Že prémiové vyšší střední třídě vládnou v Evropě i u nás Němci, je známá věc. Audi, BMW a Mercedesu by zákazníky, soukromé i firemní, rád „ukradl“ japonský Lexus, který do bitvy posílá nový sedan ES.
od niekoho kto tomu nerozumie je to jedno..., podstatne je, ze to nerachta ako 4 valcovy diesel, nie je to desiel a je to spolahlive... vysavac je len pri plnej akceleracii, tj vtedy ked huci aj diesel 4valec na 4000 ot... parametrami tento system odpoveda R4 a nie 6valcom
na dialnici 180 staci pre vacsinu co pozera auto podobneho vykonu (520d)...uz vidim napr teba, ze s 4 valcovym chrochtakom brusis dialnice 220kmh, ak ano tak ti to nezavidim ... uprimne >:D
Vite co ... nez udelat poradny auto, Lexus radsi udela pro svou reklamu (naprosto nepouzitelny) hoverboard ... no vsak se podivejte, stoji to za to [odkaz]
Jistěže ne, mám v areálu firmu na el. auta, jejíž el. zapálený majitel (sám má teslu) pořídil dvě ES svému managementu. Jel jsem jedno z těch aut, podle majitele stálo 1,3 mio, což není moc, jenže, to auto se dá srovnat max. s S90, je to stejný koncept, a to bych řekl, že T8 v S90 funguje násobně lépe. Toyotě ujel vlak v hybridech, potažmo Lexu v premiových sedanech, ES je opravdu skvěle odhlučněný, ale tím to hasne. Umělohmotné řízení, podvozek pohodlný za cenu kymácení karoserie při přenosu váhy, pohonný řetězec vhodný max. pro chalupáře, jenže ten zas do toho byť pětimetrového auta nic nedá, protože nemá kufr a dovnitř prostrčí max. smeták. Interier je opravdu pěkně zpracovaný, jenže ty stesky na infotainment jsou oprávněné, honění kurzoru myší v předchozích modelech ta dotyková ploška nevyřešila, pokud někdo přesedne, zvyklý na infotainment v D3, bude jen nadávat. Mě se nelíbil ani zde chválený přístrojový štít, je to malé, dobré možná tak do clia. Celkově, ES je velmi chytře vymyšlené šméčko, ale myslím, že kupci evropské D3 na něj tak snadno nenaletí. Na druhé straně, s dobrou cenovou politikou si umím představit, že si ES pořídí místo dýzlového superba nějaký klidnější jezdec, jako náhrada za střednětřídní mainstream to může fungovat, jako vyšší střední premie, ne.
´´ T8 v S90´´ je spotrebou niekde uplne inde, mal by si si uvedomit, ze toto je varianta miesto R4 diesla... vykonovo aj spotrebou +-... na zrovnavanie s S90 tu mas ES350...
´´nemá kufr a dovnitř prostrčí max. smeták´´ - je to sedan wtf co by si chcel ? ak je niekto tak tupy, ze chce praktickost SUV alebo combi ale kupi si ES tak by sa mal dat vysetrit... luxusny sedan je na zavazadla a max 4 osoby a nie na chaluparske dobrodruzstva v chrochtadle
co nalozis do 520d v sedane ? Paletu ?
520d si můžeš koupit v kombíku, ES s chalupářským pohonem ne, v tom je pointa. A pokud bys ten kufr viděl v reálu, začneš pochybovat i o hotelovém taxíku. A nemít sklopná zadní sedadla je dnes čisté faux pas.
A pokud je tato motorizace variantou jen k nejslabším dýzlovým motorizacím modelů jiných značek ve vyšší střední, tak kde je střed nabídky a kde vrchol? Jinými slovy, čeho se má ta německá konkurence vlastně bát?
Nemecka konkurencia sa nemusi bat to je snad jasne kazdemu kto si ten nadpis precital, ani samotny autor tomu neveril ked to pisal.
Ide o to, ze kritizujes uzky segment trhu EU, kt. ES pokryva (tento lex je postaveny na ine sedan friendly trhy, asi ti netreba pripominat ktore), ale nedokazes pripustit, ze to nie je problem tejto konfiguracie v sedane, za tie prachy ako alternativa k 4 val dieselom ... vykonom, spotrebou a bez smradu (because of toyota)... A nezastierajme, ze hybrid s cvt je po meste beznou jazdou a na volnoveh omnoho kultivovanejsi a prijemnejsi nez R4 dieslaky, je to proste benál s plynulym automatom... toyota chce pokryt fleet a to co sa najviac predava v EU, vacsie ambicie s ES v EU nema.
Ci to dobre vplyva na meno znacky, ze nema aj varianty pre narocnejsich je vec druha, ale hlupaci nie su, maju to skalkulovane podla mna.
ja to jako konkurenci dieselovym ctyrvalum nevidim, ty jsou totiz vykonem o tridu vyse (0-100 o 1 s rychlejsi, maximalka 220-230) a maji nizsi spotrebu.
Tohle auto k nicemu neni, proto si ho nikdo nekoupi.
Věta "Toyotě ujel vlak v hybridech" mě zaujala. Jak jste na to přišel? Která jiná automobilka vyrábí hybridy po milionech s naprosto dokonalou spolehlivostí? Já o žádné nevi,m, která by byla v tom "ujetém vlaku"...
Snad jen BMW se trochu snaží, ale pořád prodá ani ne zlomek toho, co Toyota, a měl bych tam velkou obavu o spolehlivost.
1. Nemecká konkurencia sa báť určite nemusí, ani keby bol ES najlepším autom galaxie. Lexus má úplne inú klientelu, ktorá nad drobnosťami iba mávne rukou.
2. To zadné krídlo si Lexus mohol naozaj odpustiť.
3. Čo máte všetci stále s tým infotaimentom? Nastavím si to raz a zabudnem, že tam vôbec nejaký je. Uznávam, že zadávanie dát do navigácie má Lexus silou mocou svojsky Japonské, cháp iné a nepraktické, ale....pri pohľade na frajerov, prípadne blondínky (tie šikovné odpustia) v nemeckej prémii, ktorí majú pri šoférovaní v ruke stále 5,5 palcový telefón, mám pocit, že ovládanie infotainmentu je to posledné, čo potencionálnych zákazníkov tejto triedy zaujíma.
4. Ak chce niekto v tejto triede skutočný a funkčný hybrid, moc možností nemá.
5. Predpokladám, že výkon motora bude najväčšia brzda predajov. Aj eko nadšenci by za túto cenu uvítali pár koní navyše, obzvlášť, ak inú voľbu nemajú a úprimne, spotreba výkonu rozhodne nezodpovedá.
myslim, ze ES dostane este nieco silnejsie v hybride... toto mi pride ako taky nutny start v dieselovej EU, aby mala nieco s nizkou cenou miesto 4 valcovych dieselov, kedze na diesle sa uz v Toyote a osobakoch nehraju...
Pokud jedeš pomaloučku, je v tom ticho, pokud rád šlapeš na plyn, tak je kulturnější i 4válec v naftě. Je to takový trochu lepší Avensis bez kombíku , ale za cenu o půl mega větší než by to mělo stát. Toyoto, kupuj aspoň do RAVky naftu od BMW, antidieselchaos už končí.
A viděl jsi toho černě maskovaného ekobuzíka jak na internetu šíří informace jak "upravit" měřené emise? tak se koukni na Autoforum mudrlante.
Mimochodem jen Německo má měřící stanice přímo u silnic s nejvyšším provozem a stejně emise nejsou vysoko přes 50 jednotek, Kalifornie připouští 57 >:-[] >:-[] >:-[]
Rakousko měří cca 50 metrů od komunikací s poukazem že na silnicích opravdu ale opravdu nikdo nebydlí … >:-[] >:-[] >:-[]
Toyota jako sponzor opustila slavné hnutí DUH, protože zjistila že jí to škodí. Dokud škodili jen dieselům bylo to OK jenže Toyota pochopila že DUH fandí jen elektromobilům a že půjde dříve nebo později po krku i Toyoťáckým hybridům a už v současnosti škodí oblíbeným Hiluxům a Lancruiserům, které jsou samozřejmě v dieselu. Proace se taky prodává dobře a DUH prostě škodí autobyznysu jako celku.
Ale to ty stejně nepochopíš >:-[] >:-[] >:-[]
nevypadá to, v německu se chystá zákaz dieslů pod euro 5 asi pro dalších 15 měst, v návrhu jich je dalších 120 >:D >:D
A v hodně utopistickém návrhu je zákaz pro celou EU >:D
A protože němci sou totální šílenci, tak je možný leccos.
2.5L atmosfera 131kW, s hybridom kombinovany vykon 160kW, maximalka 180km/h, 0-100 za 8.9s...
Som jediny komu tieto hodnoty pripadaju nedostojne auta vyssej strednej triedy, ktore chce byt premiou? O to viac, ze je to jedina mozna motorizacia...
Keby len to, ale RAV4 ma lepsie zrychlenie. A za lepsie prachy mas priestranejsiu Camry.
Jeden motor, jedna varianta. Tiez nevidim, cim to chce zaujat.
To není alternativa, ES není soupeřem pro vyšší střední D3 ani pro CT6, ta auta jsou premiovky, vč. pohonou, podvozku, ES je avesnsis s tlustšími skly.
se pohybují zásadně rychlostmi nad 180, mají zadní náhon který člověk okamžitě vycítí a když ne, tak mají Quattro které je sportovní jak ta nejsportovnější hra na PS. A co se ovládání navigace týče, tak drtivá většina používá zrovnatak ten mobilní telefon, popřípadě navigaci z Lídlu, protože si s tou zabudovanou neví rady. Navíc nikdy jsem si s pojmem prémiové auto nespojoval motor na naftu. To ostatně k žádnému osobáku. Možná i proto, že si ještě pamatuji vůni spáleného benzínu, kdežto ta spálená nafta je někde daleko za exkrementy.
Vykon - kombinovany vykon pouhe 2 lancery coby jedina dostupna motorizace proste nestaci. Vlastne, tohle je bida i na mainstreamovou stredni. Maximalka jen o 2kmph vyssi nez lancer s 1.8 jakbysmet.
