Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG – Skrytá identita

Cupra se již tradičně označují vrcholné sportovní verze modelů španělského Seatu. Nedávno však Cupra povýšila a stala se samostatnou značkou. Jak jezdí nejvýkonnější sériový Seat všech dob?
Zpět na článek
1. 9. 2018 01:05
Re: Testovaná specifikace
Přesně tak. Porovnávat toto auto s Octavii je na povážení a dát tomu nižší hodnocení je zcela absurdní. Zkoušel jsem obě. Cupra kromě velkosti kufru je po všech ohledech lepší auto než Octavia RS. FWD sedí zadek jak přikovanej, ani na 19 palcových kolesách není auto tvrdé. To nevím odkuď berou. Prostě je to sportovní auto. 19tky jsou na to podle mne ideální na to co od toho auta očekávám. Jestli chci gauč na dálnice nebudu si kupovat 300 koňové auto s DSG6. Jedině jak si dokážu zdůvodnit 3,5* je porovnat sportovní charakter s Renaultem Megane RS nebo Honda Type R. Ano není to něco tak sportovního. Jenže má to skoro 600l kufr. Ano není to Audi RS3 ale zase stojí polovinu. Neznám auto s podobným mixem praktičnosti, sportovnosti a ceny.
31. 8. 2018 11:39
Hodnocení a recenze
Recenze je podle mne velice přesná a perfektně technická. Spoustu nových věcí jsem se dozvěděl. Ale pak dát Cupře 3,5 hvězdy je moc přísné. Jestli s by se to mělo porovnávat vůči všem vozum v kategorii a opomenou praktckou stránku Cupry které ostatní nemají tak budiž. Jesli to má být hodnocení všeobecné jak dát autu které zadupe pod zem všechny bavoráky a audiny do 2,5 milónu je podle mne absurdní.
31. 8. 2018 01:24
Re: Cena
Jo jo legrace s tím je hodně. Absoultně úsměvné jsou lepící se Passatiky na dálníci. Všechny neeskové Audiny to taky zakope pod zem akurát to uz není tak efektní jako zmiňovaný Passat. Dnes mě třeba pobavil lepící se Porsche Cayenne, po 180 stupňové zatáčce jsou ho již v zrcátkach nezahlédnul.
31. 8. 2018 01:18
Re: Cena
Mne Cupra a FR nepřijdou podobná. Na první pohled možná ale když se člověk podívá blíž Cupra vypadá mnohem hodnotněji. Podvozek, Spoiler, Difusor, Světla atd.
31. 8. 2018 01:16
Re: Cena
Ty sedačky s pamětí vy přidali hodně zbytečných kg navyše a nebylo by možné dát pod sedačky odkládací prostor. Sportovní auto musí být lehké bez zbytečností. Zadní airbagy viz níže, vyhřívání skla souhlas.
31. 8. 2018 01:14
Re: Cena
Zadní airbagy byli nahrazeny prodlouženymi bočními airbagy. Takže zadní airbagy jsou v podstatě už v základní výbavě
25. 6. 2018 19:48
Re: Cena
Nevím, co se stalo, ale ta možnost chybí v ceníku u všech Seatů Leon, překvapilo mě to.
21. 6. 2018 20:43
Re: Cena
Pak je tu ještě ta možnost, že ti "chip udělají" pomocí plug in jednotky, kdy si sam můžeš kdykoliv nahrát zpět originální a zálohovaný SW v řádu minut, když jdeš na servis, emise, STK apod. Někdy je na vyběr i více map, které můžeš střídat. A když jsem se kdysi ná toto téma bavil s jedním prodejcem aut, který to nabízel, tak mi tvrdil, že ani on na tovární diagnostice nepozná, že je auto upravené, neboť upravený soft se tváří jako originál. Resp. nepozná, že se soft přehrával tam a zpět. Ale samozřejmě se takové možnosi nemusí týkat všech značek a motorizací.
Avatar - LeonST
21. 6. 2018 20:01
Re: Cena
I na toto jsem se ptal a mám nejprve volat poskytovatele chipu, zákazníkům v rozumném dosahu tedy v ČR dojede SW přehrát a teprve potom volat asistenční službu. Je to komplikace a dost nepříjemná. Jsem si toho vědom, protože se to může pěkně zkomplikovat.
21. 6. 2018 19:06
Re: Testovaná specifikace
Jasně, že záměrně.. nikdo normální by nemohl dát tomuto autu 3,5 hvězdy to si zaslouží :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

PS: nemá znáček škodovky, to je tady ten největší průser >:D
Avatar - lamal
21. 6. 2018 17:31
Re: Testovaná specifikace
asi ano az tak to nemam tieto rozmery v oku... viem ze napr fabka alebo rapid s 45 R17 funguje obstojne tak chassis leonu by nemal mat problem... je fakt ze su to 225ky
Avatar - lamal
21. 6. 2018 17:29
Re: Cena
Kodiak je relativne tazke auto s velkymi aero odpormi... ak zaratas obsadenie a vyuzitie priestoru, tak je ta prevodovka celkom vytazena... pokial by tam bola taka ista verzia ako vyuziva 140kW TDi tak by to bolo OK myslim...

