Současný Focus RS je určitě jedním z nejúžasnějších ostrých hatchbacků. Dokonalý ovšem není, což dokazují četní majitelé po celém světě, kteří se potýkají se ztrátou chladicí kapaliny. Co je toho příčinou? A jak to Ford řeší?
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No jestli máš slabší den, pomůžu ti :-)
M140i X Drive
340PS, 4x4 atd
Jestli chceš prudit, že je to automat, najdi si někoho jinýho. Napsal jsem podle gusta. :-!
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Nebo třeba jak udělali z výborného V8 motoru N62 tragédii N63. Jenom tím, že změnili sání zevnitř véčka a výfuky ven na sání zvenku a výfuky dovnitř véčka, aby se jim tam také vešla turba. Trošku se přehřívala. Divný.
Přestože jsem částečně "zaslepený" uživatel bmw (dobře fungujícího N62), tak tohle se také hodně, v prvním kole, nepovedlo.
(Kdo chce, tak si může přečíst poněkud skeptický pohled na některé bmw motory zde [odkaz] . )
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No teď se to rádi >:D pokud je všechno řešený v záruce a zadarmo tak bych to zas tak neprozival furt lepší než když se to vysype po záruce jako lednička nebo pračka >:D
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No ano, ale největší problém je v tom, že to vypadá na konstrukční závadu a ta se výměnou těsnění pod hlavou a ani výměnou motoru nevyřeší.......pokroucený a prasklý blok to je opravdu hustý....
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Jo pokud tam dají zase ten stejný motor se stejnou chybou je to blbý.. To budou inzerce plný zanovnich RS za pár korun >:D někde jsem četl že to řešili i chlapy z komvet racing a čas ukáže jestli dobře možná by pak mohly inzenyrum z Fordu poradit..
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Tak jednoduchý a bezstarostný to není.
Evidentně nejde o chybu, že nějaký Pedro nebo Ibrahim blbě utáhl těsnění pod makovicí. Vzhledem k rozsahu závad, "včasnosti" indikace a jejich charakteru je reálnější, že jde o konstrukční vadu. Pokud nebude odhalena a odstraněna, může se stále opakovat. Ani výměna polomotoru za nový negarantuje, že je to již ok.
Záruka uteče jako voda, co potom a auto přitom imrvére v servisu. Nic moc perspektiva.
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Pokud se ovšem výrobce nerozhodne pro "ekonomické řešení" problému, které známe z nedávné minulosti.
To je, že hrají mrtvého brouka, všechno si zákazník zavinil sám a jen těm nejdotěrnějším vymění a opraví a klidně dvakrát, protože tam namontují stejný vadný díl. Stále se to vyplatí víc, než přiznat vadu, změnit konstrukci a tím se i odsoudit k rozsáhlé svolávačce.
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No, tohle auto je jejich víceméně ikona. To by si podělali.
A navíc na ten díl pak máš zase znova záruku dva járy (v EU)
Ale pokud vím, chybu natvrdo uznali.
Zajímalo by mě, jestli se to s..re i v Mustangu. Je to skoro stejnej motor.
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
No právě že na firemní ti podle legislativy EU neplatí např, dvouletá záruka atd. Ale to tady řešíme a on píše, že mu to přesto měnili? jak to myslíš s tou pointou?
Re: Celý tento problém má několik jednoduchých řešení
Myslel jsem to tak, že na soukromníka, co u nich koupí jedno auto za deset let, kálí, ale na firmu, co nakupuje pravidelně a ve větším měřítku, si to tak lehce nedovolí.
Aspoň se bude opakovat situace okolo TSI, THP a starých Twinsparků - problém se rychle vyřeší, dobrý kusy stejně přežijou a já si pak budu moct koupit prima hračku za důstojný peníze :yes:
článek, po nadějném názvu u poslední kapitoly "Co bude dál ?", postrádá jakékoliv zakončení - závěr. Třeba i jedna věta by pomohla, v nejhorším.
Něco jako - majitelé, dávejte si pozor... nebo zatím si koupi rozmyslete... nebo servis Ford radí....nebo výrobce se k problému vyjádřil, nevyjádřil .....výrobce řeší, neřeší (i když to v textu je uvedeno)....konkurenční zdroje uvádějí, že..... nebo nějaký podobný plk, který by to celé nějak uzavřel.
Končit však větou "....se chladicí kapalina většinou dostala do třetího a čtvrtého válce." mi přijde, pokud se zrovna nejedná o dílenskou příručku ;-) , poněkud nekompletní a nedokončené. :-| Pořád jsem roloval dolů, jestli to někde nepokračuje a nekončí.
JJ, určitě ho něco náhle zastavilo v práci. Je to taky vidět že do galerie nacpal 136 celkem zbytečných fotek, ale z těch co by byly opravdu k tématu článku už tam nestihl dát ani jednu
S fotografiemi zde nemá autor textu nic společného. :-) To říkají vždy po kritice. To má na starosti "tajemný grafik" nebo snad dokonce i grafička R, která několikrát v diskuzi poloodhalila identitu. Finanční odměna je, předpokládám, podle počtu připojených snímků. Jinak si nedokážu vysvětlit celkem pravidelných klidně 100 - 150 snímků, ještě k tomu notoricky se opakujících. Bohužel často zcela mimo téma. :-|
To předpokládáš hezky a dobře. Ale to všichni tuší, jak to vznikne a kolik to případně asi dá práce.
