Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
gil54
S tou jezdím pořád. 😉 Škoda, že na fotkách je jenom jednorožec. Ale taky pěknej. Za toho by se nemusel stydět ani prezident. >😁
Jinak jsem překvapen, že z článku se člověk tentokrát dozví dokonce i konkrétní údaje, tak dnes :yes😒br />
(Bylo by zajímavé, kdyby byly dostupné i podobně přesné údaje i o vlivu vysunuté antény (no ty už se vidí málo), otevřeného okénka, různé šíře pneumatik, schválených pro model a pod.)
Jinak jsem překvapen, že z článku se člověk tentokrát dozví dokonce i konkrétní údaje, tak dnes :yes😒br />
(Bylo by zajímavé, kdyby byly dostupné i podobně přesné údaje i o vlivu vysunuté antény (no ty už se vidí málo), otevřeného okénka, různé šíře pneumatik, schválených pro model a pod.)
Kdysi na svém Xedosu jsem měl automaticky výsuvnou anténu a tu jsem miloval. Ploutve mě dnes už vůbec neberou. 😄
Moc konkrétní údaje jsme se nedozvěděli. Sice píšou o nějakých procentech zvýšení spotřeby, ale ty jsou pouhým výsledkem nějakých tajemných výpočtů o kterých nevíme nic.
A už podle názvu dotyčného časopisu si o těch výpočtech moc velké iluze nedělám ...
A už podle názvu dotyčného časopisu si o těch výpočtech moc velké iluze nedělám ...
Moc tajemné výpočty to nejsou, je to jen pár základních vzorečků, které si každý se základy středoškolské fyziky dokáže i sám odvodit.
Nicco
Ja jsem snad jeste v lete nepotkal vuz na dalnici, co vezl kola na strese a jel min nez 140kmh. Casto potkavam taky caravany - Ducato atp, jak to masti 150.
Scarab
Čísla jsou to zajímavá, jenom je škoda, že spotřebu s prázdnými ližinami nezměřili, ale uvedli do tabulky hodnotu udávanou výrobcem 😒 - vzhledem k rozdílným podmínkám měření může být skutečná hodnota spotřeby "s prázdnými ližinami" poněkud jiná
To může, nicméně o to moc nejde, primárním výstupem jsou procenta zvýšení spotřeby.
Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je skutečnému provozu blíž než končící evropský NEDC.
Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je skutečnému provozu blíž než končící evropský NEDC.
topten
jakej mate rekord s rakvi na strese?? ja kdysi davno 200 podle tacho, vic to nedalo...
znamej zazil v nemecku na dalnici jak se někdo par aut před nim zapommel, ze ma kola na strese. kola samozrejme ulitly. a byl z toho docela slusnej masakr ve smyslu brutálních uhybnych manevru ...
znamej zazil v nemecku na dalnici jak se někdo par aut před nim zapommel, ze ma kola na strese. kola samozrejme ulitly. a byl z toho docela slusnej masakr ve smyslu brutálních uhybnych manevru ...
Nevím, jestli je čím se chlubit.
za to tehdy mohla euforie
vzpomen si na kakaovyho boba 😄
vzpomen si na kakaovyho boba 😄
Môžeš byť rád, že neuletela aj tebe. Pokiaľ si dobre pamätám tak najlepšie rakvy sú stavané na max. 160 km/h a aj to len niektoré.
Tak tebe bych (s tím) fakt chtěl potkat na dálnici. 8-s
Nejhorší na tom je, že si tím neohrožoval sebe, ale ostatní. :no:
Nejhorší na tom je, že si tím neohrožoval sebe, ale ostatní. :no:
IPace
s rakvej to mam obcas i nizsi, neb s rakvej se snazim jet pomaleji, co me ale letos zajimalo je spotreba ve meste na kratke trasy v zime, v tech mrazech
prumernou mam 6.3/100 po cca 15kkm (dle uctenek, podle palubaku 6.4-6.5 obcas tam a opcas spet) ale co bilo zajimave, byl e😜eriment me a souseda v tech mrazech co byli nedavno, ja i30 1.6 atmosfera, soused Oktavia 1.0 turbo 4ocka (po 7 mesicich a necelych 8kkm ma prumer prej 7.2), oba jsme resitli palubaky a za tyden najeli smesnych asi 120-150km, drtiva vetsina jizd po meste a kratsi trasy do 5km, i30 skoncila s prumerem 13.8 a Oktavka na 15.3, sileny cisla, proti tomu je zvysena spotreba pricniku nebo rakve smesna >😁
prumernou mam 6.3/100 po cca 15kkm (dle uctenek, podle palubaku 6.4-6.5 obcas tam a opcas spet) ale co bilo zajimave, byl e😜eriment me a souseda v tech mrazech co byli nedavno, ja i30 1.6 atmosfera, soused Oktavia 1.0 turbo 4ocka (po 7 mesicich a necelych 8kkm ma prumer prej 7.2), oba jsme resitli palubaky a za tyden najeli smesnych asi 120-150km, drtiva vetsina jizd po meste a kratsi trasy do 5km, i30 skoncila s prumerem 13.8 a Oktavka na 15.3, sileny cisla, proti tomu je zvysena spotreba pricniku nebo rakve smesna >😁
podle me se rakev ve meste moc neprojevi
me to po prvnim kilometru ukazuje pres 20, pak to jde hodne dolu. manzelka ted pres zimu jezdi s dvoulitrovou benzinovou ctrykolkou za 9-11 litru na celou nadr, taky priskokama v pred, vetsina tras je do 3km, denne najede cca 10km a k tomu jednou tydne cca 20km ...
