Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový motor Cadillac kombinuje tradici s modernou. Má osm válců a dvě turba!

Cadillac představil zcela nový vidlicový osmiválec. Díky dvojitému přeplňování a dalším technologiím nabízí litrový výkon až 98 kW, maximální pak 410 kW, v méně výkonné verzi 373 kW. Jako první jej dostane sportovní sedan CT6 V-Sport.
Zpět na článek
22. 3. 2018 17:04
23. 3. 2018 08:49
22. 3. 2018 19:40
23. 3. 2018 09:22
23. 3. 2018 09:44
23. 3. 2018 09:44
23. 3. 2018 09:59
23. 3. 2018 10:21
23. 3. 2018 09:40
23. 3. 2018 10:01
23. 3. 2018 10:27
Avatar - speedfred
22. 3. 2018 17:04
mr. Barikelo
tak na toto čakáš a preto rozpredávaš vozový park?? :-)
Rozbalit vlákno
6
22. 3. 2018 19:12
Re: mr. Barikelo
Neee, má to turbo, dve čerpadlá a bohvie čo ešte. Bude to poruchové , zlatá poctivá atmosféra >:D
Avatar - Barrichello
22. 3. 2018 19:41
Re: mr. Barikelo
ano preferuju atmosféry nebo kompresory nicméně jako alternativa do budoucna je určitě lepší oturbený V8 než žádný V8.
23. 3. 2018 08:49
Re: mr. Barikelo
Když se podívám k BMW, tak lepší žádný V8, než ten s turby mezi válci.
(A zde je konfigurace motoru nápadně podobná, některé potíže lze očekávat také podobné.) ;-\
23. 3. 2018 09:24
Re: mr. Barikelo
Obzvlast ked je to americky oturbenec od Nelsonov..umelecke dielo

[odkaz]
22. 3. 2018 18:44
pěknej testík
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 07:31
Re: pěknej testík
Hodně pěknej :yes: :-)

Výrazně nejdražší Panamera Turbo = docela smutný :-|
Avatar - Dzakobo
22. 3. 2018 18:52
Vše nasvědčuje tomu
Že tenhle motor bude sr.ačka, ta turba ani nejsou vidět, jak jsou utemovaná. Mercedes alespoň má doprostřed véčka nasměrovaný ofuk. Jedny z posledních poctivých V8 jsou HEMI, 5.0 Ford a 4.2 Maserati.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 07:25
Re: Vše nasvědčuje tomu
Jeden z posledních poctivejch V8 je [odkaz] atmosféra :yes:

A tenhle Cadillac stejně jako ta novej V8 Mercedesu [odkaz] působěj naopak velmi dobře ;-)
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 07:52
Re: Vše nasvědčuje tomu
Ale už má přímě vstřikování, takže není radno brát benzín na pumpě u Vency, ale aditivovaný na Benzině nebo Molu. Může odejít vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače, takže proto jsem ho nejmenoval.
Avatar - speedfred
23. 3. 2018 08:24
Re: Vše nasvědčuje tomu
tak snáď po rokoch sa takéto veci už vychytali u iných automobiliek a dodávatelia súčiastok už majú nejakú tú skúsenosť
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 09:08
Re: Vše nasvědčuje tomu
Neslyšel sem od nikoho z majitelů ani servismenů že by třeba u GM byl s přímým vstřikem problém. Jestli to jen nerozhlašují nejmenoované sítě čerpaček ve snaze přimět vás k natankování benzínu za 31,50 místo obyčejného za 28,50 >:D >:D >:D
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 09:34
Re: Vše nasvědčuje tomu
Já to prostě nemám rád, jednak více trpí svíčky, taky je v systému hodně dlouho po zhasnutí motoru tlak, takže vstřikovače mohou ukapávat a odmastit válce, prostě oproti nepřímému vstřikování vidím spíše samá negativa. To že se zvýší točivý moment o pár % a údajně sníží spotřeba pro mě nejsou takové argumenty, abych měnil názor.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 09:37
Re: Vše nasvědčuje tomu
jenže některé motory už prostě bez přímého vstřiku nejsou....
Ani v americe.