Zde jde ale o to, že je to nadbytečné, obtěžující, mimo téma, mnohdy postrádající popisky, již několikrát prezentováno ve stejné skladbě při jakékoliv podobné příležitosti. To bylo předmětem mé kritiky.
Takže to měl být z tvé strany sarkasmus. To o odměně dle počtu snímků. Teď napíši další věc, kterou všichni tuší: v prostém textu to moc nefunguje. ;-) Jinak víceméně souhlasím.
Že je v expanzní nádobě málo chladicí kapaliny, majitel vozu netuší, neboť Focus RS kupodivu postrádá snímač její hladiny. Přitom toto mohlo mít už scorpio z roku 1989… Že je chladicí kapaliny málo, tak řidič odhalí až v okamžiku, kdy otevře kapotu za účelem kontroly náplní, nebo až když se motor přehřeje.
V mnohých prípadoch v súčasnosti je už po prehriati neskoro. Posledné auto, čo nemalo už v chladiacej sústave snáď už ani deci vody, držalo vytrvale teplotu na 90 tke a že je niečo zlé sa zistilo až keď prestalo kúriť v interiéri :-(
Nasledovalo doliatie kopy vody kúpenej v dedinskom obchode (asi 5 litrov) >:D , odťah do servisu s diagnózou nový motor ....
Přesně! Žádné snímače hladiny chladící kapaliny již ve vozech dávno nejsou, jestli vůbec kdy byly. Snímače a ukazatele teploty vody ano, ty v minulosti byly. Dnes je to vše "jako vyřešeno" kontrolkou nebo vzkazem, když už je většinou pozdě. No to nevadí, hlavně že se ušetřilo pár peněz na budíku....ach jo.... ;-\
pikacoviny jak vrata... vw tam to cislo na vysku hladiny ma, minimalne v tiguane mk2. Uz mi to na infotainmente hlasilo a naozaj bolo pod minimom. Tak isto si mozem nechat zobrazit ake budiky chcem, teplotu oleja, tlaku v turbe alebo x inych veci... to len chce sa zaujimat o to co clovek kupuje...
To že ho má vw v tiguane znamená že je všade? Mimochodom vw má aj čidlo tlaku oleja a zopár tsi sa nám vo firme zadrelo, alebo nenávratne poškodilo pre nízky tlak oleja ;) . A čidlo, resp. kontrolky hlásili trt...
Nabuduce si precitaj na co kto reaguje... ja som reagoval na tvrdenie "Žádné snímače hladiny chladící kapaliny již ve vozech dávno nejsou"
Takze ked viem minimalne o jednom modeli z celkom velkeho koncernu ktoreho techniku zdielaju dalsie 2 mainstreamove znacky, je velmi pravdepodobne ze okrem celej plejady modelov typu passat, arteon, troc, golf, ... budu takymi cidlami oplyvat aj nejake modely znaciek skoda a seat.
To je úplne ok, rozumiem ti. To ale neznamená že snímač hladiny vody nefunguje rovako na ch.j ako snímač tlaku oleja s ktorými mám mizerné skúsenosti ;)
Tak když máš v nicku bmw, tak snímač hladiny chladící kapaliny mají třeba E81, E90/91, E60/61, E65/66, E83, E85, E87, E39, E63/64, E65/66, E52, E53, E36, E38 stačí ? Jen tak namátkou. ;-)
Nebo v nádobce ostřikovaču.
.....btw Tohle čidlo měla stará fabka. Když se rozbilo, musels měnit celou nádobku. Třikrát to bliklo jako přehřáty.
Ja to měl před20ti lety ve Vecře.
Jen tak naokraj, o hladině v chladiči tady mluvíš ale jen ty. Všichni ostatní, včetně textu v článku, hovoří o hladině chladící kapaliny v expanzní nádobě.
..samozřejmě že vím co za tím vězí...Je to Ford.nic jinýho v tom není..a další celé korporace P.S.A ,,Volva. všechny ty G.M. Daimlery a Chryslery,Tata auta převzatý od neschopných anglánu,korejčici,japončici a mnoho dalších mastičů,co ve fabrikách pozametaj zbylý díly a udělaj "we lieben autos" co v pseudočtyřkolce nevydrží ani dvě kila..Jeden zmetek větší jak druhej,rozum nad technickým řešení a konstrukcí těchto vozítek zůstáva stát.Prostě nikdo z nich neumí vyrobit vuz na milion kilometrů,s běžným servisem,nizkou spotřebou a náklady,,vysokou užitnou hodnotou a kulantností vuči majiteli aby nezešedivěl když mu jenom vymění EGR(což má mít životnost celýho agregátu)..Bud to schnije pod zadkem,nebo agregát zakuka,či to stojí takovej peněz a namahy že je to neschůdné...Hlaavně že to má 250ps,nula na sto 5s,, tisíc asistentu bez ukazatelu teploty chladící kapaliny a klacek na podepření kapoty motoru...