Ford Explorer představuje nejlépe prodávané severoamerické SUV všech dob a svou pozici si chce udržet i ve zcela nové generaci. Ta stojí na nové platformě, vyniká nižší hmotností a zaujme i svou výbavou.
Registracna dan na ten zakladny motor na Slovensku je 2300 € a na ten silnejsi 3900 €. Pri takom aute sa este da, ale lacnejsie auta by take vykony celkom predrazili.
Ale to je aj v inych krajinach, ale tam skor podla co2 emisii. A potom sa ludia cuduju, ze preco tam kupuju diesle. Jasne, ze kupuju, ked diesel je drahsi o 3000 € a na dani z co2 usetri 5000 € (priklad). Preto sa ludia zenu za vykonmi a realne s 81 kw obieham 90 % aut :-)
Nemam pocit, ze by v CZ/SK to tak bolo a napriek tomu je tu minimalne 50% sadzometov. Takze to nebude ta pricina, preco sa mam cudovat kupe dizla. Aj ked tusim UK, Benelux a mozno ine maju cosi podobne.
Teraz na zasnezenych parkoviskach pri obch.centrach to bola pekna prehliadka smradlavych klepajucich dizlov. Staci jedno vydarene (stojace!) auto a 100m ulica je zasmradena.
Nezapomeň že v USA se uvádí cena bez daně, protože je v jednotlivých státech unie rozdílná. Potom tam ještě bude ještě nějaká menší částka za transport, ale v každém případě, když je na trhu silná konkurence, tak jde cena dolu. ;-)
Ford Explorer do roku 2008, ale aby som mu nekrivdil, ešte v roku 2010 sa dával kazeťák do Lexusu SC 430. Od roku 2011 sa už v USA nedá kúpiť auto s fabrickým kazeťákom.
Proč má ford tendenci kopírovat některé koncepce jiných automobilek? Jasně, někdo může říct, že když to dělá jeden, tak proč ne druhej, ale tohle se nepodobá ničemu co ford do teď dělal. Kdysi to byl design Aston Martinu, novej focus je zezadu jak Tipo a dneska tablet nastojato po vzoru Tesly a Volva. Někdo další pak může říct že to dělá Volvo od Tesly nebo naopak, ale tohle je trapárna.