Profi
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
do Řecka. A u nás se nemusí u Humpolce křížovat kamiony s mlíkem.
Ano, bylo by logické nevozit věci sem a tam, ale jak toho dosáhnout? Nařízením, to není ta správná cesta. Logické by bylo zodpovědné chování spotřebitelů, tedy chování každého z nás..
Stačilo by povoliť na diaľniciach dlhšie súpravy. Razom sa z troch súprav stanú dve a tretina emisií je dolu hneď.
romgator
Opravdu to evropské země chtějí? Nebo jen zase úředníci neví, jakým činem nám zase "obohatí" život?
Hendly
Stále kritika na EU. Ale jaká je tedy cesta? Nechat všechyn obyvatele měst a okolí nechat udusit splodinama? Nechat průmysl bez tlaku na vývoj?
Nejlepší cesta je přece ta, která fanatikům neomezí jejich milované obří motory. Co je komu do nějakých lidí?
Nadýchal jsi se v mládí hodně zplodin? Tvé příspěvky podle toho vypadají, mozek poničen nebo nikdy nebyl.
Tak jakou cestu vidíš pro evropu a individuální dopravu?
Svobodu výběru a trhu.
Takže když si soused koupí starej kouřící krám tak je to v pořádku? Když budu topit petkama tak je to v pořádku?
Svoboda je mít zbraň a na ní povolení, nikoliv zabíjení lidi. Asi tak, pochopil?
On tady někdo snad zpochybňoval nezbytnost mít funkční a přísné emisní kontroly při prodlužování osvědčení o TK? 8-s Jestli něco fakt nesnáším, tak je to demagogie a smyšlená obvinění! 8-s
"Obří motory"?! Máš na mysli ty litrové tříválce, které nám v posledních letech musí automobilky chtě nechtě vnucovat, aby splnily ***ské (a nic neřešící) regulace EU na CO2? >:D Jestli sis ještě nevšiml, tak automobilové motory s více než 2 l objemu (a více než 4 válci) jsou v EU v posledních letech skoro na vyhynutí! 8-s 8-s 8-s
Kto ta to nuti kupovat ???
Demagogia za demagogiou, neskutocne.
Demagogia za demagogiou, neskutocne.
Tak běž a kup si třeba dnešní Fábii se čtyřválcem! >:D A brzy bude hůř, mnohem hůř. Jen co EU spustí tu svoji likvidační autolegislativu naplno! 8-s
Proč by se měli Evropani "udusit splodinama"? Nejnovější benzinové motory s výfukovými filtry i nejnovější generace dieselů s filtry a vstřikováním močoviny už mají výfukové plyny neuvěřitelně vyčištěné, už u nich prakticky není co měřit. Tak teď ekoteroristi začali na auta útočit přes naprosto nejedovatý C02! 8-s
A proč mají nové auta emise o hodně lepší než stará? Že by předpis EU?
Jo, předpis EU. Splnitelný. Říkal- investujte, vyvíjejte motory s nízkými emisemi CO2.
Pak tam pár ***ům šiblo, a dnes říkají - se.reme na to, že jste podle našich instrukcí investovali stovky milionů eur do odpovídajících motorů, ještě před jedním-dvěma lety. Uděláme za tím kucí čáru, ju? Teď hážem bobek na ty prachy, co jste podle našich instrukcí uvalili, teď chceme elektroauta, vony sou ty Tesly tak nějak sexy a nám se to líbí, tak šup, utrácejte! Vono to nějak dopadne, ty baterky se snad v průběhu vymyslí lepší, postaví se pár desítek atomových elektráren, no snad to nějak dopadne, my to tak chceme. Dup dup dup nožičkou! A jestli se vám to nebude líbit, uvidíte, jakou kravinu vymyslíme zítra!
Pak tam pár ***ům šiblo, a dnes říkají - se.reme na to, že jste podle našich instrukcí investovali stovky milionů eur do odpovídajících motorů, ještě před jedním-dvěma lety. Uděláme za tím kucí čáru, ju? Teď hážem bobek na ty prachy, co jste podle našich instrukcí uvalili, teď chceme elektroauta, vony sou ty Tesly tak nějak sexy a nám se to líbí, tak šup, utrácejte! Vono to nějak dopadne, ty baterky se snad v průběhu vymyslí lepší, postaví se pár desítek atomových elektráren, no snad to nějak dopadne, my to tak chceme. Dup dup dup nožičkou! A jestli se vám to nebude líbit, uvidíte, jakou kravinu vymyslíme zítra!
Myslíš, že se dnešní normy nezdály dříve jako nesplnitelné? Je snad dnešní automobil nacpaný karbonem, hliníkem a optimalizavaný na odpor vzduchu? Ne, stále se jede to nejlevnější co jde. Problém je, že všechny normy zároveň chránily před přívalem čínských aut které jsou technologicky pozadu. Dnes už to tak není a když se něco nestane bude evropa technologicky zaostávat.
No, myslím, že se ty normy nezdály nesplnitelné. Teď o jejich nesplnitelnosti jinak než elektrifikací nikdo nepochybuje.
Bavíme se o autech v roce 2030 které budou reálně jezdit do roku 2050.. dovedeš si představit dnešní auta ve stejné podobě v roce 2050? Myslíš že čína se nikam neposune?
Kam se sune čína? Nařídila EV. Dokud je někdo "nenařídí" i nám, neštěkne po nich pes. Děláš, jako kdyby byl EV nějak technologicky složitý, snad dokonce nadřazený spalovákům. Takže se nejedná o nějaký technologický posun. Když začnou v číně stavět mosty místo z kovu ze dřeva, nemusíme dělat totéž ze strachu, že nám utečou.
Jo a co když čína za 10 let přiveze do evropy ele auto za 300tis které ujede 500km na nabití? Budeme dál kupovat spalováky za 400 jako si třeba teď děláme vlastní telefony a nebo nekupujeme volva?
Pokud někdo bude chtít takový elektromobil, ať si koupí. Ale ať mi zároveň nezakazují normální auta se spalovacím motorem! Každý ať si má možnost svobodně vybrat a o ostaatní už se postará svobodný, regulacemi a dotacemi nepokřivený trh!
to jsi tak zabedneny, ze si myslis, ze restrikci na co2 podnitis vyvoj elektromobilu za 300 zisic, ktery ujede na nabiti 500km? tohle zaridi trh, ne nesmyslna norma. jediny problem k tomuto cili je totiz akumulator s potrebnou kapacitou a cenou. v dobe mobilu a notebooku je tlak na vyvoj akumulatoru trhem obrovsky. neni potreba dusit automobilovy prumysl k tomu, aby se tento tlak zvetsil. nezvetsi se. zatim nemame technologii na skladovani elektriny, ktera by tebou nastavene podminky splnovala. kdyby tu ta technologie byla, automobilky ji zapracujou automaticky do svych vyrobnich programu a nebudou k tomu potrebovat zadnou regulaci.
EU už dávno zaostává, což ukázala poslední ekonomická krize. Trh řízený nařízením a byrokracii úředníků tu nefungoval před 89' a nebude fungovat ani v budoucnu.
A to je jako v případě potřeby nějaký problém uvalit na ten čínský automobilový šunt dovozní cla? ;-) Oni si svůj trh taky sakra hlídají!
Že by vývoj?
A vývoj na základě čeho?
Vývoj by měl pracovat na základě svobodné poptávky zákazníků!
To bychom dodnes jezdili ve stodvacítkách...
Ty možná, ale já už si od roku 1989 koupil několik moderních aut. A žádné regulace a nařízení EU mě k tomu nemuseli nutit! :-) Naopak v případě těch nesmyslných elektromobilů budou muset přijít obrovské dotace nebo nedej bože násilné zákazy, protože ty si kromě pár elektronadšenců nikdo dobrovolně nekoupí. v tom je právě ten gigantický rozdíl, v tom připravovaném znásilnění evropského automobilového trhu! 8-s :no:
Ale za ta moderní auta ti zase můžou ty hrozně omezující předpisy. Nebýt krize v sedmdesátých letech, nikdo by neřešil spotřebu, až dokud to nenařídily vlády. Nebýt požadavků států na bezpečnost, neřešily by se deformační zóny nebo bezpečnostní prvky. A tak podobně dále.
Když by nebylo předpisů tak by jsi si taky sám od sebe koupil dražší auto jen aby mělo nižší emise? Jen na základě svého morálníko kreditu?
Najnovsie ano, ale keby nepraskla dechtogate, tak tie smrady nielen od VW cuchame o X rokov dlhsie. Takze chvalabohu za taketo regulacie bordelu vo vzduchu. A zrazu to ide aj cistejsie, nie je to zazrak ???
Dobre vies, ze pri CO2 nejde o jednovatost. A pokial nie, tak si este blbsi, ako som cakal.
Dobre vies, ze pri CO2 nejde o jednovatost. A pokial nie, tak si este blbsi, ako som cakal.
Vždyť to říkám, že CO2 není jedovaté. Ale jeho snižování u aut atmosféře Země jejich nahrazením elektromobily nijak nepomůže, jen se emise přesunou do komínů elektráren!
Ada je zase tady
stačí jen 30% kamionů převážet po železnici :-)
Na železnici jejíž kapacita už teď nestačí. Něco dál?
PS: Zařídíš to jinak než dalším příkazem a regulací?
PS: Zařídíš to jinak než dalším příkazem a regulací?
U nás a dnes nestačí a to proto, že se x let nic neinvestuje. Samozřejmě je to složitější - musí být kapacita, stroje a taky schopní lidé, kteří dokáží vše naplánovat tak, aby byl vlak použitelný.
Beefcake
Ono staci vidiet urcite slovo v nadpise a je jasne, ze bude nablito.
Pokial sa niekomu hoci len virtualne siahne na pipika pri osobnom aute (staci klasickemu "bycharovi") - emisie, spotreba, atd, tak je kopec hukotu, ze ved to nema na nic vplyv, su to udajne zanedbatelne percenta, ze nikto neriesi lode, lietadla, kamiony, prdenie krav ...
Ale pokial sa zacne riesit nieco ine, ako napr. teraz kamiony, tak je rovnako zle.
Mimochodom len par rokov dozadu vstupili do platnosti velmi prisne pravidla aj o palivach na tych obrich nakladnych lodiach, kde islo o radove znizenie vypustaneho bordelu.
Bordel, co ide z kominov tovarni sa sleduje a obmedzuje uz davno.
Dnes je davno dokazane, ze posobenie ludi ma obrovsky zrychlujuci vplyv na sucasny stav klimy a zalezi tu doslovne na kazdom usetrenom percente, lebo to robi vo finale velky rozdiel.
By som poslal celu bandu hustych chytrakov, nebudem menovat, niekde na tyzdnovu staz do fajnoveho cinskeho mesta, aby pochopili, co je to smog (nsamozrejme, ze tu nejde len o CO2). A potom by ich presli tie smiesne prupovidky o konci elektromobility, prdiacich kravach a podobne.
Fakt demencia (alebo skolka?), to sa tu ani inak neda nazvat niektore prispevky.
Pokial sa niekomu hoci len virtualne siahne na pipika pri osobnom aute (staci klasickemu "bycharovi") - emisie, spotreba, atd, tak je kopec hukotu, ze ved to nema na nic vplyv, su to udajne zanedbatelne percenta, ze nikto neriesi lode, lietadla, kamiony, prdenie krav ...
Ale pokial sa zacne riesit nieco ine, ako napr. teraz kamiony, tak je rovnako zle.
Mimochodom len par rokov dozadu vstupili do platnosti velmi prisne pravidla aj o palivach na tych obrich nakladnych lodiach, kde islo o radove znizenie vypustaneho bordelu.
Bordel, co ide z kominov tovarni sa sleduje a obmedzuje uz davno.
Dnes je davno dokazane, ze posobenie ludi ma obrovsky zrychlujuci vplyv na sucasny stav klimy a zalezi tu doslovne na kazdom usetrenom percente, lebo to robi vo finale velky rozdiel.
By som poslal celu bandu hustych chytrakov, nebudem menovat, niekde na tyzdnovu staz do fajnoveho cinskeho mesta, aby pochopili, co je to smog (nsamozrejme, ze tu nejde len o CO2). A potom by ich presli tie smiesne prupovidky o konci elektromobility, prdiacich kravach a podobne.
Fakt demencia (alebo skolka?), to sa tu ani inak neda nazvat niektore prispevky.
A proč myslíš, že je ovzduší v čínských městech tak znečištěné? V první řadě to dělají místní fabriky a tepelné elektrárny a teprve tu zbylou daleko menší část tvoří automobilová doprava. Proto, protože tamní auta plní daleko mírnější emisní předpisy na skutečné jedy v nich obsažené než v Evropě či v USA.
jiras_
Jako pěkná myšlenka, pro začátek by stačilo začít řešit všechny podvodníky s adblue. Němci to aspoň kontrolují, u nás nic. Zrovna tady by se Ťok mohl vyřádit. Snižovat emise by taky šlo dělat kvantitativní cestou - je pěkné dělat emisně lepší auta, ale když k tomu zároveň někdo vymyslí "zklidňování" dopravy, různá omezení, bus pruhy tam, kde autobusy skoro nejezdí (třeba Černokostelecká v Praze), vlastně tak cíleně tvoří kolony, kde spotřeba všeho stoupá. Tak jako čeho tím dosáhneme? Nebo hromadná doprava do vesnic - kolikrát už jsem viděl jezdit velký autobus a v něm tak 5 lidí. To nikoho nenapadne nasadit minibusy? Menší, levnější, úspornější.
A kolkokrat ten autobus isiel po tej istej linke zaplneny mas preverene tiez ? :-)
Po tej istej linke posielat rozlicne autobusy podla predpokladanej vytazenosti tiez nebude zrovna ekonomicke. Museli by byt vzdy k dispozicii tie spravne.
Toto sa deje aj v MHD.
Mna skor zaujima, preco mestska doprava nechodi vylucne ekologicky. Ci uz plyn alebo jendoducho nieco ine, ekologickejsie ako je tych par dymiacich sadzometov u nas.
Tam ocakavam nejaku "smernicu".
Po tej istej linke posielat rozlicne autobusy podla predpokladanej vytazenosti tiez nebude zrovna ekonomicke. Museli by byt vzdy k dispozicii tie spravne.
Toto sa deje aj v MHD.
Mna skor zaujima, preco mestska doprava nechodi vylucne ekologicky. Ci uz plyn alebo jendoducho nieco ine, ekologickejsie ako je tych par dymiacich sadzometov u nas.
Tam ocakavam nejaku "smernicu".
Plynový pohon městských autobusů už měl být dávno standardem, s tím s tebou naprosto souhlasím. ;-)
BassHunter
Trochu se nám tady ta diskuze odklání od tématu, alespoň u většiny komentářů. V bateriích taky nevidim výhledově řešení, protože výroba není o nic šetrnější než těžba ropy. EU moc tlačí na pilu a vidí jenom primárně snížení emisí, ale znečištění samotnou výrobou už neřeší.
topten
2t osobak ma spotrebu 8 litru nafty / 100km, tedy 4l/t/100km.
40t kamion ma spotrebu 40litru nafty / 100km, tedy 1l/t/100km.
kamion je mnohem efektivnejsi nez osobak a hlavni pozadavek na vykon motoru je pri rozjezdu a pri vyjezdu do kopce.
na rozjeti 40t kamionu na rychlost 100km/h je potreba cca 15MJ energie, tedy 4kWh, v prepoctu na naftu cca 1-1.5 litru nafty.
na vyjeti kopce se 100m prevysenim potrebuje 40t kamion cca 40MJ energie, tedy 11kWh, nebo cca 3 litry nafty.
maly akumulator o kapacite 50kWh je schopny 12x rozjet 40t kamion z 0 na 100km/h, nebo zdolat 450m prevyseni.
rekuperace energie pri jizde s kopce a zpomalovani je u kamionu mnohem efektivnejsi nez u osobaku.
vysledkem hybridniho nakladaku bude slabsi a uspornejsi spalovaci motor, kterej tam je dnes hlavne kvuli rozjezdum a vyjezdum kopcu, cemuz v pripade hybridu pomuze elektromotor, a spalovak tam bude hlavne pro udrzovani rychlosti na dalnicich a okreskach, takze ta 30% uspora za 10 let realnejch kazdopadne je
40t kamion ma spotrebu 40litru nafty / 100km, tedy 1l/t/100km.
kamion je mnohem efektivnejsi nez osobak a hlavni pozadavek na vykon motoru je pri rozjezdu a pri vyjezdu do kopce.
na rozjeti 40t kamionu na rychlost 100km/h je potreba cca 15MJ energie, tedy 4kWh, v prepoctu na naftu cca 1-1.5 litru nafty.
na vyjeti kopce se 100m prevysenim potrebuje 40t kamion cca 40MJ energie, tedy 11kWh, nebo cca 3 litry nafty.
maly akumulator o kapacite 50kWh je schopny 12x rozjet 40t kamion z 0 na 100km/h, nebo zdolat 450m prevyseni.
rekuperace energie pri jizde s kopce a zpomalovani je u kamionu mnohem efektivnejsi nez u osobaku.
vysledkem hybridniho nakladaku bude slabsi a uspornejsi spalovaci motor, kterej tam je dnes hlavne kvuli rozjezdum a vyjezdum kopcu, cemuz v pripade hybridu pomuze elektromotor, a spalovak tam bude hlavne pro udrzovani rychlosti na dalnicich a okreskach, takze ta 30% uspora za 10 let realnejch kazdopadne je
kuny
myslim si, ze nez tvorba nesmyslne uchylnych limitu, mohla by byt radeji prosazovana elektrifikace dalnicni site a site silnic prvnich trid pro nakladaky. nakladak by pak byl ciste elektromobil s baterkou s dojezdem dejme tomu 50-100km. na silnicich a dalnicich by dobijel a jel ze site, posledni useky cest by dorazil na baterku. mohl by se na elektrifikaci siti udelat treba celounijni zakon a desetilety plan, od te doby pouze elektronakladaky a postupna likvidace neelektronakladaku. mevim, jak by toto ekonomicky vychazelo, ale ekologicky by to bylo urcite fajn, smrad z nakladaku je nesrovnatelne vetsi nez z osobaku.
×
Sdílení komentáře
×
Bezva jen tak dál nablblí progresivističtí trotlové.
Opravdu nevidím mnoho rozdílů mezi masivní těžbou ropy a masivní těžbou chemických sloučenin kovů, ropa potřebuje krakovat, destilovat, chemické látky je třeba chemicky upravovat, kdo vidí rozdíl?
Je zcela jasné a průzračné že budou vznikat louhové laguny, spousta chemických odpadů ALE HLAVNĚ ŽE TO BUDE V AFRICE, DALEKO OD EVROPY, viďte zelené hlavy.
Neomarxistické, pseudozelené a další levičácké kreatury v Bruselu jsou nyní tím nejvážnějším nezbezpečím, pokud tuto debilní rádobyekologiii opravdu budou vynucovat v praxi, je naprosto jisté, že se EU brzy rozpadne!!! Nejdřív sebevražedná EU politika vůči muslimským migrantům, poté ***ské zákony na omezení legálních držitelů zbraní a nyní doslova sebevražená eko-politika, která chce měnit fyzikální zákony a poručit "větru dešti"... a hlavně neustálé regulace, zákazy, dotace atd. atd. Východoevropané ale podobné nápady dobře znají ze své tragické komunistické minulosti a v EU to dopadne podobným způsobem... :no: :no: :no:
Jenom kvůli ***ům z EU tedy budou omezena práva řádných a slušných občanů ČR s patřičným zbrojním průkazem, protože "odborníci" v orgánech EU (a většina poslanců v Evropském parlamentu) si myslí, že teroristé vraždí legálně drženými zbraněmi! Proto nám hrubě zasáhli do našeho českého zákona o zbraních a střelivu, který je odborníky považován za jeden z nejlepších na světě! A kdo ví, jestli je to zásah poslední, do budoucna možná ze strany EU hrozí jeho další restrikce, přesně ve stylu "salámové metody"! 8-s 8-s 8-s
P.S. Ještě oprava: v mém předešlém příspěvku má být ve 3. větě v té závorce "zbraně sk. B". Co se týče skupin českých zbrojních průkazů, jedná se zejména o skupinu E (k ochraně života, zdraví nebo majetku).
Stejně tak kolega víše uvedl příklad kde je naopak legislativa upravena tak aby neomezovala legální držitele sportovních zbraní.
A podobně absurdní jsou i nápady EU na omezování CO2 v automobilové dopravě, která má na celkové produkci C02 na Zemi podílí asi 1,5- 2%. ;-) Proto i kdyby celá EU hned zítra srazila produkci CO2 ze silniční dopravy na nulu, v globálním celoplanetárním měřítku to bude jako plivnutí do moře. Stačí si uvědomit emise obřích zaoceánských lodí, tisíce letadel ve vzduchu, obří výbuchy sopek, prdění stamilionových stád dobytka po celé planetě atd. A v jiných zemích mimo EU budou i nadále prodávat každý rok desítky milionů normálních aut se spalovacími motory, jenom s horší úrovní opravdových škodlivin než u těch evropských. Likvidace evropské automobilové dopravy prostě skleníkový efekt absolutně neovlivní, zato spolehlivě zničí evropskou ekonomiku! 8-s 8-s 8-s
To se nezamyslíš nad tím, že ty lesy v noci CO2 tvoří, ale ve dne ho naopak spotřebovávají?
PS: Vlastni samopal prostě není normální.
Pokud lesy ve dne CO2 spotřebovávají, tak super, tak tedy ať se na Zemi maximálně zalesňuje a ne aby se místo toho kácely deštné pralesy a sibiřské lesy čínskými firmami. Ale nelikvidujme si svoji ekonomiku absurdními nařízeními o omezení CO2 z aut (nyní i nákladních a autobusů!) o desítky procent! Ty si fakt myslíš, že během pár let lze elektrifikovat kromě osobní individuální dopravy i tu kamionovou a dálkovou autobusovou dopravu? Takové kravině fakt věříš?!! A i pokud by se ti to nějakým zázrakem povedlo, jediný výsledek by byl ten, že mohutně zvýšíš emise tepelných elektráren, které pořád ve většině evropských zemí vyrábí většinu proudu! Kromě toho není k dispozici (a ani nebude) dostatečně silná přenosová soustava, musely by se během pár let postavit miliony a miliony elektronabíječek (jak to udělat třeba na sídlištích a v ulicích s činžáky, jak to udělat, aby kabely přes noc někdo třeba nepřeřezal a neukradl?), nemluvě o gigantické spotřebě vzácných kovů na baterie a po pár letech zase obrovské náklady na jejich recyklaci, atd., atd. Celá idea masové elektrifikace silniční dopravy je prostě jen obludná levičácko-zelená iluze, na které se někdo chce (než se po zbytečně vydaných miliardových investicích potvrdí její nesmyslnost a neproveditelnost) pořádně napakovat! 8-s
S: A když už bych pomynul tu nelogičnost, jak zařídíš zalesňování jinak než nějakým nařízením?
Skoda stracat cas.
To stačí jen postrašit a ztratíme lidskost na které je celý zápdní svět postaven?
Lhal jsem v něčem? Jsou s námi kompatibilní?
Di někam.
PS: Stále tu někdo prudí na EU, na migranty a volá jak jsme tu češi úžasní a nebýt ostatních jak se máme. Divný, jezdím a lesy jsou plný odpadků, lidi na sebe nepříjemný, chaty vykradený atd a rozhodně to nepáchají jen migranti, romové atd (doplntě si podle toho co je váš osobní důvod proč je váš život tak špatnej)..
Nemůžete si tyhle debaty nechat na sputnik a nebo sjezd Okamury a když je článek o emisích dát nějaký návrh jak teda s emisema dál když aut je čím dál víc?
Evropa nemá ropu, její naděje je v pokroku a technologiích. Čína jede elektromobilitu, amerika v ní má náskok a má vlastní ropu.
Ze su frantici myslenim odjakziva socialisti som predpokladal, ze je jasne kazdemu.
A ked som pocul, aky maju stary a mega obrovsky zakonnik prace ....
Levicacky demagog kritizujuci socialisticky zakonnik prace :-)
Sa uz fakt preber z tej informacnej bubliny.
Za tyhle ústupky dostáváme úžasné možnosti které by jsme nikdy jako státeček neměli. Přístup na trhy, nižší cla atd.
EU tvoříme, čerpáme z ní pozitiva a samozřejmě i negativa. Jako malý stát vlastně nemáme moc alternativ.