Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - wakantanka
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 13:06
ja mám ale skúsenosť paradoxne presne opačnú. Dva roky po sebe cesta k moru v zhruba rovnakom čase, rovnakou trasou, rovnakým autom a s rakvou na streche som mal spotrebu dokonca o cca liter menšiu. Asi to bude aj tým, že som s tým viac ako 120 tacho nešiel. >:D
Avatar - iudex
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 13:23
Rozhodne to bude tým. ;-) Nosievam tiež na streche lyže aj bicykle a moje pozorovania sú, že spotreba narastie o 1,5 až 2 litre, čo predstavuje nárast o 20 až 27%.
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 13:31
Rakva na hb nizšiej stredne mi urobí cca 0.8 l v meste a na diaľnici sa to vyšplhá na cca 1,5 l. Keď zorším aerodynamiku a zvýšim váhu ešte výraznejšie, tak je nárast o 3,5-5l na 100 km >:D
Avatar - Ozzman
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 14:55
Ano, také potvrzuji, u nafty 0,5-1l navíc, dle stylu jízdy.
Zaujímavé čísla
| 21. 3. 2018 07:38
Rakev neznam, jen 2 kola. S benzinovym autem to delalo cca 1 az 1,5L navic na dalnici pri 130kmph, a asi 2,5L navic pri 160-170kmph. A precist si az po skonceni takove jizdy, ze maximalni dovolena rychlost s temi pricniky a temi drzaky na kolo je limitovana na 130kmph = k nezaplaceni. >:D
Ale vydrzeli, i strecha. :-)
Avatar - Ozzman
Zaujímavé čísla
| 21. 3. 2018 07:54
Taky jsem zkoušel více, cca 150, ale jen chvilkově >:D Ideál je 110-120, pak už to hodně hučí.
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 13:40
Sorry, zkušenost sice pěkná, ale nic neříkající. (Málo vstupních informací. 120 nestačí.)
Avatar - wakantanka
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 14:20
čiste technicky, akú výpovednú hodnotu má v našich končinách meranie uskutočnené na Buick Regal ? Ale beriem, môj prípad bude skôr výnimka ako pravidlo. >:D
PS: ja len že plná rakva na streche zvyčajne človeka donúti jazdiť inak, plynulejšie, pomalšie, teda jej prítomnosť sa nemusí prejaviť vždy na spotrebe nepriaznivo. :-)
Avatar - iudex
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 15:46
Ako súhlasím, že s nákladom na streche ide človek rozvážnejšie, najmä nájazdy do zákrut, brzdenie, zrýchľovanie a pod. Ale na rovnej diaľnici proste idem normálnou rýchlosťou, 130-140 a zase ani bez nosiča nejdem cez 140, takže ten nárast tam vždy je citeľný.
Zaujímavé čísla
| 21. 3. 2018 07:40
"Ako súhlasím, že s nákladom na streche ide človek rozvážnejšie, najmä nájazdy do zákrut, brzdenie, zrýchľovanie a pod."
Tak to nemohu potvrdit. >:D
Avatar - Dinar
Zaujímavé čísla
| 21. 3. 2018 08:18
Přes 140 ano, ale výhradně na německé dálnici. >:D ;-)
Avatar - wakantanka
Zaujímavé čísla
| 21. 3. 2018 09:43
Išiel som po tejto trase [odkaz] Diaľnica max. 120, mimo diaľnice keď to bolo možné tiež. :-) Viac som nešiel preto, že som sa bál, aby mi tá rakva niekde neuletela. :-) Bez nej idem veľmi podobne, akurát diaľnice a v prípade potreby o čosi rýchlejšie.
Zaujímavé čísla
| 21. 3. 2018 14:51
To te obdivuju, ja to nikdy nevydrzim a vzdy nakonec jedu co to jde, tech 180-190 tacho.
Avatar - wakantanka
Zaujímavé čísla
| 21. 3. 2018 20:54
Za rok v aute s obmedzovacom na 90 by ta to preslo :-)
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 16:11
Ale no tak, vypovídací hodnota ? Regal neRegal, o typ a značku přece vůbec nejde. Jde o to, o kolik procent naroste spotřeba. A ten Regal, co do velikosti a tvaru odpovídá úplně běžnému evropskému autu.

