Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
20. 5. 2006 22:47
neregistrovaný "kodl3"
21. 5. 2006 10:49
neregistrovaný "spree"
21. 5. 2006 11:57
21. 5. 2006 13:22
neregistrovaný "JarinoRS"
21. 5. 2006 18:28
21. 5. 2006 19:55
neregistrovaný "JarinoRS"
23. 5. 2006 08:57
neregistrovaný "R.Barrichello"
24. 5. 2006 10:13
neregistrovaný "kodl3"
25. 5. 2006 08:56
neregistrovaný "R.Barrichello"
25. 5. 2006 17:34
neregistrovaný "kodl3"
25. 5. 2006 21:01
26. 5. 2006 08:38
neregistrovaný "R.Barrichello"
26. 5. 2006 09:41
neregistrovaný "Beaumont"
26. 5. 2006 09:50
neregistrovaný "luf"
26. 5. 2006 16:12
neregistrovaný "TopGun"
26. 5. 2006 16:59
neregistrovaný "luf"
26. 5. 2006 20:00
neregistrovaný "Kessler"
26. 5. 2006 21:25
26. 5. 2006 23:30
27. 5. 2006 09:52
neregistrovaný "ace211"
26. 5. 2006 21:39
neregistrovaný "spree"
27. 5. 2006 15:33
28. 5. 2006 00:21
neregistrovaný "Pucmeloud1"
28. 5. 2006 11:21
neregistrovaný "kodl3"
20. 5. 2006 22:47
Pryč s 8-mi válcovejma fidlátkama
Poslední závod Formule 1 v Barceloně jasně potvrdil, že formule 1 je již pouze jakési hraní si na automobilové závodění. Pomalé a udýchané monoposty nebyly schopny ani překonat odpor vzduchu na kilometr dlouhé cílové rovince. Zde nebyly schopny zvýšit svou rychlost o více než 60 km/h. To ale dokáže i lecjaký běžný silniční automobil. Co říci na to , že například automobily serie NASCAR jezdí běžně 380km/h. Přitom jejich pořizovací cena je menší než desetina ceny vozu formule 1. Z toho vyplývá jediné : formule 1 je tunel na peníze nás fandů a příznivců automobilového závodění. Proč se do formule 1 sypou tak ohromné finanční částky, když tyto automobily jezdí pomaleji než lecjaká okresní soutěž? Je to jednoduché jde o grandiózní korupci a ohromné příjmy papalášů s FIA v čele s Maxem Mosleym a v Čechách jeho pochopkem Novákem. Nezbývá než použít poučku indického myslitele Gádhího, kterému se podařilo ukončit koloniální nadvládu Angličanů v Indii pouze jedinou výzvou a to : "nekupujte anglické zboží". Tak v případě formule 1 by se použilo : "nekupujte zboží inzerované v reklamách při přenosech závodů".
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "spree"
21. 5. 2006 10:49
Bez nadpisu
Máš úplnú pravdu. Formula a rally už není to čo bývali...
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2006 11:57
Bez nadpisu
Takhle to zase není možné vidět. V posledním čísle Auto 7 je názorný popis v čem je výhoda dnešní F-1. Motor sice má nižší výkon /za dva roky stejně dosáhne hodnot desetiválců :-) /, ale na druhou stranu mají díky novým pneumatikám čas na kolo stejný nebo lepší než loňské modely. A popravdě - Barcelona, stejně jako další okruhy, hlavně nově vznikající, jsou "sterilním" závodištěm, kde nejde využít schopností jezdců. Monza je výjimkou, ta je "rychlostní klasikou". Ale takové okruhy, jako Spa a další "přírodní" a technické okruhy dokazovaly, že formule nejsou nezáživnou podívanou.

Cesta ven z dnešní nudy je jednoduchá - vrátit čas o deset let zpět. Nelze se ohlížet na malé, soukromé stáje - náklady na sezónu jsou obrovské, ale F-1 je technickou a technologickou špičkou a prostě kdo na ni nemá, jezdit nemůže. Když jedna stáj skončí, ať se místo ní přihlásí jiná.

Neomezovat stáje použitím motorů na dva závody, naopak vrátit původní stav. Jeden motor na závod, jeden na kvalifikaci... Vrátit slicky...

Srovnávat F-1 s jinými disciplínami kvůli max. rychlostem nejde. NASCAR sice jede skoro 400 km/h, ale jak by se vypořádal s klasickým okruhem? Indycar je rychlejší než F-1, ale díky omezení v aerodynamice má problémy s přilnavostí /rychlostí/ v zatáčkách.

Jestli někdo chce vidět auta řítící se co nejvyšší rychlostí, ať se dívá na americké série, ale ty jsou nudné stejně jako dnešní F-1 /až na počet havárií, ale o tom snad závodění není/. Kdo chce vidět souboje kolo na kolo, předjíždění v každé zatáčce, předhánění se v umění řídit - má možnost buď se podívat na záznamy ze 70-80tých let F-1, nebo zkusit hromadně bojovat za změnu dnešního stavu. Druhá možnost je utopií /dle Cimrmanovského "...můžete s tím nesouhlasit, ale to je to jediné, co proti tomu můžete dělat..."/, takže vlastně není co řešit.

Když bude současná situace jak ve formuli 1 a i ve světovém šampionátu v rally pokračovat, změna stejně nastane časem. Ten současný systém požere sebe sama. Příkladů je v minulosti víc než dost... :'-(
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "JarinoRS"
21. 5. 2006 13:22
Re: Re:
tie zaznamy...kde ich davaju?
21. 5. 2006 18:28
Re: Re:
... dnes už jenom u skalních fandů na VHS či DVD...
neregistrovaný "JarinoRS"
21. 5. 2006 19:55
Re: Re:
:cry: skoda....
neregistrovaný "R.Barrichello"
23. 5. 2006 08:57
Re: Re:
Tak ono to neni jen těma V8, ale halvně dalšíma omezeníma ze strany FIA.....
neregistrovaný "kodl3"
24. 5. 2006 10:13
Re: Re:
Jasně, ale bez motoru není auto.
neregistrovaný "R.Barrichello"
25. 5. 2006 08:56
Re: Re:
V8 je je pořádnej motor léty prověřenej.....Ovšem nesmělo by tam být omezení na obsah, kdyby to byl tak 4,0 tak by to bylo zajímavější :D
neregistrovaný "kodl3"
25. 5. 2006 17:34
Re: Re:
Tak jsme v Monacu o setinu a půl pomalejší než loni. Kde je technický pokrok? Chlapci zabalte to!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
25. 5. 2006 21:01
Bez nadpisu
Asi mělo být o sekundu a půl....

V Monacu nic neplatí, to je hrozně specifická trať. A ke všemu se v pátek "nejezdí", kromě stájových trojek.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "R.Barrichello"
26. 5. 2006 08:38
Re: Re:
Přesně tak....Monako a páteční(vlasntě čtvrteční) tréninky bych neřešil
neregistrovaný "Beaumont"
26. 5. 2006 09:41
Smysl F1
Dnešní předpisy F1 poněkud nechápu. Závody a hlavně F1 by podle mého měly přinášet inovace, které se časem objeví v sériových autech. Dnes je tomu naopak - v F1 je zakázáno mnoho věcí, které cestovní vozy mají běžně (např. automatická převodovka, přeplňování, část elektronických systémů, pohon všech kol atd.).

Já bych to řešil tak, že bych u F1 limitoval pouze objem motoru, a to na nějakých 1,5 až 2 litry a dál jen rozměry (maximální i minimální) a hmotnost vozu (minimální). A zbytek bych nechal na konstruktérech. Chceš turbo, kompresor, aktivní pérování, automatickou převodovku, elektroniku na podvozek? Všechno OK. Buď to bude fungovat a časem se to objeví v sériových autech, nebo to bude nanic a zapomene se na to.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "luf"
26. 5. 2006 09:50
Ako zlacniet F1 a neprist o vzruso?
To je tazka otazka. Ale IMHO riesenim nie je natvrdo obmedzovat objem/pocet valcov motora, aerodynamicky pritlak atd. Ja by som volil cestu volnejsich pravidiel, aby sa nemusel kazdy team snazit dostat az na samu hranicu moznosti s danymi obmedzeniami, co prinasa neumerne zvysenie nakladov. Moj navrh by bol napr. obmedzenie objemu motora na 4l, preplnovane motory tolko krat nizsi obsah, kolkokrat je pretlak vyssi (kazdy motor by dychal rovnako), obemdzenie max. otacok na pre kazdeho zvladnutelnych 12.000, moznost pouzit maximalne 5 motorov za sezonu (+ nejake rozumne postihy za prekrocenie limitu, ako s motormi bude team hospodarit je ich vec), navrat slickov a zvysenie pritlaku, obmedzit zastavky v boxoch aby sa bojovalo na trati (povedzme jedna zastavka presne v polovici pretekov?).

Kazda dalsia pripomienka, navrh su vitane. Spolu to dame do kopy, posleme FIA ma budeme drzat protestnu hladovku, pokial ich do F1 nezavedu :D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "TopGun"
26. 5. 2006 16:12
Re: Ako zlacniet F1 a neprist o vzruso?
Otacky by som neobmedzoval, ved je to najucinnejsia cesta zvysovania vykonu. Aj objem motora by som nechal volitelny - aspon vyvoj ukaze, ktory pomer objem/hmotnost je najidealnejsi a urcite by to malo za nasledok celkom prijemne spekulacie o volbe motora pre danu trat, co by zatraktivnilo preteky.
neregistrovaný "luf"
26. 5. 2006 16:59
Ako zlacniet F1 a neprist o vzruso?
To je zaujimavy nazor a boli by to krute stroje >:-[] , ale IMHO by to viedlo k monstram s +2000 konmi a to by uz mohlo byt nebezpecne. Najvacsi zrut penazi pri vyvoji motorv je prave to, ze sa snazia dostat s krpatymi motormi na 20t otacok, aby mali nejaky vykon. Ak budu obmedzene otacky, dojde k tomu, ze sa bude viacej zameriavat na "dychanie" motora a toto moze priniest nieco aj pre bezne civilne auta. Ale sucasne motory F1 maju volnobeh vyssie, ako vascina civilnych motorov obmedzovac. Nemyslim, ze by niec z formulovych motorov bolo pouzitelne pre civilne auta, uz su az prilis vzdialene. A samozrejme motor s nizsimi max. otackami vydrzi viacero zavodov, takze to prinesie dalsie usetrenie, nemyslis?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kessler"
26. 5. 2006 20:00
Bez nadpisu
Nebo by se to možná dalo udělat tak, že by předepsalo, že motor smí mít max dejme tomu 2,5 litru a 1000 koní a nechat na týmech, aby si našly ten nejlepší poměr spolehlivost/max otáčky/průběh výkonu a tak...
Rozbalit vlákno
0
26. 5. 2006 21:25
Bez nadpisu
Něco podobného už tady bylo a vyvrcholilo to rokem 1994..... Několik zranění a dvě úmrtí....
Rozbalit vlákno
2
26. 5. 2006 23:30
Re: Re:
Něco podobného už tady bylo a vyvrcholilo to rokem 1994..... Několik zranění a dvě úmrtí....

aspon by F1 nebola pre baby ako je teraz. jazdia si tam synacikovia, ktorym oteckovia platia miesto v teame...
neregistrovaný "ace211"
27. 5. 2006 09:52
Re: Re:
Matus: No co no, kdyby se tvůj papá jmenoval Ohmar-Abů-Bin-Udaj a zaplatil ti závod tak bys proti nebyl ne :D
neregistrovaný "spree"
26. 5. 2006 21:39
Bez nadpisu
Trošku OT: Vedel by mi niekto povedať, či v rally dosahujú jazdci lepšie časy teraz ako keď existovala v 80. rokoch skupina B?

Dik :P
Rozbalit vlákno
0
27. 5. 2006 15:33
Bez nadpisu
Byla to ode mne reakce na elektronicky řízený podvozek a "flexibilní" aerodynamiku. Musíte si uvědomit, že elektronika nastavuje vše na ideál v dané chvíli, jenže jezdec potřebuje mít vlastnosti auta pokud možno neměnné /když pominu vliv opotřebení pneumatik a ubývající palivo/. Jestliže tedy vjede do zatáčky malinko jinak než jindy, tak najednou má jiné vlastnosti auta a je z toho průser - viz. Zanardi ve Spa...

Nelíbí se mi, že FIA se snaží snížit náklady /jak u F-1, tak i v rally/. Vyjdou tím vstříc malým týmům, jenže poškozují tím obě disciplíny. Pokud chce nějaký tým závodit a nemá peníze, musí se poohlédnout v nižších kategoriích. F-1, potažmo WRC, jsou "sci-fi laboratoře automobilových závodů", vždy byly. Proto to také jsou špičky svých kategorií. Takže by spíše měla FIA hledat důvody, proč by měly automobilky utápět v těchto disciplínách miliony a miliardy dolarů a pro ostatní zajistit důstojné závodění v nižších třídách, kde je jen ku prospěchu "uniformita" - oddělí se tak zrno od plev a talenti se zviditelní.

Jiná věc je bezpečnost jezdců - tam samozřejmě má FIA nejen právo, ale i povinnost zasahovat do předpisů.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pucmeloud1"
28. 5. 2006 00:21
Re: Re:
mezek: kdyz to prezenu tak je to to same jako kdyby se dovolilo valcit jen halapartnama, protoze chude zeme na rizene strely nemaji
28. 5. 2006 11:21
Bez nadpisu
...jsou země, které vlastní nejmodernější zbrojní arzenál a tím pádem jsou považovány za "velmoci", které si dovolují diktovat svoje pravidla a jsou země, které se musí spokojit se zbožím z druhé ruky a raději si moc nedovolují...

Ano, jsem pro zavedení "jednotných" tech. předpisů, ale jenom v takové podobě, jako jsou v rally - max. povolený obsah, max. rozměr kol, max. plocha aerodynamických prvků generujících přítlak a pod. Ale proč stáje omezovat např. použitím jednoho motoru na víc závodů? Vždyť tím právě trpí atraktivita - a přiznejme si, že se jezdí jenom kvůli divákům. Na ty je zaměřen sponzoring. Ti kupují výrobky sponzorů. A vozy automobilek. Takže chápu jejich šéfy, že chtějí svůj vlastní seriál, kde se budou utápět peníze v technologiích a ve špičkových jezdcích. Od toho vznikla F-1. Aby byla "výkladní skříní" automobilových závodů, technologickým tahounem... Neměla nikdy nic společného s "normálním" automobilismem, byla spíše narcistickým projektem. Na propagaci "sériovek" tu jsou jiné disciplíny.
Rozbalit vlákno
0