Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Rumunské ARO se mohlo prodávat v USA: Mělo soupeřit s Land Roverem Defender!

7 komentářů

Avatar - Swordfish76
Swordfish76
Jako dítě jsem s tátou najezdil v ARO 240 spoustu kilometrů na horách. Bylo neuvěřitelný, co to auto dokázalo vyjet. Půlmetrové závěje nebyly problém. Sezení vzadu na podélné lavici byla pro nás děti legrace, hlavně v zatáčkách. Spolehlivé to moc nebylo, ale zase se to dalo celkem dobře opravit.
Arese
O solidní průchodnosti terrénem netřeba pochybovat, s kvalitou už to ale bylo horší. Každopádně ale řadě 240 nelze upřít vcelu povedený vnější design a řada 10 taky nebyla škaredá. 😄
Manyjak
Není to úplně špatnej článek jen je škoda, že to autor víc nenastudoval, případně se neporadil s někým kdo o tom ví více. H.
Avatar - Stejsn
Stejsn
proč má ARO 24 v masce ty dvě kulaté díry. Na kliku asi ne. Poví mi to někdo?
Visiteur
240ku jsem nikdy neměl, jen 4x 10ku - a ano, ty malý benzínový 1.4ky měly uprostřed nárazníku díru (ve starších verzích s ocelovým nárazníkem, 80.leta) do který se strčila startovací klika (opačný konec kliky-klíče na matice kol) a zapadla do upravený řemenice klikovky - a dalo se startovat - a aspoň moje 10.0 r.v.88 takto chytala na cuknutí. Předpokládám, že ty starý 240ky to na benzínový 2.5ce měly asi taky tak udělaný.
Avatar - Anonym
Anonym
projelo všude, ale bylo hodně nespolehlivé bohužel. Ruské UAZy a GAZ 69 vydržely rozhodně víc.
Zlepšení přišlo až u verzí z 90. let osazené zahraničními motory např. Toyota a nápravami atd z ciziny.
Manyjak
Krom motorů a převodovek bylo vše až do ukončení výroby v roce 2007 rumunský 😉