me to po prvnim kilometru ukazuje pres 20, pak to jde hodne dolu. manzelka ted pres zimu jezdi s dvoulitrovou benzinovou ctrykolkou za 9-11 litru na celou nadr, taky priskokama v pred, vetsina tras je do 3km, denne najede cca 10km a k tomu jednou tydne cca 20km ...
jj ve meste je to asi minimalni co se rakve tyce, spis na dalnici to bude hodne znat, ale ja s rakvej jezdim pomalejc nez bez ni, takze obcas mam spotrebu i nizsi, s rakvej se drzim 115-120km/h, bez a jen s pricnikama kdys jsem linej je sundat protoze vim ze treba za mesic je zase budu nasazovat, tak 130-135km/h
zcela bezny pohled na naseho mezka [odkaz] vetsonou narvany tak ze je taskama zabrana i sedacka spolujezdce >😁
zcela bezny pohled na naseho mezka [odkaz] vetsonou narvany tak ze je taskama zabrana i sedacka spolujezdce >😁
Cim vic km najedes, tim jde prumerna spotreba dolu a po treba 150 km se ustali vzdy na podobne hodnote, at jedes kde chces. Dlouhodoba po x tisicich je pak uz vzdy hodne podobna.
Jinak pokud jezdis s tou i30 za 6.5 prumer tak to jsi kloboukar. S tou Octou bys mel svym stylem o litr mene.
Jinak pokud jezdis s tou i30 za 6.5 prumer tak to jsi kloboukar. S tou Octou bys mel svym stylem o litr mene.
Stejsn
hagusy na kombiku jsem použil snad dvakrát v životě, ale kvůli tý deci benzínu, která zhruba vycházi v tabulce, je skutečně řezat nebudu 😉
BTW jako porovnávací hodnoty skutečně použili údaj udávaný výrobcem, nikoliv změřený? V tom případě je ale vypovídací hodnota testu NULA! :no:
BTW jako porovnávací hodnoty skutečně použili údaj udávaný výrobcem, nikoliv změřený? V tom případě je ale vypovídací hodnota testu NULA! :no:
To je úplně jedno, z jaké báze vycházeli. Výstupem jsou procenta zvýšení spotřeby vlivem změny aerodynamického odporu. Jestli ta procenta pak uděláte z 9,8, nebo 8,6, je už marginální.
Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je dnešnímu provozu blíž než končící evropský NEDC.
Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je dnešnímu provozu blíž než končící evropský NEDC.
Dinar
někdo plete pojmy, ližiny (hagusy) a příčníky. Ližiny jsou ty kolejnice, co má kombík po stranách střechy (z výroby) a jejich vliv na spotřebu bude reálně neměřitelný. To, co měřili souzi v USA byla spotřeba s příčníky, tedy tím, co se k ližinám upevní a na co se následně upevňuje rakev nebo převážené věci. 7% je poměrně dobrá hodnota, podle mých zkušeností záleží dost na provedení příčníků, ty které mají profil křídla jsou při správném umístění na ližiny úspornější, naopak mají-li špatný sklon směrem k proudu vzduchu, dokáží sami o sobě spotřebu (i hluk) zvýšit výrazněji než o 7%.
Jj, ja mám staršie hranaté priečne nosníky a už tie samé dosť zvyšujú spotrebu. Tie modernejšie majú oválny tvar a celkovo sú viac aerodynamickejšie, takže by mali byť o niečo úspornejšie. Ale samotné ich aj tak asi nik nenosí, keď už, tak je tam nosič lyží, bicyklov či truhla a tie majú väčší vplyv na spotrebu.
Taky mi těch 7% přišlo moc na samotné ližiny... jestli si pletou tohle, tak je to šlendrián... ale v šoku nejsem. Originál jsem nedohledal.
Druhá věc je, jak to vlastně "měří". Vypadá to, že spotřeba není měřená, ale nějak kalkulovaná... protože jak chceš taky ve větrném tunelu měřit spotřebu, žejo.
Druhá věc je, jak to vlastně "měří". Vypadá to, že spotřeba není měřená, ale nějak kalkulovaná... protože jak chceš taky ve větrném tunelu měřit spotřebu, žejo.
Já si myslím, že měli na mysli podélníky, čili hagusy. Přece jen je to další bordel na střeše, který se musí ofukovat, negativní vliv určitě mají.
Ne, jednak by na to těch 7% bylo moc, ale hlavně jak by ty podélné nosníky (přímo z výroby) jen tak demontovali (píší, že to měřili i bez nich), dyť by museli minimálně sundat čalounění stropu...
A dovedeš si představit, že by ti radili, ať si zrovna tohle sundáš z auta (viz článek)? 😄
A dovedeš si představit, že by ti radili, ať si zrovna tohle sundáš z auta (viz článek)? 😄
white label
Čeština pláče hned v úvodu: "...pevné střešní ližiny, pro něž se vžil pojem hagusy. Jenže už ty sami..."
Ve srovnání s tím neřeším překlep typu: "...ovlivňuje celé řada detailů."
Ve srovnání s tím neřeším překlep typu: "...ovlivňuje celé řada detailů."
No, copak o to.. ale samotná formulace "například střešní ližiny neboli podélníky, jimž v servisech neřeknou jinak než hagusy." svědčí o tom, že autor v životě nebyl v jiném servisu, než německém...
Míněno pochopitelně servisujícím německá auta.
Míněno pochopitelně servisujícím německá auta.
Tady je např. stránka na díly Renaultu a (světe div se) výraz hagusy tam používají taky😒br />
[odkaz]
Nevšiml jsem si, že by se to obecně používalo výhradně ve spojení s německými auty.
Je to zřejmě určitá obdoba použití výrazu Lux/lux jako vysavač (obecně).
"Firma Hagus byla založena v roce 1910 ve městě Solingen Gustavem Hammesfahrem. Ze začátku se specializovala na výrobu příslušenství pro kožedělný průmysl, později i zámků a jiných drobných kovových dílů pro aktovky a peněženky. Název „Hagus“ vznikl z telegrafické adresy společnosti, která byla původně akronymem (zkratkou) jména jejího majitele. V roce 1950 byla společnost převzata do vlastnictví C. Luchtenberga, který ji přeorientoval na výrobu automobilových dílů."
Např. v roce 1955 přihlásil GUStav HAmmesfahr patent DE1702369U na vestavěný popelník pro motorová vozidla. První patent v odkazu😒br /> [odkaz]
A produkty Hagus spojené z autopříslušenstvím se dají najít i v novějších dobách😒br /> [odkaz]
Nevšiml jsem si, že by se to obecně používalo výhradně ve spojení s německými auty.
Je to zřejmě určitá obdoba použití výrazu Lux/lux jako vysavač (obecně).
"Firma Hagus byla založena v roce 1910 ve městě Solingen Gustavem Hammesfahrem. Ze začátku se specializovala na výrobu příslušenství pro kožedělný průmysl, později i zámků a jiných drobných kovových dílů pro aktovky a peněženky. Název „Hagus“ vznikl z telegrafické adresy společnosti, která byla původně akronymem (zkratkou) jména jejího majitele. V roce 1950 byla společnost převzata do vlastnictví C. Luchtenberga, který ji přeorientoval na výrobu automobilových dílů."
Např. v roce 1955 přihlásil GUStav HAmmesfahr patent DE1702369U na vestavěný popelník pro motorová vozidla. První patent v odkazu😒br /> [odkaz]
A produkty Hagus spojené z autopříslušenstvím se dají najít i v novějších dobách😒br /> [odkaz]
No.. jo.
A to je jako, že souhlasíš nebo nesouhlasíš?
Reagoval jsem na formulaci, že "nikdo v servise tomu neřekne jinak než hagusy".
Že je to kdysi slavná značka, založená Němci v Německu je pravda.
Je možné, že je to i na stránce Renaulta, ale to na věci nic nemění.
A to je jako, že souhlasíš nebo nesouhlasíš?
Reagoval jsem na formulaci, že "nikdo v servise tomu neřekne jinak než hagusy".
Že je to kdysi slavná značka, založená Němci v Německu je pravda.
Je možné, že je to i na stránce Renaulta, ale to na věci nic nemění.
Hlavně to nevidím tak černobíle. Někdo tomu tady (v ČR) říká hagusy, někdo ne, a to bez ohledu nato, jestli servisuje německá/neněmecká auta, nebo dělá cokoli jiného... 😉
Ja Prvni 123
Citovat zrovna Men´s Health jako zdroj podobných informací je.. odvaha?
Pro zajímavost článek, který je hned pod tím citovaným😒br /> [odkaz]
A Chvilka pro Tebe nic o autech nenapsala?! To bych se divil.
😒
Pro zajímavost článek, který je hned pod tím citovaným😒br /> [odkaz]
A Chvilka pro Tebe nic o autech nenapsala?! To bych se divil.
😒
Londonbridge
Neviem a nesledujem spotrebu ale hluk je pri tej rakvy na streche dost neprijemny .... To zneprijemnovalo cestu z Londyna az do Francuzkych Alp hodne a nebol som z toho moc nadseny...Pri dialnicnych rychlostiach okolo 130 km/h som si myslel ze mame vzdy niektore okno otvorene... :no:
Raději jezdím s lyžemi v tunelu na lyže uvnitř auta..
Ve 3 lidech pohoda i ve 4 se to dá přežít.
Rakev nemám kam dát...uskladnění je problém , a kdo by to furt montoval na střechu.
Takhle sednu a jedu na pár hodin na lyže , naložení a vyložení je několik minut.
A ještě neslyším rámus ze střechy.. 😉
Kola už jsou jiný příběh..tam se to musí asi přežít na střeše nebo vzadu na korbě.
I když jsme už raději menší vzdálenost jeli několikrát 2 auty , každé vezlo 2 kola a 2 lidi.
Bylo to rychlejší.
Ve 3 lidech pohoda i ve 4 se to dá přežít.
Rakev nemám kam dát...uskladnění je problém , a kdo by to furt montoval na střechu.
Takhle sednu a jedu na pár hodin na lyže , naložení a vyložení je několik minut.
A ještě neslyším rámus ze střechy.. 😉
Kola už jsou jiný příběh..tam se to musí asi přežít na střeše nebo vzadu na korbě.
I když jsme už raději menší vzdálenost jeli několikrát 2 auty , každé vezlo 2 kola a 2 lidi.
Bylo to rychlejší.
Před časem jsem viděl video, lyže v origo skyvaku mezi zadními sedaly při nehodě, nebyl to hezký pohled, lyže se chovaly jako gilotina.
Já raději lyže na střechu, sundání boxu z háků na stěně garáže a instalace na střechu auta je díky rychloupínákům operace na dvě minuty, sundání na minutu. To se vyplatí, ale chápu, že bez garáže je rakev vopruz. 😉
Já raději lyže na střechu, sundání boxu z háků na stěně garáže a instalace na střechu auta je díky rychloupínákům operace na dvě minuty, sundání na minutu. To se vyplatí, ale chápu, že bez garáže je rakev vopruz. 😉
Krajtik
Prosím, potřeboval bych poradit, která rakev na auto je nejlepší pro uložení lyží? s kvalitním zámkem?
Krajtik
Prosím, potřeboval bych poradit, která rakev na auto je nejlepší pro uložení lyží? s kvalitním zámkem?
Kajisek
Pokud chcete koupit kvalitní rakev na auto s kvalitním zamykáním, tak doporučuji se podívat na střešní boxy Neumann, nejsou drahé, ale kvalitativně srovnatelné s boxy od Thule.
Krajtik
A kde se na ně mohu podívat? kde je prodávají?
Byl jsem v létě v Dánsku a koupil jsem si ho: https😐/scandihills.dk/produkter/11-bil-trailer/
Funguje velmi dobře pro skladování zařízení na střeše vozu.
Funguje velmi dobře pro skladování zařízení na střeše vozu.
Kajisek
Já jsem ho kupoval přes eshop [odkaz] objednal jsem to a za dva dny jsem měl střešní box doma, perfektně zabalen na přepravu, takže přišel bez jediného škrábnutí.
Ale vydrzeli, i strecha. 😄
PS: ja len že plná rakva na streche zvyčajne človeka donúti jazdiť inak, plynulejšie, pomalšie, teda jej prítomnosť sa nemusí prejaviť vždy na spotrebe nepriaznivo. 😄
Tak to nemohu potvrdit. >😁
Výstup je takový, že si každý může +/- u svého auta udělat nějaký obrázek, představu navýšení spotřeby.