Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hennessey Venom F5: Kam se hrabe Chiron... Tohle auto jede skoro 500 km/h!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
SEMA Show v Las Vegas se stala místem světové premiéry dlouho očekávaného hypersportu texaské značky Hennessey. Novinka ohromuje svým designem i slibovanými výkony.

SEMA Show, kterou pořádá Specialty Equipment Market Association založená v roce 1963, se poprvé uskutečnila v roce 1967 a letošní jubilejní ročník má probíhat od úterý 31. října do soboty 3. listopadu.

Mezi hlavní hvězdy této akce se řadil John Hennessey se svou firmou Hennessey Special Vehicles a její novinkou v podobě hypersportu Venom F5, nahrazujícího model Venom GT, který měl premiéru v roce 2010 a jeho poslední exemplář byl dokončen na začátku letošního roku.

Hennessey Venom F5 se v médiích poprvé objevil v roce 2014 a podle tehdejších plánů svých tvůrců měl být ve finální podobě představen v roce následujícím a první zákazník si jej měl odvážet v roce 2016, ale vývoj se poněkud protáhl a hypersport se v produkčním provedení představuje až nyní.

John Hennessey při jeho premiéře připomenul, že označení F5 není odvozeno od nadzvukového stíhacího letounu společnosti Northrop, ale odkazuje na nejničivější stupeň tornáda Fujitovy stupnice, při němž se rychlost větru pohybuje od 519 do 512 km/h. Cílem při vývoji pak bylo, aby Venom F5 pokořil rychlost 300 mil v hodině (482,8 km/h). Této metě bylo podřízeno téměř všechno.

Základem vozu je monokok z uhlíkových vláken, v němž je před zadní nápravou uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 7,4 litru, disponující nejvyšším výkonem 1193 kW (1621 k) a točivým momentem 1762 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky s řazením pádly pod volantem. Na přání má být k dispozici i manuální převodovka.

Hennessey Venom F5 se vedle výkonů své pohonné jednotky pyšní i svou nízkou pohotovostní hmotností 1338 kg a špičkovou aerodynamickou karoserie. Pro předchozí model Venom GT byl uváděn koeficient odporu vzduchu 0,44, zatímco novinka má údajně jen 0,33 a nejvýraznější konkurent Bugatti Chiron pak 0,38.

Součástí výbavy nového supersportu se má stát na GPS založená kontrola trakce, která bude disponovat daty pro vybrané závodní okruhy včetně Nürburgringu, na nichž má pomoci s dosažením lepších časů.

Hennessey Special Vehicles uvádí, že akceleraci z 0 na 300 km/h má Venom F5 zvládnout za méně než 10 s a méně než 30 s má trvat zrychlení z 0 na 400 km/h se zpomalením zpátky na 0 km/h. Maximální rychlost má být nad již zmiňovaným údajem 300 mil v hodině (482,8 km/h).

John Hennessey se svou firmou plánuje vyrobit jen 24 exemplářů modelu Venom F5. Základní cena je stanovena na 1.600.000 amerických dolarů (zhruba 35,5 milionu Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - Emel
3. 11. 2017 12:02
Re: Som veľmi zvedavý, aké pneumatiky to zvládnu... :-)
Nevím, jestli dobře chápeš cílovku takových aut... většina jich skončí ve sbírce v klimatizované garáži, ale pokud už si to někdo koupí na ježdění, tak ne proto, aby ušetřil meloun a jezdil max. 250.
3. 11. 2017 10:38
Re: Som veľmi zvedavý, aké pneumatiky to zvládnu... :-)
je otázka, aké pneu majú reálni kupcovia. Je pravdepodobné, že pred kamerky dajú nejaké kusovky na rekord a keď si to zlatý chlapec kúpi, tak mu povedia, že ak si dá normálne pneu, ušetrí melón a nikto aj tak nerozozná, aké má a nikto v reále nejazdí 400 kmh.
Avatar - Emel
3. 11. 2017 09:02
Re: Jede?
V pohodě, ono technika dragsterů je dost okrajové téma :-)

Po pravdě si nejsem úplně jistý, jaké přesně převodovky byly ve WRC před pár lety, jen tipuju že to byly "běžné" automaty.
Avatar - wakantanka
3. 11. 2017 08:47
Re: Jede?
:yes: o.k. moja chyba :-)
Avatar - jozephko
3. 11. 2017 07:46
Som veľmi zvedavý, aké pneumatiky to zvládnu... :-)
Pre automobilky nie je až taký problém vyrobiť superrýchle auto. Veľkým limitom pri rýchlostiach nad 350 km/h sú pneumatiky, ktoré sa štandardne pre takéto rýchlosti nevyrábajú. Musia byť preto "ušité" na mieru konkrétneho superšportu. To bol jeden z najväčší problémov Veyronu a aj Chironu. Pretože taká pneumatika by mala vydržať aspoň pár tisíc kilometrov, a nie 300 kilometrov ako vo formule...
Takže by ma mimoriadne zaujímalo, na akých gumách to "superauto" jazdí. A aká je životnosť jeho pneumatík...