Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Tohle jsou ta nejlepší SUV na českém trhu

83 komentářů

tempe73
A já říkám,že nejlepší je Mazda CX-5 :yes: :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
Souhlas!
zelenáč
Mazda doplácí na mizerný vnitřní prostor.
tempe73
To nesouhalsím. Do Mazdy dáš v rámci své třídy uplně to samé,jako do konkurentů. Ještě se nestalo,abych tam nedal v rámci rozměrů vše,co sem potřeboval naložit a co se týká rozměrů pro posádku ,tak ten je dostačující a ještě má i rezervu.
zelenáč
Usuzuji, že máš s tímto modelem zkušenosti nebo jí dokonce vlastníš, ale prostornost na zadních sedačkách je velmi omezená a na předních jsem se také necítil úplně dobře. Pravda, mám lehce nad 190cm, takže možná to není auto pro dlouhány, ale na zadních sedadlech je prostornost zejména pro kolena podobná Fabii nebo Ibize. Kolena jsem měl zaražený v opěradle před sebou, což mě dost překvapilo.
tempe73
Ano mám, a při mých 182 cm mně rozměry dostačují jak v předu,tak i vzadu.Samozřejmě že vždy hraje roli náhled na auto fakt výšky nahlížejícícho 😄 Rozumím tomu,že při Tvé výšce už je ten pohled jiný,než můj. Pak Ti teda doporučuji CX-9 a tam už mít málo místa nebudeš 😄 😄 Tam sem měl možnost taky jet,ale to je opravdu jiná liga 😄
zelenáč
Auto je to velmi pěkné, měl jsem ho týden jako služební v zahraničí a jezdilo skvěle 😄
Asi jsem moc vysoký, ale přeci jen jsem se na zadních sedadlech cítil více stísněný než u konkurence. Ale jinak je prostor dostačující.
Nedávno jsem koukal na CX-9 a to bych si nechal líbit, obrovská škoda, že ho tu nenabízí... 😄
StasCX5
Tak nevím, mám jí také již od 2012(benzin) a nemůžu si ji vynachválit, a to mám 198cm, protože právě kvůli nastupování jsem si jí koupil. Není to spíše tím, že si neumíš upravit posez za volantem? S tím prostorem na zadních sedadlech také není problém. Jezdíme jen dva a na zadních sedadlech "trůní"naše malá psí slečna >😁.
zelenáč
Měl jsem nastavené sedadlo na svojí výšku, která je o něco nižší než tvoje a koleny jsem opravdu tlačil do sedadla, tak nevím 😄 tady v testu na to také naráželi [odkaz]
Je pravda, že když jsem použil "mizerný vnitřní prostor", tak jsem to docela přehnal. V konkurenci mi ale toho místa přišlo podstatně více.
IPace
upravit posez za volentam a mit spravne nastavenou polohu za volantem jsou dost rozdilne pojmy, takto by se do Mini mohl naskladat za volant i nekdo kdo ma 2.3 metru, ovsem ze by sedel spravne o tom lze dost silne pochybovat >😁
Avatar - removed
removed
Bezesporu je pěkná, dobře (ba výtečně se s ní) jezdí... ale... v podmínkách našeho trhu je pro většinu lidí (zatím) drahá.
Avatar - JDM
JDM
A Kodiaq je levnej? 😄
Avatar - removed
removed
Kodiaq je (budu jak kolovrátek) fleet. Prostě to tak je. Nic zásadního proti Kodiaqu, ale znáš někoho, kdo si ho koupil za svoje? A Mazda se v našich končinách kupuje "za svoje", tak to prostě je.
Šimpanz
Nesmysl, podíl fleet vs soukromá klientela je u Kodiaqu zcela jiný něž u Octavie nebo Superbu, podle rozhovoru s Maierem přibližně 50/50, takže Kodiaq si "za svoje" koupilo cca 1700 klientů, tedy nesrovnatelně víc lidí než CX5.
Avatar - Emel
Emel
To se mi moc nezdá... přece jen už je to dost drahé auto, víc soukromých bych čekal u Karoqu. Máš k tomu nějaký odkaz?
Šimpanz
Třeba tady, "jen za únor máme 3850 objednávek. Podíl fleetových klientů je zhruba 50 %"
[odkaz]
Drahé auto to je, ale ne moc firem dává SUV k výběru střednímu managementu a vysoký management jede v X5, Q7 etc.
Avatar - Emel
Emel
No dobře, to byl únor... navíc si nejsem jistý, jestli je jeho členění na fleet a retail stejné, jako členění na firmy a soukromníky... tj. jestli je živnostník nebo malá firma s jedním autem fleet.

Osobně bych se divil, kdyby Kodiaq nebyl přes 70% firemních registrací.
Šimpanz
A co jako? Myslíš, že objednávky Kodiaqů třeba z května už jsou u zákazníků? Já myslím, že v lepším případě ty únorové objednávky jsou nyní teprve realizovány, tedy přeměněny na skutečné registrace. A co se týče členění, nikdo neumí jiné členění (ani Škodovka, ani SDA ani nikdo jiný) než objednávka nebo registrace na IČO nebo na RČ. Takže samozřejmě jeden Superb objednaný nebo následně zaregistrovaný na IČO je prostě vždy fleet bez ohledu, zda za tím IČem je ČEZ nebo právník jakožto OSVČ. Ale to stejné platí pro Škodu jako pro Mazdu nebo třeba pro BMW.
Avatar - Emel
Emel
No to podle mě nemáš pravdu. Automobilka samozřejmě umí ošéfovat fleetové prodeje jinak než prodeje jednotlivých aut firmám, protože ten ČEZ na to má nějakou rámcovou smlouvu, která garantuje slevy při nějakém ročním odběru apod. - tohle je ten pravý fleet a automobilka to samozřejmě reportovat umí.

Když je Škoda na 84% firemních a obecně jsou soukromá spíše levnější auta (Fabia, Rapid), tak nevěřím, že je Kodiaq na 50%.

Mimochodem, Volkswagen na to má vlastní divizi, které snad ještě šéfuje Martin Jahn a umí i míchat více koncernových značek.
Šimpanz
Podle mě Škodovka má základní dělení na klienty na RČ a na IČO. Ano u klientů na IČO rozlišuje jestli je to nákup 2 aut, 20 aut nebo 200 aut a poskytované slevy se podle toho výrazně liší. Ale RČ vs IČO, to je to první na co se tě každý prodejce, nejen Škodovka, zeptá při nákupu. A 85% vs 15% určují prodeje především Octavií, Fabií nebo Rapidů, které mají v portfoliu daleko největší váhu (počet prodaných kusů) než Kodiaq, kterého se prodá sice hodně na poměry třídy, ale jeho váha v celkovém mixu Škodovky na trhu v ČR je dost malá. Věřit tomu co říká někdo ze Škodovky můžeš a nemusíš, jestli máš nějaká relevantní data tak je sem dej, jinak je to diskuze o ničem. Osobně nemám důvod jejich údajům nevěřit, protože nevidím jediný důvod proč by si měli přibarvovat soukromé prodeje, naopak, každá firma, která má pět po hromadě se má snahu chlubit prodejem do korporátu, protože to je ta lukrativnější část prodejů, s vyššími maržemi, s nižšími náklady na obsluhu klienta a obecně tedy ta "žádoucnější" část trhu, kde uspět znamená více profitovat a o to jde vždy až v první řadě. Konec konců čím prestižnější značka, tím větší prodeje do korporátu, BMW, Audi nebo Mercedes mají u nás přes 90% prodejů do korporátu a určitě se za to nestydí, takže nevidím jediný důvod, proč by Škoda měla přibarvovat svůj retail na úkor korporátu.
Avatar - Emel
Emel
Zeptá se tě na RČ nebo IČ... pokud přijdeš jako běžnej Lojza na prodejnu. Na IČ dostaneš o pár procent větší slevu, jinak se ale proces nijak neliší, IČ i RČ běží úplně stejně.

Ten pravý fleet na prodejnu nechodí. Čísla pro soukromé vs. firemní pro Kodiaq nemám, ale kdybych měl tipnout, tak to bude firemní cca. 90%.
_MT_
Kolikrát mají výhody ještě pro vybrané profese. Ty můžou být dost zajímavé.

Normálně podíl "firemních" silně koreluje s cenou, takže bych to viděl podobně. Platí to i pro sportovní auta. Jak píšeš, skutečné flotily jsou kapitola sama pro sebe.
_MT_
Jestli tím korporátem myslíš firemní prodeje z českých veřejných statistik, tak tam jsou i živnostníci. Korporace jak Brno. Dražší auta prostě mají větší podíl "firemních" registrací. Ti, kdo si je mohou dovolit, očividně mají možnost je koupit na IČ a dělají to. Případně využívají leasingu. Podívej se třeba na Ferrari. To jsou korporátní služebáky. 😄 Kdo ví, kolik z těch aut pak jezdí soukromě.

Těžko tedy říct, co tím flotilovým klientem myslel (já bych si tipl skutečný fleet). Vzhledem k ceně by minimálně v ČR bylo překvapivé, kdyby byly soukromé prodeje kolem 50 %. Rozhodně bych si na to nevsadil. Ale proč ne. Nějaká výjimka potvrzující pravidlo neuškodí.
IPace
na Kodiaq jsou z jakehosi duvodu nabizene relativne zajimave slevy (tot teda moje zkusenost), u Okty za 450 tisic me nebyli v prosinci minuleho roku schopny nabidnout ani smesnych 20 tisic, a u Kodiaq za 850 tisic me nekdy v unoru nebo kdy jsem to tam byl nabidli bez mrknuti oka prez 250 tisic slevu, a to jsem si tam to auto byl jen fotit a vubec nemel zajem neco kupovat >😁

jestli to takhle danej dealer nabizi vsem co tak nejak za***j do toho saloonu na cumendu, tak bych se ani nedivil kdyby se jim darilo to udavat i soukromnikum
_MT_
Z pohledu automobilky je rozdíl mezi flotilovým zákazníkem a "obyčejným" firemním. My to ze statistik neumíme zjistit, ale automobilka to ví. Mají na to zvlášť lidi, kteří tyhle zákazníky "dělají" (je to v podstatě takový velkoobchod). Průměr fleetu přes všechny modely Škody myslím Jahn uváděl někde kolem 30 %. Zhruba to vycházelo třetina fleet, třetina soukromě, třetina ostatní, tedy menší zákazníci k podnikání (nebylo to čistě za ČR, ale snad za "Evropu").
Reco
Vztiahnem to na 3008, lebo s predajcom sme sa o nej bavili. Predava sa dost dobre. V konfiguraciach cez 30k a nie je problem. Ci ako druhe auto pre manzelku, alebo aj ako hlavne auto do rodiny. Jednoducho ludia su ochotni za to zaplatit. Inak 2 kodiaqy jazdia uz aj v nasom zapadakove, Kupovane sukromnymi osobami a vybavovo je to kdesi vyssie. Na dalsie cakame aj u nas vo firme - co sa cudujem, ze sef povolil skodovky, kedze on ich nepovazuje za normalne auta.
Avatar - removed
removed
No jo, co na to napsat opicaku. Mazda je japonsky automobil a Kodiak cesky. V Japonsku se asi bude take kupovat vice vozu Mazda nez Kodiaqu. Ani nevim, jestli Japonci vubec vedi, ze nejaky Kodiaq existuje. Ja chtel spise rict, ze majitel CX-5 je v naproste vetsine skutecny majitel.
JirkaX
Taky to může být úplně jinak. Do nejbližšího servisu Mazdy to mám 60 km. Do servisu Škody 5.
Mimochodem. Auta jezdím na operák. Soukromě. A přitom taky nejsem skutečný majitel.
Avatar - removed
removed
Vzdyt jo. Prece tady tu Mazdu nikomu nenutim, nic nehanim. At si prece kazdej kupuje co chce a na co ma a co se mu libi. Sakra chlapi, ctete poradne.
Šimpanz
No hlavně na to nepsat nesmysly a používat pravdivé argumenty.
Btw. Mazda u nás do srpna prodala 1001 aut firmám a 1190 aut soukromníkům (všech modelů dohromady, lze to během dvou sekund dohledat na SDA) tedy cca 45% do firem a 55% soukromníkům, takže s tou naprostou většinou bych byl velmi opatrný, u některých modelů to bude nadpoloviční většina (Ma2, Ma3, CX3) u některých modelů to bude menšina (Ma6). Já si pod naprostou většinou představuji něco jako 90% a to není pravda u žádného modelu Mazdy. Největší podíl prodejů soukromníkům má u nás Suzuki, kde soukromníci tvoří cca 2/3 prodejů, ani to bych si nedovolil označit jako naprostou většinu, i když je to hodně a nejvíc ze všech značek.
Avatar - removed
removed
Nuze, pokud jsou ta cisla pravdiva, nezbyva nez priznat diskusni porazku.
Avatar - Emel
Emel
Čísla správná jsou. Nicméně je potřeba si taky říct, že celý trh je na 75% firemních a Škoda na 84%.
Avatar - removed
removed
Urcite by jsme se mohli dopracovat pri dalsich promennych k dalsim cislum, ale opicak mne tentokrat nachytal na hruskach. Napsal jsem naprosta vetsina, on prokazal ze nadpolovicni vetsina... a ma pravdu.
Avatar - JDM
JDM
Neznám nikoho kdo si ho koupil natož někoho kdo si ho koupil za svoje, navíc jsem ho na silnici viděl 2x tak mě zaráží že je to nelepší suv v Česku >😁
webpaja
Ty ale moc nejezdíš, viď? 😉
Avatar - JDM
JDM
moc ne , každy den cca 30 km ale pořád tu stejnou trasu a občas někam vyjedu 😄 Ale pracuju ve městě kde je docela velkej showroom škoda (včetně servisu) takže pohyb škodovek je tady abnormální třeba čtyřoký oktavky tady jezdí hodně 😉
Avatar - removed
removed
Aha... no jo no. Tos mel napsat jako zasadni dodatek uz v prvnim komentu. Nepoustel bych se do debaty
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já koupil Kodiaqa za svoje. Mazda dráha rozhodně není.
Bendo
To len mne pride uplny nezmysel porovnavat cenu CX5 a Kodiaq? Ved tie auta niesu velkostne v rovnakej triede ani nahodou. Jasne ze kodiaq je drahsi ale je aj neporovnatelne vacsi. To mozte rovno porovnavat ceny CX3 vs Karoq 🤓 to by bol rovnaky nezmysel
webpaja
Nejhorší je obhájit svou garáž. Co je pro tebe nejlepší...je subjektivní přece 😉
Voki
Nejbezpečnější a tedy pro mě nejlepší je VOLVO XC60 D5
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Ta Vitara nie je v spatnej kategorii? Podla mna mala byt o triedu vyssie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Neměla.
Avatar - Bajkery
Bajkery
... a plejády nikde >😁
gargamel1
Najlepšie SUV je služobák akejkoľvek značky 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Malo inzercie.
S kludnym svedomim mozem povedat, ze Forester XT je vo svojej kategorii najlepsi a najuniverzalnejsi. Je to jednoducho AUTO.
Trebovat kupovat, kym je, lebo Subaru planuje kvoli emisiam koniec 2L a 2.5L turbo modelov do EU.
_MT_
Chtěl jsi říct spotřebě (emisím CO2). To jim toho moc nezbyde.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
ze soft Honda CRV a Kodiaq 😄 a jako off road Landcruisery 😄
webpaja
Jen hlupák si totiž může plést nejprodávanější a nejlepší. A ještě větší trouba mu na to skočí...

Vždy, když si myslím, že jste již dosáhli dna, dokážete vymyslet ještě něco hloupějšího... :-!
Avatar - removed
removed
Jo, tenhle titulek neni stastny. Vlastne je uplne blby.
ericn
Ostatně jako pokaždé v poslední době, ne?
Avatar - white label
white label
Tady už se nadpisy podle obsahu nedělají hezky dlouho, "překvapivě" od doby, co to je pod Bleskem. :no:
_MT_
Nejlepší fóry byly, když nadpis/ perex tvrdil jedno a článek tomu pak protiřečil. Člověk na to koukal jak puk, bylo mu jasné, že je to pitomost, ale musel si to ověřit (co kdyby náhodou přišli s nějakou zajímavou a přesnou informací). Dnes už mě jen tak nenalákají.
Avatar - white label
white label
Jj, je to tak...
starý_kluk
Na nich je vidět aspoň snaha přiliš se nevzdálit velikosti poměru výšky ku šířce od normálního os. vozu. Také s pasivní bezpečností jsou progresivní - a řeší kromě jiného i vzájemnou čelní srážku SUV s nízkým os. vozem.
Avatar - removed
removed
Skarohlide 😉
Avatar - removed
removed
Sakra, to patrilo jinam. Sorry
Gvick2
No já žádnou zvláštní snahu u Volva ohledně proporcí výšky ku šířce nevidím, když se podívám na modely stejné třídy, tak je Volvo prakticky "nejvyšší a nejužší koza".
XC90 šířka 1931 mm výška 1776 mm
Q7 šířka 1968 mm výška 1741 mm
X5 šířka 1938 mm výška 1762
Avatar - _Karel_
_Karel_
A xc90 v článku vyrábí Hyundai? 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tohle je seznam nejprodavnejsich, nikoliv nejlepsich SUV na ceskem trhu.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Nemaju dovod, je to umysel. Nie su az taki blbi.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak vam zacitujem, co mi ako prve napadlo.
Chodte do r_i_t_i aj s takym bulvarom a prvoplanovou odrbavkou s nadpisom.
Avatar - Beefcake
Beefcake
A inak kto si vsimol, ze odstavec od Yetim je vlastne reklama na Karoq a este tam zmestili aj vyzdvihnut Karotku voci Atece ?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nie su SUV-cka ... bodka .. dalej to uz ani radsej nepozeram... 😒
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
Závod v Ostrihome je posledný v Európe, ktorý nemá zinkovňu. Už aj Dacia zinkuje komplet karosériu. Nové Shitzuki niekto "antikorózne ošetri" ručne, aj to len cca do 40cm výšky karosérie.
Prevodovka radí presne? Tá istá prevodovka, v ktorej treba každých 30000 km meniť olej, bez ohľadu na to, či je to 4x2 alebo 4x4? Predpísaný servis na Sx4/Vitaru/Cross stojí na 90000 km 2x toľko, ako na ...čokoľvek iné.
Auta kvitnú ako škodovky, motor, čo je ešte tá lepšia stránka toho auta má na papieri nejaké imaginárne výkony 120 či 133 koní, ale nedobehnete ich, ani keby vám tie kone bežali oproti, to auto ma reálne použiteľných tak 70 koní, ale spotrebu ako 200 koňové auto. Kvalita interiéru je absolútne hrozná, a to sa nezlepšilo ani v novej VItare.
A ľudia si kupujú tieto autá s 20 ročným motorom, ktorého jediná evolúcia bola, že dostal VVT (čiže pri 3000 otáčkach to ožije a zároveň začne žrať ako trojliter), na 6st manuál čakal 15 rokov, a keď mu ho dali, tak je ešte horšie sprevodovaný ako 5st - a ak máte pocit, že je to motor od Suzuki, tak smola, je to starý licenciovaný Fiat motor. Takže nech sa páči, auto z Madarska, kde ho nepozinkujú, motor z Fiatu, interiér vyrobený v Poľsku, kvalitné plechy z Košíc, odhlučnenie kabíny žiadne, hluk v kabíne pri 130kmh ako Škoda Favorit, nápravy tiež kvalitou pripomínajú Škodovky z 90tých rokov, a keďže autá sa majú tváriť offroadovo, ale nie je to ako dosiahnúť, tak tam predpíšeme pneumatiky s vysokým profilom, aby to pekne vibrovalo a hádzalo pri MPR na diaľnici.

Žiaden súci novinár vo svete, ani len u pepíkov v Čechách to auto nepochváli, pretože je to len prebalene lowcost auto za veľké peniaze, ale na Slovensku sa tomu autu dostanú ódy dobreže nie cenu Auto roka to nevyhrá.
Konieckoncov, najlepší trest pre ľudi, čo si kúpili Suzuki a tvrdia, že je to dobré auto, je to, že si kúpili auto Suzuki.

>😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
TWL posledne hrdzave Suzuki co som videl bol Swift spred 3 generacii resp. Baleno z konca 90. Ale inak vidno ze si vyrovnany nezaujaty clovek to hej. 😄
Arese
O Vitaře jsme s manželkou předloni krátce uvažovali při výběru našeho nového auta - moc se nám líbila designově a taky nabídka prostoru na tak krátké auto je dobrá a jízdně je to zábavné auto. Ale některé plasty v kabině působí velmi levně (např. zadní výplně dveří) a máš plnou pravdu s tou hlučností - při zkušební jízdě s benzínovou 1.6 se v tom autě na dálnici při 130 km/h vůbec nedalo komunikovat bez výrazně zvýšeného hlasu a při každé snaze o zrychlení dejme tomu ze 110 km/h se muselo podřadit až na čtyřku a plný plyn - evidentně to dělala ta vysoká nearodynamická karoserie... ;-\ 😒 😢 Přitom cena byla dost vysoká. Sumu sumárum pěkné auto do města a okolí, ale na delší cesty určitě ne. Takže jsme šli raději jinam, nakonec dostal přednost klasický kombík C segmentu.
Avatar - xxc
xxc
Presne to robí aj nový Scénic, že sa nedá komunikovať na diaľnici bez zvýšeného hlasu. A ľuďom to väčšinou nevadí..
Arese
Pokud bych dnes chtěl jít do SUV, jednoznačně bych volil Seat Ateca. Ten je ale tak dobrý, že na slušně motorizované kousky se prý hrozně dlouho čeká (pokud si člověk zadá auto do výroby). Kvasiny prostě nestíhají, a vzhledem k nabíhající výrobě Karoqu se nyní tato situace možná ještě zhorší... 😢
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tebe chodi dealer Suzuki za zenou ?
Avatar - white label
white label
Možná právě naopak nechodí, a je na to chudák sám...
traveldrive
Najpredávanejší a najlepší predsa nie je to isté, sú to dva odlišné pojmy, ktoré môžu spolu súvisieť menej ako by sa zdalo.
Avatar - xxc
xxc
Áno, ľudia kupujú naschvál najhoršie veci 😄 Podľa kritérií ľudí a ich peňaženiek sú pre nich kúpené autá najlepšie.
webpaja
Co to je za nové móresy?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Úpadek? To cos dřív kritizoval na Auforu = už ACZ pod machi(avelli)m dělá přece tak

Mraky článků jsou tu zbytečně rsp. uměle rozdělený na víc článků a teď recyklace 😐

RECYKLACE článku ke kterýmu si už před 2 lety správně napsal: JEN HLUPÁK SI MŮŽE PLÉST NEJPRODÁVANĚJŠÍ A NEJLEPŠÍ. VŽDY KDYŽ SI MSLÍM ŽE JSTE JIŽ DOSÁHLI DNA DOKÁŽETE VYMYSLET NĚCO JEŠTĚ HLOUPĚJŠÍHO

Co dodáš dneska? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co to zkoušíte vytahováním roky starejch článků diskuzí? 😐
Avatar - Ozzman
Ozzman
Článek je aktualizovany, diskuze stará..... ehm, těch problémů na webu je tu zase dost, třeba Blog je zaseklý 😁 Ale to je asi jedno... koukam, že už ani vlastní testy ACZ moc nefrčí...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
navyse nikde ziadne ASX... tu nieco smrdi 😒] .. to musi byt skor o najpredavanejsich SUV ale tie s tymi najlepsimi neraz vela spolocneho ani nemaju
Avatar - Ozzman
Ozzman
😁 Tak jasné 😁
King of rain
Očistit od Fleetu a pak se můžeme bavit. 😒]
Dagmarrr
Asi jde o to, takovou kravinou vyvolat diskuzi... Přeci nejprodávanější neznamená nejlepší..., to je přesně to, že nejvíce kliků na webu znamená nejlepší článek...
Avatar - Beefcake
Beefcake
To mi nevravte, ze take mnozstvo recyklacii clankov je nahoda.
xacyye
Příspěvek podléhá schvalování.