Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Musk končí jako předseda správní rady Tesly. Úřady mu nařídily odstoupit

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 30. 9. 2018
86
Americký výrobce elektrických aut Tesla a jeho generální ředitel Elon Musk se dohodli na urovnání s americkou Komisí pro cenné papíry a burzy (SEC) kvůli Muskovu tweetu z počátku srpna, ve kterém informoval o možném stažení podniku z burzy.

Tesla i Musk podle urovnání každý zaplatí 20 milionů USD (443,5 milionu Kč) a Musk musí odstoupit z funkce předsedy správní rady, zůstane však generálním ředitelem. Informovala o tom SEC.

Musk na počátku srpna překvapil finanční trhy, když na svém twitterovém účtu napsal, že uvažuje o převzetí Tesly a stažení jejích akcií z veřejného obchodování. Dodal, že má pro svůj záměr zajištěno financování a za každou akcii podniku by nabídl 420 dolarů. Později však uvedl, že s potenciálními investory stále jedná a že žádná dohoda zatím uzavřena nebyla. Musk má na twitteru 22 milionů přívrženců.

SEC ve čtvrtek podala žalobu, ve které uvedla, že výrok o převzetí Tesly a stažení akcií neměl žádný skutečný podklad, byl nepravdivý a zavádějící a vedl k chaosu na burze a poškodil investory.

Musk nyní musí odstoupit z funkce předsedy správní rady Tesly do 45 dní a nemůže být znovu zvolen do této funkce v příštích třech letech. Tesla bude muset do své rady jmenovat dva nezávislé ředitele. SEC původně požadovala, aby Musk odstoupil z vedení firmy a bylo mu zakázáno zastávat vysokou funkci nejen v čele Tesly, ale i v čele jiné veřejně obchodované společnosti. Podle mnoha investorů by odchod Muska z Tesly byl katastrofou pro ztrátového výrobce elektrických aut.

Firmu Tesla SEC obvinila z nedostatečných kontrol a postupů pro zveřejňování Muskových tweetů. Firma podle komise nemá žádné postupy, jak určit, zda Muskovy tweety obsahují informace, které musí být zveřejněny ve firemních prohlášeních pro burzu, nebo zda obsahují úplné a přesné informace.

Musk ani Tesla v rámci urovnání nepřiznali ani nepopřeli zjištění SEC, napsala agentura Reuters.

Cena akcií Tesly se v pátek v reakci na žalobu propadla o téměř 14 procent. Zaznamenala tak nejprudší jednodenní pokles za téměř pět let. Tržní hodnota Tesly se v důsledku tohoto poklesu snížila o zhruba sedm miliard dolarů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Může...
Jeremiah Johnson
| 5. 10. 2018
Může se alespoň plně věnovat svému novému projektu týkající se nové formy cestování. (nedávno to bylo ve zprávách) teď si nevzpomenu jak se ten projekt jmenuje. Neví někdo?
Avatar -
Nepřejícnost
| 3. 10. 2018
I když je ta myšlenka naprosto nesmyslná a hloupá?

Včem je REÁLNÝ přínos Tesly? Že udělala konkurenceschopný elektromobil?
Tak zaprvé: to není pravda, protože – na rozdíl od Tesly – automobilky vyrábějící "klasické automobily" musí vykazovat zisk a nikoli ztrátu jako Tesla. Pokud mohu vyrobit auto na dluh, bude to setsakramentsky jiná paráda, než nějaká Tesla. A může jej pohánět i revoluční motor a nemusí být tak zoufale neefektivní, jako Tesla.
Za druhé: bateriové elektromobily obecně jsou nerentabilní, neúčinné a hloupé. Zdrojem energie k jejich pohonu je ze 78 % mechanická práce (turbína, která roztáčí generátor). TA STEJNÁ mechanická práce, která slouží k pohonu "konvenčního" automobilu (vyráběná se zhruba podobnou účinností jako v "konvenčním" automobilu). Jenomže pro bateriový elektromobil se nám nad to navrší už jenom ztráty: onen generátor, distibuce a regulace elektřiny, nabíjení a "uskladnění", a teprve potom zpět převádíme el. energii na mechanickou práci, která točí koly. Každému, kdo absolvoval fyziku základní školy musí být naprosto jasné, že jediné, co může být na bateriovém elektromobilu pozitivní, je přestěhování jeho výfuku do Temelína. Ale přiznejme si, že to je velmi drahé a nic to neřeší (prach, hluk i parkovací místa produkují Tesly úplně stejně, jako "konvenční" auta, jen za nesrovnatelně více peněz při mnohem nižší účinnosti). Ano, pokud bychom měli všechnu elektrickou energii z gravitace (voda, vítr) či slunce, bylo by to něco jiného, ale bohužel zatím nemůžeme sloužit, vodních elektráren je málo a ty tzv. "obnovitelné" (přitom závislé na vzácných prvcích, takže velmi rychle vyčerpatelné a neobnovitelné) zdroje el. elektřiny se ani neutáhnou samy, natož aby něco vyprodukovaly (a výzkum v této oblasti se díky dotacím zasekl v totálně slepé uličce).
A za třetí: rozšíření bateriových elektromobilů nemůže přinést nic pozitivního pro obyčejné lidi, pouze omezení jejich svobody a zvýšení životních nákladů. Uvalením spotřební daně, kterou nyní platíte v benzinu nebo naftě, musí zákonitě cena veškeré el. energie stoupnout v násobcích ceny současné. Žádná evropská přenosová soustava není schopna takovouto elektromobilitu udržet. Tedy musely by nastat a/ zásadní regulace (kdo nabije dnes a kdo až zítra, pozítří..., tedy rozhodovat o tom, kdo kam pojede bude správní orgán, nikoli subjekt); b/ masivní investice do přenosové soustavy, jejichž finanční náročnost bude tak obrovská, že bude muset znamenat zásadní omezení fungování sociálního státu (protože třeba na dávky prostě už neubudou peníze). Za desítky miliard Eur se tak za 20–30 let možná přiblížíme dopravě tak, jak ji známe ze současnosti. A to je hodně optimistický závěr (kolikpak let Němci hubou staví přenosovou soustavu e severních větrných farem na průmyslový jih? Aha...).
Asi každý, kdo má mozek v hlavě musí tušit, že výměna současných neefektivních a morálně těžce zastaralých "konvenčních" aut za bateriové elektromobily je jedna z nejhorších nočních můr, kterou vůbec můžeme mít!!!
Takže Tesla není nic jiného, než černá díra na peníze a slepá vývojová větev. Už aby ji vzal čert!
Nic se nedeje
DonVito
| 2. 10. 2018
Borek stavitel? Asi myslis o tom etronu.
Postavime to? A kde na to vezmeme baterky?

To je nejkritictejsi dil u EV. Vis? ;-)

[odkaz]

Tesla vyrobila 80.000ks modelu 3 z ctvrtleti. To znamena, ze do cervence 2019 bude mit (za jeden rok) vyrobeno minimalne 240.000ks modelu 3.

Nemyslim, ze 700.000ks jednoho modelu Tesly za rok je nerealisticky.
Narozdil od planu jinych vyrobcu.
Ale uvidime.

Edit: Sorry to cislo je pro celkovou vyrobu Tesla. Kazdopadne se vyrobilo za kvartal pres 50.000 M3.
Avatar - Emel
Nic se nedeje
Emel
| 1. 10. 2018
Trošku mi to připomíná Bořka stavitele... postavíme to? Ano postavíme! Takže, nejdřív bychom asi potřebovali továrnu, co?

Fajn, fajn... if you can dream it, you can do it... ambiciózní cíle se mi svým způsobem líbí. Jen je potřeba je tak i chápat... 700.000 aut za rok, to je hezké číslo, ale jaksi... jenom číslo.
Nic se nedeje
DonVito
| 1. 10. 2018
Jj treba etron se svymi 60k rocne >:D

Tady je nejaky vyhled, kdo bude koho valcovat :-)

[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku