Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Cooper SE: První elektrický miník bude čistokrevným hot hatchem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 1. 2019
18
14
Zobrazit náhledy (18)
Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept Mini Electric Concept
V letošním roce se světu konečně představí první sériový elektromobil značky Mini. A prý to nebude jen městské přibližovadlo, má poskytnout i porci sportovních zážitků.

Koncept prvního elektrického Mini spatřil světlo světa v roce 2017 a od té doby o sobě chystaná novinka prozradila jen velmi málo informací. Britský Autocar však s odkazem na vlastní zdroje hovoří o dalších podrobnostech, které jsme doposud nevěděli.

Vůz má nést označení Mini Cooper SE a tvůrci říkají, že půjde o první elektrický hot hatch vůbec. Auto dostane platformu UKL1 konvenčního třídveřového Mini, avšak upravenou pro uložení akumulátorů a elektrického pohonu.

Úplným tajemstvím už není ani dojezdová vzdálenost na jedno nabití. Poslední čísla hovoří o dojezdu 320 kilometrů a výkonu 135 kW, přičemž pohonné ústrojí má elektrický miník sdílet s BMW i3s. Model prý bude mít vizuálně hodně společného s Cooperem S. Očekávat lze drobné „elektrické“ úpravy, na které jsme zvyklí od jiných výrobců. Třeba zaslepenou masku či specifický design kol.

Automobil se oficiálně představí ve druhé polovině roku a krátce poté zamíří k prvním prodejcům. Start sériové produkce je v Oxfordu na plánován na listopad 2019. První produkční elektromobil si tak značka Mini nadělí k 60. výročí od svého založení.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Úsměvné
Arese
| 17. 1. 2019
Ano, je 2019. Bohužel. Tisíckrát radši bych se ale probudil tak v roce 1970. Ale samozřejmě ne v husákovském Československu, ale třeba v severní Itálii. :-) To by byl opravdu ten nejkrásnější zmotnělý automobilový sen! :-)
Avatar - wakantanka
Příšerné...
wakantanka
| 17. 1. 2019
Ako auto primárne určené do mesta typu Londýn je to v pohode. JCW to nie je, tak v čom je problém? Inak Issigonis by musel hlavou krútiť nad všetkými novými Miníkmi, už nie sú ani malé, ani jednoduché, ani lacné. :-)
Avatar - elektrikar
Úsměvné
elektrikar
| 16. 1. 2019
Bla bla bla. Mám první verzi BMW i3 s baterií 22kWh (tak malá baterie se už dnes vůbec nevyrábí) a zvládá 124kW. Současná i ta nejmenší baterie zvládne od 150kW nahoru >:-[]

Arese. Cink cink. Budíček. Je 2019.
Úsměvné
Arese
| 16. 1. 2019
Dát silnější elektromotor určitě problém není, ale z čeho ho napájet, že? >:-[] >:-[] >:-[]
Úsměvné
westeros
| 16. 1. 2019
Ono to je u EV jinak. U spalovaku se pro vysoky vykon musi dat do auta velky, tezky, drahy motor, ktery ma pak i vetsi spotrebu, takze ma smysl uvazovat, ze auto s velkym vykonem pro me nema smysl. U EV je vykon limitovan hlavne baterii, takze dat vetsi vykon, ktery se hodi pri rozjezdech neni takovy problem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku