Když svítí na železničním přejezdu červené nebo bílé světlo, měli by motoristé umět reagovat. Co je však se signalizací, když jsou zcela vypnutá všechna světla? Je to porucha, nebo normální stav? Jak se v takovém případě zachovat?
...šofér s rozumom sa pozrie VŽDY. Ale to nič nemení na veci, že železničné prejazdy bez závor sú nebezpečné a mali by ich úplne zakázať.
Príde mi to podobná filozofia ako na križovatkách, kde dostanú zelenú autá odbočujúce vpravo, ale zároveň musia dávať prednosť chodcom prechádzajúcim tam po prechode, ktorí tiež majú zelenú.
Skrátka vopred známe nebezpečenstvo a komplikácia o ktorej sa vie, a napriek tomu sa neustále a znovu opakuje a nikoho to netrápi.
Zaujímavé je, že ani EÚ to nijak nerieši, hoci inde má tej ochrany a bezpečnostných predpisov plnú hubu.
A co takhle aby vlaky tam kde je to nebezpečí zpomalili? U nás tady to tak je. Taky jsem si všiml že semafory po přejezdu vlaku neblikaji bílé tak minutu je jakoby vypnutej.
Na železničnom prejazde majú obmedzenú rýchlosť, ale aj tak je to často prd platné, keď brzdnú dráhu vlaku aj tak meriaš minimálne v stovkách metrov...
Záleží na situaci. Za určitých okolností musí myslím strojvedoucí v ČR zpomalit až na 10 km/h. To pochopitelně není normální stav, nebylo by to efektivní.
Protože vlak už projel, ale pořád ještě není dost daleko (můžeš si všimnout, že po průjezdu přestanou červená světla blikat celkem rychle - systém tedy rozlišuje, z které strany vlak přijel). Teoreticky by mohl zastavit a začít couvat. Jet můžeš, ale nejsou splněny podmínky pro bílé světlo.
Závory samy o sobě podle mne nejsou všelék. Vem si, že jedna z rizikových (a pro řadu lidí asi překvapivých) situací je, že závory klidně můžou jít nahoru a za chvilku rychle spadnout. A stane se, že lidé nečekají, až zhasnou světla, jak by měli. Každé zařízení pak může selhat. Co pak? Prostě se otočit a jet jinudy? Problém pochopitelně je, že zabezpečení přejezdu stojí miliony. Zatímco základní označení přejezdu stojí tisíce.
Problém zabezpečení je, že se na něj lidé spoléhají. Vem si, kolik lidí projíždí i nepřehledné přejezdy bez rozhlédnutí, nejspíš díky bílému světlu. Bílé světlo neznamená, že se člověk nemusí přesvědčit, že může do kolejiště vjet. A když nerozumí, jak přesně zabezpečení funguje, a to není naprosto blbuvzdorné, tak se zvládnou zabít. To je právě případ těch závor. Člověk vidí, že jdou závory nahoru, a tak si může domyslet, že je všechno v pořádku a světla jen zdržují. Podobně si může říct, že vlak už projel, tak proč čekat, až zhasnou červená světla (co jsem četl, právě proto se u vícekolejných přejezdů používají závory).
Nemusí náhodou řidič motorového vozidla absolvovat autoškolu?? 8-s8-s
Navrhuji následující témata:
- jak se správně obléct do vozidla
- jak správně nastupovat do vozidla
- jak správně nastartovat
- co dělat když se na semaforu rozsvítí oranžová
- co dělat když se na semaforu rozsvítí červená
- co dělat když na semaforu bliká oranžová
- co dělat když se na semaforu rozsvítí zelená
- co je ta podivná trojúhelníková značka u křižovatek
- co je to vlastně křižovatka
...
tolik závažných témat máte k dispozici >:-[] >:-[]8-s8-s
Přesně. Čtenář byl evidentně blb. Napsat článek o tomhle, to je kumšt. Ale nejvíc mě dostala pasáž: "Jak dále píše, protože nevěděli, zda se jedná o poruchu, či ne, radši vystoupili a rozhlédli se. Pak opatrně křížení přejeli. „Řidič situaci vyřešil správně,“ odpověděl v létě na tento dotaz mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš."
Takže příště všichni vystoupit, rozhlédnout se, nastoupit a hurá plnej. >:D No ty vo.e, to je psycho.
Ale jediná důležitá informace, jakou rychlostí se tedy může jezdit, to už v článku není. Klasika na ACZ.
je fakt vrchol de*bility. svetelna signalizace bud sviti a plati nejake pravidlo a nebo nesviti a plati zase nejake pravidlo. co by ten idi*ot delal kbyby prestaly svitit semafory na krizovatkach? zcela evidentne by nastala apokalypsa protoze kre*teni by zacali vystupovat z aut a chodili se rozhlidnout
Tvoj príspevok je vrchol de*bility. Porovnávať križovatku a železničné priecestie >:D
Holdenko sú také priecestia z ktorých z auta nevidíš ani na 20 metrov. Toto bolo asi jedno z nich
Řešením však není vystoupit z auta a jít se rozhlédnout (leda bys viděl na kilometry). Než se zase vrátíš a rozjedeš, kdo ví, jaká bude situace. Jo, o to by se měli starat. Když jsem v ČR, pravidelně jezdím přes přejezd, kde kolikrát musím strčit příď auta do kolejiště, abych něco viděl; a z jedné strany je navíc zatáčka. Protože je trať pod úrovní okolního terénu a kolikrát to tam mají tak zarostlé, že nevidíš, dokud nejsi na kolejích. Světla tam jsou, závory ne.
Jsou i křižovatky, z kterých je hodně špatně vidět. A opět není řešením vystoupit. Na něco takového bys potřeboval druhého člověka.
Tohle mi připomíná komiky, kteří se po uvíznutí na přejezdu snaží zvednout závoru a projet, místo aby ji prorazili. Něco takového patří akorát tak do komedie.
Bezne pises bludy ale ted mas naprostou pravdu. Kazdej kdo s tebou nesouhlasi je vul a doporucuju mu vratit ridicak protoze nezna vyhlasku. Ze neblika na prejezdu modry svetlo je naprosto normalni a v takovym pripade se pres nej muze jet maximalne 30.
Zřejmě pisálek a Mluvčí další jelitní skupiny nikdá nedělali řidičák. Je to tam docela jednoduše napsaný. Doufám, že to někoho neméně dementního nenanpadne měnit, jako například věci okolo kruhových objezdů.
Zakon hovori jasne, kdyz blika bile svetlo muzete prejet prejezd 50 km/h, kdyz neblika, tak 30 km/h, co na tom je k reseni? :-) at vrati ridicak, to je u zaverecek v testech :-)
Podle mě měl jeden člen posádky odejít 500m vlevo po kolejích, druhý směrem vpravo. Oba by měli zvednout ruce nad hlavu a mávat s nimi. Teprve poté by mohl řidič bezpečně přejezd přejet.
Autor by si měl přečíst vyhlášku, jediný rozdíl mezi tím,když světlo bliká bíle nebo nesvítí nic je v rychlosti, jakou lze přejezd překonat (50 versus 30), toť vše, o nějakém vystupování není ve vyhlášce ani slovo.............
No když nebliká bíle světlo rychlost je dána zákonem pravda. Osobně semafor který nebliká považuju za nefunkční a zpomalím či zastavím, dle podmínek rozhledu, a rozhlídnu se. Slepě věřit tomu že nebliká tak mohu jet je cesta do pekel.
Rozhlížet se máš vždy. Bílé světlo jen znamená, že můžeš do kolejiště vjet, byť třeba slyšíš vlak, a na přejezdu a v jeho okolí můžeš jet rychleji, což je ti platné, jen když máš rozhled už z větší vzdálenosti. Ale máš se pořád rozhlédnout. Pokud bys viděl, že by hrozila srážka s vlakem, tak pochopitelně nemáš pokračovat, ať si svítí, co chce. Když nesvítí nic, tak to je, jak kdyby tam žádná signalizace nebyla.
Nejednou se mi stalo na přejezdu ve Vroutku,že jsem přejížděl na bílou.Člověk si myslí pohoda.Sotva jsem projel,podotýkám na přejezd jsem v jížděl na blikající bílou,v autě jsem měl celou rodinu-tak za zadkem mi projel vlak a v tom začla blikat červená!Xkrát jsem na to upozornil na nádraží v staturnárním městě,ale nic,když se mi to stalo asi po 4 nebo 5 jsem volal na SŽDC,kde jsem nahlásil číslo přejezdu-to je mimochodem vždy na světlec ze zadu nebo na značce-ti tam přijeli druhý den a prý to opravily.Ale co vim je ten přejezd do dnes jeden problém,bohužel už ve Vroutku nebydlím,tak nevim jak to funguje-nefunguje.Manželka přes ten přejezd nechtěla jezdit.Rozhlížet se můžu když nic nevidim ,bliká bílá tak jak si člověk má chránit život.a pokud by neblikala bílá má se přejíždět přejezd 30 km/h ,tento přejezd se ,ale nedá přejíždět rychleji i když bliká bílá což bych mohl 50km/h.Já osobně nebudu vystupovat před každým přejezdem a rozhlížet se to je nereálné.
Trochu rozporuplné údaje! Podle jednoho z těch moudrých řidič udělal dobře až na ten výstup z vozu. Ovšem pokud je ten přejezd nepřehledný jako ten u Ostravy, kde opakovaně dochází ke střetu aut s vlakem a stále to nikdo neřeší lepším zabezpečením, je výstup logický! Stejně tak je to divné s těmi zhaslými světly. Mám opravdu věřit, že když nic nesvítí, nejde o poruchu? Řešilo by to nějaké doplňkové světlo, třeba zeleně blikající, abych věděl, že systém je pod napětím a tedy funkční a já i mohu jet. Ta rada, abych volal 112 a sdělil číslo na rubu kříže vyžaduje, abych vystoupil. Ovšem přečtu ho za tmy či mlhy? A nevrazí zatím někdo zezadu do mne, když některé příjezdy jsou nepřehledné?
A jak mám vědět, že když nic nesvítí, že není v poruše bílé světlo nebo to někdo nevypnul? Což se nepîše, že právě to byla častá příčina nefunkčnosti světel? Podle mne je to zabezpečenî mizerně řešeno! Stačila by z každé strany spínací kolej navíc a o bezpečném přejezdu by mne informovalo pomalé blikání či trvalý svit, až by vlak přejel druhý spínací bodu, blikalo by to rychleji. :-O
1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.
(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km/hod. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km/hod. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.
(4) Dojde-li k zastavení vozidla na železničním přejezdu, musí jeho řidič odstranit vozidlo mimo železniční trať, a nemůže-li tak učinit, musí neprodleně učinit vše, aby řidiči kolejových vozidel byli před nebezpečím včas varováni.
(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.
§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,
f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.
(2) V případech uvedených v odst
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,
f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.
(2) V případech uvedených v odstavci 1 písm. a), b) a c) smí řidič vjíždět na železniční přejezd pouze tehdy, jestliže před železničním přejezdem dostal od pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy k jízdě přes železniční přejezd ústní souhlas. V tomto případě je řidič povinen řídit se při jízdě přes železniční přejezd pokyny pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy. Pověřený zaměstnanec provozovatele dráhy je povinen se na požádání řidiče prokázat platným pověřením provozovatele dráhy.