Novinky
Zpět na článek
Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data
65 komentářů
iudex
5
Tak v dnešnej dobe 147 kW z 1,6ky už nemožno považovať za vyhonenú, zober si 508, ktorá má 165 kW a v 308 GTi má tá 1,6ka až 200 kW. Za mňa ideálny motor do Insignie.
Přejít do diskuze
topten
ja bych radsi podladenej dvoulitr, nez vyhonenou 1.6
ta 1.6 v astre asi idealni motor, ale na vlajkovou lod to je bida
ta 1.6 v astre asi idealni motor, ale na vlajkovou lod to je bida
Shr3k
Ne, je to [odkaz] z Maďarska, PSA motor není kompatibilní s platformou GM.
Právě Opel R&D bude vyvíjet na základě MGE nový 1.6 benzín pro celý koncern PSA. Asi definitivně přišli na to, že Prince (PSA-BMW THP) se jim nepodaří odladit... >😁
Právě Opel R&D bude vyvíjet na základě MGE nový 1.6 benzín pro celý koncern PSA. Asi definitivně přišli na to, že Prince (PSA-BMW THP) se jim nepodaří odladit... >😁
zlysoused
Absence dvoulitru je škoda, ale jako taková "střední" motorizace ta 1,6 vyhoví většině lidí.
kari.laz
Mě ani tak nejde o výkon, těch 200 koní je v pohodě, ale spíše bych ten výkon viděl radši z většího motoru.
iudex
Súhlasím. Stredná trieda by mala mať ako vrchol aspoň 2,0T. Na druhej strane pre bežného motoristu (vrátane mňa) je súčasný stav lepší ako v minulosti. Vtedy sa mi 1,5t javil ako nedostatočný na tak veľké auto a zase 2,0T s 260k ako príliš, notabene s ohľadom na jeho dosť veľký apetít a hovoril som si, že by to chcelo niečo medzi, okolo 200k. No a tu je. Takže za mňa je súčasný stav lepší, nehovoriac o fakte, že 2,0 bol povinne s automatom a štvorkolkou, kdežto 1,6 môžeš mať aj s manuálom a bez AWD.
Reco
Co mas v garazi je tvoja vec 😉 Ani mne do garaze 3valec nepride, ale bude to najskor tym, ze ziadnu nemam 😄
Futurista
Já myslím, že držet bude, zas taková hoňka to pro něj nebude. Mám zkušenost s 1,6 TCe v Talismanu grandtour stejný parametry, a naprosto v pohodě. I spotřeba byla dobrá, držel jsem se mezi 7 - 8 litry s mým stylem jízdy. Když srovnám, jak a za kolik jezdil 2,0T v trojkový Laguně GT (150kW),pak bych jasně brat novou 1,6. Pokud bych měl rozmýšlet, jestli připlatit 60 tisíc za naftu, a auto kupoval za svoje peníze, pak beru benál. Spíš by mě zajímalo, jak jede ta nová 1,8 TCe, to jsem ještě neměl možnost prubnout.
kari.laz
Nabídka, která je úplně dokonalá. Mít silnější benzín (popravdě aktuálně jakýkoli benzín) s manuálem v 508 (4x4 zase tolik lidí nepotřebuje) tak je to úžasné. Takhle má člověk možnost alespoň u "koncernového" Opelu zvolit možnost manuální převodovky i u benzínu. Pravda ale je, že dvoulitr s totožným výkonem by byl lepší.
Shr3k
A ty znáš nějaký automat pro příčnou zástavbu, který by měl lepší čas než manuál?
Arese
Tak alespoň, že je možné novou 1.6 volit s manuální převodovkou! 😄 :yes: :yes: :yes:
Shr3k
Technika je stále stejná a karbonizace extrémní. GM řeší samozápaly olejem bez vápníku (Dexos1 Gen2), PSA to "vyřešilo" snížením intervalů ze 30 na 20 a v servise ti mechanici doporučí max. 10. Dokud nebude nový motor s kombinací přímého a nepřímého vstřiku, bude to stát za starou belu. PSA stejně skrytě protežuje diesely na venkov a "HTPčka" do města.
Ozzman
Aha, moje chyba, já koukal na tech. data a to byl údaj válce/ventily. Mají to napsáno jako 4x4, mrkni do tabulky >😁 To mne zmátlo.
Seabow
Pockaj kde vidis pohon 4X4? Myslim, ze su to iba predokolky. Astra ma s tymto motorom namerane na roznych strankach 0-100 za 7-7,2 s takze zle to urcite nepojde aj v tazsej Insi. Kazdopadne je skoda, ze nie je 8 AT.
Seabow
Ano je aj v Astre a je zaujimave, ze tam ma 300 Nm a zrychlenie rovnake 7,7 (manual) ako Insignia? To sa mi velmi nezda, ze vacssia a tazsia Insignia by mala rovnake zrychlenie.
.StenLi.
Je to hanba pre automat ked na zrychlenie potrebuje o 0,3 sekundy viac ako manual.. to o nom vypoveda vela.
Ozzman
Tohle je 4x4 , takže na akceleraci to má vliv. Jestli to smaže ty kila navíc, to nevím.
Shr3k
Tak kdo by to čekal, spodek toho 1.6 Yamaha-Mazda motoru nebyl nikdy dimenzovaný na přeplňování. V mazdách nebo u starých fordů si pěkně ševelil, nenáročná komprese, průměrné výkony, Ti-VCT i o něco lepší výkon.
Komplet v hliníku je tam všechno od hlavy až po blok, litá klikovka, a všechno to pak hoří. U Fordu si mysleli, že na to posadí novou hlavu se vstřikovači a přidají přeplňování a mají downsizováno - ale chyba lávky. >😁
To není litinový blok, kovaná klikovka, kované minimálně ojnice, když ne i písty, bedplate - základ dobrého turbomotoru.
Komplet v hliníku je tam všechno od hlavy až po blok, litá klikovka, a všechno to pak hoří. U Fordu si mysleli, že na to posadí novou hlavu se vstřikovači a přidají přeplňování a mají downsizováno - ale chyba lávky. >😁
To není litinový blok, kovaná klikovka, kované minimálně ojnice, když ne i písty, bedplate - základ dobrého turbomotoru.
Shr3k
A nějaký konkrétní typ auta, kde je u stejného motoru automat rychlejší než manuál a motor má napříč? Pže ZF8HP tam asi nezamontuješ... 😉
Emel
Ampera? Žádné EV auto si na sebe nevydělá... natož aby tahalo někoho z finančních problémů.
del42sa
hlavně původní model byla čtyřkolka s vektorováním točivého momentu, tohle jsou jen předokolky, taže to ani není adekvátní náhrada za ten zrušený dvoulitr....
kyklop
Kolegovi chybalo na prvej gen 1,2 tsi len kúsok pod 300k km. Motor fungoval do ppslednej chvíle, rozpadol sa zvyšok auta a v mixe sa to už neoplatilo kriesiť (podvozok na šrot, úniky oleja zo všetkého možného a piaa sada rozvodová >😁 )
iudex
Riziko tu je vždy a ja si nedávam ružové okuliare. Ale z môjho pohľadu človeka, ktorý spraví ročne 20t km je životnosť 220t niečo, čo sa mňa už nebude týkať, pretože 11 rokov auto držať nebudem. A keby som aj držal, tak za 11 rokov služby mu ešte pekne poďakujem. >😁
Inak minulý týždeň som sa o tomto bavil so servisákom, keď som mal Mondeo v servise a ukľudňoval ma, že môj motor je vo výbornom stave, keď mením pravidelne olej po 15-20t, dávam aditívum, jazdím hlavne mimomesto a občas mu "vypálim sadze". Z tohto pohľadu by som bol zvedavý, kam by to dotiahol 2,0TSI a aké problémy by mal, ale to už sa budem musieť spýtať nového majiteľa. 😄
Inak minulý týždeň som sa o tomto bavil so servisákom, keď som mal Mondeo v servise a ukľudňoval ma, že môj motor je vo výbornom stave, keď mením pravidelne olej po 15-20t, dávam aditívum, jazdím hlavne mimomesto a občas mu "vypálim sadze". Z tohto pohľadu by som bol zvedavý, kam by to dotiahol 2,0TSI a aké problémy by mal, ale to už sa budem musieť spýtať nového majiteľa. 😄
Ozzman
No životnost motoru 220 tis km je taková napováženou, protože pokud auto nepustíš do světa do 100t, tak pak bude neprodejné, kdo by si koupil ojetinu, co na ní najede třeba jen 50t km >😁 Ted jsem četl na Mondeo klubu, že to dost lidí nakupovalo z druhé ruky se 150+ tisíci km..., tak jsem zvědav, jak to bude chodit s pláčem >😁
iudex
Mám kamaráta, ktorému tiež odišiel 1,6EB. Auto malo nabehaných 220t km. Takže na jednej strane ďalší dôkaz pre argumentáciu, ako je 1,6EB nevydarený motor, na druhej strane ak dnešný priamovstrekový turbomotor vydrží bez problémov 220t a potom odíde na zaslúžený odpočinok, tak poviem chvalabohu aj za tých 220t. Mne do 220t zostáva ešte takmer 100t. >😁
bubulak
Tak 1,6T 147 kW se těžko může vyrovnat 2.0T 191 kW, to by u Opelu museli být kouzelníci. Sorry, ale ve střední třídě je 1,6 T průměrná motorizace a jako vlajková loď musí být něco většího. Byť 147 kW je dost a na běžný ježdění asi bohatě stačí.
Futurista
Byl výbornej. Tichej, tahavej, ale taky měl dost velkou žížu. >😁 Což ta 1,6 TCe neměla. No jak jsem psal, ta nová 1,8 TCe, tu bych chtěl vyzkoušet.
janodespota
Pravda. Astra v tehle motorizaci se mi líbí a kdybych sel koupit nové auto, je horkým kandidátem. V Insignii také nemusí být 1.6 spatná, ale jako vrcholná motorizace? To snad ne... :-!
Ozzman
Ten dvoulitr z Laguny jsem nikdy nejel, ale bylo o něm napsáno dost chvály, byl doporučovány i do dvojkové Lagu, kde měl 125 kW.
.StenLi.
Okrem DSG aj DCT, jednospojkove sekvencne prevodovky, planetove prevodovky ci uz s alebo bez pevneho prveho stupna.. atd..
woody-alien
No vidíš, a jinej zdejší diskutér s tou 1.6 jezdí už sedm let bez problémů. Akorát si k tomu pro jistotu přikoupil mnichovskej šestiválec. >😒]
Ozzman
To já ve 20 tisících měnil motor, taky to byla 1.6 turbo, ale jiného výrobce >😒]
Reco
Prosim? Ja insigniu neriesim, pytal som sa vyslovene Shreka, ktory o THP rozvil diskusiu nedavno. Ani o 508 nic nehovorim. Si si isty, ze reagujes spravne?
woody-alien
ericn ale motor neměnil, po 20.000 km musel "pouze" na vyčištění. Každopádně, moc důvěry to nebudí. Ale nevlastnil jsem, tedy nehodnotím.
comper
Cize opat velmi objektivna obhajoba vlastnej garaze >😁 Prechod na top v 1.6ke je jasny krok spat a odsudenie insignie na dozitie s tym, ze zabozruti do nej nechcu investovat a cim skor z nej spravia prebuchanu 508ku.
Reco
Snad to evolucne v novej 1.6 mozno je uz lepsie - asi ukaze len cas. Aktualne je to moj horuci kandidat do 5008. Dizel nechcem. Zvazim este 1.2 s ktorou som maximalne spokojny.
Reco
Uz v minulej diskusii som sa ta pytal, ci mas nejake blizsie info o problemoch aktualnych 1.6THP? O problemoch na zaciatku sa vie, ale nemam dojem ze by pretrvavali - ani som sa nejako specialne o tom nikde nedocital. Aj tu, tusim ericn, mal s 1.6THP problem v 5008 a po vymene motora to uz bolo OK.
Shr3k
Tyto motorizace už by měly mít inovovaný přístrojový štít a volitelně navigaci Navi Pro (QNX RTOS platforma) místo Intellilink 900 2.5 (Bosch WinCE platforma). [odkaz]
Ozzman
Ten už byl přes limit, nakonec jsem koupil lehce ojetý nafťák u konkurence a v kombiku, ta 1.5T byla lift.
Shr3k
1.5T zůstává, ale radši bych si připlatil za [odkaz] než kupovat motor postavený z 1.4.
Ozzman
To já taky, ale zase na jednašestku to má slušné parametry, včetně spotřeby. Uvidíme, jaká bude realita. Není ten motor i v Astře?
iudex
Ten istý 6° HDM Aisin, ktorý bol aj doteraz pre slabšie motorizácie, t.j. pre 1,5t. 8° Aisin bol len pre dvojlitre (benzínové i naftové) a pre dízle naďalej zostáva. Inak škoda, že nezostal aj pre túto 1,6ku.
Hittman
to máme za automat, když se dosud používal 8 stupňový?
A nad 1,6 už se nic neplánuje??
A nad 1,6 už se nic neplánuje??
CommonUser
Ak nie vyhoneny, tak vyhuleny ?
Papierove zvasty.
Esteze sa toho tolko nepredava od PSA, aby s tym nemali problem ako s TSI, EB, TJETy ze ....
A pockaj ... vlastne 1,6 THP je na zozname "nekupovat".
Papierove zvasty.
Esteze sa toho tolko nepredava od PSA, aby s tym nemali problem ako s TSI, EB, TJETy ze ....
A pockaj ... vlastne 1,6 THP je na zozname "nekupovat".
Ozzman
Výkon, parametry a spotřeba naftového dvoulitru v takovém autě a kombinaci...
Pokud to bude strop, tak je to škoda, zajímalo by mne, jak takový motor v tak velkém autě bude držet dlouho.
A co 1.5T ? Ten zůstává? Trochu jsem o něm přemýšlel, než vzít zánovní nafťák v této třídě, byl lehce nad 0,5 v nové Insi.
Pokud to bude strop, tak je to škoda, zajímalo by mne, jak takový motor v tak velkém autě bude držet dlouho.
A co 1.5T ? Ten zůstává? Trochu jsem o něm přemýšlel, než vzít zánovní nafťák v této třídě, byl lehce nad 0,5 v nové Insi.
.StenLi.
Z cervenych cisiel mohola Opel vytiahnut Ampera-e ale PSU sa odrbal nie len na emisiach ale *** aj tuto zmluvu s LG a GM.. co mohli posrat to ***i.