Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Explorer se v šesté generaci vrací ke kořenům. Základem je pohon zadních kol!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Ford Explorer představuje nejlépe prodávané severoamerické SUV všech dob a svou pozici si chce udržet i ve zcela nové generaci. Ta stojí na nové platformě, vyniká nižší hmotností a zaujme i svou výbavou.

Ford uvedl první generaci modelu Explorer v březnu roku 1990 jako zástupce modelového roku 1991 a stvořil tak jeden ze svých nejúspěšnějších modelů, který si prakticky od svého uvedení na trh do dnešních dnů udržuje pozici nejlépe prodávaného SUV na severoamerickém trhu.

Pro modelový rok 2020 představená v pořadí šestá generace opouští platformu svého předchůdce z let 2011 až 2019 s napříč uloženými motory a s novou platformou se vrací k podélnému uložení motorů. Podle materiálů automobilky Ford má pak nový Explorer díky této platformě vynikat nižší hmotností a zároveň vyšší pevností karoserie.

Základní pohonnou jednotku pro nový Ford Explorer představuje přeplňovaný zážehový čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 l s nejvyšším výkonem 223 kW (304 k) a točivým momentem 420 N.m. Tento motor standardně spolupracuje s desetistupňovou automatickou převodovkou, jejímž prostřednictvím roztáčí kola zadní nápravy. Pohon všech kol je k dispozici za příplatek.

Zájemce o výkonnější provedení má při uvedení na trh uspokojit dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový šestiválec EcoBoost o objemu 3,0 l, který disponuje nejvyšším výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 514 N.m. I tento motor je spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou spolupracující s pohonem zadních nebo všech kol.

Ford již nyní oficiálně potvrdil, že uvede nový Explorer i v provedení s hybridním pohonným ústrojím a sportovně laděné verzi ST. V první případě se očekává, že dojde na spojení elektromotoru a 3,3litrového šestiválce, jímž jsou vybaveny vozy Explorer Police Interceptor Utility a v tom druhém se pak máme dočkat třílitrového šestiválce v výkonem kolem 298 kW (405 k) a točivým momentem 540 N.m.

Ford Explorer má v šesté generaci s rozvorem náprav 3025 mm celkovou délku 5050 mm, šířku 2005 mm a výšku 1775 mm. Pohotovostní hmotnost se v závislosti na motoru a výbavě pohybuje od 1970 do 2145 kg. Ford uvádí, že novinka s třílitrovým šestiválcem i může táhnout přívěs do hmotnosti 2540 kg, což je o 12 % větší zátěž než u zástupce předchozí páté generace s 3,5litrovým šestiválcem EcoBoost.

Na severoamerický trh zamíří novinky ve čtyřech stupních výbavu jako Explorer, Explorer XLT, Explorer Limited a Explorer Platinum. Posledně jmenovaná verze má být spojena výhradně s šestiválcem, ale všechny nabídnout prostorný interiér pro sedm cestujících usazených do tří řad sedadel. Zavazadlový prostor může nabídnout objem od 515 do 2486 litrů.

Samozřejmostí pro velké rodinné SUV značky Ford je bohatá výbava, z níž lze zmínit 12,3palcový digitální přístrojový štít a 10,1palcový dotykový displej infotainmentu usazený ve středu palubní desky či prémiový audiosystém B&O se čtrnácti reproduktory.

Nechybí armáda moderních asistenčních systémů, z nichž lze vyzdvihnout parkovací asistent Active Park Assist 2.0, umožňující parkování prakticky bez zásahu řidiče a Ford Co-Pilot360, zahrnující mimo jiné systém pomoci před kolizí s detekcí chodců, varování před nárazem a automatické nouzové brzdění.

Ford Explorer má ve své nejnovější podobě zamířit do prodeje v létě letošního roku a jeho ceník pro severoamerický trh má startovat na částce 32.765 amerických dolarů (zhruba 735.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Avatar - pallas
17. 1. 2019 22:50
Re: Revolúcia v interiéri
Ford Explorer do roku 2008, ale aby som mu nekrivdil, ešte v roku 2010 sa dával kazeťák do Lexusu SC 430. Od roku 2011 sa už v USA nedá kúpiť auto s fabrickým kazeťákom.
Avatar - xxc
14. 1. 2019 20:05
Re: F
Ale euro 6 už nesmrdí
14. 1. 2019 12:28
Pro Evropu
Na konci roku bude oficiálně představen i pro Evropu s tím hybridním motorem...věřím, že si ve stávající podobě své zákazníky najde...
14. 1. 2019 11:09
Re: Vysmech
Nebuď tak přísný, jasně, V8 schází, ale jde především o návrat ke klasické koncepci s motorem uloženým podél a pohonem primárně zadních kol... :yes:
Avatar - Magister
14. 1. 2019 10:01
Re: Revolúcia v interiéri
Kdy jsi naposled seděl v Exploreru?