Rodokmen, coz se do jiste miry vaze k prvnimu bodu. Tam kde se da argumentovat, ze i takova A6 je vlastne v zakladu FWD, tam takova argumentace konci kdyz se clovek mrkne na vycet variant ktere ona A6 nabizi a kolik z toho je pak klasika 4x4 s vicevalci. A premie nepremie debata muze rovnou skoncit, teda, u te audi. To 4x4, ktere mel treba i lancer, to nelze u limuziny vyssi stredni v dnesni evrope postradat. Vicevalec zde trestuhodne chybi taky (a stinger se tise smeje), o dalsich karosarskych verzich nemluve.
Cena - zakladni cena 3,5 lanceru a testovana dokonce 4,5 lanceru je neobhajitelna. Muzeme tu cist dnes a znovu jak kupec lexusu tohle nebo kupec lexusu tamto, ale faktem je ze vsichni resi co za sve penize dostanou a zvazuji alternativy. I ti nejlepsi v automotive jsou radi za zakaznickou vernost blizkou 50% a na tom co umim ja a co za stejne penize umi konkurence zkratka zalezi. A tady toho konkurence (i ta mainstreamova) umi mnohem vic. Dejme si nejaky vhodny priklad pro lepsi pochopeni problematiky: treba takovy lancer, ten ve verzi EVO koncil, koncil(!), o 100-150tis niz nez tenhle predokolkovy lex zacina! Lancer.
Je potreba psat vic? Nemyslim si.
Ja sa skôr zamýšľam nad tým, kto zoberie ES s príplatkom cca 20 tis € a nie Camry? Naozaj bude Lexus svojim vybavením a spracovaním o tých 20 tis. € lepší ?
Lexus ES 300h (218k) [odkaz]
zrychlenie 0-100km/h: 9.1s
start 0-60km/h: 5.1s
pruznost 60-100km/h: 4.0s (!)
Zvuk je kultivovany, otacky rastu "linearne". Vysavacovy efekt je takmer nulovy.
Uvodny start 0-60km/h je 2x pomalsi ako A6 (5.1s vs 2.4s), ale pruznost 60-100km/h je porovnatelna (4.0s vs 3.3s, 218k vs 286k), co je dolezite v realnej prevadzke.
Audi A6 Avant 50 TDI 4x4 (286k) [odkaz]
zrychlenie 0-100km/h: 5.7s
start 0-60km/h: 2.4s (!)
pruznost 60-100km/h: 3.3s
Zvuk je "drsny", otacky rastu "skokmi". Pri malych zmenach rychlosti (predbiehani) otacky porastu linearne podobne ako pri ES.
Uvodny tah je "brutalny" (diesel s vysokym momentom 620Nm + 4x4). Pruznost je porovnatelna s ES, hybridu pomaha elektromotor.
A to nemluvíme om faktu že na dálnici silný diesel utáhne snadno auto, zatímco benzín se trápí a zvyšuje spotřebu.
Ale Japonci se jednou rozhodli pro hybrid tak budou v Evropě auta prodávat jiní.
ES ma o pol litra nizsiu spotrebu na dialnici, ale samozrejme treba zobrat do uvahy vyssi vykon A6 V6 4x4:
140km/h GPS: ES (7.8 l) vs A6 (8.3 l)
mesto lahkou nohou: ES (5.9 l) vs A6 (8.6 l)
ES [odkaz] , A6 [odkaz]
Benzín se trápí....jo když je to zdechlej 4 válec na 2tunovou káru tak jo, jinak benzín umí točit 2500 otáček a lehounce se převalovat >:D
Ale musí v tom být trošku jinej motor :-)
No já bych řekl, že rozdíl mezi 50TDI tímhle Lexem jsou asi tak dvě galaxie. Na 180 kde Lex končí je šestiválec o 9 sekund dříve a upaluje až do 250.
[odkaz]
Tenhle Lex totiž neuvisí ani obyčejné dvoulitrové tdičko
[odkaz]
A když se mu postaví stejně výkonný benal, tak ho rozdrbe na kousíčky
[odkaz]
Takže reálně hodně podprůměrně dynamická motorizace i na poměry běžného mainstreamu, na poměry prémie doslova žebrák.
Na okruhu rozhoduje pruznost a podvozok. Len podla "time lap" by sme mohli hovorit o tom, ci je motorizacia na urovni "zobraka".
Podruhe, ES je predovsetkym "eco fighter". S malou NiMh bateriou bez lithia/kobaltu je schopny mat v meste vypnuty spalovak az 2/3 casu pri spotrebe 6 l.
Ano, to máš pravdu a právě pružnost toho 300h je dost zoufalá, nestíhá ani to dvoulitrové tdičko. Jestliže nejsilnější hybrid Lexu, tedy 500h dostal na okruhu kotel zrovna od 50TDI (tedy úplně od toho nejzákladnějšího a nejméně výkonného motoru co se do A8 dává), tak 300h by se vůbec nemusela na okruh ani obtěžovat, ta by dopadla jako sedláci u Chlumce.
[odkaz]
A poslechni si to video do konce, spotřeba A8 na okruhu 29 litrů, Lexus 51 litrů. Tedy při zátěži je ten "eco-fighter" spíše money-eater, protože má spotřebu ruského tanku.
Asi vela citas ACZ ... >:D
Link na "profi okruh" [odkaz]
VW Passat CC V6 4motion vs Lexus GS450h
Vykonovo porovnatelne (okolo 300k), ale GS je o 300kg(!) tazsi. Napriek tomu maju porovnatelny cas na okruhu. Vykon/vaha nie je vsetko, rozhoduje aj podvozok, atd.
Spotreba na spritmonitore? Passat 11.5 l vs GS450h 9.1 l
[odkaz] , [odkaz]
Hybridy by som nepodcenoval, daju sa urobit aj "eco" (ES300h), aj sportovo (GS450h). EU sa rozhodla pre radikalne nizke emisie, GS sa tu malo predaval, nahradil ho ES. GS zostava v ponuke v US.
Porovnatelný čas na okruhu? O 46 koní slabší auto nasypalo výkonnějšímu autu přes dvě sekundy. Půl sekundy na okruhu je rozdíl, dvě sekundy jsou věčnost. A pokud ti jde o spotřebu, tak dvoulitrové tdičko tomu GS natrhne na okruhu gatě také a jezdí za 6,7 litru
[odkaz]
[odkaz]
Hybridy nepodceňuji, ale zrovna hybridy Toyoty jsou na tom dynamicky dost zoufale. Taková Panamera s osmiválcem v hybridu, proč ne, ES s dynamikou nestíhající dvoulitrové tdíčko, hm, nevím, nevím.
Nuz, spravne si ma upozornil, ze GS by malo mat lepsi cas. Neriesim kde je problem, napr. BMW 740i (F01) s podobnym koeficientom vykon/vaha ako GS ma o 3s(!) lepsi cas.
BMW [odkaz] , GS [odkaz]
Uzavriem to s tym, ze vsetko suvisi s hodnotami. Kto preferuje skutocnu ekologiu a komfort, tomu ES bude vyhovovat. Dynamicka pruznost ES je tiez vyborna. Kazdy nech si vyberie :-)
Na planete sa kazdych 20 rokov vyrobi priblizne 2 miliardy aut. Skus majitelom vysvetlit, aby jazdili vlakom >:D
ES je samonabijatelny hybrid, ktory je mozne vyrobit vo velkych seriach bez zasahu do ekosystemu (tazba lithia/kobaltu) a s minimalnymi emisiami v meste. To je urcite dolezitejsia vec ako zrychlenie +/- 2s.
Samozřejmě nikoliv, ES je celé postavené jako typický mainstream, počínaje motory a pohonem konče. Takže jak psal nahoře Dinar, ES konkuruje běžnému mainstreamu, se zavřenýma očima možná běžným motorizacím S90, ale třeba na vrcholnou S90 T8 už se nechytá.
To je všechno hezké, ale pak se podíváš do prodejů a zjistíš, že S90tek se prodalo víc než A6 (2018) a XF, takže zdá se, ne všichni kupci se rozhodují tak jako já nebo ty nebo on podle vlastnostní, které my upřednostňujeme...
Posledně jsme došli k tomu, že současná Volva prodává vzhled. Souhlas, a jsem si naprosto jistý, že zrovna ES při prodejích na pomoc vzhledu spoléhat nemůže.
Když se podívám do prodejů, tak A6 celosvětově prodává čtyřikrát nebo pětkrát víc než S90. Samozřejmě, že existuje skupina kupců, které je zcela jedno jakou má auto techniku a zaměřují se pouze na vzhled. Pak se ovšem obávám, že právě ES má velkého smolíka, protože nemá ani techniku ani pěkný design (na rozdíl od S90).
[odkaz]
To je jako říkat, že Mazda 6 nemá šanci proti Passatu. A zrovna já bych si vybral radši tu M6... Lexus ES se prodává na jiných trzích, tady nahradí GS a to nebyl taky zrovna žádný bestseller... jsou to prostě zajímavé alternativy a já bych mu dal přednost třeba před E-klasse (to je pro mě synonymum Passata ve vyšší střední).
Budu se opakovat, ale mně se Lexus líbí, a třeba Lexus LC je prostě umění, i když se ho určitě prodá míň než S-coupé nebo nové 8er...
Ma6 a Passat jsou obojí mainstreamové produkty stavěné technicky velice podobně a zcela evidentně si konkurují.
ES a E-klasse jsou technicky postaveny zcela rozdílně a v mých očích si v podstatě vůbec nekonkurují. ES je daleko blíže k té Ma6 nebo Passatu než k E-klasse. Jediná věc, co všechna ta auta spojuje jsou podobně vnější rozměry. Konec konců když nechám techniku stranou, tak i cenově konkuruje ES daleko více Passatu než E-klasse. Nejdražší Passat je ze 1,2 mega a dá se do něj nacpat další výbava minimálně za dalšího čtvrt mega, nejdražší ES Luxury je za 1,3 mega s tím, že už do něj nic nepřidáš a nejdražší E-klasse je za 3,4 mega s tím, že za další mega není problém dovybavit. Tedy ani cenově není ES a E-klasse konkurence. Takže jistě někdo může dát přednost ES před E-klasse, ale v reálném světě se tak nejspíš moc často neděje, protože už cenově jsou to zcela jiné galaxie.
To je jako říkat /opakuju se, já vím/ že XC90 není luxusní SUV, když nemá víc než čtyřválec, trapný Haldex a vůbec, nepoužívá mnoho pokrokové techniky. Některým lidem je to totiž úplně jedno, zdá se:)
Ale to je v pořádku, fejky se vždy kupovaly a kupovat se budou, jak píšeš, řadě lidí je to jedno, resp. nevidí v propracovaném technickém řešení přidanou hodnotu a jdou jenom po ceně. Nicméně pokud je ES pro někoho luxusní velký sedan, tak pak je pro něj velký luxusní sedan i Mondeo Vignale nebo Superb L&K nebo Insi s nějakou slušnější motorizací. Cenově i technicky to nakonec vyjde úplně nastejno. Myslím, že první článek o ES byl uveden nějak ve smyslu "má se superb bát?" a to je přesné vystižení situace, ES konkuruje Superbu, E-klasse prostě nekonkuruje (skutečnost, že si někdo koupí ES nebo to Vignale a má pocit, že má špičkové auto vyšší střední, z toho ještě konkurenci E-klasse nedělá). E-klasse konkurovalo GS, resp. mimo EU ještě konkuruje.
GS není bestseller nikde a na stěžejním trhu ho drtí právě ES. Kvůli ceně. Mainstreamový zákazník neřeší pohon. Kdo chce lepší auto, koupí si GS. V Evropě už ne. Takže Lexus nemá alternativu k 5er nebo E-klasse. A to je :no:
ale aj tak par zakaznikov si tu iste najde.. predpokladam ze vsetko ( 100 percent ) budu sukromne osoby ;-) ... zit ale v amerike... tak nie je o com... tam je to jasne.... lexus :yes:
Osobne si teda sedan vyssi stredni kupovat nikdy nebudu, nejak mi to pro moje pouziti nedava smysl, ale... tady jeto uplne mimo. I kdyz je mi urcite sympatictejsi lexus nez treba audi, tak nemci s sestivalci jsou za podobny prachy uplne jinde. Toto je auto pro lidi, kteri nevi, jakej maji v aute motor. Ale i takovi jsou
Na druhou stranu, kdo chce velký sedan v hybridu, nemá moc z čeho vybírat.
Já osobně jsem zvědavý na nové IS. Podezírám Lexus, že bude mít sedanové portfolio překopané asi takto:
IS - sportovní sedan, důraz na jízdní vlastnosti, zadokolka, trochu povyroste;
ES - komfortní sedan pro klidné vyzrálé řidiče, nic pro tabulkové závodníky, důraz na komfort, ekologii, dokonalé hi-fi, předokolka kvůli vnitřnímu prostoru a nákladům;
LS - luxus třída, vrchol nabídky;
Tak uvidíme, až představí příští IS, jestli jsem se trefil.
Tohle je naprostá pravda. Krok vydat se tímto směrem je úplná blbost. Do prémie nacpat předohrab s totálně podprůměrným motorem a mít to jako jedinou možnost... v Camry OK, ale ne v Lexusu. GS450h byla ve dvou generacích, zejména v té druhé, naprosto super volbou, protože 3.5 V6 s hybridem dávalo 0-100 za 5,9 a spotřeba se pohybovala od 7.5 pro defenzivní styl, přes 9 za dlouhodobý průměr, až k 12.5 při 200+. Na 350 koní super výkon. Reálně se jezdilo za spotřebu 4 válce, ale výkonem osmiválce, jak byl jeden z prvních reklamních claimů. Se starým GS300 V6, kde bylo o sto koní míň (cca 250), se jezdilo za o 30 % víc a dynamika byla o dalších 30 % horší.
GS450h ve verzi F-Sport nabídlo velmi jisté svezení a neutuchající akceleraci do rychlostí nad 200, kde celé německé 3.0d konkurenci docházel dech. V kombinaci se zadní řízenou nápravou to auto sedělo jak přikované.
Bohužel doba jde dál a ES je naprosto nedůstojná náhrada. Vždy to byl hnusnější, horší a levnější bráška GS. GS bylo samostatný model a v Evropě Lexus vždy nabízel plnohodnotné modely, ne rebrandy. To se nyní změnilo a přišlo podřadné ES. Tohle do prémie nepatří.
Takže stejně jako ty doufám, že IS bude dál zadokolka a snad i zase IS-F, jinak je ta motorová paleta taky o ničem. Upřímně si ale nedovedu představit, že si majitel GS koupí menší a slabší IS. To snad už radši RX.
V tom si zjevně rozumíme, ale pohledem do nabídky evropského zastoupení to tak bohužel je. Kdo chce prémii s klasickou koncepcí, tak u Lexe už nenajde.
No v Polsku GS furt jako nabízej = nevim jestli fakt jo nebo stránky spravuje lempl :-)
Tohle do prémie patří = D3 nabízí mnohem větší * = tady je aspoň při jízdě prémiovej luxus. Respektive když tohle ne = čeká modely D3 drsná čistka ;-)
Klasickou koncepci furt nabízí většina Lexů = od toho IS přes RC a LC po LS = že se v Česku absurdně nabízí jen 4x4 s tim moc nesouvisí. Sme holt takoví :-)
Mluvím o středním sedanu samozřejmě. Nabídku L celkem zvládám ;-) At si D3 nabízí, co chce, resp nabízí to správně, kromě Audi. To je odjakživa jen lepší VW a marketing. Cokoliv, co je FF není žádná prémie. A je jedno, jak luxusní uvnitř to je, ale prostě jízdní vlastnosti jsou slupka :-)
Ahoj ZZ, můžeš mi osvětlit tu myšlenku o neutuchající akceleraci v rychlostech nad 200? 290 koní z atmosférického šestiválce mi zrovna nevyráží dech... Nemluvě o tom, kde je taková rychlost využitelná...
