Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový motor Cadillac kombinuje tradici s modernou. Má osm válců a dvě turba!
60 komentářů
4bytelnýkola
[odkaz]
Dzakobo
Že tenhle motor bude sr.ačka, ta turba ani nejsou vidět, jak jsou utemovaná. Mercedes alespoň má doprostřed véčka nasměrovaný ofuk. Jedny z posledních poctivých V8 jsou HEMI, 5.0 Ford a 4.2 Maserati.
Jeden z posledních poctivejch V8 je [odkaz] atmosféra :yes😒br />
A tenhle Cadillac stejně jako ta novej V8 Mercedesu [odkaz] působěj naopak velmi dobře 😉
A tenhle Cadillac stejně jako ta novej V8 Mercedesu [odkaz] působěj naopak velmi dobře 😉
Ale už má přímě vstřikování, takže není radno brát benzín na pumpě u Vency, ale aditivovaný na Benzině nebo Molu. Může odejít vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače, takže proto jsem ho nejmenoval.
tak snáď po rokoch sa takéto veci už vychytali u iných automobiliek a dodávatelia súčiastok už majú nejakú tú skúsenosť
Neslyšel sem od nikoho z majitelů ani servismenů že by třeba u GM byl s přímým vstřikem problém. Jestli to jen nerozhlašují nejmenoované sítě čerpaček ve snaze přimět vás k natankování benzínu za 31,50 místo obyčejného za 28,50 >😁 >😁 >😁
Já to prostě nemám rád, jednak více trpí svíčky, taky je v systému hodně dlouho po zhasnutí motoru tlak, takže vstřikovače mohou ukapávat a odmastit válce, prostě oproti nepřímému vstřikování vidím spíše samá negativa. To že se zvýší točivý moment o pár % a údajně sníží spotřeba pro mě nejsou takové argumenty, abych měnil názor.
jenže některé motory už prostě bez přímého vstřiku nejsou....
Ani v americe.
Přímý vstřik už má dnes i Pentastar od Chryslera, to býval poslední V6 bez přímého vstřiku....
Ani v americe.
Přímý vstřik už má dnes i Pentastar od Chryslera, to býval poslední V6 bez přímého vstřiku....
To jsem ještě nečetl, že Pentastary mají DI, kdes to viděl?
[odkaz]
Přesně. A to nejhorší jsi ještě nezmínil. Tvorba karbonu.
Muší to jednou za čas protáhnout po okresce no. A měnit v tom olej po 10 tis km....
Nezmínil, protože, jsem byl myšlenkově stále u toho 5,0 Lexusu, který má i MPI systém, alespoň tak, no.
Viz Barik 9😁7 návrat do dob který sice něco do sebe něco měly ale sou fakt už asi pryč = neni moc reálnej
Tvorbu karbonu celkem řeší kvalitní palivo nebo samostatná doaditivace a občasný zadupnutí pedálu do podlahy = to první pro majitele V8 nejspíš neni až tak drahý = to druhý je víc než milý = od nějaký věku prej dostupnější než sex >😒]
Tvorbu karbonu celkem řeší kvalitní palivo nebo samostatná doaditivace a občasný zadupnutí pedálu do podlahy = to první pro majitele V8 nejspíš neni až tak drahý = to druhý je víc než milý = od nějaký věku prej dostupnější než sex >😒]
Ale prdlajs. Palivo + aditiva řeší karbon u nepřímého vstřiku. U přímého vstřiku můžeš aditivovat jak chceš a karbon ze sacích figur neodstraníš, maximálně ze spalovacího prostoru, kde je to stejně skoro jedno. Ty sajrajty, co tam posílá egr zpátky do sání, není jak a čím smýt. Proto někdo zkouší k přímému vstřiku ještě nepřímý. (Na palici.)
Občasný zadupnutí nestačí. Aby se netvořil karbon (ve velké míře) tím, že pojedeš rychle, jsi ještě dnes bez papírů a zítra mrtvej. >😁
Občasný zadupnutí nestačí. Aby se netvořil karbon (ve velké míře) tím, že pojedeš rychle, jsi ještě dnes bez papírů a zítra mrtvej. >😁
Mě se to čemu řikáš na palici = naopak zdá dost zajímavá cesta [odkaz] a nejsem sám [odkaz] 😉
Nejde o to rychle = ale o to zadupnutí = na doraz 😄
Nejde o to rychle = ale o to zadupnutí = na doraz 😄
Víš, co se stane, když zadupneš 600 koní ? >😁 😲
Ale to je jedno. To zadupnutí to nevyléčí ani trochu, nic to neřeší. Musíš motor točit a držet ho v max. zátěži. Pak se karbon tolik netvoří. Egr nepouští sajrajty tolik do sání.
Ale to je jedno. To zadupnutí to nevyléčí ani trochu, nic to neřeší. Musíš motor točit a držet ho v max. zátěži. Pak se karbon tolik netvoří. Egr nepouští sajrajty tolik do sání.
No to je snad jasný ne? A na chvíli de bez problémů zadupnout i 525 koní = takže 600 asi nebude zas takovej rozdíl 😉
Nebo tvoje teorie je že od teď všechny motory skončej zakarbonovaný a nejde s tim nic dělat? 😄
Nebo tvoje teorie je že od teď všechny motory skončej zakarbonovaný a nejde s tim nic dělat? 😄
A není to tak, s tím karbonem u všech přímejch vstřicích ?
Kombinace přímého s nepřímým je zatím jediná cesta. Já říkám na palici, proto, že si koupím dvoje vstřikování místo jednoho, 2x větší riziko poruchy, vozím sebou další zbytečnej herberk a přínos nula. A v sacím potrubí karbon zůstane stejně.
A znovu, na chvíli nestačí. Co se ti nelíbí, ignoruješ. 😄
Kombinace přímého s nepřímým je zatím jediná cesta. Já říkám na palici, proto, že si koupím dvoje vstřikování místo jednoho, 2x větší riziko poruchy, vozím sebou další zbytečnej herberk a přínos nula. A v sacím potrubí karbon zůstane stejně.
A znovu, na chvíli nestačí. Co se ti nelíbí, ignoruješ. 😄
Přímé vstřikování sem měl ve V6 od Cadillcu taky, bral sem celou dobu benzín v Globusu, u ONO nebo u jedné další malé pumpy a žádný problémy sem za 3 a čtvrt roku neměl....
S tím tvým "mega"nájezdem by to mělo vydržet, i kdybys tam lil naftu >😒] Předpokládám, že víc jak 50000km jsi za ty 3 roky nenajel.
Anonym
GM pořád motory umí, marná sláva. 558 HP je super výkon a je dobře že Cadillac zase nabízí moderní V8. Jak na tom bude se spolehlivostí se ukáže. Uvidíme, každopádně to vypadá velmi zajímavě.
Jako BMW. Také se říká, že motory umí. A udělali jeden z nejlepších, fungujících a úsporných V8 (N62).
Přidali mu turba, přímý vstřik a otočili mu hlavy a tím ho úplně rozbili (N63/S63). K čemu je 600 koní, když je to pořád rozbitý.
Jsem zvědav, jak se GM popere se stejným problémem. Ty píšeš, že to vypadá velmi zajímavě, já říkám, že nadšení je třeba zatím krotit. (Minimálně horko mu bude taky.)
Přidali mu turba, přímý vstřik a otočili mu hlavy a tím ho úplně rozbili (N63/S63). K čemu je 600 koní, když je to pořád rozbitý.
Jsem zvědav, jak se GM popere se stejným problémem. Ty píšeš, že to vypadá velmi zajímavě, já říkám, že nadšení je třeba zatím krotit. (Minimálně horko mu bude taky.)
GM už zkušenosti s horkem má, řešili to právě u 6,2 V8 kompresor co je v CTS-V a Corvette a Camaru
Šmankote, ty jsi hlava. Kompresorové motory jsou úplně v pohodě, pokud tedy stíhá chlazení bloku a hlav. Turba svým tepelným zářením namáhají i blok motoru (viz. třeba poslední motory 2,3T od Saabu), o zapékání oleje už se toho taky napsalo hodně.
Viz já 7:25 = Mercedes to zvlád na 1 = a viz vysvětlení v odkazu = když se to udělá dobře má to jasný výhody = motor může bejt celkově menší + umožňuje lepší oddělení horký a studený části motoru
Chyba BMW kdy turba obkroužili výfukovejma svodama je známá už dlouho = neni důvod aby jí u Cadillacu opakovali 😉
Chyba BMW kdy turba obkroužili výfukovejma svodama je známá už dlouho = neni důvod aby jí u Cadillacu opakovali 😉
Ano. Ve Stuttgartu se to povedlo trochu lépe než v Mnichově. 😉
Přesně tak. Kdo má cit pro techniku, vidí, že je to nepovedený motor už od návrhu. Třeba proč má 2 katalyzátory, jejichž povrch je o hodně větší, než kdyby obě turba foukala do společného většího katalyzátoru, který by svým povrchem vyzářil méně tepla okolo?
V USA maj vždy víc katíků. na HEMI a to je OHV byly 4 lambády a 4 katíky.
Jaguar měl jen 2 😄
Jaguar měl jen 2 😄
Protože se 2 katalyzátory u véčkovejch a plochejch motorů používaj běžně?
Jenže tady jsou, v dnešní době, už klasicky uprostřed Včka, tedy dva tubusy vedle sebe, tak proč neudělat 1 kat. ve tvaru třeba elipsy, aby měl menší povrch?
To bysme museli znát podrobnosti = který se asi neni odkud dozvědět
Ale pokec s motorářema = by nebyl od věci. Redakce by mohla zajistit.. >😒]
V mym oboru se to občas zadaří = česká 1čka [odkaz] [odkaz] = tohle je fakt borec :yes😒br />
No tenhle taky [odkaz] taky dost dobrej = důchodce [odkaz] 😄
Ale pokec s motorářema = by nebyl od věci. Redakce by mohla zajistit.. >😒]
V mym oboru se to občas zadaří = česká 1čka [odkaz] [odkaz] = tohle je fakt borec :yes😒br />
No tenhle taky [odkaz] taky dost dobrej = důchodce [odkaz] 😄
Na to není třeba žádnej pokec, i kdyby byl katalyzátor uvnitř oddělený (pro každé turbo jedna polovina), není zde žádný důvod, proč by to jít nemohlo.
Za mě byl relativně dobrý motor 5,5TT od M-B, který skončil příchodem 4,0TT. Škoda, byl to ideální pohon Gčka 63AMG.
Za mě byl relativně dobrý motor 5,5TT od M-B, který skončil příchodem 4,0TT. Škoda, byl to ideální pohon Gčka 63AMG.
Nejde o to nemohlo = de o to že proč se konstruktér přiklonil pro to nebo ono řešení = prostě bez jeho vysvětlení nevíš. Mluvim spíš ze zkušeností s hifi respektive high endem
4.0TT ale zatim nepůsobí vůbec špatně = nevim jak ten 5,5 ale ten novej má taky 2 katalyzátory = myslim
4.0TT ale zatim nepůsobí vůbec špatně = nevim jak ten 5,5 ale ten novej má taky 2 katalyzátory = myslim
(A zde je konfigurace motoru nápadně podobná, některé potíže lze očekávat také podobné.) ;-\
[odkaz]