Ženevský autosalon 2019 živě: Skoro stejný Renault Clio prozradil své nové motory
Francouzští rivalové Peugeot a Renault představují na letošním ženevském autosalonu své přímé konkurenty, nové generace malých hatchbacků 208 a Clio. První jsme si prohlédli už včera, ještě před oficiálním otevřením bran autosalonu, na druhý došlo až dnes, po oficiální premiéře.
Na první pohled byste ale novou generaci Clia možná ani nepoznali, protože z velké části vypadá pořád stejně jako předchůdce. Dokonce se v Ženevě představuje i v krásném červeném laku jako kdysi minulá generace. Největší změnou jsou nové hlavní světlomety, díky nimiž nové Clio zpředu vypadá jako zmenšený Mégane.
Renault ale už dopředu dával najevo, že design Clia nebylo potřeba nějak radikálně měnit. Předchozí generace se i po letech na trhu zákazníkům stále líbila a zároveň pořád vypadala svěže, že její léta nebyla znát. To platí i pro novinku, inspiraci s předchůdcem sice nezapře, vypadá ale naprosto moderně.
Nejinak je tomu v interiéru, který se na rozdíl od exteriéru kompletně proměnil. Renault konečně vsadil na hodnotnější a lépe zpracované materiály, což byla oblast, v níž čtvrtá generace Clia dost ztrácela. Novinka tak využívá palubní desku z měkčených plastů nebo digitální přístrojový štít s detailním rozlišením. Pochvalu zaslouží i rychle reagující obrazovka nového multimediálního systému Easy Link.
Líbí se nám nový volant se slušně silným věncem, navíc je do něj konečně integrováno ovládání tempomatu, které tak není ukryto někde u kolen řidiče. Hlavice řadicí páky je hezky po ruce, zaujmou i klávesová tlačítka pod vertikálně orientovanou obrazovku multimediálního systému, které však mohou lehce evokovat konkurenční Peugeot 208 s podobným řešením. Právě oproti 208 Clio uvnitř přece jen pořád vypadá stále laciněji, což je znát třeba i na plechovém zavírání dveří. Peugeot se navíc zdá prostornější, místa nad hlavou je v něm na zadních sedadlech více než v Renaultu, s místem pro kolena je to ale vzadu v obou případech obdobné.
Clio páté generace na ženevském autosalonu konečně odhalilo také nabídku motorů, která je zcela nová. Základem je atmosférický benzinový tříválec 1.0 SCe, dostupný ve dvou výkonových variantách, s 48 kW a 55 kW, v obou případech kombinovaný s pětistupňovým manuálem.
Nad ním stojí nový tříválec 1.0 TCe s elektricky ovládaným turbodmychadlem a výfukovým potrubím částečně zabudovaným do hlavy válců. Naladěný je na 74 kW a 160 N.m a spárovaný buď s manuálním pětikvaltem nebo bezstupňovou převodovkou X-tronic. K dispozici navíc bude i verze na LPG.
Benzinovým vrcholem pak bude čtyřválec 1.3 TCe známý už ze Scénicu nebo Méganu. V Cliu bude mít 96 kW a 240 N.m, kombinován bude výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.
Clio bude nadále k dispozici i s turbodieselem, a to konkrétně se čtyřválcem 1.5 Blue dCi se systémem selektivní katalytické redukce. Dostupné budou dvě výkonové varianty s 63 kW/220 N.m a 85 kW/260 N.m, obě s šestistupňovým manuálem.
A komu by ani tento výběr nestačil, bude tu od roku 2020 i full hybrid. Model s označením E-Tech využije novou zážehovou šestnáctistovku přizpůsobenou tomuto typu pohonu a kombinovanou hned s dvěma elektromotory. Čistě elektrickou verzi Clio na rozdíl od 208 nenabídne. Je tu přece malý elektromobil Zoe, který se též již brzy dočká nové generace.
Na ženevském autosalonu též vyšlo najevo, že i základ vozu je zcela nový. Clio páté generace totiž jako první vůz Aliance Renault-Nissan využívá nově vyvinutou platformu CMF-B. Hned 85 % použitých komponentů je nových, výhodou je hlavní lehčí konstrukce, ve srovnání s předchůdcem je novinka asi o 50 kilogramů lehčí.