Výstup je takový, že si každý může +/- u svého auta udělat nějaký obrázek, představu navýšení spotřeby.
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 16:45
Však to je len premenovaný Opel Insignia Country Tourer - čiže vypovedacia hodnota je pomerne veľká.
Avatar - J@...
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 13:47
V tom případku :-) dávám na střechu rakev a jezdím furt. :-!
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 15:29
>:D
Zaujímavé čísla
| 20. 3. 2018 16:54
no tak to je fakt zahada - ty jsi ale dement :no:
Plovací labuť
| 20. 3. 2018 13:36
S tou jezdím pořád. ;-) Škoda, že na fotkách je jenom jednorožec. Ale taky pěknej. Za toho by se nemusel stydět ani prezident. >:D

Jinak jsem překvapen, že z článku se člověk tentokrát dozví dokonce i konkrétní údaje, tak dnes :yes:

(Bylo by zajímavé, kdyby byly dostupné i podobně přesné údaje i o vlivu vysunuté antény (no ty už se vidí málo), otevřeného okénka, různé šíře pneumatik, schválených pro model a pod.)
Avatar - J@...
Plovací labuť
| 20. 3. 2018 13:49
Kdysi na svém Xedosu jsem měl automaticky výsuvnou anténu a tu jsem miloval. Ploutve mě dnes už vůbec neberou. :-)
Plovací labuť
| 20. 3. 2018 14:07
Moc konkrétní údaje jsme se nedozvěděli. Sice píšou o nějakých procentech zvýšení spotřeby, ale ty jsou pouhým výsledkem nějakých tajemných výpočtů o kterých nevíme nic.
A už podle názvu dotyčného časopisu si o těch výpočtech moc velké iluze nedělám ...
Plovací labuť
| 3. 4. 2018 16:44
Moc tajemné výpočty to nejsou, je to jen pár základních vzorečků, které si každý se základy středoškolské fyziky dokáže i sám odvodit.
Poklidna dovolena je zaklad
| 20. 3. 2018 13:37
Ja jsem snad jeste v lete nepotkal vuz na dalnici, co vezl kola na strese a jel min nez 140kmh. Casto potkavam taky caravany - Ducato atp, jak to masti 150.
Avatar - Blue Sun
Poklidna dovolena je zaklad
| 20. 3. 2018 13:47
To jsi ještě nepotkal mě. Když dám na střechu dva bajky, tak nemá smysl jezdit víc, jak 110 km/h. >:D
Poklidna dovolena je zaklad
| 20. 3. 2018 14:56
Proc? Upadly by? Nebo jaky je duvod jet pomalu?
Avatar - Blue Sun
Poklidna dovolena je zaklad
| 20. 3. 2018 15:09
Důvod je pod kapotou. 55 kW na rychlejší jízdu sice teoreticky stačí, ale příjemné ani pohodlné to není.
Spotřeba s ližinami
| 20. 3. 2018 13:48
Čísla jsou to zajímavá, jenom je škoda, že spotřebu s prázdnými ližinami nezměřili, ale uvedli do tabulky hodnotu udávanou výrobcem :-( - vzhledem k rozdílným podmínkám měření může být skutečná hodnota spotřeby "s prázdnými ližinami" poněkud jiná
Spotřeba s ližinami
| 3. 4. 2018 16:46
To může, nicméně o to moc nejde, primárním výstupem jsou procenta zvýšení spotřeby.

Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je skutečnému provozu blíž než končící evropský NEDC.
rekord
| 20. 3. 2018 13:56
jakej mate rekord s rakvi na strese?? ja kdysi davno 200 podle tacho, vic to nedalo...
znamej zazil v nemecku na dalnici jak se někdo par aut před nim zapommel, ze ma kola na strese. kola samozrejme ulitly. a byl z toho docela slusnej masakr ve smyslu brutálních uhybnych manevru ...
Avatar - _Karel_
rekord
| 20. 3. 2018 14:11
Nevím, jestli je čím se chlubit.
rekord
| 20. 3. 2018 14:16
za to tehdy mohla euforie
vzpomen si na kakaovyho boba :-)
Avatar - _Karel_
rekord
| 20. 3. 2018 14:25
Kakaový bob?
rekord
| 20. 3. 2018 14:47
je fakt, že ak niekto nie je zvyknutý jazdiť s niečím na streche, ľahko môže na to zabudnúť, keď to nevidí, necíti, nejaký pípák pri prekročení rýchlosti by nebol odveci.
rekord
| 21. 3. 2018 17:18
Tak asi říká tomu co zbyde pod ním, když ho máma zvedne z nočníku. >:-[]
Avatar - wakantanka
rekord
| 20. 3. 2018 14:24
Môžeš byť rád, že neuletela aj tebe. Pokiaľ si dobre pamätám tak najlepšie rakvy sú stavané na max. 160 km/h a aj to len niektoré.
rekord
| 20. 3. 2018 16:27
tak ted uz to je nejakych 15 let otestovany na 200 >:D
rekord
| 20. 3. 2018 16:37
ak je niečo certifikované na 160 km, tak krátkodobo môže vydržať aj 200, niekedy aj dlhodobo, ale už nemáš garanciu. Najhoršie na tom je, že ak uletí, doplatia na to tí druhí.
Avatar - Stejsn
rekord
| 20. 3. 2018 14:33
Copak na střeše... [odkaz] :-!
Avatar - white label
rekord
| 20. 3. 2018 19:13
Tak tebe bych (s tím) fakt chtěl potkat na dálnici. 8-s
Nejhorší na tom je, že si tím neohrožoval sebe, ale ostatní. :no:
zima
| 20. 3. 2018 14:15
s rakvej to mam obcas i nizsi, neb s rakvej se snazim jet pomaleji, co me ale letos zajimalo je spotreba ve meste na kratke trasy v zime, v tech mrazech

