Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda MX-5 má dorazit s výrazně vyšším výkonem

24 komentářů

Daffy Duck
No to su podla mia riadne zvasty ze kvoli hlucnosti a vibraciam. Musia kazde dobre auto do... niecim.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Taky bych spíš čekal vyvažovací hřídel. Ale to by znamenalo asi přejeb..... všechno od základu, i kdyby třeba vyvložkovali 2,5ku na dvojku.
gil54
Já si myslím, že použití dvojhmoty - a to raději než vyvažováku - má důvod ve snaze mít co nejlehčí konstrukci, zejména ve vztahu k rotačním hmotám a hmotě jako takové vůbec. Vyvažovák nebo jen hmotnější setrvačník by to jistě vyřešil také. Zase by ale motor byl tupější na změny otáček díky větším setrvačným hmotám.

Prostě klasicky - něco za něco. 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No já měl vždycky za to, že dvojhmotový setrvák právě dělá z motoru tupý stroj, který špatně reaguje na změnu otáček, jde hůř do otáček, dlouho mu trvá pokles otáček.
gil54
Já myslím, že se dvojhmota dělá kvůli tomu, jak jsem napsal, aby eliminovala u lehkých a subtilních konstrukcí kmity a vibrace, které v minulosti pohlcovaly ty těžké klikové mechanismy a setrváky. Hlavní vliv na to, jak jde motor do otáček a z nich mají především setrvačné síly rotujících věcí v motoru.

Zejména u motorů, které ze své podstaty nemají zcela vyřešeno vyvážení sil prvního a druhého řádu, což souvisí s počtem a uspořádáním válců a uspořádáním klikových čepů je s nižší hmotností třeba kmity a vibrace eliminovat. Osmiválec V90° s klikou po 45° to prostě nepotřebuje.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To jo, ale to vše je za cenu nechuti změny otáček. Hlavně opadání.
gil54
Ale řešení s pomocí dvojhmoty to právě řeší. Dovolí lehký klikový mechanizmus a také lehký dvojhmotový setrvák. takže do otáček i z nich dobrý. Akorát se občas vy*sere. Obzvlášť s nemehlem na sedadle řidiče. A když věří napovídači řazení a podtáčí nebo často něco za sebou tahá a má ještě volšový nohy, má poměrně velkou šanci dvojhmotu brzy odprásknout. 😉 :-! (Taky hodně pomůže nechávat viset na kopečku zaparkovanou káru na kvaltu.)
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Asi jo, když ten setrvák nebude moc těžký. Jinak souhlas, podtáčení a nenadálé změny v kroutícím momentu výše uvedeným stylem jízdy ti časem v dvojhmotě vyžvejká pružiny.
Avatar - Emel
Emel
Zatím to jsou spekulace. Ale i kdyby, tak nevidím dvouhmotu jako zásadní překážku...

BTW... kamera v Miatě? To už jsou ty lidi líný otočit hlavu 😄 ?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Vypadá to, že všechny úpravy směřují hlavně pro ty divnolidi v americe. >😁
Avatar - Emel
Emel
Vyšší výkon je vyšší výkon... nikdy jsem nepochopil, proč je ten dvoulitr v MX slabší, než v ostatních modelech (i když jen o 3kW).
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Zase jde líp do otáček a je omezeno takové to pružanství.
Já spíš nepochopil, proč toyota dovede vysekat už 147 Kw, tak proč motoráři z mazdy se furt drží 118 Kw. S tím novým motorem to bude pecka.
Avatar - PepaJ
PepaJ
Jiz ze soucasneho 2,0i Skyactiv se da odladenim dostat tech 175k az 180koniku..stoji to do 15tis Kc. U BRP nebo DISI tune..a to se vyplati 😄
Avatar - speedfred
speedfred
niekde som čítal že v USA má byť povinná kamera kvôli tomu aby si videl a neprešiel malé deti či tak nejako. Takže asi bezpečnosť.
FauVee
To da asi tyka len americkeho trhu, pretoze ako to uz bolo spomenute, je to uz povinna vybava
FauVee
Nebude ten zvydeny vykon mat nieco docinenia s novym Skyactive-G motorom s vyssim kompresnym pomerom ?
Mino 1
Nie. Toto je uprava sucasneho Skyactiv motora. Novy bude uvedeny na trh az v priebehu roka 2019.
Avatar - removed
removed
...skudlil jsem, radostne se vypravil k prodejci a tam zjistil, ze je mi mala 😒 ale silnejsi motor snese "s prstem v nose", ten podvozek je opravdu vyjimecny, stejne tak tuhost karoserie.
Avatar - fOE
fOE
Wuhuuuu, to zni slibne. Jen proc mam takovy nepekny pocit ze do evropy se to nedostane. 😒
Avatar - Emel
Emel
To bych řekl že i jo... pochopil jsem to tak, že ta specifikace nahrazuje tu původní 118kW.
Avatar - fOE
fOE
S chapanim bych pockal na realitu, zvlast v evrope clovek nikdy nevi co ta ktera znacka perouci se s limitama CO2 zase vymysli.
Pokud bys mel ale pravdu, pak by to bylo super info. Sam se priznam ze me prave vykon, jeho absence, vzdy odrazoval od toho se nad mx5 i jen zamyslet. Takhle bych sice furt nekoupil, ale zamyslet, to uz jo. 190k uz dava smysl. 😄
fidlikus
A je to tady, možná jde o první motor Skyactiv 2 = Dynamic Force, mají podobný výkon, nevěřím že by Toyota udělala skoro stejný motor.
Avatar - PepaJ
PepaJ
Nejde prvni Sky Activ II. Ten bude dodam az do nove Mazdy 3 s nabeh prodeju ..tuto zimu
parafin
Sky II a Dynamic Force sú principiálne odlišne motory. DF sa skôr podoba na Sky 1 s drobnými úpravami na zníženie spotreby.