To je Corolla GT TE71. Kdysi davno jsem ji mel, ale s karoserii Liftback - ta na obrazku je Coupe. Mel jsem ji r.v. 81 s motorem 1,6 DOHC ( osmiventil ), 107 koni, dva register karburatory Solex, hlavu to melo Yamaha, tocilo to sedm tisic a samosebou to byl takovej nevycvalanej pubertak se zadnim nahonem. Jinak to byl primej predchudce Hachiroku - tu jsem mel hned pote a jednu mam i ted.
Ano, měli jsme možnost Fuego koupit koncem 80tých let (od prvního majitele). Atraktivní sportovní vzhled, ale jízdní vlastnosti (bez přehánění) zoufalé. Kdo nezažil/nezkusil, těžko uvěří (viz palce).
Moju detskú dušu vtedy fascinovalo obrovské panoramatické zadné sklo, nič také bežné autá na našich cestách nemali, a bol iný aj tým čiernym pásom na bokoch. Naviac kupé bolo vnímané skôr ako športové auto s menšou kabínou, a toto ponúkalo priestor na úrovni GT. Každopádne Fuego vyčnieval z radu.
zaujimave ake vtedy mali tieto sportove auta kasne... mali sikme zadne dlhe okno a zadny stlpik potiahnuty neraz az po uplny roh kasne ... k tomu "plne" tucne kola.... no a vynikaju na nich aj tie kratke razvory a megaprevisy ... uplne odlisna koncepcia kupatok ako dnes... ked auta su rozcapene a s kolesami co najviac v rohoch
mne naopak nepride nicim pekne ani vynimocne.. z tych rokov bolo kopec inych daleko krajsich aut napriec celou europou aj z japonska.. asi aj preto o nom tak malo ludi aj vie... ale samozrejme dizajn je vec subjektivna ;-)
ale uz taky podobne posadeny opel gte ( pred tym ako opel manta ) je za mna podstatne znamejsi legendarenjsi aj krajsi .. no proste lepsi voz... japonci ich maju tiez par lepsich...vlastne skoro vsetky ich kupatka z tych rokov si fuego daju k svacine ;-)
Vieš čo, dizajnovo mi to prišlo a príde zaujímavé. Nejazdil som s tým, v osemdesiatych rokoch som bol ešte školopovinný chlapec. ;-) Ale je jasné, že tuhá náprava a motor vpredu pred nápravou veľa zázrakov sľúbiť nemohli. Toto usporiadanie bolo často predmetom kritiky, mimochodom, dosť sa za to ušlo aj Audi, voči Mercedesu a BMW, ktoré mali ťažisko motora až za nápravou, nie pred ňou.
No tak označiť za konkurenta Porsche bola z jednej strany naivita, z druhej možno cielený marketing, aby na svoj model viac upozornili. Neviem, ako to jazdilo, ale detstvo som prežil neďaleko jedného kúpeľného mesta, kde sa v tých rokoch premávali rôzne autá západnej produkcie, ktoré inak tak bežne vídať neboli. Fuego vzbudzoval obdiv, bol iný ako ostatní a páčil sa. Veľké priestorné kupé s panoramatickým zadným oknom v čase, keď na piedestále stála 110R... Ale pravda, porovnanie s Porsche by nikoho nenapadlo.
Technicky to určite žiadna výhra nebola, napokon ani nezaznamenal žiadny zvláštny úspech, veď výroba bola ukončená už po 5 rokoch.
Mimochodom, porovnanie s Favoritom už je trošku mimo, prišiel skoro 3 roky po ukončení výroby Fuega.
No tak to všichni víme, že motor uložený podélně a daleko před nápravou je u předního náhonu záruka toho, že auto nezatočí, ani když ho budeš prosit. Pokud ho k tomu budeš násilím nutit, maximálně docílíš ohrnutí gumy na vnějším předním kole a stejně to pojede pořád rovně. >:D [odkaz]
(Už jsem o tom nedávno psal v diskuzi u článku o R15 [odkaz] )
Je to čistě věc osobního názoru, ale Fuego mi přišlo hnusný už když to byla horká novinka. Podle mě designově zdaleka nedosahovalo esteticky čistších a zdařilejších předcházejících R15/17.
91 s tím přihrčel kamarád, koupil v D pěkný kousek s dvoulitrem, nadšeně poskakoval, že má sporťák. Ano, pěkné kupátko, tak jsem v očekávání hupsnul za volant... a v první zatáčce málem vypochodoval do škarpy, sorry, ale to auto mělo i soudobou optikou (jezdil jsem tehdy E30) zoufalé jízdní vlastnosti. I obyčejný favorit byl lepší a dát fuego do jedné věty s 924, to se museli u porsche hodně nasmát. ;-)
Renault Fuego mal dušu, vlastnú osobnosť a vlastný štýl. Francúzi to využili najmä pri modeli R25, ktorý prevzal väčšinu štylistických prvkov. Na Fuego sa trochu zabudlo, snáď aspoň medzi veteránistami pár pekných áut je.