inak som checkoval kodyho sport line v cervenej a asi najkrajsia farba aj look... dobry vyber
Avatar - _Karel_
21. 6. 2018 15:42
Re: Cena
Interval 15tis. považuju za normální, nikdy jsem neměnil později. DSG je tam poměrně dost předimenzovaná, ale jo, je to trochu sázka do loterie.
Avatar - speedfred
21. 6. 2018 13:28
Re: Cena
Ešte nikdy som nedával žiadne auto čipovať ale pri 508GT som rozmýšlal.
Bol som ubezpečovaný že mi to prehrajú keby náhodou. Čo ale keď ostaneš stáť kdesi na ceste a budeš volať asistenciu ktorá ťa odtiahne rovno do značkového servisu a tam ti povedia že prichádzaš o záruku pretože milý pane vy ste sa v tom hrabali.
Tak som auto predal a kúpil silnejšie >:-[]
21. 6. 2018 12:56
Re: Adaptivni podvozek
V principe ma pravdu, ak ide o rydze sportovanie, tak aktivne tlmice su nezmysel. Lepsie pasivne tlmice ti umoznuju naladit charakteristiku podla potreby. Ako priklad si vezmi motorsport - pocul si uz o kategorii, kde sa pouzivaju adaptivne tlmice?
Teda boli chvilu v F1, kym ich nezakazali, ale na inom principe.

Na druhej strane je tu realita cestnych aut, kde adaptivne tlmice davaju perfektny zmysel, kedze niekedy ma byt auto tvrdsie - vylet na okruh a niekedy maksie - bezne cesty po meste. Tam sa to perfektne hodi od HH po supersport a nikto nebude liest pod auto, aby zmenil nastavenie stabilizatora a klucom prestavovat utlm/ odskok tlmicovt :-)

Inak je este rozdiel medzi aktivnymi tlmicmi, ktore reaguju na aktualnu situaciu - napr. v Corvette tuhnu s narastom odstredivej sily, potlacaju ponorenie auta pri brzdach / zrychleni a primtivnymi adaptivnymi tlmicmi, ktore zmenia 3 prednastavene mody a len obmedzia prietok alebo vyskozitu oleja v tlmici.
Avatar - speedfred
21. 6. 2018 12:48
Re: Cena
Takkže mám 2 druhy denného svietenia (DRL).
Poloha 0 - svietia predné/zadné/SPZ
Poloha "auto" - svietia iba predné DRL
21. 6. 2018 12:46
Re: Testovaná specifikace
Je to len kategoria kompaktov, takze 18 znamenanaju 40% profil.
Pre 45 je treba ist o kategoriu vyssie alebo zuzit pneu. :-)
Avatar - lamal
21. 6. 2018 12:27
Re: Testovaná specifikace
tak to je gutt, vela stastnych km zelam :-)
Avatar - LeonST
21. 6. 2018 11:13
Re: Cena
Zhruba toto mi bylo doporučeno (mám manuál) + tankovat naftu bez bio a přidat aditivum, které není drahé ale zlepší činnost celého palivové systému. Rezervy motoru i převodovky jsou údajně dostatečné. Dík tomu, že 5. a 6. stupeň jsou fakt brutálně dlouhý, je třeba víc řadit kvůli tomu podtáčení. Na šestku při 90 km/h netočím ani 1500 otáček, takže na okreskách je z toho v podstatě pětikvalt ;-)
21. 6. 2018 10:56
Re: Testovaná specifikace
Autor neví o čem mluví, každopádně nemůže získat horší hodnocení než RS. Podle mne to záměrně bodově poškodil.

1) Řízení je dobře naladěné.
2) Zadek - je samořejmě rozdíl mezi FWD a AWD, to je logické. Jsem rád, že mi zadek pěkně drží a neuskakuje.
3) Nejtvrdší nastavení podvozku není tak tvrdé, je akorát. V komfortu pohodička i na rozbité silnici. Pokud dáte zimní 18", jak mám já, tak je to už docela měkké, ale na zimu v pohodě.
Avatar - speedfred
21. 6. 2018 10:37
Re: Cena
ako sa mi Kodiak moc nepáči,tak nedávno som jedného videl v Brne na križovatke v najakej červenej (neviem aký veľký je výber) + fajn kolesami a bol to skoro akoby iný medveď z Aljašky.
21. 6. 2018 10:18
Re: celkove hodnotenie
Ano, tyto chyby v testu ještě dále snižují jeho váhu...ono je třeba si zaplout Launch control. JInak v testu (Rasto Chvala) na testovací dráze předjel i BMW i8...
[odkaz]
21. 6. 2018 10:13
Re: Testovaná specifikace
Neodskakuje, ale tady je potřeba také říct, že pokud jedeš po rozbité silnici a chceš jet rychle, je lepší v individuálním nastavení nechat tlumiče měkčí, ideálně ve středním nastavení. Ale žádného odskakování jsem si zatím fakt nevšiml
Avatar - lamal
21. 6. 2018 09:25
Re: Cena
Karel o motor by som sa nebal, ak skratis vymeny oleja na 10-15tis tak to vydrzi, ak nebude podtacany s plynom na podlahe co s chipom este viac uskodi, ale tiran nie si... skor ta prevodovka, ak to je DSG tak by som nechipoval...
Avatar - iudex
21. 6. 2018 09:14
Re: Testovaná specifikace
Sorry, nie. Stále je ten pedál plynu predsadený dopredu, ani s mojimi loďami to nie som schopný bokom dočiahnuť. Ale ako píšem, ani nemusím, rev matching je fajn. :-)
Avatar - Machýrek
21. 6. 2018 07:40
Re: Cena
Q7 jsem si pred lety nechal chipnout ABT primo v Audi, coz resilo mozny problem se zarukou. Netusim, jestli Skoda ma neco podobnyho, pokud ano, neni duvod se bat.
ALE bal bych se o auto, v mem pripade po cca 170 tis. ujetych km zacal chcat olej z prevodovky a motoru a odeslo mi neco v hdm, dali mi na to kulanci 70% a nahradni auto, ale i tak stalo auto v servisu 5 tydnu a za praci a tech 30% na dily jsem krvacel 130 tis. Kc. Tezko se odhaduje, jestli to bylo chipem, ale spis bych se priklanel k verzi, ze jo, pac auto po chipnuti jezdilo jak raketa, cehoz jsem vyuzival kdy jen to slo.
Avatar - LeonST
21. 6. 2018 07:39
Re: Cena
viz můj příspěvek výše, měl jsem stejné dilema, prostě jsem to risknul, každopádně ať dobře slouží :yes:
Avatar - LeonST
21. 6. 2018 07:37
Re: Cena
To je v pořádku, já jsem si pochopitelně tuhle otázku kladl jako první, protože mám připlaceno za plnou fabrickou záruku 5 let/100 tis. km a tohle auto chci jezdit ještě aspoň tři roky po záruce. O záruku na agregát přicházíš o tom není pochyb. Mám s dotyčným poskytovatelem dohodu, že vrátí řídící jednotku do sériového nastavení v případě závady. Byl jsem ujištěn, že to nepoznají, když se v logu změní počet přehrávání SW - nevím. Pročetl jsem kolem toho dost, ale jistotu nemám, prostě jsem to risknul a dal důvěru člověku, o kterém si myslím, že dané problematice rozumí a má s tím zkušenost. Zatím mám najeto pouze 10 000 km, tudíž nemohu soudit Jinak jsem měl čipnutou OI 1,9 TDI PD a najel s ní 100 tis. km bez jediného problémů (i na STK a emisích) a tam byl také rozumně provedný čip ze 74 kw na cca 96 kW (neměřil jsem to, spíš pocitově), teď ji jezdí otec a stále žádné problémy. Tím rozhodně nedělám reklamu , dost dlouho jsem to zvažoval, ale rozhodl jsem se, to riziko podstoupit s ohledem na to, že jsem si mohl motor vyzkoušet a teprve potom platit.
Avatar - Dinar
21. 6. 2018 07:36
Re: Testovaná specifikace
Fakt ti tohle nepřijde jako rozdíl? [odkaz] [odkaz] [odkaz]
21. 6. 2018 04:13
Re: Adaptivni podvozek
Autor nemluví (nebo spíš nevědomky myslí) o kategorii sportovně laděných, ale o sportovních. Naladit podvozek tak, aby stačily pasivní tlumiče řeší dnes málokdo.
21. 6. 2018 01:14
Re: Cena
Tak to je asi novinka, zavedené při příležitosti faceliftu. Já jsem si u svého auta musel zařazení zadních lamp do denního svícení speciálně vyžádat... :-!
21. 6. 2018 01:13
Re: Cena
S tou nemožností připlatit zadní boční airbagy jsi mě velmi překvapil, u svého ST 1.4 TSI jsem si je připlatil zcela bez problémů... :-O
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 22:42
Re: Cena
Ahoj Ozzy = viz já 15:03 = to sou fakta = seznamte se s Ozzym. Sakra kam utíkáte...? >:D
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 22:40
Re: Cena
Sakra = jakou má nafta výhodu? :-|

Ale za víc peněz dostaneš horší jízdní vlastnosti = no neber to :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 22:35
Re: Cena
No dyk to píšu = že ti to přijde vtipný! :-)

Super = že si uvědomuješ rozdíl = mezi autem s nižšim těžištěm a lepšim rozloženim hmotnosti mezi nápravama ;-)

Tak další krok = hraje to úplně stejnou roli u BMW i8 i Toyoty Auris = fyzika má cenovku u zádele :-)
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 22:27
Re: Cena
Někomu to vadit nemusí a radši dá přednost výhodám nafty... Ale to teoretik jako ty nechápe..
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 22:25
Re: Cena
No mě to vtipný přijde a nejen mě...projdi si diskuzi :-) Nechápat a dělat si z někoho, kdo je otravnej , je rozdíl...
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 22:24
Re: Cena
Ahoj, Sakro, tohle je vtip, vtipe, tohle je Sakra.. Seznamte se
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 21:47
Re: Cena
Jj = podle vzoru Audi = motor před přední :yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 21:46
Re: Adaptivni podvozek
To máš jako tu 2spojku = ta v Seatu prostě neni jako ty v Porsche, Ferrari, McLarenu ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 21:44
Re: Cena
Myslíš že seš = tak extrémně špatnej řidič? :-|

Že bys nižší těžiště nepoznal? ;-\

Věřim ti >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 21:42
Re: Cena
Už na to přišli i u BMW [odkaz] no věřil bys tomu >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 21:39
Re: Cena
Ty fakt nevíš ale vůbec vůbec nic = mk2 >:D

Všichni kdo kodiaq testovali se shodli = s naftou víc drncá = tvá logika jako obvykle nezklamala = vždycky blbě >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 21:36
Re: Cena
To snad radši = nechci vědět jak to myslíš :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 21:35
Re: Cena
Víš co je nejhorší = tobě to fakt přijde vtipný >:D

Víš co je eště horší = fakt to rozložení hmotnosti a vliv těžiště = nechápeš >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 21:33
Re: Cena
Se div [odkaz] ty fakt nevíš vůbec nic >:D
Avatar - lamal
20. 6. 2018 21:30
Re: Adaptivni podvozek
Tomas Dusil je este stara skola, ziadne elektronicke setupy netreba, stacia poriadne tlmice :-! >:D
20. 6. 2018 20:44
Adaptivni podvozek
"Že jsou adaptivní tlumiče nepříliš vhodné pro sportovně laděný vůz, je obecně známým faktem."

To by me zajimalo v jakem vesmiru toto plati. :-)

Kompletni spicka mezi sportovnimi vozy totiz bez vyjimky sazi na adaptivni reseni tlumicu (Porsche GT, komplet portfolio Ferrari, Mclarenu, okruhove verze Lamba a mnoho dalsich...).
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 20:27
Re: Cena
>:D Tak není jich moc, základní jen dvě, to bychom se brzo neměli o čem bavit. Navrhuji radši Toyotu.
Avatar - woody-alien
20. 6. 2018 20:18
Re: Cena
To je dobrý, Karle. My už jsme si tady zvykli, že bavit se můžeme o čemkoliv, hlavně když to bude Kodiaq. >:-[]
Na druhou stranu, mohlo by bejt i hůř. Taky bysme mohli počítat barvy na Arteonu. >:D ;-)
20. 6. 2018 20:18
Re: Cena
Super volba ;-) :yes: Paket Dynamic jsi vzal?

Z motoru jsem prostě unešený. Není to taková lokomotiva jako dvoulitry a tím, že je točivý moment ufiknutý na 250 Nm se se ještě nadechne a přidá. Přitom se sebere už v 1500 otáčkách a dá se s nim jezdit pohodovým tempem do 2000. Pak jsem zvládl Karlovy Vary - Plzeň za 4,9 l/100km. Dlouhodobě ale jezdím za 8 litrů.

Dynamika taky není špatná, je to svižné auto, které pro mě ještě není děsivé... Na palubních stopkách jsem změřil stovku za 7,03-7,33s a 100-200 za 18-22s. Údaje jsou podle mě dost orientační, ale odpovídalo by to těm změřeným 200k (Tudy ze SEAT-fóra: [odkaz]
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 20:12
Re: Cena
Doufal jsem, že šestku postrčím ženě místo Q5, ale ta mě hnala ;-\
Ale bude mi po ní smutno.

Jinak se omlouvám, nechtěl jsem tu pod Cuprou vnutit téma "Kodiaq", jen jsem si posteskl nad příšernou dodací lhůtou.
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 20:02
Re: Cena
Přemýšlel, resp. přemýšlím, protože ty motory jsou vážně mdlý. Ale zas se trochu cukám kvůli záruce, převodovce... Nevím nevím.
Avatar - lamal
20. 6. 2018 19:55
Re: Cena
to mas v zaruke ten chip ? vyrobca ti uzna zaruku a pripadnu reklamaciu na pohonnom ustrojenstve? to nerypem, len sa pytam :-)
Avatar - white label
20. 6. 2018 19:46
Re: Cena
Ses rozšoupl... ;-)
A co šestka, zůstává, nebo střídačka?
20. 6. 2018 19:30
celkove hodnotenie
testovaného auta nevychadza prave najlepsie, ale za tymto prisnym verdiktom vidim pravdepodobne zaujem autora a co najhorsie mozne hodnotenie, 3* hviezdy by mu uz nikto neveril, a takto tajne dufa, ze sa nenajde vela kupcov a on sa bude tesit, aky ma exoticky kusok v garazi a ojedinely na cestách... :-) :-) :-) este aj to zrychlenie v tabulke mu pohorsil o sekundu :'-( , normalne udavaju 4,9
Avatar - simon_sez
20. 6. 2018 19:27
Re: Cena
>:D :yes:

pozor no max. povolenu rychlost pri najazdoch na dialnicu...
Avatar - lamal
20. 6. 2018 19:12
Re: Testovaná specifikace
jj chapem, clovek si aj tak na vela veci zvykne a potom vnima veci kt funguju... ocakavania nejakeho zakaznika nemusia byt o inteligencii, skor o skusenostiach.. niekto menej skuseny predsa len moze cakat nejaku nirvanu :-)

disky robia vela aj setup samotny, na MQB mi pride ideal 17, max 18 disk... ako to tak vnimam na octaviach ... napr scout na 17 jazdi dobre a taka 1.6 tdi v socke na 17 je neprijemna drncajda

na to pouzitie co si uviedol dobra volba, ked to clovek zacne solit tak odpusti nejake to drcnutie, neodskakuje na nerovnostiach v zakrute ?
Avatar - lamal
20. 6. 2018 18:59
Re: Cena
takze mega vyrazny kodan.. sa nezdas :-)
Avatar - LeonST
20. 6. 2018 18:51
Re: Cena
Nepřemýšlel jsi o chipnutí? Mám v Leonu ST tuhle TDI 110 kW verzi a byl jsem překvapený, jak těžké převody ten motor musí roztáčet (asi kvůli emisím a spotřebě), což mu docela bralo dech. Po úpravě SW řídící jednotky je výkon cca 135 kW a max. krouťák na hranici 390 Nm, ale v opravdu širokém pásmu otáček a je to úplně jiné svezení a motor reaguje na plyn výrazně lépe a nenechá se ke zrychlování vůbec přemlouvat. Je to sice pořád diesel se všemi svými negativy, ale docela svižný.
20. 6. 2018 18:45
Re: Testovaná specifikace
Samozřejmě ono stačí, jak to prezentuje Seat, jen říkám, že inteligentní kupující zklamán nebude. Za mě k této kritice:
1) Řízení - tak toho jsem si nikdy nevšiml, naopak zrovna tohle mi přijde velmi dobře naladěné, a to vhodně ke všem režimům jízdy
2) Méně hravý zadek - ano, souhlas. Ale zkusil redaktor vypnout trakci (úplně, nejen omezit), dát režim Cupra a šlápnout na to? Chce to trochu koule, ale najednou to funguje...i když to nejde tak snadno, to je fakt
3) Rány na nerovnostech - souhlas pokud se jedná o opravdu velké díry. Na normálně zvlněné silnici je to jen o trochu tvrdší (režim Comfort) než Mondeo na 17". Myslím, že kdybych dal Mondeo na 19", bude to horší, než Cupra, zvlášť, když si uvědomím, jaký je rozdíl mezi těmito 17" a zimními 16"

Když se na to dívám subjektivně, tak jsem spokojený s autem na 90%, vadí mi jak funguje DSG, viz výše...
Pokud bych se na to měl podívat subjektivně z druhé, negativistické stránky, tak s těmi výtkami souhlasím.
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 18:39
Re: Cena
Sakra ! Karoq >:D tak je to správné. >:D
Avatar - woody-alien
20. 6. 2018 18:35
Re: Cena
Dyk von Karel mluví o Kodiaqu....ty už si ty Škodovky nějak pleteš. >:-[]
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 18:32
Re: Cena
Jej sorry já si nevím proč myslel že mluvíš o kodiaqu... Pak je ta nafta ještě logičtější;)
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 18:28
Re: Cena
Do kodiho bych 1,4 tsi ani nezkousel, takze dvoulitr, ale jsem lakomej ho zivit deseti litry. Takze slabsi nafta 110 kw. Priplatek 65 tis. za silnejsi je prilis, v praxi jsem rozdil ani nepoznal a vubec mi ten motor nejak neni sympatickej. :-)
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 18:27
Re: Cena
Spadly mi pod sedačku řidiče 2 tužkový baterky.... Od tý doby to sedí v zatáčkách jak přibitý!!
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 18:26
Re: Cena
Nestačí par pytlů cementu ? Takovej mild-hybrid >:D
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 18:19
Re: Cena
Mezi jakým tdi a tsi si vybíral ? Předpokládám že 1.5 a 2.0 ? Jezdil sem s 1.5 a ne, že by to mělo špatně, ale ten dvoulitr je lepší volba když nejezdis jen město. Tsi chybí gradace
Avatar - Ozzman
20. 6. 2018 18:16
Re: Cena
Se nediv, když jim výrobní linky zeji prázdnotou... >:D
Avatar - white label
20. 6. 2018 17:48
Re: Cena
Díky za info. Pěkné, skoro jako u Audi, už tomu chybí jen "dynamické" blinkry, rozsvěcující se směrem kam odbočuješ.
20. 6. 2018 17:23
Re: Cena
Nesvítí.

Zprvu jsem si myslel, že zadní světla svítí jen pokud senzor vyhodnotí okolní podmínky jako málo světla na neavítící zadek, ale ještě dost na rozsvícení potkávaček. Bohužel tomu tak není a svítí se vždy. Zase ale je vždy vidět ten světelný koncert při zapnutí a následně vypnutí směrovky, viz [odkaz] od druhé minuty.
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 17:19
Re: Cena
Maly ne, ale uvnitr slabsi, chtel jsem 1,5tsi4x4 coz neslo, a mariachi na blogu vychvalil kodiaq sportline, a vubec.... :-)
20. 6. 2018 17:12
Re: Cena
Gratuluji! Já mám svoje krátké FRko od listopadu, najeto skoro 20 tisíc a na každou jízdu se těším. :-) S výbavou jsem se držel při zemi, takže tam mám manuál a navíc jenom technology paket (ještě s alcantarou), paket Dynamic (adapt. tlumiče a progresivní řízení), SEAT Sound a černý strop (a nutnosti s ním spojené). Nadšený jsem ale hlavně z té jedna osmičky ve spojení s podvozkem a řízením, to je podle mě jednoznačně super. :-)
Co za motor jsi zvolil? Snad né dvouválec? >:-[]
Avatar - speedfred
20. 6. 2018 17:06
Re: Cena
zadné denné svietenie má aj Julča ;-)
20. 6. 2018 16:22
Re: Cena
Jj, chápeš to úplne správne. Evidentne si pochytatal nejaké múdra z diskusii >:D
Avatar - lamal
20. 6. 2018 15:53
Re: Cena
to hej, este musis nejake slicky nahodit nech to lepí tu celkovu hmotnost s nizkym taziskom
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 15:46
Re: Cena
Díky! :-)
Myslím, že utáhne 2,5t, to snad bude na snížení těžiště a zlepšení jízdních vlastností stačit.
Avatar - lamal
20. 6. 2018 15:43
Re: Cena
jj budes ich tahat s vozikom, kody utiahne 3,5t alebo nie ? >:D
Avatar - lamal
20. 6. 2018 15:43
Re: Cena
Tak do kodyho to este pochopim... tam ta chrochta este ako tak patri ;-)
napis recenzku, vela stastnych km :-)
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 15:38
Re: Cena
>:-[] ok, díky, jak jsem tu četl, ideální budou za zadní nápravou!
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 15:36
Re: Cena
Bez něčeho ironickýho nebo špatnýho = měl. Viz testy = měl to bejt benzín

Nicméně i přes všechno = přeju ať slouží a seš spokojenej
20. 6. 2018 15:36
Re: Cena
Mám v garáži pár polomŕtvych bateriek. Hoď si ich do kufra, znížiš si ťažisko
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 15:31
Re: Cena
Kodiaq TDI. I když si říkám, jestli to neměl být benzín. No, co už.
Avatar - lamal
20. 6. 2018 15:29
Re: Cena
tyy jo... Kodiaq ? Alebo KarolQ ? TDI ??
Avatar - lamal
20. 6. 2018 15:25
Re: Testovaná specifikace
P. Dusil tomu vycital zasadne 3 veci, pasivnejsi zadok tj ze to moc nepracuje v zákrutách, riadenie a jeho odozva/progresia a rany na nerovnostiach... co sa tyka tej prvej veci a jazdného prejavu, tak je sice fakt, ze za tu cenu iny kombajn s tym vykonom 4x4 + automatom nekupis, no neznaci to ze automaticky preto musi dostat viac hviezd v hodnoteni... aj napriek tomu, ze v cene nema konkurenta tak moze niekto kritizovat menej zabavne jazdne vlastnosti a ziadnu snahu zadnej napravy to trochu stacat, pripadne cakat lepsie riadenie resp jeho odozvu... napr FWD ma tu vlastnost stacavosti zadnej napravy pomerne vyraznu ako uvadza... neviem posudit ci to je na 3,5 hviezdy to je asi trochu krute no, mozno sa nevedel odprostit od toho, ze testuje akusi TOP sport verziu... tazko povedat, mozno sam vysvetli

;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 15:25
Re: Cena
Asi sem tě přechválil ;-)

Tak sorry za pár pravdivejch udajů :-|

Koukej na to pozitivně = za horší těžiště, horší rozložení hmotnosti mezi nápravy, horší spolehlivost a vyšší náklady na servis = dostaneš Škodu

No neber to :-)
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 15:22
Re: Cena
Kde se bere tvoje potřeba otravovat?
20. 6. 2018 15:21
Re: Testovaná specifikace
Dobrý postřeh :yes: ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 15:21
Re: Cena
Objektivní a eště sebekritickej = ty deš do sebe :yes: :-)
20. 6. 2018 15:20
Re: Testovaná specifikace
Tak mě v M3 krásně hranou, na pata - špička to není ;-)
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 15:18
Re: Cena
Ále, tupě jako ovce jsem podlehl příšerné módě, léčím si mindrák, a přes vyšší spotřebu a příšerné těžiště a vůbec - no asi tušíš ;-) >:D
Avatar - lamal
20. 6. 2018 15:18
Re: Testovaná specifikace
keby to lepsie hltalo nerovnosti tak tam tie 4 su... tomu verim... 19 ky su trochu moc, necudujem sa tomu chassis ani karoserii, ze si s nimi na ostrych a velkych nerovnoastiach nevedia rady... max 18 a 45 profil a bolo by to asi prijemnejsie, hlavne ked to ma tolko gripu tak 18 ka by moc na tom nestratila... a mozno by sa trosku hravejsie presuvala hmotnost na vyssom profile ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 15:16
Re: Cena
Díky = vidíš že umíš bejt objektivní :-)
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 15:15
Re: Cena
U tebe by taky nikdo nehádal, že máš Toyotu a zřejmě i Lexuse. Od jakživa trpíš chronickou objektivitou.
20. 6. 2018 15:14
Re: Testovaná specifikace
RS není určitě špatné auto, ale už jen hodnocení ze zahraničí (SVK, DE, UK) říká, že je zbytečně tvrdá a že v porovnání právě s Cuprou je právě vidět, že to je zbytečné. Takže podle nich drncá více RS...

V čem je tedy podle auto.cz RS o tolik (1,5 ze 3,5 je 43%) lepší?? Slabší motor, objektivně méně univerzální podvozek, 2WD vs 4WD, dražší... Jasně, je trochu prostornější a VAQ u RS245 dělá hodně práce, ale to máš Cupry 2WD taky - a tak se zase dostáváme k tomu, co autor očekával a co měl očekávat od této specifikace Cupry...
20. 6. 2018 15:14
Re: Cena
Tahle jednoduchá věc je geniální když prší, nenutí tě jet na potkávačky a přitom jsi perfektně vidět. To je fajn!
Jak dlouho se zajíždí? 1500km?

Každý si tu obhajuje svou garáž jako svátost, trocha té něhy je hezká :yes: ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 15:12
Re: Cena
Škoda = že to neni poznat = z názorů v diskuzích ;-)
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 15:11
Re: Cena
Fíha, tak 5 týdnů si po těch sedmi měsících vůbec neumím představit. Ať slouží! :-)
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 15:08
Re: Cena
Tak v té škatulce už myslím dávno jsem, ještě společně s "VWfanatik", i když jsem VW nikdy neměl a nemám ho (jako firmu) moc rád a škodovka je vážně první po nějakých cca osmadvaceti jiných autech :-)
20. 6. 2018 15:07
Re: Cena
Já ji měl rychleji, než jsem chtěl - za 5 týdnů, trochu mi to udělalo čáru přes rozpočet, a to doslova! >:D
20. 6. 2018 15:05
Re: Cena
Díky, co máš v FR?
Rozlišovací schopnosti veřejnosti jsou fakt mizivé, ale to je jen další plus - zbytečně nedráždíš
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 15:03
Re: Cena
No něco společnýho by se našlo [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] máš zase pravdu = všechno jedna banda, která = drncá >:-[] ;-)
Avatar - white label
20. 6. 2018 14:56
Re: Cena
Tak bacha, bo tu navždy spadneš do škatulky škodomilec... >:-[]

P.S. Škoda, Seat, Bentley... všechno jedna banda. ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 14:55
Re: Cena
Je to náhoda = ale termín objednání stejnej = dodání rychlejší ;-)

Ne z Ruska [odkaz] ale z Japonska RAV4 2.5 hybrid :-)
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 14:51
Re: Cena
Kdepak, podle termínu dodání nejmíň Bentley, podle kupní smlouvy svou první škodovku ;-)
Avatar - white label
20. 6. 2018 14:44
Re: Cena
To je dobře, že se k tomu zase vracejí, když denní svícení přišlo, tak svítil i zadek, viz třeba allroad. Akorát by mě zajímalo, jestli ti při denním svícení svítí i osvětlení RZ, což byla zase naopak blbost.
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 14:43
Re: Testovaná specifikace
Ad hvězdy - ano , 3,5 je v rámci ACZ mizérie, ale T.Dusil na rozdíl od kolegů používá širší rozpětí. Oktávku určitě nehodnotil on.
Avatar - _Karel_
20. 6. 2018 14:41
Re: Cena
Ty se máš! ;-)
Já objednal na začátku listopadu a auto snad dostanu za týden ;-\ (a to je ještě hodně brzo).
Jinak samozřejmě gratulace a tak dál hurá lemra!
20. 6. 2018 14:40
Re: Testovaná specifikace
To DSG v manuálním režimu třeba na okruhu...to je o nervy. Ale jinak si člověk nemůže stěžovat.

Nicméně Cupra 3,5 hvězdy a Octavia RS 5 hvězd...jojo, svádělo se to, že se to bere v rámci segmentu, ale tady už bych to viděl hodně blízko u sebe a jsme o 1,5 hvězdy horší? No dobrá.
Avatar - white label
20. 6. 2018 14:36
Re: Cena
Tu modrou bych si zrovna nevybral, ale ta červená a oranžová se Seatu povedly.
Avatar - woody-alien
20. 6. 2018 14:30
Re: Cena
Mně nenápadnost taky nevadí, ale chápu, že když dá někdo za stejnej model o čtvrt mega víc, že by třeba chtěl větší odlišnost než nápis Cupra na zadku. Na druhou stranu, nedělejme si iluze. Většinová veřejnost vidí barvu, světla a nějakej kombík. Hloubat o značce, modelu nebo nedejbože snad specifické verzi, to je mimo jejich rozlišovací schopnosti. ;-)

Ke Cupře samozřejmě gratulace... :yes:
20. 6. 2018 14:17
Re: Cena
Přesně, to je super! Konečně někdo s mozkem, kdo tohle "vymyslel". Jinak mně nenápadnost Cupry nevadí, naopak si s tím užiješ spoustu legrace >:D >:-[]
20. 6. 2018 14:15
Re: Testovaná specifikace
Taková chodila já mám, když mi ve Fávu odešly synchrony mezi 2. a 3., dával jsem meziplyny standardně >:D
Já mám zkušenost s manuálem ve Focusu ST (dlouhodobou) a RS (krátké svezení) a jakmile to chytneš "do paže", tak pro sportovní svezení to je prostě lepší
Avatar - iudex
20. 6. 2018 14:13
Re: Testovaná specifikace
Ja teda neviem s tými medziplynmi, Leon či Golf mali vraj zle umiestnené pedále nevhodné na heel&toe, ale ani teraz by som to nedokázal (furt je plyn od brzdy dosť odsadený, proste tam nedočiahnem ani s topánkami veľkosti 47). Ale riešiť to ani nemusím, mám automatické medziplyny. :-)
Avatar - woody-alien
20. 6. 2018 14:13
Re: Cena
Nejdřív to musím zajet... ;-) btw. jedna příjemná věc, o které jsem (a možná si někdo bude ťukat na čelo) fakt nevěděl. Podobně jako u Megoše je u Leona už nastavené svícení zadních světel při denním svícení. :yes: Ty zadní LEDky jsou navíc hodně efektní, že i já věčný rejpal a kritik jsem se až rozněžnil. >:D
Avatar - iudex
20. 6. 2018 14:10
Re: Cena
Aj červená Desire je krásna a k športovo ladenému autu sedí, zvažoval by som medzi tými dvomi, v prospech oranžovej hovorí to, že je to ešte nová a neopozeraná farba. Ale celkovo Leon má teraz asi najlepší výber farieb, nielen 50 odtieňov šedej ako všetci, ale až tri výrazné a pekné farby (okrem spomínaných dvoch ešte modrá).
20. 6. 2018 14:08
Re: Testovaná specifikace
Nemyslím, že je manuál taková výhra, chybí mu jistota při rychlém řazení a pedály neumožňují aplikaci meziplynů při brzdění (pokud nemáš chodidla šířka vodních lyží).

Mě se běžně jezdilo s oběma převodovkami fajn ;-)
Avatar - iudex
20. 6. 2018 14:05
Re: Cena
Tak blahoželám. Oranžová je dobrá. :yes: A áno, majiteľovi FR musí zameniteľnosť s Cuprou len lichotiť.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2018 14:04
Re: Testovaná specifikace
Osobně bych do hodnocení cenu nezařazoval = jen zmínil. A vůbec tohle hodnocení pár * je prostě blbost. Ale tady asi hrálo roli = 1 milion 83 tisíc kč = to je fakt pálka

Dík za slova o DSG
Avatar - woody-alien
20. 6. 2018 14:03
Re: Cena
Dneska jsem si svojí "oranžádu" odvezl domů a pokud se barvy týká, mohu potvrdit, že většině se líbí. Je výrazná a v kombinaci s Performance II se na ni fakt dobře kouká. Podobnost FR a Cupry může štvát majitele Cupry, mě to zas tolik nevadí. >:-[]
20. 6. 2018 14:00
Re: Cena
Souhlas, já mám červenou Desire, taky pěkný, ale tohle je asi lepší. Jinak já řešil přesně to, že pokud chceš silný benzin, automat a AWD, nemáš asi jinou volbu, respektive jinak musíš dost připlatit. Mě tam ještě ohledně ceny a výbavy štvala nemožnost přiobjednat vyhřívané přední sklo, sedačky s pamětí a zadní boční airbagy, ale to je holt koncernová politika
20. 6. 2018 13:57
Testovaná specifikace
Jako první musím uvést, že mám doma přesně tuto Cupru, proto bude mé hodnocení určitě trochu zaujaté, na druhou stranu ale už mám pár tisíc km najeto, tak bych řekl, že jsem kompetentní k hodnocení.

Daná specifikace je trochu kompromis a proto ji mám i já. Kdybych hledal auto pro zábavu, tak jedině manuál a v tomto případě FWD. Ale díky automatu a AWD jezdí s autem manželka a půjčí si ho klidně i máma, když nám veze prcka do školky. Řídí se hrozně příjemně, žádné omezování, žádné cukavé rozjezdy nebo protáčející se kola. A když chci, přepnu do režimu Cupra a vše se změní, dá se s tím jet fakt hodně rychle, i když to není 100% zábava, jako třeba u kamarádova Focusu RS. Ten ale zase jezdí jen o víkendu a bojí se to komukoliv půjčit (respektive manželka se to bojí řídit).
Takže jde o to, co od auta čekáte člověku s trochou rozumu je jasné, že koncernové auto v této variantě není ryzí sporťák a ani nemůže být. Jako rodinné auto, se kterým je velká zábava, to je ale ideál...a za tu cenu!

Za mě vidím jiné minusy: Občas zmatkující DSG, která navíc řadí sama i v čistě manuálním režimu. To je podle mě chyba a minimálně v režimu Cupra a při zařazeném "M" by to samo řadit prostě nemělo
Souhlasím s problémy na rozbitých silnicích, ale tím myslím ty opravdu špatné (kdo zná třeba Chlum -> Bílá Třemešná, tam trpím vždycky
A (teď to je opravdu subjektivní) v porovnání s hodnocením jiných aut je 3,5* výsměch a podle mě zcela neopodstatněně nízké hodnocení...stačí jen přemýšlet, co bude zákazník od této verze očekávat.
Avatar - iudex
20. 6. 2018 13:56
Cena
Malá poznámka k cene: ono už Cupra nie je tou kúpou roka, ako bola pri predstavení a pár rokov po tom. Cena jej nenápadne, ale pravidelne rástla a aktuálne je síce stále lacnejšia ako je priemer, ale v kontexte kompaktných hothečov sú aj lacnejší.
Na druhej strane testovaná verzia to moc riešiť nemusí, jediný konkurent (hotkombi s +/- 300k s štvorkolkou) je z koncernovej stajne a ten je ešte o dosť drahší (Golf R Variant). Takže stále je Leon ST Cupra výbornou kúpou.
Btw. testovaná Eclipse orange je parádna, presne toto Cupra potrebuje, aby troška vystúpila z davu (Cupra sama osebe sa len málo líši od FR verzie a je ešte nenápadnejšia ako Golf GTI).