prumernou mam 6.3/100 po cca 15kkm (dle uctenek, podle palubaku 6.4-6.5 obcas tam a opcas spet) ale co bilo zajimave, byl experiment me a souseda v tech mrazech co byli nedavno, ja i30 1.6 atmosfera, soused Oktavia 1.0 turbo 4ocka (po 7 mesicich a necelych 8kkm ma prumer prej 7.2), oba jsme resitli palubaky a za tyden najeli smesnych asi 120-150km, drtiva vetsina jizd po meste a kratsi trasy do 5km, i30 skoncila s prumerem 13.8 a Oktavka na 15.3, sileny cisla, proti tomu je zvysena spotreba pricniku nebo rakve smesna >:D
zima
| 20. 3. 2018 14:22
podle me se rakev ve meste moc neprojevi
me to po prvnim kilometru ukazuje pres 20, pak to jde hodne dolu. manzelka ted pres zimu jezdi s dvoulitrovou benzinovou ctrykolkou za 9-11 litru na celou nadr, taky priskokama v pred, vetsina tras je do 3km, denne najede cca 10km a k tomu jednou tydne cca 20km ...
zima
| 20. 3. 2018 14:26
jj ve meste je to asi minimalni co se rakve tyce, spis na dalnici to bude hodne znat, ale ja s rakvej jezdim pomalejc nez bez ni, takze obcas mam spotrebu i nizsi, s rakvej se drzim 115-120km/h, bez a jen s pricnikama kdys jsem linej je sundat protoze vim ze treba za mesic je zase budu nasazovat, tak 130-135km/h

zcela bezny pohled na naseho mezka [odkaz] vetsonou narvany tak ze je taskama zabrana i sedacka spolujezdce >:D
zima
| 21. 3. 2018 15:01
Cim vic km najedes, tim jde prumerna spotreba dolu a po treba 150 km se ustali vzdy na podobne hodnote, at jedes kde chces. Dlouhodoba po x tisicich je pak uz vzdy hodne podobna.

Jinak pokud jezdis s tou i30 za 6.5 prumer tak to jsi kloboukar. S tou Octou bys mel svym stylem o litr mene.
Avatar - Stejsn
hagusy
| 20. 3. 2018 14:24
hagusy na kombiku jsem použil snad dvakrát v životě, ale kvůli tý deci benzínu, která zhruba vycházi v tabulce, je skutečně řezat nebudu ;-)

BTW jako porovnávací hodnoty skutečně použili údaj udávaný výrobcem, nikoliv změřený? V tom případě je ale vypovídací hodnota testu NULA! :no:
hagusy
| 3. 4. 2018 16:53
To je úplně jedno, z jaké báze vycházeli. Výstupem jsou procenta zvýšení spotřeby vlivem změny aerodynamického odporu. Jestli ta procenta pak uděláte z 9,8, nebo 8,6, je už marginální.

Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je dnešnímu provozu blíž než končící evropský NEDC.
Avatar - Dinar
Tady si
| 20. 3. 2018 14:40
někdo plete pojmy, ližiny (hagusy) a příčníky. Ližiny jsou ty kolejnice, co má kombík po stranách střechy (z výroby) a jejich vliv na spotřebu bude reálně neměřitelný. To, co měřili souzi v USA byla spotřeba s příčníky, tedy tím, co se k ližinám upevní a na co se následně upevňuje rakev nebo převážené věci. 7% je poměrně dobrá hodnota, podle mých zkušeností záleží dost na provedení příčníků, ty které mají profil křídla jsou při správném umístění na ližiny úspornější, naopak mají-li špatný sklon směrem k proudu vzduchu, dokáží sami o sobě spotřebu (i hluk) zvýšit výrazněji než o 7%.
Avatar - iudex
Tady si
| 20. 3. 2018 15:41
Jj, ja mám staršie hranaté priečne nosníky a už tie samé dosť zvyšujú spotrebu. Tie modernejšie majú oválny tvar a celkovo sú viac aerodynamickejšie, takže by mali byť o niečo úspornejšie. Ale samotné ich aj tak asi nik nenosí, keď už, tak je tam nosič lyží, bicyklov či truhla a tie majú väčší vplyv na spotrebu.
Avatar - Emel
Tady si
| 20. 3. 2018 16:57
Taky mi těch 7% přišlo moc na samotné ližiny... jestli si pletou tohle, tak je to šlendrián... ale v šoku nejsem. Originál jsem nedohledal.

Druhá věc je, jak to vlastně "měří". Vypadá to, že spotřeba není měřená, ale nějak kalkulovaná... protože jak chceš taky ve větrném tunelu měřit spotřebu, žejo.
Avatar - m.z.
Tady si
| 20. 3. 2018 17:52
Já si myslím, že měli na mysli podélníky, čili hagusy. Přece jen je to další bordel na střeše, který se musí ofukovat, negativní vliv určitě mají.
Avatar - Emel
Tady si
| 20. 3. 2018 18:09
Nějaký jo, ale 7% spotřeby? Vem si, že mají zepředu minimální profil...
Avatar - white label
Tady si
| 20. 3. 2018 19:00
Ne, jednak by na to těch 7% bylo moc, ale hlavně jak by ty podélné nosníky (přímo z výroby) jen tak demontovali (píší, že to měřili i bez nich), dyť by museli minimálně sundat čalounění stropu...
A dovedeš si představit, že by ti radili, ať si zrovna tohle sundáš z auta (viz článek)? :-)
Tady si
| 20. 3. 2018 18:12
IMO blbý překlad.
Avatar - white label
Tady si
| 20. 3. 2018 18:58
Přesně tak, jak by je taky tak lehko ty podélné ližiny (z výroby!) demontovali.
Tady si
| 20. 3. 2018 22:18
Autor auto.cz je v tom nevinne, ikdyz taky mohl pouzit vlastni hlavu. Chyba je vsak uz v puvodnim clanku menshealth, kde autor mylne pouziva vyraz “roof rails”, coz jsou opravdu liziny. Pricniky se oznacuji jako roof bars, crossbars, popr. roof racks.
Avatar - white label
čeština
| 20. 3. 2018 19:06
Čeština pláče hned v úvodu: "...pevné střešní ližiny, pro něž se vžil pojem hagusy. Jenže už ty sami..."
Ve srovnání s tím neřeším překlep typu: "...ovlivňuje celé řada detailů."
čeština
| 20. 3. 2018 20:18
No, copak o to.. ale samotná formulace "například střešní ližiny neboli podélníky, jimž v servisech neřeknou jinak než hagusy." svědčí o tom, že autor v životě nebyl v jiném servisu, než německém...

Míněno pochopitelně servisujícím německá auta.
Avatar - white label
čeština
| 20. 3. 2018 23:27
Tady je např. stránka na díly Renaultu a (světe div se) výraz hagusy tam používají taky:
[odkaz]
Nevšiml jsem si, že by se to obecně používalo výhradně ve spojení s německými auty.
Je to zřejmě určitá obdoba použití výrazu Lux/lux jako vysavač (obecně).
"Firma Hagus byla založena v roce 1910 ve městě Solingen Gustavem Hammesfahrem. Ze začátku se specializovala na výrobu příslušenství pro kožedělný průmysl, později i zámků a jiných drobných kovových dílů pro aktovky a peněženky. Název „Hagus“ vznikl z telegrafické adresy společnosti, která byla původně akronymem (zkratkou) jména jejího majitele. V roce 1950 byla společnost převzata do vlastnictví C. Luchtenberga, který ji přeorientoval na výrobu automobilových dílů."
Např. v roce 1955 přihlásil GUStav HAmmesfahr patent DE1702369U na vestavěný popelník pro motorová vozidla. První patent v odkazu:
[odkaz]
A produkty Hagus spojené z autopříslušenstvím se dají najít i v novějších dobách:
[odkaz]
čeština
| 21. 3. 2018 19:36
No.. jo.
A to je jako, že souhlasíš nebo nesouhlasíš?

Reagoval jsem na formulaci, že "nikdo v servise tomu neřekne jinak než hagusy".

Že je to kdysi slavná značka, založená Němci v Německu je pravda.

Je možné, že je to i na stránce Renaulta, ale to na věci nic nemění.
Avatar - white label
čeština
| 21. 3. 2018 22:41
Hlavně to nevidím tak černobíle. Někdo tomu tady (v ČR) říká hagusy, někdo ne, a to bez ohledu nato, jestli servisuje německá/neněmecká auta, nebo dělá cokoli jiného... ;-)
Teda to dno je docela síla...
| 20. 3. 2018 20:23
Citovat zrovna Men´s Health jako zdroj podobných informací je.. odvaha?

Pro zajímavost článek, který je hned pod tím citovaným:
[odkaz]

A Chvilka pro Tebe nic o autech nenapsala?! To bych se divil.

:-(
Hluk
| 20. 3. 2018 23:45
Neviem a nesledujem spotrebu ale hluk je pri tej rakvy na streche dost neprijemny .... To zneprijemnovalo cestu z Londyna az do Francuzkych Alp hodne a nebol som z toho moc nadseny...Pri dialnicnych rychlostiach okolo 130 km/h som si myslel ze mame vzdy niektore okno otvorene... :no:
Avatar - Sumi2000
Hluk
| 21. 3. 2018 10:22
Raději jezdím s lyžemi v tunelu na lyže uvnitř auta..
Ve 3 lidech pohoda i ve 4 se to dá přežít.
Rakev nemám kam dát...uskladnění je problém , a kdo by to furt montoval na střechu.
Takhle sednu a jedu na pár hodin na lyže , naložení a vyložení je několik minut.
A ještě neslyším rámus ze střechy.. ;-)
Kola už jsou jiný příběh..tam se to musí asi přežít na střeše nebo vzadu na korbě.
I když jsme už raději menší vzdálenost jeli několikrát 2 auty , každé vezlo 2 kola a 2 lidi.
Bylo to rychlejší.
Avatar - Dinar
Hluk
| 21. 3. 2018 12:14
Před časem jsem viděl video, lyže v origo skyvaku mezi zadními sedaly při nehodě, nebyl to hezký pohled, lyže se chovaly jako gilotina.
Já raději lyže na střechu, sundání boxu z háků na stěně garáže a instalace na střechu auta je díky rychloupínákům operace na dvě minuty, sundání na minutu. To se vyplatí, ale chápu, že bez garáže je rakev vopruz. ;-)
Avatar - cechblog
TO JSOU V REDAKCI DE-BILO-VÉ, NO CO JINÉHO ČEKAT OD ÚROVNĚ A
| 22. 3. 2018 01:32
V anglickém originálu se nemluví o hagusech, ale o "zahrádce" (příčnících).
Rakev na auto
| 29. 1. 2019 15:35
Prosím, potřeboval bych poradit, která rakev na auto je nejlepší pro uložení lyží? s kvalitním zámkem?
Rakev na auto
| 29. 1. 2019 15:36
Prosím, potřeboval bych poradit, která rakev na auto je nejlepší pro uložení lyží? s kvalitním zámkem?
Rakev na auto
| 29. 1. 2019 16:28
Pokud chcete koupit kvalitní rakev na auto s kvalitním zamykáním, tak doporučuji se podívat na střešní boxy Neumann, nejsou drahé, ale kvalitativně srovnatelné s boxy od Thule.
Rakev na auto
| 30. 1. 2019 11:13
A kde se na ně mohu podívat? kde je prodávají?
střešní box
| 29. 5. 2019 12:02
Byl jsem v létě v Dánsku a koupil jsem si ho: https://scandihills.dk/…eller-soft-rack/
Funguje velmi dobře pro skladování zařízení na střeše vozu.
Rakev na auto
| 31. 1. 2019 10:26
Já jsem ho kupoval přes eshop [odkaz] objednal jsem to a za dva dny jsem měl střešní box doma, perfektně zabalen na přepravu, takže přišel bez jediného škrábnutí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku