Hyundai rozšiřuje svou nabídku SUV a pro severoamerický trh si připravilo novinku v podobě modelu Palisade. Ten se stane největším zástupcem své značky mezi osobními vozy.
Američané řadili Santa XL do třídy Fordu Exploreru, Hondy Pilot, Toyoty Highlander nebo Nissanu Pathfinder a nový model řadí do stejné třídy. Takže palisade do žádné "nové ligy" nevstupuje, stále hraje tu samou jako prodloužený Santa. 8cm délky není v této velikost rozdíl třídy, to by bylo až třeba 50 cm navíc a vstup mezi 5,5 metrové V8.
Ano, Američané Santa vyčítali hlavně malou šířku vůči konkurenci ve třídě a Palisade se to snaží napravit a dorovnat se především v šířce Exploeru etc.
Palisade je stále založen na platformě Santa, tedy motor napříč, primárně předohrab, přes spojku zadní pohon.
"The 2020 Palisade still uses some Santa Fe underpinnings, sharing modules with the smaller crossover."
[odkaz]
Nie úplne. Jednak predĺžená verzia kratšieho modelu nie je to isté čo plnohodnotný (od začiatku vyvíjaný) väčší model, proste len dĺžka nedefinuje triedu. Naviac Palisade je vo všetkých rozmeroch väčšie ako Santa Fe XL, dĺžke (4,98 vs 4,90m), šírke (1,98 vs 1,88 m) či rázvore (2,90 vs 2,80 m), to sú proste rozdiely triedy. Teda ako píšem, Palisade je prvý vstup Hyundai do tejto ligy.
exterier je proste americky.... tam to bude fungovat neboj :yes:
u nas stejne 5m SUV moc neletia uz.... a ked aj par kuskov sa preda tak len od premie ale aj tam uz predaje tychto mastodontov klesaju ... takze tu by to bolo zbytocne vozit .. ale v amerike vidim slubne sance :yes:
mne sa popravde to auto paci ( dokonca viac ako napr nas europsky touareg ci Q7 ) .... aj ked kia telluride je podla mna este krajsia.... hoc na nejake to jej poriadne foto si este musime pockat
Ale kdyby to Hnůjdé zkrachovalo, tak bych se nezlobil. Stará Lantra byla vděčné auto, dneska z nich leze jen naleštěná bída, v tomhle konkrétním případě ještě brutálně ošklivá
Ne, nevstupuje do této třídy poprvé. V USA prodává Hyundai Santa Fe XL, což je prodloužený Santa na 491 cm a tohoto prodlouženého Santu bude Palisade v této střední třídě SUV (střední v chápání Američanů) nahrazovat.
Máš pravdu, rozmermi nijak neprekonáva zavedené veľké SUV typu GLS, ale stále tam zapadá a proste päťmetrové SUV sú na európske pomery už veľké a naviac Hyundai do tejto triedy vstupuje prvýkrát, takže sa to dá brať, že ako Hyundai ohuruje rozmermi. A pri tom priestore to platí určite, keď vo videu ho označujú ako 8-miestny, t.j. viac, ako GLS &Co, ktoré sú 7-miestne. V USA ale ako píšeš je ešte vyššia liga, tam bude proste 5-metrový Hyundai s "len" šesťvalcom také normálne auto.
suhlas... ale taka je dnes doba.. skoro vsetko je uz vsade "rovnake" ... dokonca mne ten hyundai pripomina ako celok nejake infiniti ale kludne by to vlastne mohol byt aj buick alebo par dalsich kuskov .... kabina to iste... defakto len logo na kasni a volante dnes uz urcuje co mas za auto zvyrok je zvacssa uz vsade rovnaky.. vybava to iste ... je to uz ako s mobilmi ... vsetko su to uz skladacky len vo vysledku si na to nalepi vyrobca to svoje "spravne" logo
no ale k veci... ako celok sa mi to auto paci [odkaz] ( tvarovo aj proporcne dokonale .. klobuk dole ) a som zvedavy ako si povedie v suboji s nejakymi rydzo americkymi kuskami ( povedzme cadillacom escalade ) aj s novou sesterskou kiu telluride... kazdopadne taketo velke SUV korejci v amerike potrebovali uz davno... no ale ze to trvalo... ale je to tam... takze ocakavam v amerike ich opatovne zlepsenie predajnych pozicii ( ktore posledne 2 roky kusok uz neboli zrovna idealne ) ..... tak drzim palce :yes:
498 cm délky není na poměry USA ani zdaleka gigantické SUV, ale běžné SUV třídy Honda Pilot, Mazda CX-9, Nissan Pathfinder, Toyota Highlander nebo VW Atlas. Skutečně full-size SUV mají v USA hodně přes 5 metrů a V8čky po kapotou jako třeba Suburban, Escalade a další. A není to "ohromující rozměry" dokonce ani na skromnější poměry v Evropě, GLS, Q7, X7 mají přes 5 metrů také.
Já v tom zase z exteriéru vidím opulentnost oblud od Toyota a Lexe... I když interiéry od SantaFe výše nejsou špatné, tak mi v kontextu ceny nepříjdou až tak prémiové, jak by to mohlo být u X7 :-)
Ja tam zase vidím trochu Audi, najmä v tom stredovom tuneli. Každopádne to pôsobí pomerne hodnotne a verím, že pri vlajkovej lodi budú aj materiály a spracovanie na vysokej úrovni. Zvonku mi to nesedí, zjavne sa tou opulentnosťou inšpirovali u BMW X7, ale to by v Amerike mohlo fungovať.
To budou dobrovolníci z charity rozdávat bezdomovcům na Vánoce jako přístřešek místo toastového chleba? Koupit si totiž takový zgarb asi nikdo nekoupí. 8-s:no:
Pokud bych zakryl loga a některé lacině vypadající tlačítka na středové konzoli, tak by to mohl být klidně i interiér nových BMW, nové generace Škodovek.... a jistě by se našla další tuna podobných aut.
Koncept stejný - volant 3/4ramenný, dispaly pod budíky, velký dipslay nahoře na středové konzoli, splývající více či méně s kapličkou přístrojů.
Provedení se mi líbí, samozřejmě, že BMW je jinde, ale ty základní rysy tam jsou.. jen jedno má výdechy klimatizace zkosené nahoře, jiné dole, tlačítka trochu jiné, ale vesměs je to podobný koncept...