Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nový motor Cadillac kombinuje tradici s modernou. Má osm válců a dvě turba!

60 komentářů

Avatar - speedfred
speedfred
tak na toto čakáš a preto rozpredávaš vozový park?? 😄
kyklop
Neee, má to turbo, dve čerpadlá a bohvie čo ešte. Bude to poruchové , zlatá poctivá atmosféra >😁
Avatar - Anonym
Anonym
ano preferuju atmosféry nebo kompresory nicméně jako alternativa do budoucna je určitě lepší oturbený V8 než žádný V8.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!
Avatar - mariov8
mariov8
:yes: :-!
gil54
Když se podívám k BMW, tak lepší žádný V8, než ten s turby mezi válci.
(A zde je konfigurace motoru nápadně podobná, některé potíže lze očekávat také podobné.) ;-\
Chevy3100
Obzvlast ked je to americky oturbenec od Nelsonov..umelecke dielo

[odkaz]
4bytelnýkola
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hodně pěknej :yes: 😄

Výrazně nejdražší Panamera Turbo = docela smutný 😐
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Že tenhle motor bude sr.ačka, ta turba ani nejsou vidět, jak jsou utemovaná. Mercedes alespoň má doprostřed véčka nasměrovaný ofuk. Jedny z posledních poctivých V8 jsou HEMI, 5.0 Ford a 4.2 Maserati.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jeden z posledních poctivejch V8 je [odkaz] atmosféra :yes😒br />
A tenhle Cadillac stejně jako ta novej V8 Mercedesu [odkaz] působěj naopak velmi dobře 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Ale už má přímě vstřikování, takže není radno brát benzín na pumpě u Vency, ale aditivovaný na Benzině nebo Molu. Může odejít vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače, takže proto jsem ho nejmenoval.
Avatar - speedfred
speedfred
tak snáď po rokoch sa takéto veci už vychytali u iných automobiliek a dodávatelia súčiastok už majú nejakú tú skúsenosť
Avatar - Anonym
Anonym
Neslyšel sem od nikoho z majitelů ani servismenů že by třeba u GM byl s přímým vstřikem problém. Jestli to jen nerozhlašují nejmenoované sítě čerpaček ve snaze přimět vás k natankování benzínu za 31,50 místo obyčejného za 28,50 >😁 >😁 >😁
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Já to prostě nemám rád, jednak více trpí svíčky, taky je v systému hodně dlouho po zhasnutí motoru tlak, takže vstřikovače mohou ukapávat a odmastit válce, prostě oproti nepřímému vstřikování vidím spíše samá negativa. To že se zvýší točivý moment o pár % a údajně sníží spotřeba pro mě nejsou takové argumenty, abych měnil názor.
Avatar - Anonym
Anonym
jenže některé motory už prostě bez přímého vstřiku nejsou....
Ani v americe.

Přímý vstřik už má dnes i Pentastar od Chryslera, to býval poslední V6 bez přímého vstřiku....
gil54
Nejsou, ale to je právě ta chyba.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
To jsem ještě nečetl, že Pentastary mají DI, kdes to viděl?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Ale tak známe FCA a jejich sliby, vše přijde do výroby tak za trojnásobný čas oproti prohlášení. Zde naštěstí. Pokud se nepletu, Pentastary i 1,4T/Multiair si drží MPI.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je asi jen otázka času = a asi ne moc dlouhýho
Avatar - Anonym
Anonym
Už někdy od roku 2016 to maj...
gil54
Přesně. A to nejhorší jsi ještě nezmínil. Tvorba karbonu.
Avatar - Anonym
Anonym
Muší to jednou za čas protáhnout po okresce no. A měnit v tom olej po 10 tis km....
gil54
To nestačí.
A protahuj 600 koní po okresce. Ani nedotočíš dvojku a budeš na švestce. >😁
Avatar - speedfred
speedfred
>😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tak tohle se naštěstí dělá jen v automatu >😁
gil54
A automat nemá dvojku, co by se dala dotočit ? CVT tam asi nebude, že ? >😁 >😁 >😁
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Nezmínil, protože, jsem byl myšlenkově stále u toho 5,0 Lexusu, který má i MPI systém, alespoň tak, no.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz Barik 9😁7 návrat do dob který sice něco do sebe něco měly ale sou fakt už asi pryč = neni moc reálnej

Tvorbu karbonu celkem řeší kvalitní palivo nebo samostatná doaditivace a občasný zadupnutí pedálu do podlahy = to první pro majitele V8 nejspíš neni až tak drahý = to druhý je víc než milý = od nějaký věku prej dostupnější než sex >😒]
gil54
Ale prdlajs. Palivo + aditiva řeší karbon u nepřímého vstřiku. U přímého vstřiku můžeš aditivovat jak chceš a karbon ze sacích figur neodstraníš, maximálně ze spalovacího prostoru, kde je to stejně skoro jedno. Ty sajrajty, co tam posílá egr zpátky do sání, není jak a čím smýt. Proto někdo zkouší k přímému vstřiku ještě nepřímý. (Na palici.)

Občasný zadupnutí nestačí. Aby se netvořil karbon (ve velké míře) tím, že pojedeš rychle, jsi ještě dnes bez papírů a zítra mrtvej. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mě se to čemu řikáš na palici = naopak zdá dost zajímavá cesta [odkaz] a nejsem sám [odkaz] 😉

Nejde o to rychle = ale o to zadupnutí = na doraz 😄
gil54
Víš, co se stane, když zadupneš 600 koní ? >😁 😲

Ale to je jedno. To zadupnutí to nevyléčí ani trochu, nic to neřeší. Musíš motor točit a držet ho v max. zátěži. Pak se karbon tolik netvoří. Egr nepouští sajrajty tolik do sání.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to je snad jasný ne? A na chvíli de bez problémů zadupnout i 525 koní = takže 600 asi nebude zas takovej rozdíl 😉

Nebo tvoje teorie je že od teď všechny motory skončej zakarbonovaný a nejde s tim nic dělat? 😄
gil54
A není to tak, s tím karbonem u všech přímejch vstřicích ?

Kombinace přímého s nepřímým je zatím jediná cesta. Já říkám na palici, proto, že si koupím dvoje vstřikování místo jednoho, 2x větší riziko poruchy, vozím sebou další zbytečnej herberk a přínos nula. A v sacím potrubí karbon zůstane stejně.

A znovu, na chvíli nestačí. Co se ti nelíbí, ignoruješ. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Definuj chvíli 😄
gil54
Myslím přesně tu stejnou chvíli, se kterou jsi přišel právě ty v 10😁4. >😁 😉 Tak si definuj chvíli dle libosti. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Přímé vstřikování sem měl ve V6 od Cadillcu taky, bral sem celou dobu benzín v Globusu, u ONO nebo u jedné další malé pumpy a žádný problémy sem za 3 a čtvrt roku neměl....
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
S tím tvým "mega"nájezdem by to mělo vydržet, i kdybys tam lil naftu >😒] Předpokládám, že víc jak 50000km jsi za ty 3 roky nenajel.
Avatar - speedfred
speedfred
podľa mňa si sa o jednu 0 sekol 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
>😁 >😁 Ale tankování třeba bylo časté, jestli to bylo vždy za 200.. >😒] >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Haha, já tankuju vždycky plnou....Za 200 se tankoval leda do skůtru nebo sekačky do kanystru >😁
Ondris
Tak ještě aby, tam je totiž svět ještě v pořádku 😄
Avatar - Anonym
Anonym
GM pořád motory umí, marná sláva. 558 HP je super výkon a je dobře že Cadillac zase nabízí moderní V8. Jak na tom bude se spolehlivostí se ukáže. Uvidíme, každopádně to vypadá velmi zajímavě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlas = viz já 7:25 :-!
gil54
Jako BMW. Také se říká, že motory umí. A udělali jeden z nejlepších, fungujících a úsporných V8 (N62).
Přidali mu turba, přímý vstřik a otočili mu hlavy a tím ho úplně rozbili (N63/S63). K čemu je 600 koní, když je to pořád rozbitý.

Jsem zvědav, jak se GM popere se stejným problémem. Ty píšeš, že to vypadá velmi zajímavě, já říkám, že nadšení je třeba zatím krotit. (Minimálně horko mu bude taky.)
Avatar - Anonym
Anonym
GM už zkušenosti s horkem má, řešili to právě u 6,2 V8 kompresor co je v CTS-V a Corvette a Camaru
gil54
Kompresor je dětská neškodná hračka proti turbům. (Pokud se týká horka.)
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Šmankote, ty jsi hlava. Kompresorové motory jsou úplně v pohodě, pokud tedy stíhá chlazení bloku a hlav. Turba svým tepelným zářením namáhají i blok motoru (viz. třeba poslední motory 2,3T od Saabu), o zapékání oleje už se toho taky napsalo hodně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 7:25 = Mercedes to zvlád na 1 = a viz vysvětlení v odkazu = když se to udělá dobře má to jasný výhody = motor může bejt celkově menší + umožňuje lepší oddělení horký a studený části motoru

Chyba BMW kdy turba obkroužili výfukovejma svodama je známá už dlouho = neni důvod aby jí u Cadillacu opakovali 😉
gil54
Ano. Ve Stuttgartu se to povedlo trochu lépe než v Mnichově. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vypusť to trochu = a souhlas 😄
gil54
Nevypustím.

Nemám informace, abych slepě chválil, raději jsem, v tomto případě opatrný, horko tam bude taky, po odstavení motoru tam rizika přehřátí mohou hrozit také. Je ale fakt, že nic špatného jsem zatím neslyšel, ale k MB nemám teď blízko.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Přesně tak. Kdo má cit pro techniku, vidí, že je to nepovedený motor už od návrhu. Třeba proč má 2 katalyzátory, jejichž povrch je o hodně větší, než kdyby obě turba foukala do společného většího katalyzátoru, který by svým povrchem vyzářil méně tepla okolo?
Avatar - Anonym
Anonym
V USA maj vždy víc katíků. na HEMI a to je OHV byly 4 lambády a 4 katíky.

Jaguar měl jen 2 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože se 2 katalyzátory u véčkovejch a plochejch motorů používaj běžně?
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Jenže tady jsou, v dnešní době, už klasicky uprostřed Včka, tedy dva tubusy vedle sebe, tak proč neudělat 1 kat. ve tvaru třeba elipsy, aby měl menší povrch?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To bysme museli znát podrobnosti = který se asi neni odkud dozvědět

Ale pokec s motorářema = by nebyl od věci. Redakce by mohla zajistit.. >😒]

V mym oboru se to občas zadaří = česká 1čka [odkaz] [odkaz] = tohle je fakt borec :yes😒br />
No tenhle taky [odkaz] taky dost dobrej = důchodce [odkaz] 😄
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Na to není třeba žádnej pokec, i kdyby byl katalyzátor uvnitř oddělený (pro každé turbo jedna polovina), není zde žádný důvod, proč by to jít nemohlo.

Za mě byl relativně dobrý motor 5,5TT od M-B, který skončil příchodem 4,0TT. Škoda, byl to ideální pohon Gčka 63AMG.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejde o to nemohlo = de o to že proč se konstruktér přiklonil pro to nebo ono řešení = prostě bez jeho vysvětlení nevíš. Mluvim spíš ze zkušeností s hifi respektive high endem

4.0TT ale zatim nepůsobí vůbec špatně = nevim jak ten 5,5 ale ten novej má taky 2 katalyzátory = myslim