Novinky
Zpět na článek
Musk končí jako předseda správní rady Tesly. Úřady mu nařídily odstoupit
86 komentářů
_Karel_
9
Obětní beránek. " Stadler podle úřední verze věděl o tom, že Audi zákazníkům prodává naftová auta s motorovým softwarem umožňujícím manipulovat s měřením emisí oxidů dusíku." O tom, že se podvádí při emisních testech, věděl a psal jako o běžné věci i takový Svět motorů nejmíň rok před vypuknutím DG. A jsem si naprosto jist, že se to dělo za tichého souhlasu politiků schvalujících emisní normy.
Přejít do diskuze
Katikakus
Klidne to rozved, zarim jsi tu za blbce pouze ty. Jedinou utechou ti muze byt snad pouze fakt, ze v tom urcite nezustanes sam.
Anonym
Za tři roky nebude na co kandidovat.
Zbyde jen vzpomínka, hořké pousmání.
Polorozpadlé Tesly na serverech s ojetinami za cenu stejně starého Citigo a vy, věrná parta vylizovačů, budete mít dávno jiný, nepochybně stejně pitomý idol.
>😒]
FOSTEK RULEZ
Zbyde jen vzpomínka, hořké pousmání.
Polorozpadlé Tesly na serverech s ojetinami za cenu stejně starého Citigo a vy, věrná parta vylizovačů, budete mít dávno jiný, nepochybně stejně pitomý idol.
>😒]
FOSTEK RULEZ
_Karel_
Jak s tím souvisí plat? Je evidentní, že na emisních testech podváděli +- všichni.
A dále je evidentní, že Stadler nebyl ten nejvyšší šéf koncernu. Winterkom si v klidu odešel se zlatým padákem a popotahují se inženýři, kteří to dostali rozkazem.
Plus jsi nějak pominul, že se to muselo dít za tichého souhlasu zákonodárců.
S Muskem to nijak nesrovnávám, jeho obvinění v téhle konkrétní věci mi přijde hloupé.
A dále je evidentní, že Stadler nebyl ten nejvyšší šéf koncernu. Winterkom si v klidu odešel se zlatým padákem a popotahují se inženýři, kteří to dostali rozkazem.
Plus jsi nějak pominul, že se to muselo dít za tichého souhlasu zákonodárců.
S Muskem to nijak nesrovnávám, jeho obvinění v téhle konkrétní věci mi přijde hloupé.
_Karel_
"Prodá, vše co vyrobí" - >😁
Otázka je, jestli toho tak moc prodává, nebo tak málo vyrábí.
Otázka je, jestli toho tak moc prodává, nebo tak málo vyrábí.
Katikakus
Ja ti nevim, ale hovorit v souvislosti s Teslou o uspechu, mi pride ponekud usmevne.
spaleny6
Elektrické vozy tvoří asi 1.7% z celkové produkce automobilů. Říkat že změnil automobilový svět je zatím poněkud přehnané. Spousta lidí Muska nemusí kvůli jeho propagaci a jeho fandům, kteří neváhají tvrdit zjevné nesmysly.
Anonym
ACZ drží tvrdý tempo. Po všech prosbách, urážkách a výtkách se tentokrát tento fantastický tým prezentuje brutální hrubkou v nadpise.
Úřady nařidili ...myslím, že nařídilY.
Proč se mi zdá, že má ten troll Zeman v něčem pravdu...s tou žumpu třeba
>😒]
Úřady nařidili ...myslím, že nařídilY.
Proč se mi zdá, že má ten troll Zeman v něčem pravdu...s tou žumpu třeba
>😒]
S 73 ///AMG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Muzes to rozvest?
Podle me je na tom Musk potazmo Tesla mnohem líp. 😉
Tweet o stažení z burzy je oproti skandálům VW uplne jinde..
Podle me je na tom Musk potazmo Tesla mnohem líp. 😉
Tweet o stažení z burzy je oproti skandálům VW uplne jinde..
ericn
Třeba jim to dojde, že to nemá nic společného s nepřejícností nebo závistí. Prostě porušil pravidla a za to se platí...
Katikakus
Vsichni ne, jenom par pomatenych uctivacu velkeho guru Elona. Kvuli nemu jsou ochotni zahodit i posledni zbytky zdraveho rozumu. Viz teba Hendly o kousek vys.
Anonym
Ano, vzhledem k tomu, že akcie padly asi o 45 USD za den, je asi jasné, který zprávy jsou důležitější.
Počítám, že okolo 230-220USD hodí ručník do ringu.
Počítám, že okolo 230-220USD hodí ručník do ringu.
3_diamanty
neboj ta teslacka bublina casom splasne cela stejne... a mozno este skor ako sme mnohi cakali 😐
S 73 ///AMG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Když už jsme u těch odkazu s překvapením, tak pro srovnání doporučuju tento >😁
[odkaz]
[odkaz]
IPace
ano ti saudove co vlastni nejvetsi ropnou spolecnost sveta Saudi Armaco tak maji i statni fond, kde je prez 15% akcii Tesly a vlastni take druhy rozhodujici podil v Lucid Motors 😉
SAMA Foreigns holdings je 4 nejvetsi statni fond sveta a prez 50% jeho aktiv jsou investice do obnovitelnych zdroju, investice do baterii a alternativniho ukladani elektriny a automobilek ktere spolehaji i na elektromobily, vcetne prave Tesly a Nissanu 😉 uplne stejne jsou na tom i fondy Abu Dhabi Investment Authoryty, Quatar Investment Authoryty a Kuwait Investment Authoryty 😉
SAMA Foreigns holdings je 4 nejvetsi statni fond sveta a prez 50% jeho aktiv jsou investice do obnovitelnych zdroju, investice do baterii a alternativniho ukladani elektriny a automobilek ktere spolehaji i na elektromobily, vcetne prave Tesly a Nissanu 😉 uplne stejne jsou na tom i fondy Abu Dhabi Investment Authoryty, Quatar Investment Authoryty a Kuwait Investment Authoryty 😉
DonVito
On se zmenil pohled na EV?
[odkaz]
The EV Revolution Has Been Ignited, And Now It’s Unstoppable
Ci je to pohled?
Vetsiny? Vcetne VW?
[odkaz]
[odkaz]
The EV Revolution Has Been Ignited, And Now It’s Unstoppable
Ci je to pohled?
Vetsiny? Vcetne VW?
[odkaz]
Hendly
Právě, Nissan to dělá 70 a nic z toho není. Tesla to dělá pár let a jedou 3 auta a vše prodají. To je ten rozdíl.
Žádná sekta, žádné vymezování. Musk a Tesla mají úspěch tak proč si hledat důvod proč ho nepřát?
Žádná sekta, žádné vymezování. Musk a Tesla mají úspěch tak proč si hledat důvod proč ho nepřát?
ericn
Elon si pustil pusu na špacír. Udělal něco, co je v rozporu s obchodováním na burze - oznámil odkup akcií a stanovil cenu, navíc napsal, že má na to peníze a neměl - tak ho klepli přes prsty. Nic víc... 😉
Katikakus
Prodavat se ztratou ty povazujes za uspech? A uhodil ses do hlavy teprve nedavno, nebo to trva uz delsi dobu? Proc myslis, ze pro takove jako ty se zauzival termin Teslaidi0t?
Katikakus
Jsi si jisty, zes chtel odpovedet mne? Myslim ze ne. Gratuluj, udelal jsi ze sebe jeste vetsiho blbce, jako ten pred tebou.
Hendly
Tesla má 3 plnohodnotné elektroauta. Víc než kdokoli jiný. Ostatní jen plní web článkama co bude.
Proč furt ta neochota k tomu přistoupit pozitivně?
Proč furt ta neochota k tomu přistoupit pozitivně?
Hendly
Nejsou tu žádné osobní poznámky. Je tu jen to, že tu je Tesla a Musk a a ta dvojce šlape a mění dějiny. A teď se koukni kolik je tady pod článkem nepřejících příspěvků.
Já to nechápu. Proč ta nepřejícnost?
Která automobilka plní plány?
Nissan do toho nešel nikdy s takovou vervou a proto neprorazil.
Já to nechápu. Proč ta nepřejícnost?
Která automobilka plní plány?
Nissan do toho nešel nikdy s takovou vervou a proto neprorazil.
spaleny6
Vidíte a už jsme zase u osobních poznámek o úspěchu a nepřejícnosti. Když bych o jiné automobilce napsal fakt že neplní své plány, má těžko dostupný servis a obrovské dluhy..nikdo by fakt nerozporoval. Když se to napíše o Tesle je to rouhání.
Vraťme se k faktům. Tvrdil jste, že nikdo z těch papalášů nechtěl být prvni a nést riziko. Když vám k tomu napíšu že Nissan dělá elektro 70 let tak to přejdete s poznámkou že to není Tesla a tak se to nepočitá. Rozumná diskuze není možná.
Vraťme se k faktům. Tvrdil jste, že nikdo z těch papalášů nechtěl být prvni a nést riziko. Když vám k tomu napíšu že Nissan dělá elektro 70 let tak to přejdete s poznámkou že to není Tesla a tak se to nepočitá. Rozumná diskuze není možná.
spaleny6
Nissan dělá elektromobily 70 let. Zajímá to někoho? Ne. Protože nemá v čele modlu v podobě Muska. Zjistil jsem totiž že značnou část Muskových fandů nezajímají elektrická auta jako taková. Zajimá je Tesla a Musk. Projektují si do něj své iluze. Z majitelů spalováků a často i ostatních elektrovozů si udělali nepřítele vůči kterému se vymezují často komickýmj argumenty. Je to sekta a já nemám náboženství rád.
Hendly
Tesla nebyla první kdo postavil elektromobil, ale první kdo postavil konkurenceschopný elektromobil, dokázal ho prodat a dokazal konkurenci, že to je cesta. Následují snad všechny ostatní automobilky se svými plány na elektromobilitu Renault a nebo Hondu? Ne snaží se dohnat Teslu.
spaleny6
Všmli jste si že když akcie klesají, vytáhne se ze skříně nějaký nový model či se najednou navýší plánované odhady výroby?
Hendly
A kdo změnil pohled na elektromobilitu? Nissan? Ne, byla to Tesla.
Dobře nemusí to být změna dějin, ale ten přelom tam je.
Dobře nemusí to být změna dějin, ale ten přelom tam je.
3_diamanty
casom sa vsadim ze teslu prevalcuju elekromobily od serioznych znaciek :yes:
westeros
Pozice chairmana neni az tak dulezita. Stale zustava CEO, je nejvetsim akcionarem a ma misto ve spravni rade. Navic za 3 roky muze kandidovat na chairmana znovu.
Hendly
Všechny velké automobilky se snaží Teslu dohnat. Nikdo z těch papalášů co vedou koncerny nechtěl jít do toho rizika první. Tesla a Musk to zlomil a bude to jeho zásluha ať už Tesla zbankrotuje nebo bude úspěšná.
Hendly
Stále nechápu tolik nepřejících lidí co Muska odsuzují. Tato aféra je od něho hloupá a přiznám se, že jí moc nerozumím, ale jinak je to člověk který změnil nejen automobilový svět. Jeho úspěch s Teslou a Space X je nepopiratelný. Ukažte druhého člověka z automobilové branže který by měl jasně danou myšlenku a za ní by šel.
Hendly
Má 3 auta, všechny úspěšné, prodá vše co vyrobí. Značka co začla z ničeho a stále jede i přes problémy? Vlastní fabrika na baterky. Je to úspěch.
IPace
momentalne je o akcie tesly docela boj, pro cene 230-220USD o ne bude rvacka jeste vetsi, mimochodem Bloomberk pise ze soucasna Tesla by mela problem od ceny priblizne $85 a dluhu nad $40miliard, pak by teprve zrejme nastalo obdoby bankrotu, kde by meli 3-6 mesicu na reskrukturalizaci firmy, a pote by bud prezili nebo padli a byli rozprodany, takovy scemnar by pro Teslu nastal pokud by dokazala kazdy rok sekat ztraty okolo $5-6 miliard zhruba po dobu 4 let
jen tak pro info, kdys krachoval GM, bloomberk 2 roky predtim zverejnil podobne udaje a trefili se na jednotky $ za akcii i v jednotkach miliard $ co se dluhu tyce
fakt si nekdo zde mysli, ze Saudove nechaj Teslu padnout? ti Saudove kteri maji Teslu v portfoliu jejich statniho fondu, nenechali padnout ani jine firmy :-! tak jako nekolik desitek let nenechali padnout ropu, pekne postupne si prejdou treba behem 20 let na jine prijmy prave z dopravy diky EV 😉
jen tak pro info, kdys krachoval GM, bloomberk 2 roky predtim zverejnil podobne udaje a trefili se na jednotky $ za akcii i v jednotkach miliard $ co se dluhu tyce
fakt si nekdo zde mysli, ze Saudove nechaj Teslu padnout? ti Saudove kteri maji Teslu v portfoliu jejich statniho fondu, nenechali padnout ani jine firmy :-! tak jako nekolik desitek let nenechali padnout ropu, pekne postupne si prejdou treba behem 20 let na jine prijmy prave z dopravy diky EV 😉
Beefcake
"Firmu Tesla SEC obvinila z nedostatečných kontrol a postupů pro zveřejňování Muskových tweetů. Firma podle komise nemá žádné postupy, jak určit, zda Muskovy tweety obsahují informace, které musí být zveřejněny ve firemních prohlášeních pro burzu, nebo zda obsahují úplné a přesné informace." - co Trumpov twitter ? dohliada nan aspon osobny doktor, ked uz nie psychiater ? 😄
wakantanka
No ano niektorym uz docvaklo ze raz ropa dotecie, takze petrodolare investuju inam a to zvacsa tam kde nepotrebuju zarobit hned, ale vidia potencial zarobit v buducnosti. 😄
_Karel_
Hm, hutný odkaz, plný zdrcujících informací.
Ta druhá část: "chceme do 2020 95g CO2. Zvládnete to?"
Winterkom veřejně: "je to extrémně ambiciózní, ale zvládneme."
Jestli tohle chápeš tak, že to bylo v zájmu automobilek, ztrácíme spolu čas.
Takže toho nechme.
Ta druhá část: "chceme do 2020 95g CO2. Zvládnete to?"
Winterkom veřejně: "je to extrémně ambiciózní, ale zvládneme."
Jestli tohle chápeš tak, že to bylo v zájmu automobilek, ztrácíme spolu čas.
Takže toho nechme.
_Karel_
>😁 >😁 A všiml sis, že v odkazu je Mitsubishi?
odpojeni systemu cisteni emisi v realnem provozu - když o něm minimálně rok dopředu věděli i v tom SM, když se ukázalo, že to dělají i Fiaty, Opely, Renaulty, když trvala evropská reakce na americké obvinění VW roky..... tak já to čtu tak, že to věděli a mlčky tolerovali všichni.
Cos chtěl říct tou druhou částí a co to má společného s tématem?
odpojeni systemu cisteni emisi v realnem provozu - když o něm minimálně rok dopředu věděli i v tom SM, když se ukázalo, že to dělají i Fiaty, Opely, Renaulty, když trvala evropská reakce na americké obvinění VW roky..... tak já to čtu tak, že to věděli a mlčky tolerovali všichni.
Cos chtěl říct tou druhou částí a co to má společného s tématem?
DonVito
[odkaz]
Citace😒br /> Vizionář a generální ředitel společnosti Tesla Motors Elon Musk při představení lidově cíleného Modelu 3 sliboval vysoká prodejní a výrobní čísla, která se na dlouhou dobu stala těžko dosažitelná. Žebříček prodejnosti osobních automobilů ve Spojených státech amerických však začíná ukazovat, že se Tesle začíná dařit.
Co rikas na tohle? Prejes to Tesle? Nebo se jedna o neprejicnost? 😄
Citace😒br /> Vizionář a generální ředitel společnosti Tesla Motors Elon Musk při představení lidově cíleného Modelu 3 sliboval vysoká prodejní a výrobní čísla, která se na dlouhou dobu stala těžko dosažitelná. Žebříček prodejnosti osobních automobilů ve Spojených státech amerických však začíná ukazovat, že se Tesle začíná dařit.
Co rikas na tohle? Prejes to Tesle? Nebo se jedna o neprejicnost? 😄
DonVito
Je mi to jasny. Mozna bys mel zmenit cetbu 😄
Vysledkem cetby takovych clanku jsou pak obdobny reakce >😁
Sorry. A ted vazne. Co ten druhy odkaz?
Vysledkem cetby takovych clanku jsou pak obdobny reakce >😁
Sorry. A ted vazne. Co ten druhy odkaz?
spaleny6
Ten článek fakt neni odpovědí na otázku. Já četl třeba články které tvrdily že čára za letadlem je způsobena chemickými látkami které na nás vlády vypouští. Můj názor spotřebitele Tesla třeba nezměnila.
spaleny6
On se nějak změnil pohled na elektromobilitu? A čí vlastně je to pohled?
_Karel_
Neřekl bych, že si pletu moc zákonodárnou a výkonnou. Moc zákonodárná uhnula výrobcům aut natolik, že se to dá považovat za souhlas s šizením při testech. Jestliže jim dovolili dělat testy s přelepenými spárami karoserie, s odpojenou baterkou, ultrařídkými oleji atd atd, vše podmínky zcela odlišné od sériových aut, vidím to já osobně jako jednoznačné "ok, zadali jsme nereálné emisní cíle, tak vám ustoupíme, změkčíme okolnosti, ať neztratíme tvář snížením emisních limitů".
Automobilky to řešili různě, a vesměs se snažili rozpoznat emisní test a zareagovat v tu chvíli snížením emisí. VW je špičkou ledovce.
Obětním beránkem ho nazývám proto, že mi přijde absurdní potrestat šéfa Audi, a nepotrestat v jedné lajně i šéfa VW, Opelu, Renaultu.......a další. Samozřejmě chápu, že kdyby potrestali šéfy těchto automobilek, musí potrestat i ty automobilky, a to by byla evropská ekonomická skorosebevražda. Takže u VW to ruplo, to zamaskovat nejde, u ostatních se to z pochopitelných důvodů zametlo pod koberec (s čímž souhlasím, bylo by to příliš drahé gesto).
Tolik můj pohled na DG.
Automobilky to řešili různě, a vesměs se snažili rozpoznat emisní test a zareagovat v tu chvíli snížením emisí. VW je špičkou ledovce.
Obětním beránkem ho nazývám proto, že mi přijde absurdní potrestat šéfa Audi, a nepotrestat v jedné lajně i šéfa VW, Opelu, Renaultu.......a další. Samozřejmě chápu, že kdyby potrestali šéfy těchto automobilek, musí potrestat i ty automobilky, a to by byla evropská ekonomická skorosebevražda. Takže u VW to ruplo, to zamaskovat nejde, u ostatních se to z pochopitelných důvodů zametlo pod koberec (s čímž souhlasím, bylo by to příliš drahé gesto).
Tolik můj pohled na DG.
spaleny6
Já tu žádné nepřející komentáře nepíšu, takže to s vámi ani nemohu řešit. Která automobilka plní plány? Kupoval jsem nové auto asi 6x. Vždy jsem ho dostal v avizovaném termínu. Nikdy jsem nemusel čekat několik let nad slíbený termín. Takže asi tak.
Mě prostě připadá vyjádření "Musk mění dějiny" hrozně přehnané. Je to o tom spasiteli jak jsem psal předtím.
A s tím nissanem to už ani nebudu komentovat.
Mě prostě připadá vyjádření "Musk mění dějiny" hrozně přehnané. Je to o tom spasiteli jak jsem psal předtím.
A s tím nissanem to už ani nebudu komentovat.
_Karel_
>😁 Taky nedělá nic jinýho, než elektroauta.
Já vidím to, že má velkou spoustu problémů. Počínaje financemi, konče výrobou. Krach jim nepřeji, ale napsat "šlape", to je mi k smíchu. Šlape například Toyota. Určitě šlape BMW. Tesla kulhá.
Já vidím to, že má velkou spoustu problémů. Počínaje financemi, konče výrobou. Krach jim nepřeji, ale napsat "šlape", to je mi k smíchu. Šlape například Toyota. Určitě šlape BMW. Tesla kulhá.
_Karel_
Tesla rozhodně nešlape, to je hodně nadnesené, nebo je to toužebné přání.
DonVito
Pekna pisnicka :yes: - The end. A vyborny film..
Ale k tematu a k tobe - prani je zjevně otcem myslenky 😉
Ale k tematu a k tobe - prani je zjevně otcem myslenky 😉
DonVito
Jaky obetni beranek?
Stadler bral za rok treba 7,7 milionu €.
A vis proc? Mimo jine kvuli zodpovednosti jakou mel.
A vis co je zakladni povinnost manazera? Dodrzovat zakony 😉
To je take rozdil mezi Muskem a Stadlerem.
Musk neporusil zadny zakon, jen pravdepodobne nejake pravidlo SEC. A to je rozdil..
Kdyz porusis pravidlo, tak to lze urovnat 😄
Kdyz jsi obvineny z trestneho cinu, rozhoduje soud a mimosoudni vyrovnani neni mozny..
Stadler bral za rok treba 7,7 milionu €.
A vis proc? Mimo jine kvuli zodpovednosti jakou mel.
A vis co je zakladni povinnost manazera? Dodrzovat zakony 😉
To je take rozdil mezi Muskem a Stadlerem.
Musk neporusil zadny zakon, jen pravdepodobne nejake pravidlo SEC. A to je rozdil..
Kdyz porusis pravidlo, tak to lze urovnat 😄
Kdyz jsi obvineny z trestneho cinu, rozhoduje soud a mimosoudni vyrovnani neni mozny..
westeros
Tesla splnila plan produkce pro treti kvartal, produkce Modelu 3 uz udajne prekrocila 10000 kusu tydne.
info@competizione.cz
I když je ta myšlenka naprosto nesmyslná a hloupá?
Včem je REÁLNÝ přínos Tesly? Že udělala konkurenceschopný elektromobil?
Tak zaprvé: to není pravda, protože – na rozdíl od Tesly – automobilky vyrábějící "klasické automobily" musí vykazovat zisk a nikoli ztrátu jako Tesla. Pokud mohu vyrobit auto na dluh, bude to setsakramentsky jiná paráda, než nějaká Tesla. A může jej pohánět i revoluční motor a nemusí být tak zoufale neefektivní, jako Tesla.
Za druhé: bateriové elektromobily obecně jsou nerentabilní, neúčinné a hloupé. Zdrojem energie k jejich pohonu je ze 78 % mechanická práce (turbína, která roztáčí generátor). TA STEJNÁ mechanická práce, která slouží k pohonu "konvenčního" automobilu (vyráběná se zhruba podobnou účinností jako v "konvenčním" automobilu). Jenomže pro bateriový elektromobil se nám nad to navrší už jenom ztráty: onen generátor, distibuce a regulace elektřiny, nabíjení a "uskladnění", a teprve potom zpět převádíme el. energii na mechanickou práci, která točí koly. Každému, kdo absolvoval fyziku základní školy musí být naprosto jasné, že jediné, co může být na bateriovém elektromobilu pozitivní, je přestěhování jeho výfuku do Temelína. Ale přiznejme si, že to je velmi drahé a nic to neřeší (prach, hluk i parkovací místa produkují Tesly úplně stejně, jako "konvenční" auta, jen za nesrovnatelně více peněz při mnohem nižší účinnosti). Ano, pokud bychom měli všechnu elektrickou energii z gravitace (voda, vítr) či slunce, bylo by to něco jiného, ale bohužel zatím nemůžeme sloužit, vodních elektráren je málo a ty tzv. "obnovitelné" (přitom závislé na vzácných prvcích, takže velmi rychle vyčerpatelné a neobnovitelné) zdroje el. elektřiny se ani neutáhnou samy, natož aby něco vyprodukovaly (a výzkum v této oblasti se díky dotacím zasekl v totálně slepé uličce).
A za třetí: rozšíření bateriových elektromobilů nemůže přinést nic pozitivního pro obyčejné lidi, pouze omezení jejich svobody a zvýšení životních nákladů. Uvalením spotřební daně, kterou nyní platíte v benzinu nebo naftě, musí zákonitě cena veškeré el. energie stoupnout v násobcích ceny současné. Žádná evropská přenosová soustava není schopna takovouto elektromobilitu udržet. Tedy musely by nastat a/ zásadní regulace (kdo nabije dnes a kdo až zítra, pozítří..., tedy rozhodovat o tom, kdo kam pojede bude správní orgán, nikoli subjekt); b/ masivní investice do přenosové soustavy, jejichž finanční náročnost bude tak obrovská, že bude muset znamenat zásadní omezení fungování sociálního státu (protože třeba na dávky prostě už neubudou peníze). Za desítky miliard Eur se tak za 20–30 let možná přiblížíme dopravě tak, jak ji známe ze současnosti. A to je hodně optimistický závěr (kolikpak let Němci hubou staví přenosovou soustavu e severních větrných farem na průmyslový jih? Aha...).
Asi každý, kdo má mozek v hlavě musí tušit, že výměna současných neefektivních a morálně těžce zastaralých "konvenčních" aut za bateriové elektromobily je jedna z nejhorších nočních můr, kterou vůbec můžeme mít!!!
Takže Tesla není nic jiného, než černá díra na peníze a slepá vývojová větev. Už aby ji vzal čert!
Včem je REÁLNÝ přínos Tesly? Že udělala konkurenceschopný elektromobil?
Tak zaprvé: to není pravda, protože – na rozdíl od Tesly – automobilky vyrábějící "klasické automobily" musí vykazovat zisk a nikoli ztrátu jako Tesla. Pokud mohu vyrobit auto na dluh, bude to setsakramentsky jiná paráda, než nějaká Tesla. A může jej pohánět i revoluční motor a nemusí být tak zoufale neefektivní, jako Tesla.
Za druhé: bateriové elektromobily obecně jsou nerentabilní, neúčinné a hloupé. Zdrojem energie k jejich pohonu je ze 78 % mechanická práce (turbína, která roztáčí generátor). TA STEJNÁ mechanická práce, která slouží k pohonu "konvenčního" automobilu (vyráběná se zhruba podobnou účinností jako v "konvenčním" automobilu). Jenomže pro bateriový elektromobil se nám nad to navrší už jenom ztráty: onen generátor, distibuce a regulace elektřiny, nabíjení a "uskladnění", a teprve potom zpět převádíme el. energii na mechanickou práci, která točí koly. Každému, kdo absolvoval fyziku základní školy musí být naprosto jasné, že jediné, co může být na bateriovém elektromobilu pozitivní, je přestěhování jeho výfuku do Temelína. Ale přiznejme si, že to je velmi drahé a nic to neřeší (prach, hluk i parkovací místa produkují Tesly úplně stejně, jako "konvenční" auta, jen za nesrovnatelně více peněz při mnohem nižší účinnosti). Ano, pokud bychom měli všechnu elektrickou energii z gravitace (voda, vítr) či slunce, bylo by to něco jiného, ale bohužel zatím nemůžeme sloužit, vodních elektráren je málo a ty tzv. "obnovitelné" (přitom závislé na vzácných prvcích, takže velmi rychle vyčerpatelné a neobnovitelné) zdroje el. elektřiny se ani neutáhnou samy, natož aby něco vyprodukovaly (a výzkum v této oblasti se díky dotacím zasekl v totálně slepé uličce).
A za třetí: rozšíření bateriových elektromobilů nemůže přinést nic pozitivního pro obyčejné lidi, pouze omezení jejich svobody a zvýšení životních nákladů. Uvalením spotřební daně, kterou nyní platíte v benzinu nebo naftě, musí zákonitě cena veškeré el. energie stoupnout v násobcích ceny současné. Žádná evropská přenosová soustava není schopna takovouto elektromobilitu udržet. Tedy musely by nastat a/ zásadní regulace (kdo nabije dnes a kdo až zítra, pozítří..., tedy rozhodovat o tom, kdo kam pojede bude správní orgán, nikoli subjekt); b/ masivní investice do přenosové soustavy, jejichž finanční náročnost bude tak obrovská, že bude muset znamenat zásadní omezení fungování sociálního státu (protože třeba na dávky prostě už neubudou peníze). Za desítky miliard Eur se tak za 20–30 let možná přiblížíme dopravě tak, jak ji známe ze současnosti. A to je hodně optimistický závěr (kolikpak let Němci hubou staví přenosovou soustavu e severních větrných farem na průmyslový jih? Aha...).
Asi každý, kdo má mozek v hlavě musí tušit, že výměna současných neefektivních a morálně těžce zastaralých "konvenčních" aut za bateriové elektromobily je jedna z nejhorších nočních můr, kterou vůbec můžeme mít!!!
Takže Tesla není nic jiného, než černá díra na peníze a slepá vývojová větev. Už aby ji vzal čert!
Hendly
Co nabízí většina autmobilek dnes? Předražené křápy bez kousku inovace. 95% aut je to nejlevnější co lze vyrobit. Motor vpředu napříč, McPherson vpředu, trubka vzadu. To je to co bych měl obdivovat?
traveldrive
Tak to sa tragédi ako ty alebo Ada ešte načakajú... Ale dovtedy môžeš mať aspoň tú svoju smrť v očiach, prípadne ten strašný pocit bezmocnosti...
Emel
Tohle je tragédie... teda... tragédie je, že lobby VW není silnější. EU schválí limity -30% CO2 do 2030 a povinná spotřeba do 2l/100 u třetiny prodaných aut, ale autorovi je to málo a chtěl by povinné kvóty na EV. No nezabili byste ho?
spaleny6
Ten druhej odkaz taky nic. K cemu je clanek? Pokud nekdo zmeni pohled na neco, melo by to byt videt. Treba tak ze zakaznici zacnou po jeho vyrobku silet a opadne zajem o vyrobky dosavadni, ze se zmeni nalada ve spolecnosti atd.
Treba jednou pohled zmeni, ale zatim jsou to jen silna slova jak je ostatne u Muskovych fanousku zvykem.
Treba jednou pohled zmeni, ale zatim jsou to jen silna slova jak je ostatne u Muskovych fanousku zvykem.
DonVito
[odkaz]
Dobre, tady mas odkaz na VW. 😄
Ta druha cast vysvetluje, ze zakonodarci nevymysleli nesmyslne normy proti automobilkam, ale pro ne.
Tak, ze to bylo proti nim, se jen automobilky (hlavne VW) nasledne ospravedlnovaly!
Dobre, tady mas odkaz na VW. 😄
Ta druha cast vysvetluje, ze zakonodarci nevymysleli nesmyslne normy proti automobilkam, ale pro ne.
Tak, ze to bylo proti nim, se jen automobilky (hlavne VW) nasledne ospravedlnovaly!
Šimpanz
Jak nic z toho není? Nissan je v zisku. Tesla je ve ztrátě. Takže nic z toho není platí pro Teslu, ne pro Nissan.
S 73 ///AMG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Tak poporade.
Jak s tim souvisi plat. Vetsinou uz tomu tak byva, ze cim vetsi mas zodpovednost, tim vetsi mas plat. Samozrejme existuji vyjimky, jako nekteri specialisti..
K tomu, ze podvadeli vsichni: Myslim, ze to tve +- je pomerne dulezite. S tim ze u Audi to bylo zrejme velke + 😄
K tem inzenyrum: Stadler byl tak maximalne inzenyr ekonomie >😁
K tichemu souhlasu zakonodarcu: Pletes si moc zakonodarnou a vykonnou (ktera selhala).
Jsem rad, ze to co se delo (nebo jeste deje?) v Audi/VW neprirovnavas k Muskovi a Tesle :yes:
Jak s tim souvisi plat. Vetsinou uz tomu tak byva, ze cim vetsi mas zodpovednost, tim vetsi mas plat. Samozrejme existuji vyjimky, jako nekteri specialisti..
K tomu, ze podvadeli vsichni: Myslim, ze to tve +- je pomerne dulezite. S tim ze u Audi to bylo zrejme velke + 😄
K tem inzenyrum: Stadler byl tak maximalne inzenyr ekonomie >😁
K tichemu souhlasu zakonodarcu: Pletes si moc zakonodarnou a vykonnou (ktera selhala).
Jsem rad, ze to co se delo (nebo jeste deje?) v Audi/VW neprirovnavas k Muskovi a Tesle :yes:
truhlik z lidla
klidne to ementalovi jako ty rozvediem >😁 >😁
[odkaz]
narozdiel od euro-americkych hujerov ako kakotakus TENTO FIN TO PREDPOVEDAL UZ PRED ROKOM ...
[odkaz]
eu sa otaca smerom k cine , len v poslednych dnoch citaj spravy
[odkaz]
narozdiel od euro-americkych hujerov ako kakotakus TENTO FIN TO PREDPOVEDAL UZ PRED ROKOM ...
[odkaz]
eu sa otaca smerom k cine , len v poslednych dnoch citaj spravy
Jeremiah Johnson
Může se alespoň plně věnovat svému novému projektu týkající se nové formy cestování. (nedávno to bylo ve zprávách) teď si nevzpomenu jak se ten projekt jmenuje. Neví někdo?
DonVito
Borek stavitel? Asi myslis o tom etronu.
Postavime to? A kde na to vezmeme baterky?
To je nejkritictejsi dil u EV. Vis? 😉
[odkaz]
Tesla vyrobila 80.000ks modelu 3 z ctvrtleti. To znamena, ze do cervence 2019 bude mit (za jeden rok) vyrobeno minimalne 240.000ks modelu 3.
Nemyslim, ze 700.000ks jednoho modelu Tesly za rok je nerealisticky.
Narozdil od planu jinych vyrobcu.
Ale uvidime.
Edit: Sorry to cislo je pro celkovou vyrobu Tesla. Kazdopadne se vyrobilo za kvartal pres 50.000 M3.
Postavime to? A kde na to vezmeme baterky?
To je nejkritictejsi dil u EV. Vis? 😉
[odkaz]
Tesla vyrobila 80.000ks modelu 3 z ctvrtleti. To znamena, ze do cervence 2019 bude mit (za jeden rok) vyrobeno minimalne 240.000ks modelu 3.
Nemyslim, ze 700.000ks jednoho modelu Tesly za rok je nerealisticky.
Narozdil od planu jinych vyrobcu.
Ale uvidime.
Edit: Sorry to cislo je pro celkovou vyrobu Tesla. Kazdopadne se vyrobilo za kvartal pres 50.000 M3.
Emel
Trošku mi to připomíná Bořka stavitele... postavíme to? Ano postavíme! Takže, nejdřív bychom asi potřebovali továrnu, co?
Fajn, fajn... if you can dream it, you can do it... ambiciózní cíle se mi svým způsobem líbí. Jen je potřeba je tak i chápat... 700.000 aut za rok, to je hezké číslo, ale jaksi... jenom číslo.
Fajn, fajn... if you can dream it, you can do it... ambiciózní cíle se mi svým způsobem líbí. Jen je potřeba je tak i chápat... 700.000 aut za rok, to je hezké číslo, ale jaksi... jenom číslo.
DonVito
Jj treba etron se svymi 60k rocne >😁
Tady je nejaky vyhled, kdo bude koho valcovat 😄
[odkaz]
Tady je nejaky vyhled, kdo bude koho valcovat 😄
[odkaz]
Hendly
Protože jsme kulturní lidi co se zajímají o svět kolem? Proč nepřát někomu kdo má jasný cíl a myšlenku a je ochotný té myšlence obětovat své pohodlí úspěch?
A když je člověk technik jistě ocení tu netuctovost Tesly.
A když je člověk technik jistě ocení tu netuctovost Tesly.
westeros
Nechce se mi to uz dohledavat, dneska budou zverejneny oficialni cisla, odhady jsou 50000 modelu 3 za kvartal, prodeje cca podobne.
spaleny6
A proc bych ji to mel prat nebo neprat? Proc bych mel vubec takhle uvazovat?
tomoooo
mozes mi poslat link kde to "udajne" je napisane?
Podla bloomberg je to v....
[odkaz]
Podla clankov z konca augusta za Q3 = 47k aut co je cca 4k / tyzden.
[odkaz]
Diky.
Podla bloomberg je to v....
[odkaz]
Podla clankov z konca augusta za Q3 = 47k aut co je cca 4k / tyzden.
[odkaz]
Diky.
Emel
V principu to Tesle moc nepřeju, radši ať se prodávají v Evropě vyrobená BMW. Ale sportovně vzato - :yes:
Hovnohlav
Je to kampaň a může za to Kalousek. Preventivně. Nikdo tu na jihoafrickýho gastarbeitera neni zvědavej. Stačí jeden, co už tu je a až propustí Radovana, to si ani nechcete představit, co to bude za melu.
DonVito
Porad si myslim, ze hlavni problem byl v nedostatku kontrol.
System byl nastaven nejak a testovani se zalepenymi sparami bych nevidel jako takovy problem. Vsichni vedeli ze EU spotreba je nerealna. Ale jen VW ji prokazatelne jeste nad ramec upravoval.
[odkaz]
A odpojeni systemu cisteni emisi v realnem provozu je zlocin se kterym nechapu, co maji zakonodarci spolecneho.
Ty limity spotreby byly sity na miru pro VW a to nemluvim o mirnejsich emisnich normach pro diesel, ktery stejne nikdo dodnes nesplnuje.
SPIEGEL: There is also another challenge: the subject of fuel efficiency. The European Union is preparing a legal provision that will limit emissions to a fleet average of only 95 grams of CO2 per kilometer by 2020. That comes to less than four liters of gasoline for every 100 kilometers (about 62 miles per gallon). Can VW do it?
Winterkorn: It's extremely ambitious. But we are accepting the challenge. The VW Group will achieve the 95-gram goal by 2020. However, we e😜ect that electric vehicles and plug-in hybrids will be included in the calculation, as is also the case in the United States and China.
[odkaz]
Jinak doporucuji prostudavat co rikal pan Winterkorn a potom teprv psat o plneni planu (neber osobne - Karel).
System byl nastaven nejak a testovani se zalepenymi sparami bych nevidel jako takovy problem. Vsichni vedeli ze EU spotreba je nerealna. Ale jen VW ji prokazatelne jeste nad ramec upravoval.
[odkaz]
A odpojeni systemu cisteni emisi v realnem provozu je zlocin se kterym nechapu, co maji zakonodarci spolecneho.
Ty limity spotreby byly sity na miru pro VW a to nemluvim o mirnejsich emisnich normach pro diesel, ktery stejne nikdo dodnes nesplnuje.
SPIEGEL: There is also another challenge: the subject of fuel efficiency. The European Union is preparing a legal provision that will limit emissions to a fleet average of only 95 grams of CO2 per kilometer by 2020. That comes to less than four liters of gasoline for every 100 kilometers (about 62 miles per gallon). Can VW do it?
Winterkorn: It's extremely ambitious. But we are accepting the challenge. The VW Group will achieve the 95-gram goal by 2020. However, we e😜ect that electric vehicles and plug-in hybrids will be included in the calculation, as is also the case in the United States and China.
[odkaz]
Jinak doporucuji prostudavat co rikal pan Winterkorn a potom teprv psat o plneni planu (neber osobne - Karel).