Novinky
vabis
2
524tds je takova nedomrdla 250D >😁 Problem byl spis v bazaru nez aute jako takovem. Oproti socialistickym vozum to jezdilo ve vsech ohledech primo nadpozemsky.
Přejít do diskuze
Opel montoval do Omegy tento bavorácký 2,5TDS, s výkonem o kousek nižším, než originál (96kw).
No při té muší hmotnosti to ani v té naftě nemuselo být vůbec líné, druhá věc je ovšem pasivní bezpečnost z dnešního pohledu jen pro sebevrahy. Ale po technické i designové stránce se mi AX moc líbí dodnes, jeden z posledních pravých Citroënů...
Ten, kdo s dieselem najezdil svých prvních sto tisíc km, ten se ke žravému, línému, smradlavému a cukajícímu benzínu nikdy nevrátí! :-!
Já nechápu.
Myslíš ten klepající motor, co klepe s celý autem a smrdí jak tchoř a dýmí jak uhelný komín?
Já mám starý dobrý tichý benzin na LPG. Nesmrdí to a neobtěžuji dýmem a smradem lidi za sebou. A mám menší servisní náklady. Mimo 200Kč ročně za revizi LPG.Jezdím za 1,10Kč na kilometr. Což je asi cca 3,8l/100km nafty. Až ti to bude tolik žrát tak mi to vyfoť.
A jestli mi to má tahat vodspoda. Tak si koupím benzin s turbem např. 1,8 v turbu. Budu jezdím max 1,3Kč/km. Což je 4,4l/100km.
A manželka má 1.0 v plynu a jezdím za 0,85Kč/km. Co že je 2,8l/100km nafty.
Jo Ado, jak mi to budeš fotit, tak ne že to budeš posílat jak pojedeš z kopce >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Myslíš ten klepající motor, co klepe s celý autem a smrdí jak tchoř a dýmí jak uhelný komín?
Já mám starý dobrý tichý benzin na LPG. Nesmrdí to a neobtěžuji dýmem a smradem lidi za sebou. A mám menší servisní náklady. Mimo 200Kč ročně za revizi LPG.Jezdím za 1,10Kč na kilometr. Což je asi cca 3,8l/100km nafty. Až ti to bude tolik žrát tak mi to vyfoť.
A jestli mi to má tahat vodspoda. Tak si koupím benzin s turbem např. 1,8 v turbu. Budu jezdím max 1,3Kč/km. Což je 4,4l/100km.
A manželka má 1.0 v plynu a jezdím za 0,85Kč/km. Co že je 2,8l/100km nafty.
Jo Ado, jak mi to budeš fotit, tak ne že to budeš posílat jak pojedeš z kopce >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
.... kamarád to měl a když mě v tom někdy kolem roku 1995 svezl, tak jsem nechápal, jak to sedí na silnici.... do té doby jsem si myslel že nic lepšího než Tipo TD s digitální přístrojovkou není 😄
Jinak i esteticky se mi auto hodně líbí, je takové správně nepřeplácané a funkční.... ostatně, stejně jako ten test výše....
Jinak i esteticky se mi auto hodně líbí, je takové správně nepřeplácané a funkční.... ostatně, stejně jako ten test výše....
Jak jsem starý tak jsem hloupý, myslel jsem že je to tím přímým vstřikováním. No je to už dávno.
To byl hodně povedený motor, tchán ho měl v passatu GT, pamatuju jak jsme s tím jezdívali dovolené, hory, čtyři dospělí, rakev na střeše, plný kufr, stopade po dálnici a víc jak 6,5 litru si nevzal. 😄 :yes:
tieto TDS boli aj hodne náchylné na krútenie a praskanie hlavy motora.
e34 som mal 530i V8 v touringu.
e34 som mal 530i V8 v touringu.
Kamarád si koupil v bazaru přesně takovouhle červenou 525 TDs. V automatu. Vypadala krásně, na tacháči 180 tisíc, no mazel. Po pár měsících to začalo. Napřed se rozsypal ten automat. Nechal ho opravit, rozsypal se znova. Vyměnil ho za manuál. Pak motor přestal táhnout, nepálil jeden, pak dva válce. Když šel motor ven, našla se pod ním zapadlá, tři roky stará cedulka z výměny oleje ve 380 tisících. Nakonec jsme vypátrali, že to býval taxík v Německu. Typická česká bazarovka 😄 No ale už je to bratru 20 let.
2.5 Turbodiesel Ř4 2499 cc 86 kW (117 PS) 260 Nm @ 2200 rpm 11.1 200 km/h 1987-1992
2.5 Turbodiesel Ř4 2499 cc 92 kW (125 PS) 288 Nm @ 2000 rpm 10.8 202 km/h 1992-1997
-
Raději bych zůstal u toho Báwa.
2.5 Turbodiesel Ř4 2499 cc 92 kW (125 PS) 288 Nm @ 2000 rpm 10.8 202 km/h 1992-1997
-
Raději bych zůstal u toho Báwa.
Pak tu ještě byla Alfa 164 2.5 TD, ta taky nejezdila vůbec špatně, měla ještě o chlup lepší dynamiku než toto Báwo.... 😄
Tak určitě. Všichni jezdili za 4. Jen VW to neuměl. A proto všichni v 93 presli na golfa
když začal jezdit za 5. >😁 >😁
když začal jezdit za 5. >😁 >😁
Tehdy za 4l a něco jezdilo jediný auto na světě. Citroen Ax 1,4 d. Všechno ostatní bylo od 6 l výš. Golfy r19, p309 měli v dieselu spotřebu lehce pod 7, při hodně snahy 6,5.
Ano měl. Ale bez přímého vstriku byly samozřejmě obě značky. BMW měl navíc mezichladic stlačeného vzduchu.
Ono totiž nic co by jezdilo za 4/100 nebylo teda něco málo bylo, ale malá auta bez výkonu a výbavy...
Vtedy mala bežná stredná trieda, napr Sierra dvojliter benzín a jazdilo sa za 9. Ja som striedal E34 a E32 s 3,5 a jazdiť za 12 až 14 mi tiež nepripadalo nijako zvláštne.
Pokud se nepletu, tak byl tak jej OPEL montoval do Omegy (rok cca 94 -), ale byla to myslím verze jen bez přímého vstřikování o výkonu 85KW.
No vidíš, já si prvních 100 000 odkroutil na "dýzlu" a ted´ mám benzín a "dýzl" už mi nikdy nesmí do garáže.
Každý fanatismus je špatný, vč. toho dieselového. Ádo, zkus si někdy v garáži nahodit ten svůj nafťáček, schválně jak dlohou tu jeho "vůni" vydržíš čichat! 😉 >😒] Jinak, jestli má nějaký motor tendenci při necitlivějším rozjezdu "cukat", tak je to diesel. Většinou v takovém případě při zdechnutí cukne s autem tak, až málem vyletí ze silenbloků! >😁