Sedmička má oficiální premiéru za sebou a teď se veřejnosti představuje v Ženevě. A tyhle ledviny opravdu musíte vidět.
Vlajkový sedan bavorské automobilky se na ženevském výstavišti ukazuje v několika exemplářích. A jestli jste z obřích ledvinek měli rozpačité dojmy, určitě doporučuji se na ně podívat naživo. Neříkám, že nutně změníte názor a hned se do nich zamilujete, ale je to něco docela jiného než prosté prohlížení pressových fotek.
Když jsem si tak omlazené sedmičky obcházel, měl jsem nutkání si ledvinky osahat. Nejen že jsou opravdu ohromné, ale hodně mě zajímalo, nakolik plní svůj původní účel a nakolik jde jen o estetický prvek. A pravdou je, že vrchní část je hodně zaslepená, takže se přikláníme ke druhé variantě. Jen připomeňme, že plocha ledvin narostla ve srovnání s předchůdcem o nějakých 40 %! Kromě toho je větší i logo značky a v nejvyšším bodě je příď o 50 milimetrů vyšší.
V kontrastu s ledvinami jsou to ale změny nepatrné, jakož i všechny ostatní. Vzadu facelift bezpečně poznáte díky chromované lince, která je natažena mezi zadními světlomety. Na můj vkus je toho chromu už nějak moc. Na autech s méně výraznými barvami (kupříkladu vystavená šedá vypadá opravdu dobře) se to ztratí. Když si ale objednáte extravagantní šílenost (v dobrém slova smyslu) po vzoru fialového testovacího exempláře, může celkový vzhled působit už trochu přeplácaně.
Uvnitř už jsou změny opravdu minimální. Všimnout si můžeme jinak uspořádaných tlačítek na volantu či dvojice desetipalcových full-HD displejů vzadu. Jinak je pracoviště řidiče podobné tomu, co známe z jiných moderních „bavoráků“, což je jedině dobře.
BMW ukazuje, že i moderně a luxusně vypadající auto nemusí schovat všechny ovládací prvky do displeje infotainmentu, ale může je elegantně rozmístit po interiéru. Ani ten se neobejde bez chromovaných prvků. Kvitujeme oddělený panel pro nastavování teploty a celkově precizní materiály uvnitř.
Vše o ženevském autosalonu 2020 naleznete také zde>>>
Ostatní změny ocením až po první jízdě: sedmička dostala aerodynamické vylepšení okolo zadních podběhů, B-sloupků a vnějších krytů v zadní části. Boční i zadní okna jsou navíc vyrobena ze silnějšího skla. A jedna skvělá zpráva jako připomenutí na závěr: nepřijdeme o verzi M760Li xDrive s 6,6litrovým dvanáctiválcem pod kapotou! V12 bezpečně poznáte díky několika odznáčkům po celé karoserii, ale i v interiéru. Jo, na tohle auto se opět těšíme.
BMW řady 7 - základní technická data | ||||||
750i xDrive | M760Li xDrive | 745e | 730d/xDrive | 740d xDrive | 750d xDrive | |
Objem [cm3] | 4395 | 6592 | 2998 | 2993 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 8/4 | 12/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Výkon [kW/min] | 390/5500-600 | 430/5250-5750 | 210/5000-6000 | 195/4000 | 235/4400 | 294/4400 |
Točivý moment [kW/min] | 750/1800-4600 | 850/1600-4500 | 450/1500-3500 | 620/2000-2500 | 680/1750-2250 | 760/2000-3000 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4 | 3,8 | 5,2 | 6,1/5,8 | 5,3 | 4,6 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |