Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Obří ledviny BMW řady 7 musíte vidět naživo

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 3. 2019
18
27
Zobrazit náhledy (18)
BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7 BMW 7
Sedmička má oficiální premiéru za sebou a teď se veřejnosti představuje v Ženevě. A tyhle ledviny opravdu musíte vidět.

Vlajkový sedan bavorské automobilky se na ženevském výstavišti ukazuje v několika exemplářích. A jestli jste z obřích ledvinek měli rozpačité dojmy, určitě doporučuji se na ně podívat naživo. Neříkám, že nutně změníte názor a hned se do nich zamilujete, ale je to něco docela jiného než prosté prohlížení pressových fotek.

Když jsem si tak omlazené sedmičky obcházel, měl jsem nutkání si ledvinky osahat. Nejen že jsou opravdu ohromné, ale hodně mě zajímalo, nakolik plní svůj původní účel a nakolik jde jen o estetický prvek. A pravdou je, že vrchní část je hodně zaslepená, takže se přikláníme ke druhé variantě. Jen připomeňme, že plocha ledvin narostla ve srovnání s předchůdcem o nějakých 40 %! Kromě toho je větší i logo značky a v nejvyšším bodě je příď o 50 milimetrů vyšší.

360p720p

V kontrastu s ledvinami jsou to ale změny nepatrné, jakož i všechny ostatní. Vzadu facelift bezpečně poznáte díky chromované lince, která je natažena mezi zadními světlomety. Na můj vkus je toho chromu už nějak moc. Na autech s méně výraznými barvami (kupříkladu vystavená šedá vypadá opravdu dobře) se to ztratí. Když si ale objednáte extravagantní šílenost (v dobrém slova smyslu) po vzoru fialového testovacího exempláře, může celkový vzhled působit už trochu přeplácaně.

Uvnitř už jsou změny opravdu minimální. Všimnout si můžeme jinak uspořádaných tlačítek na volantu či dvojice desetipalcových full-HD displejů vzadu. Jinak je pracoviště řidiče podobné tomu, co známe z jiných moderních „bavoráků“, což je jedině dobře.

BMW ukazuje, že i moderně a luxusně vypadající auto nemusí schovat všechny ovládací prvky do displeje infotainmentu, ale může je elegantně rozmístit po interiéru. Ani ten se neobejde bez chromovaných prvků. Kvitujeme oddělený panel pro nastavování teploty a celkově precizní materiály uvnitř.

Ostatní změny ocením až po první jízdě: sedmička dostala aerodynamické vylepšení okolo zadních podběhů, B-sloupků a vnějších krytů v zadní části. Boční i zadní okna jsou navíc vyrobena ze silnějšího skla. A jedna skvělá zpráva jako připomenutí na závěr: nepřijdeme o verzi M760Li xDrive s 6,6litrovým dvanáctiválcem pod kapotou! V12 bezpečně poznáte díky několika odznáčkům po celé karoserii, ale i v interiéru. Jo, na tohle auto se opět těšíme.

BMW řady 7 - základní technická data
750i xDriveM760Li xDrive745e730d/xDrive740d xDrive750d xDrive
Objem [cm3]439565922998299329932993
Válce/ventily8/412/46/46/46/46/4
Výkon [kW/min]390/5500-600430/5250-5750210/5000-6000195/4000235/4400294/4400
Točivý moment [kW/min]750/1800-4600850/1600-4500450/1500-3500620/2000-2500680/1750-2250760/2000-3000
Zrychlení 0-100 km/h [s]43,85,26,1/5,85,34,6
Max. rychlost [km/h]250250250250250250

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Minoritní diskuzní skupina...
white label
| 6. 3. 2019
Vidím to podobně.
Avatar - white label
Minoritní diskuzní skupina...
white label
| 6. 3. 2019
Tak zrovna na design e60 a Civ8g jsem ani časem názor vůbec nezměnil.
A když si vedle sebe postavím do řady všechny g. 5er, je e60 (designově) stále jasně "nejanomálnějším" 5er. A k těm prvkům/detailům, "díky" kterým e60 nejvíc vyčuhuje z řady všech g. 5er, se už BMW nevrátilo a nevrací, což není náhoda. U e60 mám problém "pouze" s těmi detaily + interierém (zejména před face).
U Civicu 8g beru od začátku na milost pouze CTR, a názor na běžné verze (5dv. hb) s maskou ve stylu "alobal pod plexisklem" názor také neměním. ;-)
Avatar - traveldrive
Minoritní diskuzní skupina...
traveldrive
| 6. 3. 2019
Si v hlbokom omyle. Spontánne reakcie sú veľmi dobrým meradlom dizajnu, aj keď nie absolútnym. Úloha dizajnu je páčiť sa, upútať, vyvolať túžbu vlastniť ho. Automobilový dizajn sa tvorí pre ľudí, pre laickú verejnosť, nie je to veda pre vedu. Tá tvoja "líbivost" je jedným z aspektov dizajnu, a dosť dôležitým. Ak chceš nejakú knihu na túto tému, zastav sa, pár vecí ti požičiam. ;-)
Avatar - traveldrive
Minoritní diskuzní skupina...
traveldrive
| 6. 3. 2019
To predsa na veci nič nemení. Je úplne fuk, že dnes sa za nejakým autom otočíš, keď si to nerobil v čase, keď bolo aktuálne.
Avatar - traveldrive
Minoritní diskuzní skupina...
traveldrive
| 6. 3. 2019
Nie, dizajnérske štúdio nemám. Ale buď si istý, že v štúdiách, tých minulých aj tých, ktoré ešte ostali, boli a sú trošku iní frajeri, ako fabrickí dizajnéri a ich manažéri, ktorí im stavajú mantinely. A predstav si, čo sa tohto týka, predsa len nejaký rozhľad mám, a neposadím sa na zadok z niečoho, čo mi nesedí len kvôli tomu, že je to uznávaná značka.