Designér Michal Jelínek využil obrovský odkaz a potenciál ukrývající se pod značkou Tatra a vytvořil svou vizi nového luxusního osobního vozu této automobilky.
Aj ja. T700 je perfektne pohodlne auto skoda ze sa uz nevyrába. Cakal som ze tatra trosku popracuje na zlepseni t700 a bude pokracovat v jej výrobe a nie ze chce vyrabat toto cudo.
Nemohu si pomoct, ale T903 nemá s historickým designem Tatry téměř nic společného. Mně to ani tak nepřipomíná Maybach, jako spíš ten prototyp Jaguáru pro Le Mans. Z profilu téměř identické, chybí pouze přítlačné křídlo :-(
A to tvrdí, že se inspiroval tím, jak na něj značka Tatra působí. Já fakt nevím, ale takto si prostě Tatru nepředstavuju. Proto jsem se rozhodl udělat malou anketku na téma Co je to design Tatry: [odkaz]
Kdyby neměly společnosti prodávající ropu a paliva takovou moc tak už máme dávno jiný pohon.Takhle se nás snaží společnosti přesvědčit že technologie není ani zdaleka tak vyvynutá pročež nám cpou hybridy (prodlouží dobu po kterou se budou používat spalovací motory) kaaždý pokus o jiný pohon je odkoupen mocnými velkými a ututlán.nejde o o co je populární ale o důvod proč tomu tak je.Osobně nechci mít s hybridnímy pohony cokoliv společného.
;-) Myslim,ze kdyz jsme se parkrat neshodli na vecech,na kterych se asi stejne neshodnem kvuli nazorum,tak to neznamena,ze nesme schopni diskuse u jinych temat, mame mozky, ja tve prispevky shledavam jako rozumne ikdyz obcas nesouhlasim,ale i kdyz nesouhlasim,tak pises tak, ze to nejsou hova_iny,proste to ma svoji logiku. :-!
Je už docela tradicí a národními sporty česko-slovenska s pomlčkou: nekonečné kritiky všeho,přitom uváděný časopis vychází asi 2,5 roku a docela se tam ojevují soutěže v designu:jinak řečeno-každý občan,odkudkoliv,i z ex-ČSSR,se může zúčastnit a předvést,co umí,jaká je jeho tvůrčí impotence,protože tak by to nejspíš v 99,99% s pruhem dopadlo.Řešením je jít studovat např. Fakultu multimediálních kominikací ve Zlíně. Že si adept studia přinese své portfolio prací je samozřejmé (tam většina končí a je vyhozena)...kdo ustojí,dá se mnohé ovlivnit,pokud maluje,maluje....a studuje.Jinak jen hloupé pivní řeči,asi jak měl Čech chytit nechytatelný míč...všechny hospody to ví,jen osazenstvo hospod neví,že je to pouze sport, nic víc. :-!
Pekne ze sa niekto snazi, ale toto fakt nie je Tatra a este je to skarede.
Mne to pripomina okopirovany Maybach Exelero. Najvacsie faux pas je to brzdove svetlo hore vzadu, ktore bez urazky vyzera ako klitoris... no a ko uz by chcel jazdit v aute ktore ma klitoris na streche?
Samozrejme - pretože dizajn nechcem nijak škatulkovať ani obmedzovať, nie sme v tridsiatych rokoch, sme v roku 2008. Nikde som nenapísal, že odkaz na históriu musí automaticky znamenať retro, že na štúdii musíš nájsť spoločné prvky s nejakou Tatrou. To si ma zle pochopil.
Vice, nez projekt realneho automobilu, mi to spis designem pripomina takovy moderni Batmobil (auto, se kterym jezdil Batman). A nelibi se mi to. Vubec vseobecne mi pripada, ze cesti automobiloví navrhari nemají vkus. (nic proti puvodnim Tatram, ty byly nadherne). Joooo kdyby Tatra poslala zakazku do Italie k Pininfarinovi nebo Bertonemu, to by bylo jiny kafe..... Ale tak jasne ze taky jiny prachy......
mno tak jsem si to tu celé víceméně pozorně přečetl, a povětšinou s nikým moc nesouhlasím (což se po mě snad ani nechce). když to vezmu kolem a kolem tak na celém autě se mi líbí jedině linie jeho ***ky respektive pohled na studii ze zadu, která ale podle mne rozhodně potřebuje značně zjemnit a trošku domyslet. No a ze zbytku? Ze zbytku již se mi líbí pouze to, že se opět mluví o osobních tatrovkách. Jinak si myslím, že autor "projektu" se nemálo ustřelil při tvorbě tohoto modelu, a buď ho nikdy neměl, anebo totálně přišel o jakýkoliv smysl pro proporce a realitu. auto ve výsledku vypadá velmi prapodivně a nevyrovnaně. Naštěstí do doby než přijde do výroby uběhne hodně času během, kterého nabeton dojde ke spoustě změn, jak u samotného modelu, tak snad i u projektanta. A mimojiné doufám, že Tatrováci dají stejně jako teď alespoň trochu na podměty fanoušků a zkusí nepatrně vyjít vstříc.
noo keď sa pýtam na tvoj názor a nedostávam žiadnu odpoveď tak je to prinajmenšom čudné, ale dobre, nechceš /nevieš? 8-s / sa k tomu vyjadriť tak to necháme tak :-!
mno ja kdyz jsem cetl clanek o nadseni z nasich konceptu retro Tatrovek,tak tam byly fotky uplne jinejch aut..proste hezka klasicka tatra,ne tahle blbost na kolech :-)
to je smich zoufalstvi...Tatra ma v osobakach velky potencial,dokazala to retro studie predstavena v USA,kde se z ni mohli vsichni po... jenze co je to platne,kdyz se do toho nepustej :-(
Skúsme sa radšej baviť o koncepcii ako o dizajne. ;-) Resp. keď sa spomenie koncepcia, máš, dúfam, jasno. :-) Polopate zvyknem vysvetľovať len jednému diskutujúcemu (hoci väčšinou aj tak nepochopí). >:D
Obávam sa, že kto tu nepochopil, si Ty. ;-)
Kto vraví, že nová Tatra má byť nejakou modernizovanou kópiou z minulosti? Tento termín tu zavádzaš iba Ty. Napísal som, čo podľa môjho názoru robí Tatru Tatrou, považujem za zbytočné sa opakovať.
Kde som, hoci len jedným slovom, spomenul nejaké kopírovanie?
Zrejme si ma príliš nepochopil že? Tak skúsim znova..prečo by podľa teba mala nová osobná tatra vyzerať ako modernizovaná kópia nejakého modelu z minulosti?
Kopírovanie úspechov dávno minulých je až príliš jednoduché, ísť nevyšliapanou, priekopníckou cestou- TO je kumšt :-|
Tak to je dobrá blbosť, čo píšeš, krásavec. Lepšie čokoľvek ako nič? To mi znie podobne ako slogan z jedných volieb: radšej kohokoľvek ako Mečiara. Čiže nezáleží na výsledku. Ale ono na výsledku záleží.
Ak chcem štúdii vtlačiť slávne meno a kúsok jeho tradície, tak tú tradíciu musím aj ctiť. Slávu značky Tatra vybudovala dôsledná a dômyselná konštrukcia, nevšedný vzhľad, skvelá aerodynamika a na ňu nadväzujúce neskromné jazdné výkony. A táto štúdia si nevzala za svoje ani náznakom absolútne nič, môže sa Tatrou 903 nazývať koľko chce, auru a ducha skutočnej Tatry nemá. Rovnako na ňu môžeš prilepiť znak ktorejkoľvek značky. Nie, toto nemá úroveň. Keby mala štúdia vlastné meno, hoci Kométa alebo Buldog, mala by vlastnú tvár. Teraz ju nemá, len sa honosí menom, s ktorým nemá spoločné absolútne nič, ani jednu líniu, ani myšlienku.
Pre boha ľudia čo ste takí zadubení..neviem čo ste čakali, ďalšie znásilňovanie dizajnu T613 alebo nejaké zombie reinkarnácie T603?!
S takýmto prístupom by sa asi nikdy neuchytili aerodynamické tatraplány lebo by si ľudia povedali "hm, nevyzerá to rovnako ako krabice čo sme robili doteraz, blbosť.."
mali by ste byť radi že sa aspoň občas o osobných tatrách štekne :-!
105ka neprošla, ve Francii se prodávala jako 1050, ač Peugeot označení 105 nikdy nepoužil. Tatru překvapivě pažouti nechali na pokoji..... Zajímavé je to, že u závodních aut nechali Frantíci Porsche být (804, 906, 908), ale 901 jim vadila :-) Bůhví jak to s tou jejich ochrannou známkou vlastně je - jinak nic proti Peugeotu .o)
Presne. :yes: Predok je jasným odkazom na 613. Rovnako elektromotory sú dobrá voľba v dnešnej dobe. Vlajková loď ako sa patrí.
Mali by vyrobiť 5 - 10 kusov kvôli prestíži značky. S tuctovou limuzínou so šedivým priemerným dizajnom to naozaj nemá zmysel, tam nie je šanca sa presadiť. Ale limitovaná edícia odvážnej práce, to by mohlo byť zaujímavé. To by sa ale Tatre muselo dariť ešte viacej a asi len ťažko by sa niečo z tejto liuzíny mohlo uplatniť aj v sériovej produkcii nákladiakov.
Normálne som rozmýšľal, či sa k tejto diskuzii pripojiť, alebo ju radšej ignorovať. Niekto povie, že super, vizionársky model, ekologický pohon, nová budúcnosť Tatry, bla, bla bla...
Spojitosť s Tatrou, akúkoľvek, vlastne nevidno. Keby sa meno Tatra nespomínalo, nikoho by ani nenapadlo túto štúdiu s Tatrou vôbec spájať. Vnímam to len ako zneužitie mena Tatry a prznenie jej histórie na bezduchú víziu. Ak budú z brán fabriky vychádzať luxusné autá s bublajúcimi výfukmi z osemvalca vzadu, potom sa môže k značke hlásiť aj takáto štúdia. Ale dovtedy...
To môžem namontovať elektromotor aj do fúrika (česky trakař?), a napísať na to meno Tatra...
Creative maju de facto patentovanu abecedu.... formou patentu na "zoradovanie suborov pod sebou v abecednom poradi" :-) Slavny spor medzi Apple a Creative....
nepovídej mi že se mýlím, když problém s Porsche 901 je fakt. Peugeot má registrovaná práva na jakoukoliv kombinaci čísel x0x pro označení automobilů. Možná to není přímo patent, spíš něco jako ochranná známka, ale Peugeot si to hlídá a proti Porsche vyhrál. To že tenkrát prošla Tatra 603 nebo Škoda 105 bylo hlavně díky železné oponě.
Když se podíváš na zadek tak tam "odkaz" na Tatraplan, respektive na 603 vidět je, ale zbytek? Příď mi spíše připomíná Bugatti typ 32 "Tank" [odkaz] , bok? 4dv. Bugatti 57 Atlantic. Takže uznávám je to povedený design, ale určitě ne povedený design na Tatru.
tohle designové cvičení má s tatrou společné jen to jméno Tatra. Odkaz v tom žádný nevidím, inspiraci také ne a mistrovství už vůbec. Mít to ve jméně Mitsuoka, nevím nevím, jak byste ho hodnotili... >:-[] >:-[]
V USA na to může dát název Cord a byl by přesnější. Odkaz Tatry zde vidět pouze v zádi, předek zase ukazuje bůhví na co? Aerodynamické Tatry to nejsou ani omylem.
tatra večne živá :-) skvelý koncept..značne modifikované si to viem predstaviť aj v malosériovej výrobe..ale jedine s benzínovým osemvalcom nad zadnou nápravou, elektromotory si pchajte do priusov a iných p*čovín..len názov by som zmenil na tatra 703 :yes:
Myslím, že tatry je škoda, bohužel někde udělali soudruzi chybu. Ale retro dneska frčí, tak bych si uměl představit něco s obrovským motorem, rozvorem přes tři metry, s luxusní výbavou včetně servořízení - ve stylu šestsettrojky
Mylis sa. Len ciselna kombinacia sa neda patentovat, ani registrovat ako obchodna znamka. To sa dozvedel uz v pradavnej dobe Intel, ked protestoval, ze amd kopiruje ich oznacenie procesorov "486". Nic proti tomu nemohli urobit. Jedine to, ze v dalsej generacii uz upustili od ciselneho oznacenia, a zacali pouzivat slovo, ktore sa uz da registrovat ako obchodna znacka (pentium)...
Tato studie je pouze designová hříčka,je jasné,že se Tatrovky v této podobě nebudou vyrábět...leda tak za 30 let...
Ale celkem se těším na novou 603,resp.Tatraplan nebo 613.České vozy se zase stanou konkurenceschonější a třetí nejstarší značka světa zase prožije menší boom
je ten, kdo chytračí nad něčím, co je alespoň pokusem. Samo... kdybyste chtěli, nakreslili byste to taky... co máte z toho - já taky.. všichni bychom to nakreslili... a stejně to má blbej profil, co ??? a předek je úplně divnej.. fakt.
Je to přehnané, samá samoúčelná kudrlinka.. a odkaz na tradiční design Tatry v tom taky nevidím (snad částečné zakrytí zadních kol jako odkaz na T603?). Pokud to pohánějí elektromotory v nábojích a články jsou v podlaze... co je potom pod kapotou? Co je vzadu? Kufr a kufr? Na úkor prostoru pro cestující?
joooo tak presne o tomhle premyslim uz pekne dlouho, to by se mi taky libilo..... velake "limousines" a "GT coupes" a poradnou davkou "quikiness" .... trh pro individualitu tu je, ale musi to byt OPRAVDOVA INDIVIDUALITA a Tatra ma v tomto smeru na co navazovat.....
predstavte si to postaveny na nejake VIP akci vedle S-klasy nb 7 bavoraku.. tech si pak nikdo ani nevsimne a vy budete za hvezdu..osobne si myslim ze prave takovej design by mohl v luxusni tride uspet..
to ze se nekdo jeste zabýva myslenkou na osobni auto Tatra je docela povzbuzujici... a myslm ze tenhle koncept neni az tak silenej, proti paskvilu T700 nb jak se to jmenovalo...pokud si domyslim par detailu ktery by s vyrobou prisly..jako svetla napriklad tak bych si to i koupil..tatry byly vzdycky tak trochu divny ;-) a tohle navazuje na tradici.
...to auto je náhodou ukázkou skvělého "retro" designu. Podle mě je nádherný a doufám, že tak Tatra bude i pokračovat. Dost už bylo Škodováckého designu ve stylu Fabie II či faceliftu Octavie II!!
mňa skôr irituje to, že každý moderný koncept už má palivové články, elektromotory a bla bla... to doň nemôžu raz dať poriadny benzínový osemhrnok, ktorý by žuval riadne množstvá benzínu, oteploval planétu a tak?