Současný Focus RS je určitě jedním z nejúžasnějších ostrých hatchbacků. Dokonalý ovšem není, což dokazují četní majitelé po celém světě, kteří se potýkají se ztrátou chladicí kapaliny. Co je toho příčinou? A jak to Ford řeší?
Takže to měl být z tvé strany sarkasmus. To o odměně dle počtu snímků. Teď napíši další věc, kterou všichni tuší: v prostém textu to moc nefunguje. ;-) Jinak víceméně souhlasím.
To předpokládáš hezky a dobře. Ale to všichni tuší, jak to vznikne a kolik to případně asi dá práce.
Zde jde ale o to, že je to nadbytečné, obtěžující, mimo téma, mnohdy postrádající popisky, již několikrát prezentováno ve stejné skladbě při jakékoliv podobné příležitosti. To bylo předmětem mé kritiky.
To je úplne ok, rozumiem ti. To ale neznamená že snímač hladiny vody nefunguje rovako na ch.j ako snímač tlaku oleja s ktorými mám mizerné skúsenosti ;)
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Jo pokud tam dají zase ten stejný motor se stejnou chybou je to blbý.. To budou inzerce plný zanovnich RS za pár korun >:D někde jsem četl že to řešili i chlapy z komvet racing a čas ukáže jestli dobře možná by pak mohly inzenyrum z Fordu poradit..
Jen tak naokraj, o hladině v chladiči tady mluvíš ale jen ty. Všichni ostatní, včetně textu v článku, hovoří o hladině chladící kapaliny v expanzní nádobě.
Nebo v nádobce ostřikovaču.
.....btw Tohle čidlo měla stará fabka. Když se rozbilo, musels měnit celou nádobku. Třikrát to bliklo jako přehřáty.
Ja to měl před20ti lety ve Vecře.
..samozřejmě že vím co za tím vězí...Je to Ford.nic jinýho v tom není..a další celé korporace P.S.A ,,Volva. všechny ty G.M. Daimlery a Chryslery,Tata auta převzatý od neschopných anglánu,korejčici,japončici a mnoho dalších mastičů,co ve fabrikách pozametaj zbylý díly a udělaj "we lieben autos" co v pseudočtyřkolce nevydrží ani dvě kila..Jeden zmetek větší jak druhej,rozum nad technickým řešení a konstrukcí těchto vozítek zůstáva stát.Prostě nikdo z nich neumí vyrobit vuz na milion kilometrů,s běžným servisem,nizkou spotřebou a náklady,,vysokou užitnou hodnotou a kulantností vuči majiteli aby nezešedivěl když mu jenom vymění EGR(což má mít životnost celýho agregátu)..Bud to schnije pod zadkem,nebo agregát zakuka,či to stojí takovej peněz a namahy že je to neschůdné...Hlaavně že to má 250ps,nula na sto 5s,, tisíc asistentu bez ukazatelu teploty chladící kapaliny a klacek na podepření kapoty motoru...
Tak když máš v nicku bmw, tak snímač hladiny chladící kapaliny mají třeba E81, E90/91, E60/61, E65/66, E83, E85, E87, E39, E63/64, E65/66, E52, E53, E36, E38 stačí ? Jen tak namátkou. ;-)
Nabuduce si precitaj na co kto reaguje... ja som reagoval na tvrdenie "Žádné snímače hladiny chladící kapaliny již ve vozech dávno nejsou"
Takze ked viem minimalne o jednom modeli z celkom velkeho koncernu ktoreho techniku zdielaju dalsie 2 mainstreamove znacky, je velmi pravdepodobne ze okrem celej plejady modelov typu passat, arteon, troc, golf, ... budu takymi cidlami oplyvat aj nejake modely znaciek skoda a seat.
To že ho má vw v tiguane znamená že je všade? Mimochodom vw má aj čidlo tlaku oleja a zopár tsi sa nám vo firme zadrelo, alebo nenávratne poškodilo pre nízky tlak oleja ;) . A čidlo, resp. kontrolky hlásili trt...
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Nebo třeba jak udělali z výborného V8 motoru N62 tragédii N63. Jenom tím, že změnili sání zevnitř véčka a výfuky ven na sání zvenku a výfuky dovnitř véčka, aby se jim tam také vešla turba. Trošku se přehřívala. Divný.
Přestože jsem částečně "zaslepený" uživatel bmw (dobře fungujícího N62), tak tohle se také hodně, v prvním kole, nepovedlo.
(Kdo chce, tak si může přečíst poněkud skeptický pohled na některé bmw motory zde [odkaz] . )
pikacoviny jak vrata... vw tam to cislo na vysku hladiny ma, minimalne v tiguane mk2. Uz mi to na infotainmente hlasilo a naozaj bolo pod minimom. Tak isto si mozem nechat zobrazit ake budiky chcem, teplotu oleja, tlaku v turbe alebo x inych veci... to len chce sa zaujimat o to co clovek kupuje...
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Myslel jsem to tak, že na soukromníka, co u nich koupí jedno auto za deset let, kálí, ale na firmu, co nakupuje pravidelně a ve větším měřítku, si to tak lehce nedovolí.
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No právě že na firemní ti podle legislativy EU neplatí např, dvouletá záruka atd. Ale to tady řešíme a on píše, že mu to přesto měnili? jak to myslíš s tou pointou?
Přesně! Žádné snímače hladiny chladící kapaliny již ve vozech dávno nejsou, jestli vůbec kdy byly. Snímače a ukazatele teploty vody ano, ty v minulosti byly. Dnes je to vše "jako vyřešeno" kontrolkou nebo vzkazem, když už je většinou pozdě. No to nevadí, hlavně že se ušetřilo pár peněz na budíku....ach jo.... ;-\
V mnohých prípadoch v súčasnosti je už po prehriati neskoro. Posledné auto, čo nemalo už v chladiacej sústave snáď už ani deci vody, držalo vytrvale teplotu na 90 tke a že je niečo zlé sa zistilo až keď prestalo kúriť v interiéri :-(
Nasledovalo doliatie kopy vody kúpenej v dedinskom obchode (asi 5 litrov) >:D , odťah do servisu s diagnózou nový motor ....
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No jestli máš slabší den, pomůžu ti :-)
M140i X Drive
340PS, 4x4 atd
Jestli chceš prudit, že je to automat, najdi si někoho jinýho. Napsal jsem podle gusta. :-!
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No ano, ale největší problém je v tom, že to vypadá na konstrukční závadu a ta se výměnou těsnění pod hlavou a ani výměnou motoru nevyřeší.......pokroucený a prasklý blok to je opravdu hustý....
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No, tohle auto je jejich víceméně ikona. To by si podělali.
A navíc na ten díl pak máš zase znova záruku dva járy (v EU)
Ale pokud vím, chybu natvrdo uznali.
Zajímalo by mě, jestli se to s..re i v Mustangu. Je to skoro stejnej motor.
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Pokud se ovšem výrobce nerozhodne pro "ekonomické řešení" problému, které známe z nedávné minulosti.
To je, že hrají mrtvého brouka, všechno si zákazník zavinil sám a jen těm nejdotěrnějším vymění a opraví a klidně dvakrát, protože tam namontují stejný vadný díl. Stále se to vyplatí víc, než přiznat vadu, změnit konstrukci a tím se i odsoudit k rozsáhlé svolávačce.
Že je v expanzní nádobě málo chladicí kapaliny, majitel vozu netuší, neboť Focus RS kupodivu postrádá snímač její hladiny. Přitom toto mohlo mít už scorpio z roku 1989… Že je chladicí kapaliny málo, tak řidič odhalí až v okamžiku, kdy otevře kapotu za účelem kontroly náplní, nebo až když se motor přehřeje.
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Tak jednoduchý a bezstarostný to není.
Evidentně nejde o chybu, že nějaký Pedro nebo Ibrahim blbě utáhl těsnění pod makovicí. Vzhledem k rozsahu závad, "včasnosti" indikace a jejich charakteru je reálnější, že jde o konstrukční vadu. Pokud nebude odhalena a odstraněna, může se stále opakovat. Ani výměna polomotoru za nový negarantuje, že je to již ok.
Záruka uteče jako voda, co potom a auto přitom imrvére v servisu. Nic moc perspektiva.
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No teď se to rádi >:D pokud je všechno řešený v záruce a zadarmo tak bych to zas tak neprozival furt lepší než když se to vysype po záruce jako lednička nebo pračka >:D
S fotografiemi zde nemá autor textu nic společného. :-) To říkají vždy po kritice. To má na starosti "tajemný grafik" nebo snad dokonce i grafička R, která několikrát v diskuzi poloodhalila identitu. Finanční odměna je, předpokládám, podle počtu připojených snímků. Jinak si nedokážu vysvětlit celkem pravidelných klidně 100 - 150 snímků, ještě k tomu notoricky se opakujících. Bohužel často zcela mimo téma. :-|
JJ, určitě ho něco náhle zastavilo v práci. Je to taky vidět že do galerie nacpal 136 celkem zbytečných fotek, ale z těch co by byly opravdu k tématu článku už tam nestihl dát ani jednu
článek, po nadějném názvu u poslední kapitoly "Co bude dál ?", postrádá jakékoliv zakončení - závěr. Třeba i jedna věta by pomohla, v nejhorším.
Něco jako - majitelé, dávejte si pozor... nebo zatím si koupi rozmyslete... nebo servis Ford radí....nebo výrobce se k problému vyjádřil, nevyjádřil .....výrobce řeší, neřeší (i když to v textu je uvedeno)....konkurenční zdroje uvádějí, že..... nebo nějaký podobný plk, který by to celé nějak uzavřel.
Končit však větou "....se chladicí kapalina většinou dostala do třetího a čtvrtého válce." mi přijde, pokud se zrovna nejedná o dílenskou příručku ;-) , poněkud nekompletní a nedokončené. :-| Pořád jsem roloval dolů, jestli to někde nepokračuje a nekončí.
Aspoň se bude opakovat situace okolo TSI, THP a starých Twinsparků - problém se rychle vyřeší, dobrý kusy stejně přežijou a já si pak budu moct koupit prima hračku za důstojný peníze :yes: