by som si uz vybral radsej Velar ( 2.0T 184KW od 1,6mil )... ale este jedna vec.... ma aj nejaky iny benzin v ponuke evoque? ci len taketo benzinove delo? lebo v tabulke ponuky na trhu vidim prave len tento silny benzin s oznacenim Si4 a potom uz len same dizle... a nechce sami verit zeby evoque neponukal nejaky dostupnejsi benzin okolo 120kw ( to by mohol byt ideal ) ... bud kukam na zlu tabulku alebo.... vie niekto?
no tak do mesta najlepsie asi nieco male velkosti fabie yarisu a pod .. to ani evoque tu nebude dokonaly povedzme si pravdu ... ale ak by som mal 1,7 miliona tak si urcite ako auto na kazdy den vyberiem radsej od RR model velar [odkaz] ako tento nadupany evoque ... a sranda je aj v tom ze vacsi velar ti ponuke aj 184kw benzin ale mensi evoque len jeden jediny a rovno s vykonom az 213kw ....
PS: velar je od evoque-u dlhsi o 43,3 cm ( 50 az nie ) ... poslusne hlasim :-)
Az jednou nekdo bude delat nejakej seznam aut co "starnou se cti", tak Evoque bude mit vlastni piedestal v kategorii "nestarne snad vubec". Neuveritelne jak nadcasove se RR povedlo tohohle gazika udelat. Jakoby melo vyjet z linky teprve zitra. :yes:
tiez som to vzdy pri evoque-u spominal... teda to ze to auto stale vyzera akoby na trh prislo len vcera .. suhlas... ale su take auta ktore vyzorom nestarnu ... aj take velke hranate Gecko bude fesak aj o 30 rokov rovnako aj malicka F500 ci sucasny mustang ... ale je pravda ze obzvlast rukopis tychto vsetkych poslednych range roverov to je vizualna dokonalost fakt... :yes:
G, fiat 500 anebo mustang jsou ale z trosku jineho testa. Gcko jede na funkcnost / cihlovost a odkaz minulosti. Fiat 500 a mustang jsou pak retro inspirovani velice zasadne. Ty nestarnou, protoze z jisteho pohledu se da ten design nazvat stary hned u uvedeni. Resp. "stare" nezni hezky, jsou proste klasicke, odkazujici na svou bohatou minulost. V tomhle je evoque jiny, ten se nehral na to ze je to "SUV defender" a udelame hranatou krabici. Evoque zacinal skoro na nule a na rozdil od tech co pises se snazil vypadat moderne (posunout evoque k jinym / mladsim zakaznikum). Udelat v tomto duchu design tak dobre, ze mlade, sveze, nove, moderne pusobi i 8 let od predstaveni? To je kumst, ktery osobne radim jeste vys nez kde stoji mustang, fiat500 atd.
to je pravda... retro nestarne... ale napriklad aj taka SX4-ka stale za mna fajn vyzera ... pekne kompaktne buggy tvary a stale moderne linie aj predne tak aj zadne svetla ... to auto tiez moc nestarne [odkaz] ... a nahodou aj take sucasne sandero stepway bude aj za 10 rokov vyzerat moc dobre... taketo skatulky su proste vzdy pekne ;-)
nahodou v modrej a na 16tkach je krasne napadne nenapadna .... no dnes som doobedu videl ten novy scenic na 20 palcovych kolach ( boze konecne ) ... presne ako z katalogu ten taky orandzovo zlaty na 20tkach uplne na novych znackach ... a prislo mi ze tie disky tam maju take divne dierovanie po vnutornom leme diskov ... neviem ci to ma aj nejaky ucel alebo je to len dizajnova hra samotneho disku ... ale podvozok to auto malo brutalny... doslova ako SUV ... pecka.. len tie kola mi prisli divne uzke vzhladom k ich priemeru... ale uznavam ze nazivo to nebolo zase az take divne ako na fotkach ...
tak som to nasiel-- tieto disky : [odkaz] ale v zlatej orandzovej je este krajsi
Na druhou stranu s každým modelovým rokem bylo zlepšováno a po FL se výrazně eliminovala otravná nedotáčivost. S kompletní řadou Ingenium je solidním, i když neskutečně předraženým konkurentem ostatním ve třídě.
Za jak dulezitou povazuje dnes hlavni proud techniku ukazuji prodeje volva, prodeje evoque a vlastne i prodeje cele D3, kde je dnes taky tim nejprodavanejsim ctyrvalcova nafta.
Zjevne najmuti spickoveho designera (pred spickovym technikem treba) neni v dnesnim svete neco neodpustitelneho. ;-)
Na spritmonitor vychází předchozí dvoulitrové turbo /benzín/ s 241hp na 11,64 litrů... teď s 300 hp jsme na mezi osmi až devíti... tomu se říká zlepšení:)
pritom ja v malom aute s 90 benzinovymi konmi pod 6 fakticky nejdem tak mam strach ze tento pomaly 300 konovy 1,9 tonovy kvader pojde za 9.. haha.. tam pod 12-13 isto nepojdes ... ;-) .. papier znesie dost suhlas ... a aj ja mam na papieri 4,7 ale to v reale nehrozi :*)
PS: ved dizlove pajero nejde pod 10 .. dizlove sorento horko tazko 8,5 ... takze benzinove SUV delo s 300 konmi pod 12 neda ani ranu ... neverim
chce to ale sledovat dlhodobejsi premer... aj ja viem zajazdit den kde mam priemer za 5,3 ... ale nejde to dlhodobo ... ;-\ .. realne proste pod 6 nejdem... nie je umenie zajazdit za 5,5 ked zrovna nejazdim po rusnom centre ani nestojim kazdych 5 metrov na krizovatkach... ale potom sa polhodinu trmacas mestom po nakupoch so spotrebou 7 a razom je aj tych 5,5 v haji
kamoška má na väčšom outlanderi dlhodobku 8,6 (ano jazdí ekorežim), takže spotreba okolo 9 by na evoku bola reálna, samozrejme s 300 hrmenými nikto nepôjde eko a je to v háji.
a ten na rozdiel od ecoboostu pravdepodobne palivo uz aj vyraba >:D .. ale nie ok.. to nebolo vtipne ok.... hlavne by to chcelo v evoque-u nieco okolo 120-140kw v benzine za mna... preco tu nic nepokryli .... pritom s jagu XE by tam ten zazracny 147kw ingenium pasoval urcite ;-)
Rozdíl ve výrobních nákladech 200/240/290koní bude irelevantní, v zisku naopak velký, takže začínají na 240HP. Navíc za strašlivé ceny s brutální marží.
Nižší výkonové verze se dočkáme od zimy 2018 v novém modelu.
S dvoulitrovým turbem o 300 koních od BMW jsem odjezdil dva roky a spotřeba byla identická, nebo prakticky identická, jako ta, co se uvádí v testu.
Co bylo rozdílné bylo, že auto bylo s manuální převodovkou /minus pul litru/, s pohonem jedne napravy /minus pul az litr/ a o 250-300 kilo lehčí a s podstatně lepší aerodynamikou.
...
na webu jsem našel jen test z Austrálie a tam píšou 10,4 na sto...
Bylo by to hezký. Řekl bych, že už nebyl důvod kupovat naftu.
Moje "zkušenosti" s výkonem turbomotoru a spotřeby paliva jsou takové, že prakticky bez rozdílu po navýšení výkonu motor víc nežere. Nebudu tvrdit, že bere míň paliva, ale troufnu si říct, že i když bude tenhle motor v prodeji s nižším výkonem, spotřeba paliva bude prakticky totožná... Svým způsobem to dává smysl, vnitřní odpory dvoulitru budou pořád stejné, nezávisle na tom, kolik do něj turbo natlačí...
...a stojí za nimi šéfdesigner LR. Geniální tvar spojený zpočátku s velmi průměrnou technikou, která až po FL dostála standardům ve třídě okouzlil tolik lidí, že LR vytřískalo majlant.
Navíc se bavíme o autě, které se letos dočká nástupce, jestli něco nazvat "sakcesem", tak je to právě RRE. :yes:
Dal jsem to závorky, tak to nemusíš brát jako výuku, spíš jen jako poznámku.
Měl jsme obavu, že pokud napíšu pouze ano, tak mi to Nonsens hodí na hlavu jako kompletní souhlas. >:-[]