Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Palisade ohromuje vzhledem, rozměry i prostorným interiérem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Hyundai rozšiřuje svou nabídku SUV a pro severoamerický trh si připravilo novinku v podobě modelu Palisade. Ten se stane největším zástupcem své značky mezi osobními vozy.

Hyundai začátkem letošního roku představilo novou generaci modelu Santa Fe. Ta představuje vrchol v nabídce SUV jihokorejské značky na evropském, severoamerickém i australském trhu.

Na severoamerickém trhu si svou pozici největšího SUV v nabídce značky Hyundai model Santa Fe ve své nejnovější podobě příliš dlouho neužil, protože novinka pojmenovaná Palisade jej ve všech ohledem překonává.

Nové velké SUV v případě designu rozvíjí aktuální styl automobilky Hyundai a vychází z linií konceptu HCD-2 Grandmaster. Ten měl premiéru na mezinárodním autosalonu v Busanu v červnu letošního roku.

Hyundai Palisade má představovat velké rodinné SUV, k čemuž jej předurčují jeho rozměry v podobě rozvoru náprav 2900 mm, celkové délky 4981 mm, šířky 1976 mm, výšky 1750 mm a především prostorný interiér.

Novinka jihokorejské značky je připravena nabídnout prostor pro osm cestujících usazených ve třech řadách sedadel. Samozřejmostí je zde výkonný multimediální systém s 12,3palcovou dotykovou obrazovkou, doplňující 10,25palcový displej přístrojového štítu. Z výbavy v interiéru lze vyzdvihnout celkem sedm USB portů a pro severoamerické zákazníky tolik důležité držáky nápojů, jichž je zde 16!

Hyundai Palisade má ve své mohutné přídi uložen zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,8 l, disponující nejvyšším výkonem 214 kW (291 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 355 N.m. při 5000 min-1. Standardem je osmistupňová automatická převodovka, jejímž prostřednictvím mohou roztáčena pouze zadní nebo všechna 20palcová kola.

Hyundai sice představuje své nové velké SUV již nyní v rámci autosalonu v Los Angeles, ale jeho prodej se má na severoamerickém trhu rozběhnout až v létě příštího roku a i proto je Palisade uváděno jako vůz pro modelový rok 2020. Vstup tohoto SUV na evropský trh je v současnosti nepříliš pravděpodobný.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Avatar - Ham.
30. 11. 2018 10:15
Re: Fakt ohromuje rozměry?
Američané řadili Santa XL do třídy Fordu Exploreru, Hondy Pilot, Toyoty Highlander nebo Nissanu Pathfinder a nový model řadí do stejné třídy. Takže palisade do žádné "nové ligy" nevstupuje, stále hraje tu samou jako prodloužený Santa. 8cm délky není v této velikost rozdíl třídy, to by bylo až třeba 50 cm navíc a vstup mezi 5,5 metrové V8.
Ano, Američané Santa vyčítali hlavně malou šířku vůči konkurenci ve třídě a Palisade se to snaží napravit a dorovnat se především v šířce Exploeru etc.
Palisade je stále založen na platformě Santa, tedy motor napříč, primárně předohrab, přes spojku zadní pohon.
"The 2020 Palisade still uses some Santa Fe underpinnings, sharing modules with the smaller crossover."
[odkaz]
Avatar - iudex
30. 11. 2018 08:54
Re: Fakt ohromuje rozměry?
Nie úplne. Jednak predĺžená verzia kratšieho modelu nie je to isté čo plnohodnotný (od začiatku vyvíjaný) väčší model, proste len dĺžka nedefinuje triedu. Naviac Palisade je vo všetkých rozmeroch väčšie ako Santa Fe XL, dĺžke (4,98 vs 4,90m), šírke (1,98 vs 1,88 m) či rázvore (2,90 vs 2,80 m), to sú proste rozdiely triedy. Teda ako píšem, Palisade je prvý vstup Hyundai do tejto ligy.
Avatar - 3_diamanty
30. 11. 2018 08:18
Re: Žádná škoda, že nebude v EU
exterier je proste americky.... tam to bude fungovat neboj :yes:

u nas stejne 5m SUV moc neletia uz.... a ked aj par kuskov sa preda tak len od premie ale aj tam uz predaje tychto mastodontov klesaju ... takze tu by to bolo zbytocne vozit .. ale v amerike vidim slubne sance :yes:

mne sa popravde to auto paci ( dokonca viac ako napr nas europsky touareg ci Q7 ) .... aj ked kia telluride je podla mna este krajsia.... hoc na nejake to jej poriadne foto si este musime pockat
Avatar - 3_diamanty
30. 11. 2018 08:14
Re: Fakt ohromuje rozměry?
ze stara lantra >:D ... a najlepsi je zigulik ze jo ... co tam nejaka trapna S klada...
29. 11. 2018 22:31
Žádná škoda, že nebude v EU
Ten interiér působí velmi slušně, ale vnější design (hlavně přídě a zádě) je fakt hnus... :'-( :-( 8-s :no: