Moskvič 2141 měl i svou tříprostorovou variantu s dvojkou na konci. Vývoj sedanů byl ale zdlouhavý a kvůli zastaralému vzhledu luxusnější verze Aleka skoro nikdo nechtěl ani v Rusku...
je vidět že nechodíš nakupovat. Naopak, krom levných potravin je 90% potravin drahých vyrobeno ve francii, belgii, itálii, británii, německu, švýcarsku, nizozemí, usa + ovoce z číny a nápoje z ruska, mexika, či zemí bývalého sssr.
Stejně tak řada dochucovadel, koření, omáček atd je asie, usa a další.
Když si chceš koupit něco kvalitnějšího, tak to vypadá asi tak že snídáš rakouskou bábovku s německým jogurtem a dáváš si k tomu itlaský kafe popř se cpeš italskou šunkou a francouzským sýrem a srkámš k tomu anglickej čaj.....
a dítátko si pochutnává na opltce Mile ze Slovenských pečivární Sered a přítelkyně se cpe salátem z italských rajčat a řecké fety a k tomu si dáte večer sklenku francouzského vína....
Zavři na měsíc hranice a nepust sem jedinej kamion a uvidíš tu potravinovou soběstačnost.....
Vidim že tématu stavby městskejch okruhů nebo dálnic se důsledně vyhýbáš :-)
S prstem v nose a zlomkem pracovníků co za socíku bysme byli potravinově soběstačný. U nás se holt ve velkym vyráběj auta a přidruženej průmysl = naopak potraviny zase hodně v Polsku. Nesmíš brát vážně ty populistický kecy politiků že máš jíst jen český a nic jinýho. Jestli si byl někdy v Itálii = okamžitě bych přešel na italský potraviny ;-)
Zopakuju = to podstatný je skoro 10násobně vyšší produktivita! Jestli už jí vrazíš do toho nebo onoho je fuk = a zahraniční obchod je v pěknym přebytku
Potravin ze zahraničí je tu málo = a hlavně bohužel spíš jen to nejlevnější = ale třeba zase jednou zbohatnem zpátky na úroveň Rakouska = zatracenej socialismus
No a jednou doženem i další dluh ze socialismu = dostavíme páteřní síť dálnic a ty blbý okruhy. Teď myslim pražský ale bohužel obchvaty chyběj i u jinejch měst
Chruščov určitě nebyl ten kdo SSSR pohřbil ekonomicky. Ten se naopak snažil o reformy a taky o to, aby ve funkcích nebyli 30 let stejní lidi.
Úpadek nastal až za Brežněva...který nedělal nic, a konci už ani fakticky nevládl a zemi za něj řídili Gromyko, Andropov a Ustinov.
Osobní dopravu nepodporovali, aha a proč dal Ustinov postavit v Togliatti celý nový závod a koupil linence a žačli dělat žigulíky?
krom nich sssr ještě měl Iž, Moskvič, Gaz, ZAZ a pro postižené a veterány SeaZ. To všechhno byla auta pro normální lidi + podniky. Pro elity byly jen ZIL a některé Gazy.
Jo my vyvážíme a 5x tolik toho dovážíme co se týče potravin....se podívej třeba do lidlu nebo Billy kolik toho je z polska, německa, rakouska, slovenska atd
Když si uvědomíme, co bylo v roce 1987 k mání u nás, tak sedany s vlastnostmi jisté reprezentativnosti a současně prostornosti a funkčnosti šlo spočítat na prstech jedné ruky. Ostatně i obstarožní motory šly upravit tak, že vesele řádily v našich atokrosových buginách. Uvědomme si, že SSSR byl již v roce 1987 odepsán v důsledku chruščovovské a pozdější politiky výprodeje národních zdrojů pod cenou západním zemím, tedy nejen v rámci RVHP. Dále, oficiální režim nijak nepodporoval individuální osobní dopravu, a tedy ani osobní auta. Takže není divu, že ruští manažeři se již viděli za své protinárodní "služby" v meďourech, nikoli v zdrojově podhodnocených domácích vozech.
Podstatný je to zásadní zlepšení efektivity = a čučel bys kolik toho vyvážíme. To důležitý je ty uvolněný 2 nebo kolik milionů lidí můžou dělat něco jinýho ;-)
Já se těšim = že se třeba stihnu dožít dostavby dálnice D0 = pražskýho okruhu [odkaz] si soudruzi v ´63 když to označili za prioritní stavbu určitě nemysleli = že v roce 2017 bude zhruba polovina >:-[]
Neříkej ti doma kafemlejnek? Meleš neustále dokola papuškovsky naučené věci. Nemůžeme být soběstační, když olovina polí nexistuje a chovy prasat, kuřat, a krav sou ve srovnání s rokem 1989 někde na 20-40% >:D >:D >:D
Nevim proč to píšeš = nebo jestli si to fakt myslíš = ale bohužel ne ;-\
Socialismus zestátňování apod. prostě nefunguje [odkaz]
Produktivita = to je to kouzelný slovo. Naštěstí se už od roku 1989 násobně zlepšila a eště zlepší. Potravinově sme totálně soběstačný. Že dneska hodně potravin vyrábí třeba Polsko a my zase víc aut atd. = to je jiná věc
Podstata je to 10tinásobný zlepšení efektivity
Nějak ti došly slova na téma městský okruhy :-)
Tak jako třeba nebylo na operace a léky = a za celou totalitu vzrost průměrnej věk o 0,25 roku = a skokovej nárůst přišel po 1989 tak nebylo na stavbu dálnic. Kdysi sme na příkaz Moskvy odmítli Marshallův plán = takže sme nestavěli dálnice nemodernizovali průmysl. No tak to doháníme po roce ´89 = už aby byla aspoň ta páteřní síť dálnic. A samozřejmě obchvaty měst a v Praze vnější i vnitřní okruh. Než se to dostaví = odhadem to bude o 60 reálnějš spíš 70 let pozdějš než jinde
Za 40 let socialismu vybudovat 60ti letý zpoždění = to je skoro ekonomickej zázrak >:-[]
Kdyby to byl jen ten černej humor a to teda je = bylo by to bezva. Když v tom žiješ a je to realita.. :-|
nechci ti do toho vůbec kecat, ale píšeš tu naprostý bláboly ingonurující tehdejší realitu >:D >:D >:D >:D
prostě je to bohapustý nesmysl, to co si tu ted vyplodil
V současnosti vůbec nejsem potravinově soběstační a bez dovozu bychom tu chcípli hlady. A samozřejmě technika 70. let nejde srovnávat s tou dnešní, jeden dnešní John Deere nahradí 3 tehdejší Zetory atd
Moskevskej MKAD [odkaz] je z 60. let. Naši soudruzi pražskej okruh roku 1963 označili za prioritní stavbu = že koncem roku 2017 to vypadá eště na pár desítek let = to je těžký komentovat ;-)
Za socialismu začala i stavba vnitřního okruhu = bohužel eště neúspěšnějš
Dobový videa jak sou soudruzi šťastný když se otevřel první kousek dálnice D1 sou k dispozici = ty to možná eště pamatuješ live :-)
Dálnice se v Evropě začaly stavět v 30. letech = u nás je známá aktivita Bati. To komanči po válce típli
1. rodiny neměly nejen auta = v centru Prahy ani telefon >:D
Jedno auto na 2 lidi je dneska = to je tak akorát
2. je fuk kam šli nebo jeli = blbý že ta práce byla tak neefektivní. Ideální příklad je zabezpečení potravinový dostatečnosti = na tom dřív makalo 40% lidí, dneska stačej 4%
Tolik k socialismu ;-)
3. to ani nekomentuju, vlastně = bylo tu 70 000 vietnamců a 70 000 vojáků spřátelenejch armád >:D
Prostě a jednoduše = protože tak to je všude v ostatních státech a městech proto byly v době kdy my tu budovali socialismus = vnější i vnitřní městský okruhy, obchvaty měst atd. No a my je pomalu stavíme dneska = často za 80% finanční podpory = z těch států který už je 50 let maj :-!:-)
Strašnice, Čakovice, Počernice = by byly desítky let v pohodě = kdyby byl okruh kterej soudruzi v roce ´63 označili za prioritní stavbu
1) rodiny neměly 2-15 aut jako dneska (ano počítám do toho i veterány a vraky)
2) místo dojíždění někam 50-100 km došli 400 metrů do místního JZD, továrny atd nebo dojeli či došli pár km
3) nebylo tu bambilion cizinců od slováků přes ukrajince a nevím koho dalšího, kteří dál zhauštují města, dopravu a vytvářejí všude jen fronty a chaos a borčus.
Prostě a jednoduše - ulice z let 18xx až 1970 nejsou schopné zvládat 10-300x násobek dopravy, na které byly plánované.
Okudh je ti k ničemu, když už sou kolony v okrajových čtvrtích typu Strašnice, Čakovice, počernice atd
To určitě neni problém = spíš naopak. A 15 888 koncernovwejch článků je fakt úchylka. Ale nejdřív bych dal to chybějící o současnejch autech = a pak tu a tam takovouhle zajímavost
Takže tvrdě omezit články o Škodovce = třeba na 15 880 ne-li 15 870 >:-[]
Vtip? Dálnice se měly stavět před desítkama let = ne že budou hotový jednou možná třeba v roce 2050
Tuhle sme tu diskutovali o pražskym okruhu. V Paříži nebo Bruselu se stavěly od 50. let = a zhruba stejně dlouhej pařížskej tunelovej vnitřní okruh byl hotovej roku 1973. U nás bude možná roku 2035 vůbec nepřekvapí když až 2040. To je ten rozdíl mezi vládou socialistů a komunistů aneb socialismus = obrovský ekonomický zaostání a z toho vychází = třeba to že máš stejnou docela zásadně důležitou stavbu = o 6070 let pozdějš. To je sakra rozdíl = socialismus je synonymum pro zaostání
Jedno jestli velmi vyspělý Švédsko = podle HDP 15. stát na světě = ukazuje že 40 let vlády socialistů = může zemi velmi prospět. Socialismus = vláda komunistů = je naopak ukázka jak moc může vláda svý zemi uškodit
Dálnice a městský okruhy nebo obchvaty měly bejt hotový za socialismu = tou dobou se stavěly v jinejch státech Evropy = socialismus na ně ale jako na zdravotnictví atd. atp. neměl. Socialismus = je synonymum pro zaostání
žádný dálnice nepotřebujeme, ty co máme až se kompeltně dostaví bohatě stačí.
Základ je nastěhovat práci k lidem, nikoliv aby jezdili lidi 150 km za prací do 2-3 měst v republice. Ta města na to nejsou projektovaná a kapacitně to nedávají.
Jo to chci = evidentně si tam v životě nebyl. Bylo by super kdyby to tady bylo v úrovni třeba Švédska. A nemuseli nám už posílat prachy ať si postavíme aspoň základní dálnice a tak = je to fakt drsný, já vim ;-)
Švédsko? Ta země rozložená migranty, kde se lže v médiích (znásilnění provedli švédští občané, už se nenapíše že se jmnovali Mohammed a Mustafa a že sou ve švédsku rok) a kde se lidi strachy vystěhovali z jednotlivých čtvrtí, které jsou už skoro kompletně muslimské a stávají se z nich ghetta?
Socialista třeba z německý SPD a komunista z československýho KSČ sou fakt rozdíly = souhlasim :-)
Ve Švédsku sou posledních 50 let superúspěšný socialisti = sociální demokracie = a stát je v perfektnim stavu = a přispívá nám i vám aby sme je jednou dohnali
Socialismus = je synonymum pro zaostání. Ekonomický a s tim související technický a ve stavbě silnic a dálnic atd. atp :-|
A jaké hrůzy jezdily u nás? >:D Jak dobře zmínil p.Dragoun, ta auta se rodila v hodně těžký době. Na všech autech vyrobených v Rusku to bylo znát...řada 11x byla projektovaná na začátek devadesátek,ne na jejich konec. Trochu mi ten Moskál připomněl Asconu.
Ona taková Tatra 613-700 taky na západ od nás byla k smíchu :-)
Tak tyto strašidelné stroje s ještě stupidnějšími názvy jsem si někdy počátkem 90.let prohlédl na pražském hološovickém výstavišti. A už tehdy v návštěvnících vzbuzovaly jen útrpný usměv a odpor... :-O
ty motory Renault, jakož i velká část zahraničních dílů od firem jako ZF, Hella či Bosch se tam sériově dávaly. Samo záleželo an verzi. Jinak byly i verze s 4x4, jak ses v článku mohl dočíst. Nejvíc jich bylo asi u modelu Ivan Kalita [odkaz]
[odkaz]
Ono bez investic toho moc nejde. A Rusko za Jelcina budto do ničeho nic nedalo nebo to vždycky výhodně prodalo tak, že to pak stát musel koupit zpět. Moskvič a ZIL pohřbila ruská vláda, nikdo jinej....
Na konec polovinu 80. let, kdy tahle auta vznikla to byla moderní auta.
Tohle byla jen snaha o to ten produkt modernizovat, furt to mělo moderní motory Renault, 4x4, klimatizaci, el. výbavu atd.
To řada výrobků automobilek postsovětského bloku někdy v roce 97-98 neměla....
od soudruhů z AZLK. >:D V roce 1997-98 přijít s tímto autem a mimo trošku použitelných nikdy sériově nerealizovaných motorů renault, tam do toho montovat hrůzy jako jsou VAZ 1,6 55 Kw, nebo UZAM 1,8 63 Kw. :'-(
Jen tak namátkou, v ´97 už po světě jezdily 5 let auta jako jsou: [odkaz]
[odkaz]
nebo právě vycházel Passat B5 [odkaz]