Novinky
Dinar
8
někdo plete pojmy, ližiny (hagusy) a příčníky. Ližiny jsou ty kolejnice, co má kombík po stranách střechy (z výroby) a jejich vliv na spotřebu bude reálně neměřitelný. To, co měřili souzi v USA byla spotřeba s příčníky, tedy tím, co se k ližinám upevní a na co se následně upevňuje rakev nebo převážené věci. 7% je poměrně dobrá hodnota, podle mých zkušeností záleží dost na provedení příčníků, ty které mají profil křídla jsou při správném umístění na ližiny úspornější, naopak mají-li špatný sklon směrem k proudu vzduchu, dokáží sami o sobě spotřebu (i hluk) zvýšit výrazněji než o 7%.
Přejít do diskuze
s rakvej to mam obcas i nizsi, neb s rakvej se snazim jet pomaleji, co me ale letos zajimalo je spotreba ve meste na kratke trasy v zime, v tech mrazech
prumernou mam 6.3/100 po cca 15kkm (dle uctenek, podle palubaku 6.4-6.5 obcas tam a opcas spet) ale co bilo zajimave, byl e😜eriment me a souseda v tech mrazech co byli nedavno, ja i30 1.6 atmosfera, soused Oktavia 1.0 turbo 4ocka (po 7 mesicich a necelych 8kkm ma prumer prej 7.2), oba jsme resitli palubaky a za tyden najeli smesnych asi 120-150km, drtiva vetsina jizd po meste a kratsi trasy do 5km, i30 skoncila s prumerem 13.8 a Oktavka na 15.3, sileny cisla, proti tomu je zvysena spotreba pricniku nebo rakve smesna >😁
prumernou mam 6.3/100 po cca 15kkm (dle uctenek, podle palubaku 6.4-6.5 obcas tam a opcas spet) ale co bilo zajimave, byl e😜eriment me a souseda v tech mrazech co byli nedavno, ja i30 1.6 atmosfera, soused Oktavia 1.0 turbo 4ocka (po 7 mesicich a necelych 8kkm ma prumer prej 7.2), oba jsme resitli palubaky a za tyden najeli smesnych asi 120-150km, drtiva vetsina jizd po meste a kratsi trasy do 5km, i30 skoncila s prumerem 13.8 a Oktavka na 15.3, sileny cisla, proti tomu je zvysena spotreba pricniku nebo rakve smesna >😁
Neviem a nesledujem spotrebu ale hluk je pri tej rakvy na streche dost neprijemny .... To zneprijemnovalo cestu z Londyna az do Francuzkych Alp hodne a nebol som z toho moc nadseny...Pri dialnicnych rychlostiach okolo 130 km/h som si myslel ze mame vzdy niektore okno otvorene... :no:
hagusy na kombiku jsem použil snad dvakrát v životě, ale kvůli tý deci benzínu, která zhruba vycházi v tabulce, je skutečně řezat nebudu 😉
BTW jako porovnávací hodnoty skutečně použili údaj udávaný výrobcem, nikoliv změřený? V tom případě je ale vypovídací hodnota testu NULA! :no:
BTW jako porovnávací hodnoty skutečně použili údaj udávaný výrobcem, nikoliv změřený? V tom případě je ale vypovídací hodnota testu NULA! :no:
S tou jezdím pořád. 😉 Škoda, že na fotkách je jenom jednorožec. Ale taky pěknej. Za toho by se nemusel stydět ani prezident. >😁
Jinak jsem překvapen, že z článku se člověk tentokrát dozví dokonce i konkrétní údaje, tak dnes :yes😒br />
(Bylo by zajímavé, kdyby byly dostupné i podobně přesné údaje i o vlivu vysunuté antény (no ty už se vidí málo), otevřeného okénka, různé šíře pneumatik, schválených pro model a pod.)
Jinak jsem překvapen, že z článku se člověk tentokrát dozví dokonce i konkrétní údaje, tak dnes :yes😒br />
(Bylo by zajímavé, kdyby byly dostupné i podobně přesné údaje i o vlivu vysunuté antény (no ty už se vidí málo), otevřeného okénka, různé šíře pneumatik, schválených pro model a pod.)
Rozhodne to bude tým. 😉 Nosievam tiež na streche lyže aj bicykle a moje pozorovania sú, že spotreba narastie o 1,5 až 2 litre, čo predstavuje nárast o 20 až 27%.
Moc konkrétní údaje jsme se nedozvěděli. Sice píšou o nějakých procentech zvýšení spotřeby, ale ty jsou pouhým výsledkem nějakých tajemných výpočtů o kterých nevíme nic.
A už podle názvu dotyčného časopisu si o těch výpočtech moc velké iluze nedělám ...
A už podle názvu dotyčného časopisu si o těch výpočtech moc velké iluze nedělám ...
Rakev neznam, jen 2 kola. S benzinovym autem to delalo cca 1 az 1,5L navic na dalnici pri 130kmph, a asi 2,5L navic pri 160-170kmph. A precist si az po skonceni takove jizdy, ze maximalni dovolena rychlost s temi pricniky a temi drzaky na kolo je limitovana na 130kmph = k nezaplaceni. >😁
Ale vydrzeli, i strecha. 😄
Ale vydrzeli, i strecha. 😄
Taky mi těch 7% přišlo moc na samotné ližiny... jestli si pletou tohle, tak je to šlendrián... ale v šoku nejsem. Originál jsem nedohledal.
Druhá věc je, jak to vlastně "měří". Vypadá to, že spotřeba není měřená, ale nějak kalkulovaná... protože jak chceš taky ve větrném tunelu měřit spotřebu, žejo.
Druhá věc je, jak to vlastně "měří". Vypadá to, že spotřeba není měřená, ale nějak kalkulovaná... protože jak chceš taky ve větrném tunelu měřit spotřebu, žejo.
Však to je len premenovaný Opel Insignia Country Tourer - čiže vypovedacia hodnota je pomerne veľká.
Jj, ja mám staršie hranaté priečne nosníky a už tie samé dosť zvyšujú spotrebu. Tie modernejšie majú oválny tvar a celkovo sú viac aerodynamickejšie, takže by mali byť o niečo úspornejšie. Ale samotné ich aj tak asi nik nenosí, keď už, tak je tam nosič lyží, bicyklov či truhla a tie majú väčší vplyv na spotrebu.
Môžeš byť rád, že neuletela aj tebe. Pokiaľ si dobre pamätám tak najlepšie rakvy sú stavané na max. 160 km/h a aj to len niektoré.
Kdysi na svém Xedosu jsem měl automaticky výsuvnou anténu a tu jsem miloval. Ploutve mě dnes už vůbec neberou. 😄
Čísla jsou to zajímavá, jenom je škoda, že spotřebu s prázdnými ližinami nezměřili, ale uvedli do tabulky hodnotu udávanou výrobcem 😒 - vzhledem k rozdílným podmínkám měření může být skutečná hodnota spotřeby "s prázdnými ližinami" poněkud jiná
To jsi ještě nepotkal mě. Když dám na střechu dva bajky, tak nemá smysl jezdit víc, jak 110 km/h. >😁
Ja jsem snad jeste v lete nepotkal vuz na dalnici, co vezl kola na strese a jel min nez 140kmh. Casto potkavam taky caravany - Ducato atp, jak to masti 150.
No.. jo.
A to je jako, že souhlasíš nebo nesouhlasíš?
Reagoval jsem na formulaci, že "nikdo v servise tomu neřekne jinak než hagusy".
Že je to kdysi slavná značka, založená Němci v Německu je pravda.
Je možné, že je to i na stránce Renaulta, ale to na věci nic nemění.
A to je jako, že souhlasíš nebo nesouhlasíš?
Reagoval jsem na formulaci, že "nikdo v servise tomu neřekne jinak než hagusy".
Že je to kdysi slavná značka, založená Němci v Německu je pravda.
Je možné, že je to i na stránce Renaulta, ale to na věci nic nemění.
Před časem jsem viděl video, lyže v origo skyvaku mezi zadními sedaly při nehodě, nebyl to hezký pohled, lyže se chovaly jako gilotina.
Já raději lyže na střechu, sundání boxu z háků na stěně garáže a instalace na střechu auta je díky rychloupínákům operace na dvě minuty, sundání na minutu. To se vyplatí, ale chápu, že bez garáže je rakev vopruz. 😉
Já raději lyže na střechu, sundání boxu z háků na stěně garáže a instalace na střechu auta je díky rychloupínákům operace na dvě minuty, sundání na minutu. To se vyplatí, ale chápu, že bez garáže je rakev vopruz. 😉
Raději jezdím s lyžemi v tunelu na lyže uvnitř auta..
Ve 3 lidech pohoda i ve 4 se to dá přežít.
Rakev nemám kam dát...uskladnění je problém , a kdo by to furt montoval na střechu.
Takhle sednu a jedu na pár hodin na lyže , naložení a vyložení je několik minut.
A ještě neslyším rámus ze střechy.. 😉
Kola už jsou jiný příběh..tam se to musí asi přežít na střeše nebo vzadu na korbě.
I když jsme už raději menší vzdálenost jeli několikrát 2 auty , každé vezlo 2 kola a 2 lidi.
Bylo to rychlejší.
Ve 3 lidech pohoda i ve 4 se to dá přežít.
Rakev nemám kam dát...uskladnění je problém , a kdo by to furt montoval na střechu.
Takhle sednu a jedu na pár hodin na lyže , naložení a vyložení je několik minut.
A ještě neslyším rámus ze střechy.. 😉
Kola už jsou jiný příběh..tam se to musí asi přežít na střeše nebo vzadu na korbě.
I když jsme už raději menší vzdálenost jeli několikrát 2 auty , každé vezlo 2 kola a 2 lidi.
Bylo to rychlejší.
Išiel som po tejto trase [odkaz] Diaľnica max. 120, mimo diaľnice keď to bolo možné tiež. 😄 Viac som nešiel preto, že som sa bál, aby mi tá rakva niekde neuletela. 😄 Bez nej idem veľmi podobne, akurát diaľnice a v prípade potreby o čosi rýchlejšie.
Taky jsem zkoušel více, cca 150, ale jen chvilkově >😁 Ideál je 110-120, pak už to hodně hučí.
"Ako súhlasím, že s nákladom na streche ide človek rozvážnejšie, najmä nájazdy do zákrut, brzdenie, zrýchľovanie a pod."
Tak to nemohu potvrdit. >😁
Tak to nemohu potvrdit. >😁
Autor auto.cz je v tom nevinne, ikdyz taky mohl pouzit vlastni hlavu. Chyba je vsak uz v puvodnim clanku menshealth, kde autor mylne pouziva vyraz “roof rails”, coz jsou opravdu liziny. Pricniky se oznacuji jako roof bars, crossbars, popr. roof racks.
Citovat zrovna Men´s Health jako zdroj podobných informací je.. odvaha?
Pro zajímavost článek, který je hned pod tím citovaným😒br /> [odkaz]
A Chvilka pro Tebe nic o autech nenapsala?! To bych se divil.
😒
Pro zajímavost článek, který je hned pod tím citovaným😒br /> [odkaz]
A Chvilka pro Tebe nic o autech nenapsala?! To bych se divil.
😒
No, copak o to.. ale samotná formulace "například střešní ližiny neboli podélníky, jimž v servisech neřeknou jinak než hagusy." svědčí o tom, že autor v životě nebyl v jiném servisu, než německém...
Míněno pochopitelně servisujícím německá auta.
Míněno pochopitelně servisujícím německá auta.
Ale no tak, vypovídací hodnota ? Regal neRegal, o typ a značku přece vůbec nejde. Jde o to, o kolik procent naroste spotřeba. A ten Regal, co do velikosti a tvaru odpovídá úplně běžnému evropskému autu.
Výstup je takový, že si každý může +/- u svého auta udělat nějaký obrázek, představu navýšení spotřeby.
Výstup je takový, že si každý může +/- u svého auta udělat nějaký obrázek, představu navýšení spotřeby.
Ako súhlasím, že s nákladom na streche ide človek rozvážnejšie, najmä nájazdy do zákrut, brzdenie, zrýchľovanie a pod. Ale na rovnej diaľnici proste idem normálnou rýchlosťou, 130-140 a zase ani bez nosiča nejdem cez 140, takže ten nárast tam vždy je citeľný.
Důvod je pod kapotou. 55 kW na rychlejší jízdu sice teoreticky stačí, ale příjemné ani pohodlné to není.
jj ve meste je to asi minimalni co se rakve tyce, spis na dalnici to bude hodne znat, ale ja s rakvej jezdim pomalejc nez bez ni, takze obcas mam spotrebu i nizsi, s rakvej se drzim 115-120km/h, bez a jen s pricnikama kdys jsem linej je sundat protoze vim ze treba za mesic je zase budu nasazovat, tak 130-135km/h
zcela bezny pohled na naseho mezka [odkaz] vetsonou narvany tak ze je taskama zabrana i sedacka spolujezdce >😁
zcela bezny pohled na naseho mezka [odkaz] vetsonou narvany tak ze je taskama zabrana i sedacka spolujezdce >😁
podle me se rakev ve meste moc neprojevi
me to po prvnim kilometru ukazuje pres 20, pak to jde hodne dolu. manzelka ted pres zimu jezdi s dvoulitrovou benzinovou ctrykolkou za 9-11 litru na celou nadr, taky priskokama v pred, vetsina tras je do 3km, denne najede cca 10km a k tomu jednou tydne cca 20km ...
me to po prvnim kilometru ukazuje pres 20, pak to jde hodne dolu. manzelka ted pres zimu jezdi s dvoulitrovou benzinovou ctrykolkou za 9-11 litru na celou nadr, taky priskokama v pred, vetsina tras je do 3km, denne najede cca 10km a k tomu jednou tydne cca 20km ...
čiste technicky, akú výpovednú hodnotu má v našich končinách meranie uskutočnené na Buick Regal ? Ale beriem, môj prípad bude skôr výnimka ako pravidlo. >😁
PS: ja len že plná rakva na streche zvyčajne človeka donúti jazdiť inak, plynulejšie, pomalšie, teda jej prítomnosť sa nemusí prejaviť vždy na spotrebe nepriaznivo. 😄
PS: ja len že plná rakva na streche zvyčajne človeka donúti jazdiť inak, plynulejšie, pomalšie, teda jej prítomnosť sa nemusí prejaviť vždy na spotrebe nepriaznivo. 😄
Rakva na hb nizšiej stredne mi urobí cca 0.8 l v meste a na diaľnici sa to vyšplhá na cca 1,5 l. Keď zorším aerodynamiku a zvýšim váhu ešte výraznejšie, tak je nárast o 3,5-5l na 100 km >😁
jakej mate rekord s rakvi na strese?? ja kdysi davno 200 podle tacho, vic to nedalo...
znamej zazil v nemecku na dalnici jak se někdo par aut před nim zapommel, ze ma kola na strese. kola samozrejme ulitly. a byl z toho docela slusnej masakr ve smyslu brutálních uhybnych manevru ...
znamej zazil v nemecku na dalnici jak se někdo par aut před nim zapommel, ze ma kola na strese. kola samozrejme ulitly. a byl z toho docela slusnej masakr ve smyslu brutálních uhybnych manevru ...
Byl jsem v létě v Dánsku a koupil jsem si ho: https😐/scandihills.dk/produkter/11-bil-trailer/
Funguje velmi dobře pro skladování zařízení na střeše vozu.
Funguje velmi dobře pro skladování zařízení na střeše vozu.
Já jsem ho kupoval přes eshop [odkaz] objednal jsem to a za dva dny jsem měl střešní box doma, perfektně zabalen na přepravu, takže přišel bez jediného škrábnutí.
Pokud chcete koupit kvalitní rakev na auto s kvalitním zamykáním, tak doporučuji se podívat na střešní boxy Neumann, nejsou drahé, ale kvalitativně srovnatelné s boxy od Thule.
Prosím, potřeboval bych poradit, která rakev na auto je nejlepší pro uložení lyží? s kvalitním zámkem?
Prosím, potřeboval bych poradit, která rakev na auto je nejlepší pro uložení lyží? s kvalitním zámkem?
To je úplně jedno, z jaké báze vycházeli. Výstupem jsou procenta zvýšení spotřeby vlivem změny aerodynamického odporu. Jestli ta procenta pak uděláte z 9,8, nebo 8,6, je už marginální.
Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je dnešnímu provozu blíž než končící evropský NEDC.
Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je dnešnímu provozu blíž než končící evropský NEDC.
To může, nicméně o to moc nejde, primárním výstupem jsou procenta zvýšení spotřeby.
Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je skutečnému provozu blíž než končící evropský NEDC.
Kromě toho americké údaje vychází z metodiky EPA, která je skutečnému provozu blíž než končící evropský NEDC.
Moc tajemné výpočty to nejsou, je to jen pár základních vzorečků, které si každý se základy středoškolské fyziky dokáže i sám odvodit.
ak je niečo certifikované na 160 km, tak krátkodobo môže vydržať aj 200, niekedy aj dlhodobo, ale už nemáš garanciu. Najhoršie na tom je, že ak uletí, doplatia na to tí druhí.
je fakt, že ak niekto nie je zvyknutý jazdiť s niečím na streche, ľahko môže na to zabudnúť, keď to nevidí, necíti, nejaký pípák pri prekročení rýchlosti by nebol odveci.
Hlavně to nevidím tak černobíle. Někdo tomu tady (v ČR) říká hagusy, někdo ne, a to bez ohledu nato, jestli servisuje německá/neněmecká auta, nebo dělá cokoli jiného... 😉
Cim vic km najedes, tim jde prumerna spotreba dolu a po treba 150 km se ustali vzdy na podobne hodnote, at jedes kde chces. Dlouhodoba po x tisicich je pak uz vzdy hodne podobna.
Jinak pokud jezdis s tou i30 za 6.5 prumer tak to jsi kloboukar. S tou Octou bys mel svym stylem o litr mene.
Jinak pokud jezdis s tou i30 za 6.5 prumer tak to jsi kloboukar. S tou Octou bys mel svym stylem o litr mene.
Tady je např. stránka na díly Renaultu a (světe div se) výraz hagusy tam používají taky😒br />
[odkaz]
Nevšiml jsem si, že by se to obecně používalo výhradně ve spojení s německými auty.
Je to zřejmě určitá obdoba použití výrazu Lux/lux jako vysavač (obecně).
"Firma Hagus byla založena v roce 1910 ve městě Solingen Gustavem Hammesfahrem. Ze začátku se specializovala na výrobu příslušenství pro kožedělný průmysl, později i zámků a jiných drobných kovových dílů pro aktovky a peněženky. Název „Hagus“ vznikl z telegrafické adresy společnosti, která byla původně akronymem (zkratkou) jména jejího majitele. V roce 1950 byla společnost převzata do vlastnictví C. Luchtenberga, který ji přeorientoval na výrobu automobilových dílů."
Např. v roce 1955 přihlásil GUStav HAmmesfahr patent DE1702369U na vestavěný popelník pro motorová vozidla. První patent v odkazu😒br /> [odkaz]
A produkty Hagus spojené z autopříslušenstvím se dají najít i v novějších dobách😒br /> [odkaz]
Nevšiml jsem si, že by se to obecně používalo výhradně ve spojení s německými auty.
Je to zřejmě určitá obdoba použití výrazu Lux/lux jako vysavač (obecně).
"Firma Hagus byla založena v roce 1910 ve městě Solingen Gustavem Hammesfahrem. Ze začátku se specializovala na výrobu příslušenství pro kožedělný průmysl, později i zámků a jiných drobných kovových dílů pro aktovky a peněženky. Název „Hagus“ vznikl z telegrafické adresy společnosti, která byla původně akronymem (zkratkou) jména jejího majitele. V roce 1950 byla společnost převzata do vlastnictví C. Luchtenberga, který ji přeorientoval na výrobu automobilových dílů."
Např. v roce 1955 přihlásil GUStav HAmmesfahr patent DE1702369U na vestavěný popelník pro motorová vozidla. První patent v odkazu😒br /> [odkaz]
A produkty Hagus spojené z autopříslušenstvím se dají najít i v novějších dobách😒br /> [odkaz]
Tak tebe bych (s tím) fakt chtěl potkat na dálnici. 8-s
Nejhorší na tom je, že si tím neohrožoval sebe, ale ostatní. :no:
Nejhorší na tom je, že si tím neohrožoval sebe, ale ostatní. :no:
Čeština pláče hned v úvodu: "...pevné střešní ližiny, pro něž se vžil pojem hagusy. Jenže už ty sami..."
Ve srovnání s tím neřeším překlep typu: "...ovlivňuje celé řada detailů."
Ve srovnání s tím neřeším překlep typu: "...ovlivňuje celé řada detailů."
Ne, jednak by na to těch 7% bylo moc, ale hlavně jak by ty podélné nosníky (přímo z výroby) jen tak demontovali (píší, že to měřili i bez nich), dyť by museli minimálně sundat čalounění stropu...
A dovedeš si představit, že by ti radili, ať si zrovna tohle sundáš z auta (viz článek)? 😄
A dovedeš si představit, že by ti radili, ať si zrovna tohle sundáš z auta (viz článek)? 😄
Já si myslím, že měli na mysli podélníky, čili hagusy. Přece jen je to další bordel na střeše, který se musí ofukovat, negativní vliv určitě mají.