Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 10. 2018 • 02:22
46
65
Zobrazit náhledy (46)
Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer v Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer
Vlajková loď Opelu nedávno přišla o nejvýkonnější motor v nabídce. Silný dvoulitr nahrazuje zážehová šestnáctistovka. Co umí?

Když minulý rok dorazila na automobilový trh nová Insignia, jejím vrcholem byl zážehový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 191 kW a točivým momentem 400 N.m. Tato motorizace se však stala jednou z objetí zpřísňujících se emisních norem a z nabídky německé automobilky zcela zmizela. Věděli jsme, že přijde nástupce v podobě nejsilnějšího zážehového motoru o objemu 1,6 litru, na podrobná technická data a ceny jsme si ale museli počkat až do teď.

Motor má sice menší objem, ale zase dává zákazníkovi možnost volby. Dvoulitr se totiž pároval výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Jedna-šestku však koupíte coby předokolku s manuálem či automatem, v obou případech o šesti rychlostních stupních.

Technická data dále prozrazují výkon 147 kW při 5500 otáčkách a 280 N.m točivého momentu v pásmu od 1650 do 4500 otáček. S manuálem zrychlí auto na stovku za 7,7 sekundy, samočinná převodovka potřebuje osm sekund. Zrychlení kombíku je o dvě desetiny sekundy pomalejší. Pružnou akceleraci z osmdesátky na 120 km/h uvádí Opel v technických datech jen pro manuál – liftbacku stačí 8,4 sekundy, kombík potřebuje opět dvě desetiny sekundy navíc.

Tabulka níže prozrazuje i maximální rychlost. Jen vypíchněme, že všechny varianty umí jet přes 230 km/h při pohotovostní hmotnosti do 1447 kilogramů. Součástí dat je i tabulková spotřeba, jež je uvedena v cyklech NEFZ i WLTP. Nový způsob měření vykazuje apetit 6,8-7,0 litru pro liftback s manuálem a 7,2-7,7 litru při volbě automatu. Kombík není o moc žíznivější, žádá 6,9-7,1 litru (manuál), respektive 7,3-7,9 litru (automat).

A jak je na tom nový motor s cenami? Šestnáctistovka startuje až od druhého výbavového stupně Dynamic, za který dáte 780.900 Kč. Příplatek za automatickou převodovkou činí 66.000 Kč, za variantu kombi připlatíte navíc dalších 25.000 korun. Verze Dynamic má ve standardu dvouzónovou automatickou klimatizaci, sportovní pedály, ambientní osvětlení interiéru, ergonomická přední sedadla AGR, manuální prodloužení sedáků, dva USB konektory či elektrickou zásuvku 12V v zavazadelníku.

Jen pro srovnání: silný dvoulitr s výkonem 191 kW, se kterým jsme se již rozloučili, startoval také výbavou Dynamic, tehdy na částce 874.900 Kč. Ve srovnání se základní cenou šestnáctistovky je to sice velký rozdíl, ale připomeňme, že šlo o čtyřkolku s automatem.

Opel Insignia - technická data nového motoru 1.6 Turbo S/S
MotorInsignia Grand SportInsignia Sports Tourer
Válce/ventily4x44x4
Převodovka6M/6A6M/6A
Max. výkon [kW/min]147/5500147/5500
Max. točivý moment [N.m/min]280/1650-4500280/1650-4500
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,7/8,07,9/8,2
Pružné zrychlení 80-120 km/h [s]8,4/-8,6/-
Max. rychlost [km/h]235/232232/230
Kombinovaná spotřeba NEFZ [l/100 km]6,3-6,0/6,6-6,36,6-6,3/6,7-6,4
Emise CO2 NEFZ [g/km]145-138/153-145151-145/154-147
Kombinovaná spotřeba WLTP [l/100 km]7,0-6,8/7,7-7,27,1-6,9/7,9-7,3
Emise CO2 WLTP [g/km]158-155/175-163161-158/179-166
Pohotovostní/užitečná hmotnost [kg]1428/14471462/1477
Cena Dynamic [Kč]780.900/846.900805.900/871.900
Cena Innovation [Kč]790.900/856.900815.900/881.900

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

4X4 - benzín - manuál
| 17. 10. 2018
No to určitě, leda tak do třetí generace... a určitě to nebude THP.
Na ten objem super
| 17. 10. 2018
Tak kdo by to čekal, spodek toho 1.6 Yamaha-Mazda motoru nebyl nikdy dimenzovaný na přeplňování. V mazdách nebo u starých fordů si pěkně ševelil, nenáročná komprese, průměrné výkony, Ti-VCT i o něco lepší výkon.
Komplet v hliníku je tam všechno od hlavy až po blok, litá klikovka, a všechno to pak hoří. U Fordu si mysleli, že na to posadí novou hlavu se vstřikovači a přidají přeplňování a mají downsizováno - ale chyba lávky. >:D
To není litinový blok, kovaná klikovka, kované minimálně ojnice, když ne i písty, bedplate - základ dobrého turbomotoru.
Copak
| 17. 10. 2018
DSG myšleno obecně jako dvouspojka.
Copak
| 17. 10. 2018
A nějaký konkrétní typ auta, kde je u stejného motoru automat rychlejší než manuál a motor má napříč? Pže ZF8HP tam asi nezamontuješ... ;-)
Na ten objem super
| 17. 10. 2018
Ty má právě i THP.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku