Cadillac představil zcela nový vidlicový osmiválec. Díky dvojitému přeplňování a dalším technologiím nabízí litrový výkon až 98 kW, maximální pak 410 kW, v méně výkonné verzi 373 kW. Jako první jej dostane sportovní sedan CT6 V-Sport.
Když se podívám k BMW, tak lepší žádný V8, než ten s turby mezi válci.
(A zde je konfigurace motoru nápadně podobná, některé potíže lze očekávat také podobné.) ;-\
Že tenhle motor bude sr.ačka, ta turba ani nejsou vidět, jak jsou utemovaná. Mercedes alespoň má doprostřed véčka nasměrovaný ofuk. Jedny z posledních poctivých V8 jsou HEMI, 5.0 Ford a 4.2 Maserati.
Ale už má přímě vstřikování, takže není radno brát benzín na pumpě u Vency, ale aditivovaný na Benzině nebo Molu. Může odejít vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače, takže proto jsem ho nejmenoval.
Neslyšel sem od nikoho z majitelů ani servismenů že by třeba u GM byl s přímým vstřikem problém. Jestli to jen nerozhlašují nejmenoované sítě čerpaček ve snaze přimět vás k natankování benzínu za 31,50 místo obyčejného za 28,50 >:D >:D >:D
Já to prostě nemám rád, jednak více trpí svíčky, taky je v systému hodně dlouho po zhasnutí motoru tlak, takže vstřikovače mohou ukapávat a odmastit válce, prostě oproti nepřímému vstřikování vidím spíše samá negativa. To že se zvýší točivý moment o pár % a údajně sníží spotřeba pro mě nejsou takové argumenty, abych měnil názor.
Ale tak známe FCA a jejich sliby, vše přijde do výroby tak za trojnásobný čas oproti prohlášení. Zde naštěstí. Pokud se nepletu, Pentastary i 1,4T/Multiair si drží MPI.
Viz Barik 9:37 návrat do dob který sice něco do sebe něco měly ale sou fakt už asi pryč = neni moc reálnej
Tvorbu karbonu celkem řeší kvalitní palivo nebo samostatná doaditivace a občasný zadupnutí pedálu do podlahy = to první pro majitele V8 nejspíš neni až tak drahý = to druhý je víc než milý = od nějaký věku prej dostupnější než sex >:-[]
Ale prdlajs. Palivo + aditiva řeší karbon u nepřímého vstřiku. U přímého vstřiku můžeš aditivovat jak chceš a karbon ze sacích figur neodstraníš, maximálně ze spalovacího prostoru, kde je to stejně skoro jedno. Ty sajrajty, co tam posílá egr zpátky do sání, není jak a čím smýt. Proto někdo zkouší k přímému vstřiku ještě nepřímý. (Na palici.)
Občasný zadupnutí nestačí. Aby se netvořil karbon (ve velké míře) tím, že pojedeš rychle, jsi ještě dnes bez papírů a zítra mrtvej. >:D
Ale to je jedno. To zadupnutí to nevyléčí ani trochu, nic to neřeší. Musíš motor točit a držet ho v max. zátěži. Pak se karbon tolik netvoří. Egr nepouští sajrajty tolik do sání.
A není to tak, s tím karbonem u všech přímejch vstřicích ?
Kombinace přímého s nepřímým je zatím jediná cesta. Já říkám na palici, proto, že si koupím dvoje vstřikování místo jednoho, 2x větší riziko poruchy, vozím sebou další zbytečnej herberk a přínos nula. A v sacím potrubí karbon zůstane stejně.
A znovu, na chvíli nestačí. Co se ti nelíbí, ignoruješ. :-)
Přímé vstřikování sem měl ve V6 od Cadillcu taky, bral sem celou dobu benzín v Globusu, u ONO nebo u jedné další malé pumpy a žádný problémy sem za 3 a čtvrt roku neměl....
GM pořád motory umí, marná sláva. 558 HP je super výkon a je dobře že Cadillac zase nabízí moderní V8. Jak na tom bude se spolehlivostí se ukáže. Uvidíme, každopádně to vypadá velmi zajímavě.
Jako BMW. Také se říká, že motory umí. A udělali jeden z nejlepších, fungujících a úsporných V8 (N62).
Přidali mu turba, přímý vstřik a otočili mu hlavy a tím ho úplně rozbili (N63/S63). K čemu je 600 koní, když je to pořád rozbitý.
Jsem zvědav, jak se GM popere se stejným problémem. Ty píšeš, že to vypadá velmi zajímavě, já říkám, že nadšení je třeba zatím krotit. (Minimálně horko mu bude taky.)
Šmankote, ty jsi hlava. Kompresorové motory jsou úplně v pohodě, pokud tedy stíhá chlazení bloku a hlav. Turba svým tepelným zářením namáhají i blok motoru (viz. třeba poslední motory 2,3T od Saabu), o zapékání oleje už se toho taky napsalo hodně.
Viz já 7:25 = Mercedes to zvlád na 1 = a viz vysvětlení v odkazu = když se to udělá dobře má to jasný výhody = motor může bejt celkově menší + umožňuje lepší oddělení horký a studený části motoru
Chyba BMW kdy turba obkroužili výfukovejma svodama je známá už dlouho = neni důvod aby jí u Cadillacu opakovali ;-)
Nemám informace, abych slepě chválil, raději jsem, v tomto případě opatrný, horko tam bude taky, po odstavení motoru tam rizika přehřátí mohou hrozit také. Je ale fakt, že nic špatného jsem zatím neslyšel, ale k MB nemám teď blízko.
Přesně tak. Kdo má cit pro techniku, vidí, že je to nepovedený motor už od návrhu. Třeba proč má 2 katalyzátory, jejichž povrch je o hodně větší, než kdyby obě turba foukala do společného většího katalyzátoru, který by svým povrchem vyzářil méně tepla okolo?
Jenže tady jsou, v dnešní době, už klasicky uprostřed Včka, tedy dva tubusy vedle sebe, tak proč neudělat 1 kat. ve tvaru třeba elipsy, aby měl menší povrch?
Nejde o to nemohlo = de o to že proč se konstruktér přiklonil pro to nebo ono řešení = prostě bez jeho vysvětlení nevíš. Mluvim spíš ze zkušeností s hifi respektive high endem
4.0TT ale zatim nepůsobí vůbec špatně = nevim jak ten 5,5 ale ten novej má taky 2 katalyzátory = myslim