Přímý vstřik už má dnes i Pentastar od Chryslera, to býval poslední V6 bez přímého vstřiku....
23. 3. 2018 09:45
Re: Vše nasvědčuje tomu
Nejsou, ale to je právě ta chyba.
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 09:52
Re: Vše nasvědčuje tomu
To jsem ještě nečetl, že Pentastary mají DI, kdes to viděl?
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 10:08
Re: Vše nasvědčuje tomu
Ale tak známe FCA a jejich sliby, vše přijde do výroby tak za trojnásobný čas oproti prohlášení. Zde naštěstí. Pokud se nepletu, Pentastary i 1,4T/Multiair si drží MPI.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 10:13
Re: Vše nasvědčuje tomu
To je asi jen otázka času = a asi ne moc dlouhýho
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 12:06
Re: Vše nasvědčuje tomu
Už někdy od roku 2016 to maj...
23. 3. 2018 09:40
Re: Vše nasvědčuje tomu
Přesně. A to nejhorší jsi ještě nezmínil. Tvorba karbonu.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 09:43
Re: Vše nasvědčuje tomu
Muší to jednou za čas protáhnout po okresce no. A měnit v tom olej po 10 tis km....
23. 3. 2018 09:48
Re: Vše nasvědčuje tomu
To nestačí.
A protahuj 600 koní po okresce. Ani nedotočíš dvojku a budeš na švestce. >:D
Avatar - speedfred
23. 3. 2018 09:59
Re: Vše nasvědčuje tomu
>:D >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 12:07
Re: Vše nasvědčuje tomu
Tak tohle se naštěstí dělá jen v automatu >:D
23. 3. 2018 13:33
Re: Vše nasvědčuje tomu
A automat nemá dvojku, co by se dala dotočit ? CVT tam asi nebude, že ? >:D >:D >:D
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 09:49
Re: Vše nasvědčuje tomu
Nezmínil, protože, jsem byl myšlenkově stále u toho 5,0 Lexusu, který má i MPI systém, alespoň tak, no.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 09:53
Re: Vše nasvědčuje tomu
Viz Barik 9:37 návrat do dob který sice něco do sebe něco měly ale sou fakt už asi pryč = neni moc reálnej

Tvorbu karbonu celkem řeší kvalitní palivo nebo samostatná doaditivace a občasný zadupnutí pedálu do podlahy = to první pro majitele V8 nejspíš neni až tak drahý = to druhý je víc než milý = od nějaký věku prej dostupnější než sex >:-[]
23. 3. 2018 10:15
Re: Vše nasvědčuje tomu
Ale prdlajs. Palivo + aditiva řeší karbon u nepřímého vstřiku. U přímého vstřiku můžeš aditivovat jak chceš a karbon ze sacích figur neodstraníš, maximálně ze spalovacího prostoru, kde je to stejně skoro jedno. Ty sajrajty, co tam posílá egr zpátky do sání, není jak a čím smýt. Proto někdo zkouší k přímému vstřiku ještě nepřímý. (Na palici.)

Občasný zadupnutí nestačí. Aby se netvořil karbon (ve velké míře) tím, že pojedeš rychle, jsi ještě dnes bez papírů a zítra mrtvej. >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 10:18
Re: Vše nasvědčuje tomu
Mě se to čemu řikáš na palici = naopak zdá dost zajímavá cesta [odkaz] a nejsem sám [odkaz] ;-)

Nejde o to rychle = ale o to zadupnutí = na doraz :-)
23. 3. 2018 10:26
Re: Vše nasvědčuje tomu
Víš, co se stane, když zadupneš 600 koní ? >:D :-O

Ale to je jedno. To zadupnutí to nevyléčí ani trochu, nic to neřeší. Musíš motor točit a držet ho v max. zátěži. Pak se karbon tolik netvoří. Egr nepouští sajrajty tolik do sání.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 10:34
Re: Vše nasvědčuje tomu
No to je snad jasný ne? A na chvíli de bez problémů zadupnout i 525 koní = takže 600 asi nebude zas takovej rozdíl ;-)

Nebo tvoje teorie je že od teď všechny motory skončej zakarbonovaný a nejde s tim nic dělat? :-)
23. 3. 2018 10:40
Re: Vše nasvědčuje tomu
A není to tak, s tím karbonem u všech přímejch vstřicích ?

Kombinace přímého s nepřímým je zatím jediná cesta. Já říkám na palici, proto, že si koupím dvoje vstřikování místo jednoho, 2x větší riziko poruchy, vozím sebou další zbytečnej herberk a přínos nula. A v sacím potrubí karbon zůstane stejně.

A znovu, na chvíli nestačí. Co se ti nelíbí, ignoruješ. :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 14:31
Re: Vše nasvědčuje tomu
Definuj chvíli :-)
23. 3. 2018 16:29
Re: Vše nasvědčuje tomu
Myslím přesně tu stejnou chvíli, se kterou jsi přišel právě ty v 10:34. >:D ;-) Tak si definuj chvíli dle libosti. ;-)
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 09:02
Re: Vše nasvědčuje tomu
Přímé vstřikování sem měl ve V6 od Cadillcu taky, bral sem celou dobu benzín v Globusu, u ONO nebo u jedné další malé pumpy a žádný problémy sem za 3 a čtvrt roku neměl....
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 09:36
Re: Vše nasvědčuje tomu
S tím tvým "mega"nájezdem by to mělo vydržet, i kdybys tam lil naftu >:-[] Předpokládám, že víc jak 50000km jsi za ty 3 roky nenajel.
Avatar - speedfred
23. 3. 2018 09:59
Re: Vše nasvědčuje tomu
podľa mňa si sa o jednu 0 sekol ;-)
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 10:02
Re: Vše nasvědčuje tomu
>:D >:D Ale tankování třeba bylo časté, jestli to bylo vždy za 200.. >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 12:09
Re: Vše nasvědčuje tomu
Haha, já tankuju vždycky plnou....Za 200 se tankoval leda do skůtru nebo sekačky do kanystru >:D
23. 3. 2018 10:26
Re: Vše nasvědčuje tomu
Tak ještě aby, tam je totiž svět ještě v pořádku :-)
Avatar - Barrichello
22. 3. 2018 19:40
GM umí
GM pořád motory umí, marná sláva. 558 HP je super výkon a je dobře že Cadillac zase nabízí moderní V8. Jak na tom bude se spolehlivostí se ukáže. Uvidíme, každopádně to vypadá velmi zajímavě.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 07:27
Re: GM umí
Souhlas = viz já 7:25 :-!
23. 3. 2018 09:22
Re: GM umí
Jako BMW. Také se říká, že motory umí. A udělali jeden z nejlepších, fungujících a úsporných V8 (N62).
Přidali mu turba, přímý vstřik a otočili mu hlavy a tím ho úplně rozbili (N63/S63). K čemu je 600 koní, když je to pořád rozbitý.

Jsem zvědav, jak se GM popere se stejným problémem. Ty píšeš, že to vypadá velmi zajímavě, já říkám, že nadšení je třeba zatím krotit. (Minimálně horko mu bude taky.)
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 09:35
Re: GM umí
GM už zkušenosti s horkem má, řešili to právě u 6,2 V8 kompresor co je v CTS-V a Corvette a Camaru
23. 3. 2018 09:44
Re: GM umí
Kompresor je dětská neškodná hračka proti turbům. (Pokud se týká horka.)
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 09:44
Re: GM umí
Šmankote, ty jsi hlava. Kompresorové motory jsou úplně v pohodě, pokud tedy stíhá chlazení bloku a hlav. Turba svým tepelným zářením namáhají i blok motoru (viz. třeba poslední motory 2,3T od Saabu), o zapékání oleje už se toho taky napsalo hodně.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 09:40
Re: GM umí
Viz já 7:25 = Mercedes to zvlád na 1 = a viz vysvětlení v odkazu = když se to udělá dobře má to jasný výhody = motor může bejt celkově menší + umožňuje lepší oddělení horký a studený části motoru

Chyba BMW kdy turba obkroužili výfukovejma svodama je známá už dlouho = neni důvod aby jí u Cadillacu opakovali ;-)
23. 3. 2018 09:59
Re: GM umí
Ano. Ve Stuttgartu se to povedlo trochu lépe než v Mnichově. ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 10:06
Re: GM umí
Vypusť to trochu = a souhlas :-)
23. 3. 2018 10:21
Re: GM umí
Nevypustím.

Nemám informace, abych slepě chválil, raději jsem, v tomto případě opatrný, horko tam bude taky, po odstavení motoru tam rizika přehřátí mohou hrozit také. Je ale fakt, že nic špatného jsem zatím neslyšel, ale k MB nemám teď blízko.
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 09:40
Re: GM umí
Přesně tak. Kdo má cit pro techniku, vidí, že je to nepovedený motor už od návrhu. Třeba proč má 2 katalyzátory, jejichž povrch je o hodně větší, než kdyby obě turba foukala do společného většího katalyzátoru, který by svým povrchem vyzářil méně tepla okolo?
Avatar - Barrichello
23. 3. 2018 09:44
Re: GM umí
V USA maj vždy víc katíků. na HEMI a to je OHV byly 4 lambády a 4 katíky.

Jaguar měl jen 2 :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 09:50
Re: GM umí
Protože se 2 katalyzátory u véčkovejch a plochejch motorů používaj běžně?
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 10:01
Re: GM umí
Jenže tady jsou, v dnešní době, už klasicky uprostřed Včka, tedy dva tubusy vedle sebe, tak proč neudělat 1 kat. ve tvaru třeba elipsy, aby měl menší povrch?
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 10:12
Re: GM umí
To bysme museli znát podrobnosti = který se asi neni odkud dozvědět

Ale pokec s motorářema = by nebyl od věci. Redakce by mohla zajistit.. >:-[]

V mym oboru se to občas zadaří = česká 1čka [odkaz] [odkaz] = tohle je fakt borec :yes:

No tenhle taky [odkaz] taky dost dobrej = důchodce [odkaz] :-)
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2018 10:27
Re: GM umí
Na to není třeba žádnej pokec, i kdyby byl katalyzátor uvnitř oddělený (pro každé turbo jedna polovina), není zde žádný důvod, proč by to jít nemohlo.

Za mě byl relativně dobrý motor 5,5TT od M-B, který skončil příchodem 4,0TT. Škoda, byl to ideální pohon Gčka 63AMG.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2018 10:31
Re: GM umí
Nejde o to nemohlo = de o to že proč se konstruktér přiklonil pro to nebo ono řešení = prostě bez jeho vysvětlení nevíš. Mluvim spíš ze zkušeností s hifi respektive high endem

4.0TT ale zatim nepůsobí vůbec špatně = nevim jak ten 5,5 ale ten novej má taky 2 katalyzátory = myslim

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku