych baterii uz moc nepujde treba proto, ze uz vyroba ve velkych kapacitach uz davno prpbiha. Carbon byl pred triceti lety vystrelek, dnes bezna vec. U novych typu baterii to pujde, pokud opravdu maji ty parametry, co popisujes. S ohledem na tve uzasne hodnoty mi to ale moc nevychazi 😄 ze by sis je cucal z prstu?
o zlevnovani vyroby soucasnych vyrabenych technologii baterek jsem nic nepsal
jinak telefon mam Mi 4X, tedy relativne velka baterka a relativne malo detailni display jen HD, to ale zarucuje ze to tolik nezere, a vpohode pri mem beznem nasazeni (jsem vyvojar pro mobilni aplikace takze telefon a tablet je muj denni chleba) me vydrzi vpohode 4-5 dni, denne asi 10-15 minut hovoru, par sms, neustale zalpa data a wifi (pro mail, fb a whatsup) a asi 2 hodky denne prace s AR na telefonu abych si overil modely, proste nahraju a zkontroluju, vidim chyby tak opravim a zase nahraju a na telefonu zkontroluju, iphon S5 musim davat na nabijecku denne stejne jako Galaxi S7, ty telefony proste nevydrzi protoze maj zravej display (barvy a rozlisko maj proste lepsi) a relativne nenazrana APU
Napriklad ta tvoje baterka 3Mwh za milion - pokud je pravda, jak rikas, ze se sklada z malych clanku, znamena to, ze by sla udelat i mensi pri podobnych nakladech na kwh. A pokud by se udelala 70kwh, jako ma tesla model S, cena vychazi kolem 25k dolaru. Pokud by to za takovou cenu slo, tak do toho 😄 k tomu by pri tvych udajich mela objem 14l a hmotnost 3.5kg. O takovou baterii by byl jiste obrovsky zajem 😄 Problem je jen v tom, ze si vymyslis 😄
Mimochodem, co je zac Xiaomi MI4x? Tuto znacku znam celkem dobre, i mnoho variant MI4, ale MI4x mezi nimi neni 😄
pro masovou vyrobu musi proste prijit na jinej zpusob jak to vyrabet, vyrabet v takovem mnozstvi ze to bude moct zasa=obovat automobilku a v takove kvalire ze to bude pouzitelne i k vystaveni do vytrinky >😁 , ted to vypada jako kdys uhnetes kus hliniku do tvaru kvadriku a k tomu pripojis 2 vodice
[odkaz] za tu cenu me slouzi velice dobre a asi nejlip z celeho testlabu (Nvidia Shield tablet, ipad mini 4, LG P880, Galaxi S7, iphone S5, Mi 4x, Yoga 3, Prestigio miltipad wize a nove "skoumam" Shield TV na nektere veci dobudoucna ) Mi jsem tak vymenil za primarni telefon, donedavna jsem pouzival 5 let stare LG P880 ktere jsem poridil jiz pred 5 lety jako svuj prvni smart, a nahradil ho az ted prave MI 4x
Jo tak ne MI4x, ale Redmi 4x. Vis, v tom je kapanek rozdil, tyhle dve rady by si clovek nemel plest... Alenak, Redmi ma jen o tretinu vetsi baterii nez zbytek produkce, takze vydrz je dana spis tim uspornejsim/slabsim HW a HD displejem 😄 Takove MI4 by nevydrzelo 4-5 dni ani s dvojnasobnou kapacitou
a sefove ostatnich automobilek jim davaji zapravdu, ze sit superchargeru a vlastni tovarna na baterky je to nejlepsi co Tesla mohla udelat, proto taky jiz ostatni zacinaj s planovanim vystavby vlastnich baterkaren a nektere automobilky i zacinaji chystat vlastni sit nabijecek v alianci s dalsima automobilkama, a nejvtipnejsi je, ze tuhle snahu brzdi narizeni EK ktere od predlonska narizuje vystavbu jen sdruzenych nabijecich mist, takze ciste vlastni sit si jiz v EU vlastne zadna automobilka zacit stavet nemuze >😁
ale ja to chapu, proste se drzi penezovodu, do 10 let to tak jako tak proste zaplavej elektromobilama, ted k tomu jsou nuceny i z jinych stran a lefislativ, ne jen z titulu dotaci ktera na to brali
Prosimte, vysvetli mi, co je tak spatneho na tom predelat konvencni auto na baterky? Karoserie to unese a i kdyby se melo predelat zaveseni, aby uneslo trvalou vyssi zatez, porad to vyjde levneji, nez specialni platforma pro par majetnych ekologu
ale to ze Tesla vytecne udelala nazacatku hned 2 kroky ktere ji vynesli mezi akciove vejvetsi automobilky priznavaj i v BMW 😉 a kdyby takovej krok udelalo treba BMW a nabidlo svetu luxusni elektricky sedan stredni tridy za 2-4 miliony s baterkama od 60 do 100kWh a k nemu sit "privatnich" nabijecek, tak z toho dnes maj velice sulidni zisky 😉
Tesla ale diky vedeni neusina hned na vavrinech, a tak dal investuje, automobilkou se seriovou vyrobou jsou teprve smesnych 5 let, predtim do byla jen garazova prestavba s investici v radu desitek milionu dolaru, takova vetsi autodilna, skutecnou automobilkou s investicema v radu miliard se u nich zacalo az v roce 2011, a mezi tim stihli postavit jednu z nejvetsich baterkaren na svete ve spojeni s Panasonicem, predelat z velke casti starou tovarnu na modernejsi tovarnu, koupit relativne velkeho producenta fotovoltaiky a postavit nejvetsi soukromou nabijeci sit na svete 😉 proste jeste jednou, znas nejakou automobilku ktera by mela vlastni celosvetovou sit cerpacich stanic? manazeri automobilek a to i BMW asi neprolasuji jen tak ze proste Tesla udelal zatim vsechno spravne 😉
a ze neutapi miliardy v nesmyslech? aha, a co teda utopene 3 miliardy u BMW ve vyvoji vodikovych aut? kolik tech vodikovych aut prodali? ja snad sednu a najdu to prohlaseni sefa BMW o tom ze se meli pred tema 10-12 lety spis rozhodnout pro vyvoj baterkoveho elektromobilu nez vodikoveho auta s Toyotou >😁 nebo prohlaseni sefa Mercedesu ze meli Teslu poslechnout a Teslou navrzene elektricke B nechat v puvodnim navrhu s vetsi baterii a rychlonabijenim >😁
kdybych to sem nenapsal tak ani nevis ze BMW ma prumerny zisk 6 miliard eur >😁
schvalne jak moc by snizilo zisk BMW v radu 6.4 miliardy eur, kdys by pridali business jaky dela Tesla se stratou 331 milionu dolaru? a to nepocitame ulevy pro BMW za emisni povolenky ktere BMW rocne prijdou asi na 670 milionu eur (2016) tahle suma by se jim o neco ponizila, protoze by jim klesli flotilove emise 😉
ale jde ti to trolleni paradne Gvick2 :yes: