Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dobový test BMW 525 tds: Tohle prý byl v roce 1992 nejlepší diesel na světě!

29 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
že audi B4 se svojí 2,5 TDI, která byla rychlejší, přišla až za 3 roky.
jhamil
Pokud se nepletu, tak byl tak jej OPEL montoval do Omegy (rok cca 94 -), ale byla to myslím verze jen bez přímého vstřikování o výkonu 85KW.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jj, technika VTG byla ještě v plenkách.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Opel montoval do Omegy tento bavorácký 2,5TDS, s výkonem o kousek nižším, než originál (96kw).
chytrak1
Ano měl. Ale bez přímého vstriku byly samozřejmě obě značky. BMW měl navíc mezichladic stlačeného vzduchu.
jhamil
Jak jsem starý tak jsem hloupý, myslel jsem že je to tím přímým vstřikováním. No je to už dávno.
Arese
Pak tu ještě byla Alfa 164 2.5 TD, ta taky nejezdila vůbec špatně, měla ještě o chlup lepší dynamiku než toto Báwo.... 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
2.5 Turbodiesel Ř4 2499 cc 86 kW (117 PS) 260 Nm @ 2200 rpm 11.1 200 km/h 1987-1992
2.5 Turbodiesel Ř4 2499 cc 92 kW (125 PS) 288 Nm @ 2000 rpm 10.8 202 km/h 1992-1997
-
Raději bych zůstal u toho Báwa.
Avatar - white label
white label
2.5 TDI (R5/88kW) se poprvé objevil v Audi 100/C3 v r. 1990.
Vtedy mala bežná stredná trieda, napr Sierra dvojliter benzín a jazdilo sa za 9. Ja som striedal E34 a E32 s 3,5 a jazdiť za 12 až 14 mi tiež nepripadalo nijako zvláštne.
Neurotic
Ono totiž nic co by jezdilo za 4/100 nebylo teda něco málo bylo, ale malá auta bez výkonu a výbavy...
chytrak1
Tehdy za 4l a něco jezdilo jediný auto na světě. Citroen Ax 1,4 d. Všechno ostatní bylo od 6 l výš. Golfy r19, p309 měli v dieselu spotřebu lehce pod 7, při hodně snahy 6,5.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
.......AX jezdilo, ............ no trochu silné slovo ... ;-\ >😁
Arese
No při té muší hmotnosti to ani v té naftě nemuselo být vůbec líné, druhá věc je ovšem pasivní bezpečnost z dnešního pohledu jen pro sebevrahy. Ale po technické i designové stránce se mi AX moc líbí dodnes, jeden z posledních pravých Citroënů...
Neurotic
Citroen BX 1,9d jezdil taky za 4 a něco... VW za svou historii vyrobil jeden funkční motor takže na tom, že starej žral není nic divného >😁
chytrak1
Tak určitě. Všichni jezdili za 4. Jen VW to neuměl. A proto všichni v 93 presli na golfa
když začal jezdit za 5. >😁 >😁
Anonym
:yes:
Na komoru
Anonym
1.6 TD s Intercoolerem 80koní už ve dvojkovým Golfu žrala do 6ky. A jela. Na tu dobu.
Avatar - Dinar
Dinar
To byl hodně povedený motor, tchán ho měl v passatu GT, pamatuju jak jsme s tím jezdívali dovolené, hory, čtyři dospělí, rakev na střeše, plný kufr, stopade po dálnici a víc jak 6,5 litru si nevzal. 😄 :yes:
Avatar - Stejsn
Stejsn
Kamarád si koupil v bazaru přesně takovouhle červenou 525 TDs. V automatu. Vypadala krásně, na tacháči 180 tisíc, no mazel. Po pár měsících to začalo. Napřed se rozsypal ten automat. Nechal ho opravit, rozsypal se znova. Vyměnil ho za manuál. Pak motor přestal táhnout, nepálil jeden, pak dva válce. Když šel motor ven, našla se pod ním zapadlá, tři roky stará cedulka z výměny oleje ve 380 tisících. Nakonec jsme vypátrali, že to býval taxík v Německu. Typická česká bazarovka 😄 No ale už je to bratru 20 let.
Avatar - speedfred
speedfred
tieto TDS boli aj hodne náchylné na krútenie a praskanie hlavy motora.
e34 som mal 530i V8 v touringu.
Habakuk14
Ano na to trpí především v RR P38 kam se tento motor dával.
Avatar - vabis
vabis
524tds je takova nedomrdla 250D >😁 Problem byl spis v bazaru nez aute jako takovem. Oproti socialistickym vozum to jezdilo ve vsech ohledech primo nadpozemsky.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ten, kdo s dieselem najezdil svých prvních sto tisíc km, ten se ke žravému, línému, smradlavému a cukajícímu benzínu nikdy nevrátí! :-!
Arese
Každý fanatismus je špatný, vč. toho dieselového. Ádo, zkus si někdy v garáži nahodit ten svůj nafťáček, schválně jak dlohou tu jeho "vůni" vydržíš čichat! 😉 >😒] Jinak, jestli má nějaký motor tendenci při necitlivějším rozjezdu "cukat", tak je to diesel. Většinou v takovém případě při zdechnutí cukne s autem tak, až málem vyletí ze silenbloků! >😁
romeus
No vidíš, já si prvních 100 000 odkroutil na "dýzlu" a ted´ mám benzín a "dýzl" už mi nikdy nesmí do garáže.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Až budeš mentálně dospělý, pochopíš, co jsem myslel. 😄
Anonym
Já nechápu.
Myslíš ten klepající motor, co klepe s celý autem a smrdí jak tchoř a dýmí jak uhelný komín?
Já mám starý dobrý tichý benzin na LPG. Nesmrdí to a neobtěžuji dýmem a smradem lidi za sebou. A mám menší servisní náklady. Mimo 200Kč ročně za revizi LPG.Jezdím za 1,10Kč na kilometr. Což je asi cca 3,8l/100km nafty. Až ti to bude tolik žrát tak mi to vyfoť.

A jestli mi to má tahat vodspoda. Tak si koupím benzin s turbem např. 1,8 v turbu. Budu jezdím max 1,3Kč/km. Což je 4,4l/100km.

A manželka má 1.0 v plynu a jezdím za 0,85Kč/km. Co že je 2,8l/100km nafty.

Jo Ado, jak mi to budeš fotit, tak ne že to budeš posílat jak pojedeš z kopce >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Mr.Murphy
.... kamarád to měl a když mě v tom někdy kolem roku 1995 svezl, tak jsem nechápal, jak to sedí na silnici.... do té doby jsem si myslel že nic lepšího než Tipo TD s digitální přístrojovkou není 😄

Jinak i esteticky se mi auto hodně líbí, je takové správně nepřeplácané a funkční.... ostatně, stejně jako ten test výše....