Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

22 komentářů

mate nekdo tohle male "auticko". jak jste s nim spokojeni? koupili by jste si ho?
wolff
ne
Mám najeto hodně přes 1,5 mil. km.Jezdil jsem snad se vším co má 4 kola. Chcete-li malé auto s perfektními jízdími vlastnostmi a nepotřebujete jezdit každý týden např. trasu Praha -Hamburk, tak si Twingo určitě kupte. Já jsem si ho koupil po velmi bedlivé úvaze. Mám ho několik dní, najel jsem asi 1 200 km a jsem nadšený. Je fakt, že ho mám v maximálně možné výbavě, chybí tam jen systém easy - bezespojkové provedení.Se všema vymoženostma sice stálo 343 000,ale ani tato cena se mi nezdá přemrštěná, vzhledem k tomu, co v tom autě všechno je. Má velmi kvalitní ABS, mile mě překvapil,včera jsem jezdil na ledě v Jeseníkách.

Odpověď : využijte velmi příjemné základní ceny a s klidným svědomím si ho kupte. Budete spokojen.

Zdraví

Hellebrand
Twingo bych si urcite poridil, myslim to vazne a uz par tydnu hledam vsechny mozne informace. Vim, ze asi od roku 1996 se vyrabi s novym motorem, cim dal je lepe vybavene. Vsude jsem vsak narazil na rozdilne udaje o spotrebe. Jake mate zkusenisti? Nemecky AutoBild kritizuje sedla, ovladace topeni a unik oleje kolem semerinku. Co vy na to? Jaky je vas typ na dobrou ojetinu?
matuS
honny> k tym ovladacom kurenia (topenia 😄 ) kamos ma este stare twingo, a odlomil sa mu ovladac rozvodu vzduchu. ti * to nevedia vymenit samostatne, takze tam treba dat nove cele nejake teleso, cca 5000Sk, takze sa na to vykaslal a fuka mu to furt na okno...ale stale lepsie, akoby mu to malo fukat len na nohy, v tejto zime 😉
Mám Twingo necelé dva měsíce, najel jsem 5 500 km

a protože mě řízení velice baví, tak si s tímto autíčkem rád při řízení hraji.Doslova se bavím tím, jak nechávám řidiče papírově mnohem silnějších aut hledět s otevřenou pusou.I při velmi ostré jízdě,tak na hranici 90 % možnosti auta a 80 % mých možností je spotřeba za celou dobu 5,97 lt a to cca třetinu km jsem najel po městě.Mám ho sice v maximálně možné výbavě,ale když si připlatíte cca 24 000 za ABS(vřele doporučuji jako bezpodmínečně nutnou výbavu pro každého rozumného řidiče)k výbavě PACK, tak se dostanete na 250 000 a za ty peníze budete mít perfektní malé auto.

Šťastnou ruku při nákupu přeje

Hellebrand
TwingoII vychází v testech o fous líp než Peugeot 206 (i když ten je o nejméně několik hodně dlouhejch fousů hezčí). Jsem moc zvědavej, jak tohle srovnání bude vypadat po 2, 3, 5 letech provozu resp. po 50, 100, 150 tis. najetejch km. Pak by se mohlo projevit, jak je který autíčko opravdu solidně udělaný a co tedy byla opravdu dobrá koupě. I když - přiznejme si - ono to TwingoII je už dneska i cenově pěkně za krkem felicii (natož fabii - té už překouslo krční tepnu), mi to tak prostě přijde, tak jsem to sem napsal... PF2000
Příští týden jedu do servisu po třetí měnit olej ( dávám Mobil 1), od 4.11.1999 najeto 60 000 km. Pominu-li, že mi hned první den odešel startér, tak jsem akorát měnil 3 x žárovku a nefungovalo osvětlení zadní SPZ ( oprava v garančce za cca 5 minut).Jinak absolutně žádný problém. Spotřeba za celou dobu 5,63 a to včetně toho, že mám klimatizaci, kterou používám samozřejmě tehdy, kdy to uznám za vhodné. ( spotřebu si sleduji jako koníčka).Upozorňuji, že mimo město ( tam naopak skoro zásadně dodržuji předepsanou rychlost ) mi 90 nic neříká a spíše jezdím na nějakých 90 % možnosti motoru , tedy dosti rychle.Na dálnici jezdím podle tachometru mezi 140 a 155 km/hod.To ale za cca 7,5 lt. Mám Twingo v maximálně možné výbavě, včetně ABS a jsem si skoro jistý, že až bude mít tři roky, tak ho zase za Twingo vyměním ( ale motor 16 V ). Každému, kdo chce malé auto,vřele doporučuji.
12. ledna jsem přetočil na svém Twingu 100 000 km.Kupoval jsem ho 4.11.1999.Tedy autíčko jezdí vlastně pořád a docela dost.Moje "lentilka",jak jsme ji pro její jasně modrou barvu pojmenovali, spotřebovala 5 478 lt benzínu, což je spotřeba 5,48 lt/100 km, a to upozorňuji, že v létě vlastně pořád zapnutá klima a mimo město jezdím "jako prase". Rychlostní limity mimo obec mi nic moc neříkají.Mimo miniproblémy, které jsem uvedl v minulém příspěvku navíc : v 63 900 km výměna PP ložiska, v 71 500 výměna LZ ložiska,v 80 000 výměna brzdových destiček a výměna ramínka předního stěrače a 1 x výměna žárovky.Celkové náklady, mimo amortizaci kupní ceny , která byla nějakých 341 000 Kč / maximální možná výbava v době pořízení/ byly 199 355,- Kč z toho PHM 150 490,- Kč. Vozidlo má 100 % servis u firmy AUTOMOTOLAND Hlučín pobočka Opava. Náklady si eviduji jako koníčka. Moje doporučení : pro toho kdo nepotřebuje okolí dokazovat svoji úspěšnost velkým a drahým autem je to ideální přibližovalo.Hodně krát jsem s ním absolvoval na jeden zátah trasy nad 1 000 km a mohu potvrdit, že Twingo není jen městské vozítko pro manželky.
Otec má Twingo r.v. 1998. Spotřeba se mu točí někde kolem 4.8-5.3 l/100. Co se prostornosti a praktičnosti týká, je to určitě super.
Jo, mám ojetý Twingo2 z roku 1999 v úplně snad nejnižší výbavě (nemá to ani centrál, včechno manuální). Motor je 1.2 se 43kW. Jako auto je to fakt pro mě, jakožto mladého člověka pohoda. Dálnice rovina v pohodě 150-155, do kopce podle počáteční rychlosti, ale rychle se zadýchá, a z kopce zatím 173km/h. Jen si hledám kopec, kde by to udělalo 180km/h a až i tohle padne (čemuž nemám důvod nevěřit vzhledem k průběhu minulého "testu", jenž měl za úkol překonat právě 170km/h) tak du na 190km/h. Zajímalo by mě jak jede nový 16V? Protože já bych pár koníků uvítal, podvozek se mi zdá, na to má (prohnal jsem krásně Fabii TDI-74kW- úspěšně)!
No, Abdule, mám jako ty ten slabší osmiventil a můžu ti vesele sdělit, že já s ním už udělal z kopečka 184 kmh. Měl jsem teda pocit, že mi ulítnou nápravy, ale naopak mě překvapilo, jak to skvěle drželo směr. A fakt že je cool předjíždět Twingem Mercedesy, Audi a BMW 😊
to pan Tykadlo: To já jsem udělal tachometrových 172 s Uno 1.0 při cestě ze Švýcarska. Z kopce, ale přece. Docela mě ten knedlik překvapil 😄 Když ale předjedete ***jícího se Němce v S-Klasse, okamžitě se namýchne a začne Vám dokazovat, že dvěstě není problém 😄 Ve vysokých rychlostech auto dobře sedí taky díky gyroefektu točících se kol.
rbaron: V takovýchle situacích je nejvíc na *, když jedeš 180kmh z kopečka a v ďolíku ti do levýho najede truck. Pak cesta pokračuje do táhlýho kopce (viz. D1 kolem Sázavy) a můžeš jet podlaha nepodlaha, ale víc jak 110kmh to pak nestíhá. Je fakt, že točák to nemá ani kilo 😊
rbaron: nejsem moc v obraze, ale co je to gyroefekt točících se kol???
to PanTykadlo: Udělej si ráno malý pokus. Na nejbližším Tobě patřícím bicyklu povol matky předního kola a potom ho vyndej z vidlice. Zkus ho roztočit a potom Ti bude stačit držet ho v prstu jenom na jedné straně osy, něco jako letmé zavěšení zadního kola u motorek. Zbytek už si domyslíš... Motorkáři by Ti mohly potvrdit, že i to, v jakých je motor otáčkách, ovlivní to, jak se dá stroj pokládat do zatáček apod. Stejně tak auto s podélně uloženým motorem a příčně uloženým se chová taky rozdílně. Veškerá točící se hmota v autě má vliv na jízdu.
Twingo mám 14 dní. Koupil jsem akční model Epicea se slevou 10 tis., buhužel s motorem 16V už bylo vyprodaný. Po 600 km spokojenost, přechod ze sierry byl bez problémů. Jediné, co mě trochu schází, je mastavení volantu. Twingo doporučuji všem, co nemají velkou /žádnou/ rodinu.
Když na mne před domem nezbyde žádné auto, tak se posadím i do tohoto vozítka, ale připadám s v něm vždycky přitepleně, asi jako kdybych šel po ulici s kabelkou. Podle mne je to auto pro ženy -😊 Jinak v něm mám ruční řízení a jezdí s ním převážně zaměstnanci, kteří ho potřebují.

Z kladů bych vyjmenoval možnost parkovat kolmo k chodníku a to, že vevnitř je větší než zvenku. Zaměstnankyně s ním taky dvakrát těžce bourala. Jednou čenichovka do srny a následný výlet do lesa, jednou zastavila v koloně a zezadu ji někdo strčil pod, před ní stojící, odtahovku. Pokaždé mne překvapilo, jak zůstal prostor pro cestující bez problému neporušen. Jak píšete o rychlostech nad 130 km/h tak to se bojím, že vyběhne zajíc a urazí mi nohy až u kyčle. Praktické bouračky však prokázaly opak.

Ze záporů bych jmenoval praskající přední péra a odcházející ložiska předních kol ( jízda převážně po Praze) a obecně drahé ty náhradní díly francouzských vozů, které se nedají sehnat neznačkové nebo na vrakovišti.
Pánové, po dvou a půl roce užívání, kdy jsem na Twingu najel s 118 000 km skoro bez problémů, ale to jsem tady už kdysi psal, jsem ho přenechal ženské části rodiny.Přesedlal jsem na ( samozřejmě zase na Renault) Clio dCi se silnějším motorem. Teprve teď, když se nad tím člověk v klidu bez emocí zamyslí, tak musím konstatovat, že Twingo je skutečně geniálně řešené autíčko, které si myslím ,pokud se týká využití vnitřního prostoru,bude hodně dlouho hledat nějakého soupeře.Z aut, která se prozatím vyrábí nebo vyráběla, je v tom směru , podle mého názoru, zcela bezkonkurenční.
Avatar - Adyn
Adyn
Jeté Twingo si pořídil kdysi můj kamarád basketbalista. Jednou jsme jeli s jeho rodinou (žena + dcera) do Prahy a on byl unavený tak se chtěl prospat. Řídil jsem tedy já (189 cm) a on (192 cm)si za mnou sklopil opěradlo, pohodlně se natáhl a spal. (Pravda, kdyby do nás někdo ze zadu drcl tak je jeho mozek v celým autě 😄

Kolik aut toto dokáže?
Zdravím motoristy a prosím o rady.Koupil jsem TWingo rv.97, v chytré knížce jsem se nedočetl kdy se má co vyměňovat.Olej, filtr vzduchový rozvodový řemen a jiné. Jaké svíčky.

Díky za každou radu. Uvítal bych i dobrý servis.

Kde se dá sehnat dílenská příručka?
Ja mam motor 1.2 z 2001 a tam je servisni interval 30000 km. Ty ho ale budeš mít asi kratší. Zkus se mrknout v knihkupectví po knížce "Jak na to" nebo jak se jmenuje, vyšlo jich spousta na různý auta a na Twingo taky, případně na Clio, protože v nich byl motor stejnej jako v Twingu.