Když ve 200 přidáš, tak jedeš až do omezovače v 256 bez ztráty dechu. Přesně tam, kde už trilitrova nafta nestíhá. Musíš počítat s kombinovaným výkonem a ten je necelých 350. Doporučuji se v tom svézt, abys to líp pochopil. ;-)
Když mi někdo řekne, že holýma rukama zardousil pumu, tak nějak přirozeně pochybuju o tom, že by to bylo možné, protože je to přinejmenším neobvyklé, ale potom proběhne v tisku tohle a začneš pochybovat, že to není nemožné
[odkaz]
No a teď k tomu GS:) Aby auto bez problémů zrychlovalo i nad 200 km v hodině musí mít nějakou výkonovou rezervu i rezervu v maximální rychlosti a tu bych u 3,5 V6 s 290 hp odhadoval při vší úctě někam maximálně k 260 km/h. O moc víc to nebude. Teď jsem dohledal, že IS350 F-sport dokáže 272 km/h tohle je o kousek větší auto. Takže, pokud auto jede nejvíc cca 260 km/h, jak může jet bez ztráty dechu k 250 km/h? Musím se v tom asi svézt, abych to líp pochopil:)
edit: jestli myslíš, že mám počítat s tím elektromotorem, vsadit na jeho kouzelné schopnosti, tak neříkám, že nedokáže pomoci, ale zázračný určitě není...
Vidím, že se v tom ztrácíš. IS350 je V6 a u nás se neprodávalo. IS-F bylo v minulé generaci a byl to V8 5.0. A mělo sice top speed 270, ale kvůli omezovači >:-[]
Najdi si videa na YouTube, kde zrychlení i nad 200 najdeš. To ti možná v prvním kole bude stačit, než se svezeš ;-)
S elektromotorem u hybridu počítat musíš, tak nějak z podstaty hybridu ;-) Zázračný je moc, přesně jak popisuju nahoře viz spotřeba vs. výkon a jeho rezerva.
V ničem se neztrácím. Hledal jsem údaj o maximální rychlosti toho motoru v podobném autě a vypadlo mi IS350 (F-sport jako F-sport, jako M-paket, ne jako IS-F, ne jako M3:)
Jinak k té tvojí spotřeba 12,5 při rychlosti přes 200 km/h
[odkaz]
Nepochybně, dokud se mu nevypnou baterky a pokud jsou právě naplno dobité. To už se ukázalo nejednou v testech na okruhu, jak dynamický je hybrid po vybití baterií...
Tak prave 450h pohon je najpodarenejsi z hybridov a vycitat mu, ze na okruhu zdochne ... je uz take polodiletantske. Na dialnici nema problem vyuzit baterky az do 250. Tak ho udrzi V6, ktory aj nabija v ustalenej rychlosti.
Aj tak si myslim, ze Lexus/Toyota to dost mrvi. Nakoniec si budes vyberat len farbu k danemu autu ... ? Camry 350 a ani ES 350 v EU nebude a kombi verziach je skoda recnit. Tak ako predtym odpalili Corollu/Auris kombi, tak si odpalili Avisa, Verso atd.
Fakt netusim z coho vychadzaju, asi z fake data generatora, alebo nechapu EU.
GS450h bude na okruhu asi tak stejně často, jako bude akcelerovat z 200 na 250. Ale budiž, základní třílitrové naftě to tvůj hybrid natře, 550d si zase vytře zadek s ním. I když při tom nebude mít spotřebu 12,5 jako GS450h:)
Výše jsem ti dával tabulku spotřeby jednotlivých aut při 200 km/h. Za dvanáct to umí dvoulitrová nafta. Cokoliv ostatního je výš. ALe Lexus GS450h je za 12,5:)
Link nefunguje, ale i tak, nechápu tvoji pointu. Odcházející GS450h přišlo na trh v roce 2012. Jen aby sis to dal to reálií. A byla to konkurence klasickým 3.0 dieselům té doby. To že je atmosféra v rychlostech nad 200 dynamičtější než nafta je jasný každému, ale tobě to pořád nedá spát. Tak se v tom svez, udělej si názor sám a pak bude mít diskuze trochu smysl. Zjevně nevíš, o čem mluvíš. Měj se.
V tabulce byla spotřeba aut při 200 km/h. Nejnižší měl dvoulitrový naftový Golf a sice 12 litrů. A ty ses mi snažil tvrdit, že při rychlostech 250+ žere GS450h 12,5. To je pointa.
A když nejdou odkazy na a..forum tak tenhle by snad mohl
[odkaz]
"neutuchající zátah nad 200 km/h":)
Prosimtě už dost, fakt tomu nerozumíš. Tohle je GS450h třetí generace (2005-2011) a ne čtvrté, odcházející. Já se ti nic nesnažím tvrdit. Psal jsem, že v rychlostech nad 200 ta spotřeba byla kolem 12.5 (při delší cestě po dálnici, kdy ses s autem dostával nad dvě kila). Ty teď píšeš 250+. To auto má omezovač, který zasáhne při 256 dle head-upu. Srovnávej srovnatelné a neshazuj se svou nevědomostí ;-)
cituji tvůj výrok
"až k 12.5 při 200+"
ta nová generace má proti staré opravdu diametrálně odlišné čísla, prosím srovnat:)
[odkaz]
[odkaz]
na dvoustovce jí nadělila setinu sekundy, takže počítám, že od 200 se situace obrátí a nový model poletí jak vítr, má k tomu všechny předpoklady >:-[]
úplně nerozumím, jestli mě rozporuješ, nebo se mnou souhlasíš, každopádně nevěřím tomu, že by dokázal do spotřeby významně mluvit elektromotor při takové rychlosti, resp. ušetřit nějakých 8-10 litrů na sto kilometrů...
Tak toto je odvazne tvrdenie. Uvidime ako sa s tym BMW popasuje, co sa tyka vyrobnych nakladov a potom samozrejme aj spolahlivosti ... Postavit zlozity mechanizmus s vysokymi nakladmi nie je problem.
Active hybrid technologie je tady tuším od roku 2011? Jinak aktuálně spolu Toyota a BMW spolupracují, Toyota dostává motory a BMW know-how právě z hybridní oblasti...
Z nový generace motorů Dynamic Force Engines s účinností 40-41% sou zatim 1,8 teď v Corolle úplná novinka 2.0 a 2,5 ten novej je v Camry, ES nebo nový RAVce [odkaz]
Teď je na řadě V6 ale nejspíš ho eště předběhne novej V8 prosakuje že nějakejch 610-620 koní
Lexus spravil z ES globalny model, ktory navyse uz pred tym kanibalizoval GS. Predaje v EU budu prijemny bonus do celkovych cisiel, ale nikto, ani v Lexuse neocakava, ze to bude v EU bestseller.
Z CT sa stalo UX, takze uz nic ine, nez IS/ES/LS nebude. A kedze tomu segmentu vseobecne klesaju predaje, tak sa viac Lexus zameria na SUV, prip. specialitky. Osobne som velmi zvedavy, ako dlho vydrzi RC.
Viz ten odkaz o Audi = ono to může bejt mnohem hůř než si připouštíš = Lexus de svou cestou a to co vnímáš jako degresi = je že je zase jen napřed :-)
To špatně vyhodnocuješ = je fuk že stávající by si rád koupil další = je jich prostě málo. Takhle už skončilo mraky zajímavejch aut = a plívy se vesele prodávaj dál
Takže pro tebe jako motoristického fandu je náhrada V6 za R4, FWD za RWD a snižování výkonu progresivní cestou?
To je mi mnohem milejší cesta evropská.
No je to realistická cesta = byť to většina diskutujících tady odmítá pochopit = snižování objemu je logický a hlavně trvalý. Tuhle výkon dnešních 4válců mělo famózní BMW 850i
Neni jiná cesta
Evropská cesta neni = dneska je svět dávno tak propojenej že sou maximálně trochu se lišící oblasti = ať z ekonomickejch nebo historickejch důvodů
Cesta MB a BMW mě dlouhodobě moc nebere = ale je evidentně správná a dělaj to dobře
Dneska už asi každýmu začíná bejt jasný že vyhazování šéfů technickýho vývoje Audi před lety = nebylo z rozmaru
Možná proto taky A6 neskončila jako rebrand Passatu, třeba právě přišel čas vyrazit někoho z Lexusu ;-)
Na jednu stranu přichází Toyota se Suprou, na druhou dehonestuje Lexus. Snad si alespoň IS udrží RWD platformu.
Starej V6 hybrid je furt v nabídce = ale po nový generaci motorů 1,8 a 2,0 a 2,5 je asi na řadě. I když dřív možná bude novej V8 = jestli i hybrid nebo jen biturbo nebo jak = sem zvědavej. Výkon avizujou pěknejch 610-620 hp
A novej V6 s vyšší účinností = už by to taky chtělo. V GS 450h stačil v pohodě, v LC je to furt dobrý v LS už by to chtělo ten novej
Nojo ale ta platforma IS vychází z GS = a to už asi nebude. Takže bych docela věřil na tu další společnou techniku s BMW = po Supře a Z4 příští IS a i6
Takže zůstává otázka to RC = jestli se prodává přiměřeně = asi neni problém na stejný technice udělat další generaci. Nebo holt konec? :-|
RC se prodává mizerně. Všude. Přitom RC F je výborné. Ve Sport Plus máš rohlík na obličeji a neřešíš trapný srovnávačky novinářů o vyšší váze nebo infotainmentu. Tahle auta se fakt nekupují podle tabulek ze srovnávacích testů.
RC-F je výborné, dokud se člověk nesveze v M3,RS5 nebo C63:)
Tyhle vozy se fakt nekupují podle tabulek ze srovnávacích testů:) Kupec se nenechá zviklat tím, že auto nejhůř jede a nejvíc váží, jde si neochvějně za svým - asi proto jich tolik potkávám:)
Možná už by mohla redakce Auto.cz začít testovat jak jsou na tom vozy se světly. Z různých zahraničních testů je jasné, že ač se dnešní vozy pyšní nejmodernější technikou, osvětlení vozu je různě kvalitní. Prostě není LED jako LED a není Xenon jako Xenon. Redakce má určitě auto na více dní a najít si nějakou klidnou silnici se značkami, nějakého figuranta případně nějaké kužely, by se jeden večer určitě podařilo. S auty se nejezdí jen ve dne. Jízdní vlastnosti, technika a spotřeba jsou důležité, ale ne méně důležité je večer dobře vidět.
Po 30-ti letech ne neúspěšné snahy stáhnul Lexus ocas mezi nohy a představil rebrandovanou Camry, FWD a mrzký výkon.
Nemá smysl diskutovat nad tím, že D3, Jag, Mase, Caddies tenhle model nevzruší, spíše rozesměje.
Někdo tu psal o Audi, to má oproti ES nejen V6, ale nově i šestihrnkový hybrid. Plnotučné Quattro a možnost sportovního difu.
Tady se koukáme na předohrabovou zoufalost, kterou bohužel brzo smázne i domácí Suberb, od podzimu v hybridní verzi.
Další píše o náskoku dekád oproti konkurenci. Ta je v čem?
Jak bylo GS450h povedené, tohle mu nesahá ani po ventilky od kol. ;-\
Proč desítky let neřikáš Audi A6 případně A8 "předohrabová zoufalost"? :-|
Jak víš vždycky to tak bylo a myslim že před dnešní boom SUV to tak dodnes je = že Audi prodávalo a prodává = nejvíc předokolek a naprosto okrajově prémiovej pohon = proč tomu neřikáš "předohrabová zoufalost"? ;-\
Podélně uložené motory a možnost 4x4 k většině modelů. Kde má ES podobnou koncepci? Opustilo ji s GS a dělat z této zcela mainstreamové konstrukce cokoliv víc je přece nesmysl.
ES má jen a pouze předohrabovou, nikterak výkonnou a napříč uloženou běžnou zoufalost. Audi je oproti němu bohužel značně dál... O M-B či BMW ani nemluvě.
Souhlasim s tim cos tak možná nemyslel = že náskok MB či BMW se v posledních letech zvětšil
ES je prostě Camry = nejprodávanější sedan na planetě. Že bude líp odhlučněný a lepší odpružení a materiály a tak = nic nemění na identickym technickym základu. Což v případě [odkaz] asi neni problém = zatim ve všech vozech kde je použitá jen chvála = na jízdní vlastnosti a na bezpečnost sem dal odkaz
Smutný je že doublenabídka v kategorii = celosvětově drtivě zvítězila komerce = ale tak to znám i z techniky = smutný pro mě 2násob = ale z nějakýho důvodu to tak chodí :-|
No to je jasný = prachy. Toyota je velká se slušnou marží ale Lexus se D3 který chrlej 6 nebo kolik milionů aut ročně nemůže rovnat
Doteď nabízeli dva modely ve třídě a víc se všude prodávalo ES. GS zatim dojíždí na mnoha místech planety ale evropani ho prostě kupovali málo = je nahrazený vývojově i výrobně levnějšim ES. Smutný ale neni to technickej problém jako má Audi s motorama ale čistě ekonomickej = to rozhodli evropani, ne Lexus
Svět se mění a zrovna teď v autech asi docela dost = tebe před pár lety napadlo že Golf [odkaz] ? Víš co to tu vyvolalo když sem to loni jen zmínil :-)
Myslím, že Audi má s novými V6 hybridy vyřešeno. ;-) Potřebovat sedan vyšší střední, tak se právě po konfiguraci P-I se šestihrnkem koukám. Ve městě z drátů, mimo město elektrický overboost k dispozici.
Zákazníci rozhodli. V USA byly vedle sebe v nabídce GS a ES řadu let, a ES se prodávalo po celou dobu téměř desetinásobně víc, než GS, takže Lex celkem logicky GS zařízl.
Pro autofandu je to škoda, pro mentálky důvod k oslavě, pun intended. :-!
Tak tak ... Dofakat znacku mozes za rok, budovat ju budes 10.
***di riadia firmy, co ziju v oblakoch a nechapu a ani nechcu, naco ... nie je to rodinna firma.
Toyota dodnes nezistila, ze v EU ak nemas zastupcu na dialnice pre rodinu, tak onnanovat nad suprou ti nepomoze.
V USA bolo GS drahsie a mensie ako ES, alebo sa mylim ?
Tak dojebaného marketingu Lexusu mi opravdu líto není, neboť můj vztah k této značce se rovná čísté nule. Z automobilového hlediska je pro mě asi tak stejně žádoucí a atraktivní, jako nějaká spotřební elektronika... ;-\
Že by se jako D3 měla coby celosvětově uctívaná prémiové reference bát hybridního Lexuse s hnusnou vorvaňovitou maskou a maximálkou 180 km/h? Že by jako takový stroj ohrozil jejich evropské prodeje?! Tak tomu se lze jen a jen od srdce zasmát! >:D >:D >:D