Tak zrovna na design e60 a Civ8g jsem ani časem názor vůbec nezměnil.
A když si vedle sebe postavím do řady všechny g. 5er, je e60 (designově) stále jasně "nejanomálnějším" 5er. A k těm prvkům/detailům, "díky" kterým e60 nejvíc vyčuhuje z řady všech g. 5er, se už BMW nevrátilo a nevrací, což není náhoda. U e60 mám problém "pouze" s těmi detaily + interierém (zejména před face).
U Civicu 8g beru od začátku na milost pouze CTR, a názor na běžné verze (5dv. hb) s maskou ve stylu "alobal pod plexisklem" názor také neměním. ;-)
Si v hlbokom omyle. Spontánne reakcie sú veľmi dobrým meradlom dizajnu, aj keď nie absolútnym. Úloha dizajnu je páčiť sa, upútať, vyvolať túžbu vlastniť ho. Automobilový dizajn sa tvorí pre ľudí, pre laickú verejnosť, nie je to veda pre vedu. Tá tvoja "líbivost" je jedným z aspektov dizajnu, a dosť dôležitým. Ak chceš nejakú knihu na túto tému, zastav sa, pár vecí ti požičiam. ;-)
Nie, dizajnérske štúdio nemám. Ale buď si istý, že v štúdiách, tých minulých aj tých, ktoré ešte ostali, boli a sú trošku iní frajeri, ako fabrickí dizajnéri a ich manažéri, ktorí im stavajú mantinely. A predstav si, čo sa tohto týka, predsa len nejaký rozhľad mám, a neposadím sa na zadok z niečoho, čo mi nesedí len kvôli tomu, že je to uznávaná značka.
Nikdy si nezmenil nazor na dizajn po urcitom case 'sadania si'?
Mam viac aut, kde som casom prehodnotil svoj pohlad. Pamatam si na sok, ked vyslo bmw e60/61 a teraz, ked ho vidim v dobrom stave v m-pakete, tak sa kludne za nim otocim. Alebo taky Civic 8g, po 'mpv-cku' prislo ufo - pre mna no way! A dnes? s 1,8ckou by som ho hned bral do garaze (ja viem - bazarovy kovboj).
Jasně. Namalovali to po sichte u tuplaku na pivní tácek. Tak dneska funguje jedna z nejlepších automobilek. Tím designovým studiem jsi myslel sebe, ne? Viz výše by to odpovídalo tvému rozhledu v oblasti designu ;-)
Designu zjevně nerozumíš, když si myslíš, že dobrý design musí mít pozitivní ohlas veřejnosti. Že něčemu nerozumíš, automaticky neznamená, že je to blbost nebo špatně. Většina nejkvalitnějšího designu je oceněna až s odstupem času. U aut to není jiné. Neplet si design s libivosti, synku. ;-) Koukej kolem sebe, kup si pár knih, choď do muzeí a vnimej. Pak si dáš sám pár facek :-)
To je taká blbosť, čo píšeš, kámo...Na dobrý dizajn si nemusíš zvykať. Dobrý dizajn sa usadí hneď, nepotrebuje čas na deformáciu tvojho pohľadu a myslenia. Dobrý dizajn reprezentujú sú napríklad autá, ktoré sa objavili na autosalóne ako štúdia, cvičná, či študentská práca, a vyvolali mohutný pozitívny ohlas verejnosti. Niektoré sa preto dostali aj do výroby, námatkou prvý Opel Tigra. Niektoré, žiaľ, zase nie, napr. Škoda Tudor.
Tak ono je dosť smutné, keď sa prémiová značka musí uchýliť k takýmto obludnostiam, aby nejak upútala. Keby takéto zadanie dali nejakému dobrému dizajnovému štúdiu, myslím si, že výsledok by bol ďaleko lepší, ale takto to dopadá, keď sa už aj u prémie šetrí a orientuje skôr na Čínu.
Já to zatím nedávám, ale zkusil jsem v konfigurátoru 7er v mpaketu a v nějaké indiv. červené metle a musím říct, že s těmi černými ledvinami už to bylo výrazně lepší. Ten základ v chromu, kdy dole v nárazníku jsou jakési další chromové hokejky, to prostě ne, to mi připomíná nějaký čínský pokus o rolls royce.
Já Ti nevím, třeba na čtyřokou Octavii jsem si nezvyknul dodnes, a potom co jsem naživo viděl X7, kde bych vzhledem k velkýmu zbytku auta měl ty ledviny zkousnout celkem lehce, tuším, že tahle 7er se mi asi líbit nebude. Ale tak já zas nejsem cílovka...
Přesně RR a inspirace jím mě napadla při prohlížení fotek. Těžko říct, jestli v tom byl záměr. Pravdou je, že většina aut je naživo lepší. A taky je to dost o zvyku. Design zraje. Naše oči si musí zvyknout. Hlava to pobrat. To je kouzlo dobrého designu :yes:
Aj ja už trochu prestávam odporovať. Ono ako som písal, ak bolo hlavným cieľom jednoznačne odlíšiť 7er od 5er (čo pred faceliftom nebolo na prvý pohľad jednoduché), tak to sa určite podarilo. Súčasne dostala sedmička určitú až rollsroyceovskú majestátnosť, ktorá sa k luxusnej triede hodí.
K tomu autu to pásne, za mě super. Do černé barvy, límcové leštěné ráfky a po tmě vyrazit do okolí přístavu v Calais. Ráno moře plné vyděšených postaviček, usilovně plavajících na jih.