Novinky
Tady na tom není vůbec nic automatického, žádný hydrodynamický měnič, žádné elektronicky řízené spojky apod., fyzický pohyb páky přímo přesouvá kolečka. Převodovky ve WRC jsou podle mě v principu normální automaty, kde pilot pouze dává instrukci k přeřazení a samotné řazení vykoná stroj...
V pohodě, ono technika dragsterů je dost okrajové téma 😄
Po pravdě si nejsem úplně jistý, jaké přesně převodovky byly ve WRC před pár lety, jen tipuju že to byly "běžné" automaty.
Po pravdě si nejsem úplně jistý, jaké přesně převodovky byly ve WRC před pár lety, jen tipuju že to byly "běžné" automaty.
Má jet. zatím to nedokázal. Ale věřím, že to dá. jnak mě otravuje, jak tyhle křapky (u kterých je rychlost JEDINÝM) cílem jaou srovnáván s všestranným a po všech stránkách funkčním skvostným Bugatti. To jsou pak primitivní napdpisy, že....
Jinak ten, kdo to kupí v tom manuálu, je fakt TVRDÝ CHLAP!!!!
Jinak ten, kdo to kupí v tom manuálu, je fakt TVRDÝ CHLAP!!!!
Nevím, jestli dobře chápeš cílovku takových aut... většina jich skončí ve sbírce v klimatizované garáži, ale pokud už si to někdo koupí na ježdění, tak ne proto, aby ušetřil meloun a jezdil max. 250.
je otázka, aké pneu majú reálni kupcovia. Je pravdepodobné, že pred kamerky dajú nejaké kusovky na rekord a keď si to zlatý chlapec kúpi, tak mu povedia, že ak si dá normálne pneu, ušetrí melón a nikto aj tak nerozozná, aké má a nikto v reále nejazdí 400 kmh.
Pre automobilky nie je až taký problém vyrobiť superrýchle auto. Veľkým limitom pri rýchlostiach nad 350 km/h sú pneumatiky, ktoré sa štandardne pre takéto rýchlosti nevyrábajú. Musia byť preto "ušité" na mieru konkrétneho superšportu. To bol jeden z najväčší problémov Veyronu a aj Chironu. Pretože taká pneumatika by mala vydržať aspoň pár tisíc kilometrov, a nie 300 kilometrov ako vo formule...
Takže by ma mimoriadne zaujímalo, na akých gumách to "superauto" jazdí. A aká je životnosť jeho pneumatík...
Takže by ma mimoriadne zaujímalo, na akých gumách to "superauto" jazdí. A aká je životnosť jeho pneumatík...
No, ano, Bugatti je určitě komplexnější výrobek, a dá se říci, že Hennessey tahá za kratší konec...ovšem jen do doby, než začneme srovnávat zázemí obou firem (nemluvě o tom, že Bugatti zatím bylo v podstatě ztrátová záležitost) .
Touto optikou je F5 naráz neuvěřitelné auto.
Touto optikou je F5 naráz neuvěřitelné auto.
[odkaz]
Asi bys tomu mohl říkat sekvenční převodovka, vzhledem k tomu, že není schopná řadit třeba 1-4... ale z mého pohledu rozhodně manuál.