Já jsem s nabídkou motorů docela spokojen dnešní 0,9 od renaultu patří k nejpovedenějším tříválcům pokud u nového 1,0 tříválce použijí stejnou koncepci hlavně to nepřímé vstřikování a zbaví se toho kurvítka turba mohl by z něj být nejspolehlivější benzínový motor na trhu.
Auto.cz nezklamalo, nepozná bestseller v segmentu B
Už jsem si zvykl, že Fábie 3 je vlastně nejlepší vůz na světě, ale nepoznat bestseller v novém Cliu a 208 už chce fakt talent hodný Helmuta von Sajrajt nebo našeho prezidenta >:D
Co dodat nové Clio není stejné jako předešlé, je širší kufr má větší než Polo. Co se týká interiéru, tak tam už jsou to světelné roky v porovnání s Fábií(a to nemluvím o materiálech), ale auto.cz a Svět Motorů napíše "skoro stejné". Fakt každý rok přemýšlím, jestli opět zaplatím roční předplatné SM :-)
Nevím, jestli je to cíl nebo známka idiocie novinářů, ale nikdy, nikdy se tempomat u Clia nebo jiného Renaultu neovládal u kolen, vždy bylo bylo ovládání na volantu. Naopak, udělal ústupek hloupým novinářům proti dlouholetým klientům a uživatelům a přetlačitkoval volant, úplně zbytečně :no:
Mám ne úplně pozitivní týdení zkušenost, cca 600km, s Grantourem a 0.9TCe. Větší zdechlinu jsem snad ani v poslední době neřídil. I atmo 3hrnek 1.2VTI od PSA je jinde, proti TCe je to živý a pružný motor a to 5st převodovka od PSA není žádný zázrak... ;-)
Když opomenutí to, že mne asx neoslovuje, tak 150 k je slušná hodnota, ale obávám se, že ta atmosféra prostě na turbomotory bude zaostávat. Podobné velké auto se 150k máme v rodině , ale s turbem a je to naprosto dostačující , i předjíždění není problém .
CVT , atmosféra a 4*4 bude akorát cesta k slabé dynamice, viz Subaru.
Twingem s 0.9 atmo jsem jel a do města to stačí, prudký kopec není zrovna věc kde bych s tím chtěl závodit, ale na to ten motor ani není. Koncepce nového twinfa mi byla sympatická, skvělý rejd a i překvapivě prostorné .
Slabina minulého Clia - motory, pokračuje. To, že dají 5ti kvalt k základnímu 3hrnku, to chápu. K motoru 1.0TCe , co se bude prodávat nejvíce, dají jen 5ti kvalt. Když už tam konečně dají slušný motor 1.3TCe / 96kW, zabijí to drahým automatem = bude zněj zas jen okrajový model. To vážně nechápu...
Clio je v Evropě premiant subkompaktní třídy. Navíc skěle vypadá, ale vybrat si z nabídky motorů je vážně těžké. Každému z nich něco chybí... ;-\
Na jednu stranu mi přijde, že se tenhle evoluční design rychle okouká, ale jo, sluší mu to. Z interiéru jsem pořád rozpačitý, ten tablet se tam nehodí. Naopak digipřístroje jsou nezvykle kompaktní. Kufr má vysokou nakládací hranu, ale Francouzi holt takové věci neřeší.
Motorizace do jisté míry kopírují 208. 1.2 Puretech bude jízdně zajímavější než 1.0, ale ten má v turboverzi výhodu MPI a dokonce továrního LPG. 1.3 EDC bude okrajovka. Na full hybrid jsem zvědavý.
bud 5 kvalt alebo CVT s predvolenymi 8 stupnami... osobne by som ale CVT jedine s 4x4 a ked dvojkolku tak tam zase manual ... rovnako som zvedavy na dynamiku.. 110 kw v ASX by mohlo byt v zrychleni nakoniec zivsich ako 120kw vo vacsom eclipse crosse s turbom.. samozrejme pruznost je uz ina vec tu bude turbo inde... ale sam som zvedavy na ciste zrychlenie ASX v porovnani s konkurenciou ... ono 150 koni v aute velkosti ceedu moze byt nakoniec este celkom zaujimavych v takejto rodinnej skatuli aj napriek tomu ze to nie je turbo ... :yes:
5 kvalt by inak ale mal stacit... 2 liter predsa uz nie je ako sucasna 1,6tka ktora v takychto autach uz je aj vykonovo na hrane a treba ju casto turovat .. takze iste to bude fajn sprevodovane ... hoc 6tka by bola este lepsia ... skoda.... ale za mna ked ASX tak v 4kolke a s CVT... to je asi najzaujimavejsia volba ... lebo ako dvojkolka a manual to si clovek moze kupit hocico ( aj kaskaja alebo cokolvek ) .. ale 4x4 v atmo 2.0 a s cvt ma malokto ... hadam uz len subaru XV... ale to je zase cenovo aj velkostne inde ako ASX
v tomto pripade chvalim evoluciu... predosle clio nastavilo tvar... tu fakt nebolo co menit za mna bolo predosle clio najkrajsim renaultom a je nim v podani novej generacie vlastne aj nadalej ... proporcne daleko krajsie auto ako nejaky opulentny megane ktory v reale vyzera na rozdiel od clia priserne.... chvalim aj nove stvorvalcove 1,3tce ... to bude idealna a paradna motorizacia pre taketo auticko .... za mna celkovo aj skusnutelnejsia kabina aj motory ako novy P208 .... a hoc v minulosti som fandil viac 206tke ktora mi prisla lepsia aj krajsia ako vtedajsie clio tak dnes mam citak ze renault v malej triede co sa franuzskych aut tyka uz prevzal pomyselne zezlo .... a pride mi celkovo "lepsi" a aj praktickejsi a sikovnejsie nastaveny pre sukromnika ako levik alebo C3 :yes:
Hlavne vsetky benziny budu v manuali len s 5 kvaltom... to je hanba... s dieslom moze byt aj M6... dizajnovo sa mi moc nelubi, vyzera OK, no od "novej" generacie by som cakal viac aj od francuzkeho dizajnu... toto je len taka sazka na istotu
Aj po vzhliadnutí reálnych fotiek sa mi stále nové Clio pozdáva, zvonku je to remíza s 208, zvnútra by som ale uprednostnil klasické prístroje Clia pred pežoťáckym ajkokpitom.
Z hľadiska motorov je to mierne sklamanie, síce chválim prítomnosť štvorvalca, v čom Clio vyhráva nad vždy trojvalcovou 208, ale s ohľadom na fakt, že je to až štvrtý motor v poradí, naviac povinne s automatom, bude zrejme cenovo nedostupnejší. A onen upsizing z 0,9 na 1,0 je relatívny, predtým bola síce 0,9ka, ale turbo a ako základ bol štvorvalec 1,2 (resp. aktuálne len dve verzie 0,9TCe), kdežto teraz sú až dve atmosféry 1,0 a až tretie je litrové turbo. Zostáva tak teda fakticky jediná rozumná motorizácia: 1,0TCe a na jej nacenenie som zvedavý.
Asi se mi líbí více, než 208, hlavně má klasický interiér. I když mi automat nevadí, tak je škoda, že 1.3 tce nebude s MT, mohlo to být celkem svižně jezdící zábavné auto, ale asi jim bude i s automatem.