V letošním roce se světu konečně představí první sériový elektromobil značky Mini. A prý to nebude jen městské přibližovadlo, má poskytnout i porci sportovních zážitků.
Ano, je 2019. Bohužel. Tisíckrát radši bych se ale probudil tak v roce 1970. Ale samozřejmě ne v husákovském Československu, ale třeba v severní Itálii. :-) To by byl opravdu ten nejkrásnější zmotnělý automobilový sen! :-)
Ako auto primárne určené do mesta typu Londýn je to v pohode. JCW to nie je, tak v čom je problém? Inak Issigonis by musel hlavou krútiť nad všetkými novými Miníkmi, už nie sú ani malé, ani jednoduché, ani lacné. :-)
Bla bla bla. Mám první verzi BMW i3 s baterií 22kWh (tak malá baterie se už dnes vůbec nevyrábí) a zvládá 124kW. Současná i ta nejmenší baterie zvládne od 150kW nahoru >:-[]
Ono to je u EV jinak. U spalovaku se pro vysoky vykon musi dat do auta velky, tezky, drahy motor, ktery ma pak i vetsi spotrebu, takze ma smysl uvazovat, ze auto s velkym vykonem pro me nema smysl. U EV je vykon limitovan hlavne baterii, takze dat vetsi vykon, ktery se hodi pri rozjezdech neni takovy problem.
Když budeš jezdit jen po městě, tak stačí mít poloviční výkon. Na to je 135kW zbytečný přepich... Navíc design je naprosto sterilní, bez emocí = nuda :no:
Tento výkon má i BMW i3.. takže s ohledem na majetkové vztahy bych čekal, že tam použijí stejný motor a patrně větší baterku. i3 má na spritmonotru průměr 15 kwh/100 což odpovídá udávanému dojezdu. Toto auto je do města, kde se dá dojezdům věřit a navíc se asi nečeká, že budete jezdit třeba po Londýně 300 km v kuse bez možnosti dobíjení..
JJ, jen za to trochu "vezmeš" dojezd 320km se zmenší na půlku, ne-li na třetinu >:D Pochybuji, že se 135kW někdo pojede v "eko" režimu... (teda pokud nebude "muset"). Btw není lepší si koupit 141kW benzinový 2l motor a tu jízdu si prostě užít? ;-)