Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 má dorazit s výrazně vyšším výkonem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 10. 4. 2018 • 12:19
76
24
Zobrazit náhledy (76)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Mazda MX-5 má v modelovém roce 2019 vstoupit na severoamerický trh s výkonnějším provedením dvoulitrového čtyřválce. Zda se dočká i Evropa, je prozatím otázkou.

Mazda MX-5 se ve své čtvrté generaci představila na podzim roku 2014 a na trh vstoupila během roku následujícího. Provedení RF s pevnou skládací střechou pak dorazilo v roce 2016.

Po celou dobu své existence je aktuální MX-5 v obou karosářských verzích nabízena se zážehovými motory Skyactiv-G o objemu 2,0 l a 1,5 l. Na severoamerickém trhu je k dispozici pouze s dvoulitrem a právě ten se má podle informací, které zveřejnil magazín Road & Track dočkat výrazného zvýšení výkonu.

Pro modelový rok 2019 má být Mazda MX-5 údajně lehce modernizována a součástí modernizace se má stát i dvoulitrový čtyřválec, který má podle dostupných informací nabízet nejvyšší výkon 135 kW (184 k). To je výrazně vyšší výkon než, kterým disponuje současný dvoulitr, který je pro severoamerický trh homologován s výkonem 116 kW, což je pro tamní zákazníky 155 koní, zatímco v Evropě je k dispozici s výkonem 118 kW (160 k).

Mazda tyto informace prozatím nijak nekomentuje. Informace o vyšším výkonu doplňují spekulace o tom, jak ho bude z motoru Skyactiv-G dosaženo, které předpokládají, že dojde na použití nových odlehčených pístů i klikové hřídele a kompletní přepracování sání, vstřikování paliva i výfukového systému. Pro snížení hluku a vibrací pak má být použit dvouhmotový setrvačník.

Příchod výkonnější MX-5 na severoamerický trh je však nyní stále ještě neoficiální zprávou a o jejím vstupu do Evropy nejsou k dispozici vůbec žádné informace. V souvislosti s vyšším výkonem pro modelový rok 2019 jsou nicméně zmiňovány jisté změny ve výbavě, které mají zahrnovat nové bezpečnostní asistenční systémy, parkovací kameru nebo absenci CD přehrávače.

Související články

Témata
Avatar - PepaJ
13. 4. 2018 19:36
Re: Skyactiv 2
Nejde prvni Sky Activ II. Ten bude dodam az do nove Mazdy 3 s nabeh prodeju ..tuto zimu
Avatar - PepaJ
13. 4. 2018 19:33
Re: Dvojhmota
Jiz ze soucasneho 2,0i Skyactiv se da odladenim dostat tech 175k az 180koniku..stoji to do 15tis Kc. U BRP nebo DISI tune..a to se vyplati :-)
11. 4. 2018 23:48
Sky II
Sky II a Dynamic Force sú principiálne odlišne motory. DF sa skôr podoba na Sky 1 s drobnými úpravami na zníženie spotreby.
Avatar - fOE
11. 4. 2018 13:00
Re: 190 koniku
S chapanim bych pockal na realitu, zvlast v evrope clovek nikdy nevi co ta ktera znacka perouci se s limitama CO2 zase vymysli.
Pokud bys mel ale pravdu, pak by to bylo super info. Sam se priznam ze me prave vykon, jeho absence, vzdy odrazoval od toho se nad mx5 i jen zamyslet. Takhle bych sice furt nekoupil, ale zamyslet, to uz jo. 190k uz dava smysl. :-)
11. 4. 2018 10:36
Skyactiv 2
A je to tady, možná jde o první motor Skyactiv 2 = Dynamic Force, mají podobný výkon, nevěřím že by Toyota udělala skoro stejný motor.
Články odjinud