Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Vito 108 2,3D
neregistrovaný "311"
| 20. 3. 2006 09:30
Mam spadnute na kupu tohto auta, neviem vsak absolutne nic o nom z praxe. Aku ma spotrebu, aky je drahy servis, slabe stranky, skusenosti a rady. Diky velmi pekne
Mercedes-Benz Vito 108 2,3D
neregistrovaný "oddie"
| 20. 3. 2006 09:36
Spotřeba cca 10, servis není nic extra hrozného. S tímhle motorem to skoro nejede, na druhou stranu je tenhle motor velmi jednoduchý, spolehlivý a dožívá se neskutečných nájezdů. Slabé stránky - horší odolnost proti korozi. Jinak tak nějak normálka, prostě dodávka.
Mercedes-Benz Vito 108 2,3D
neregistrovaný "311"
| 20. 3. 2006 09:53
Verzie 2,2 CDI sa v porovnani s 2,3D spravaju ako? Ja totiz furt riesim spotrebu jak hluchy... :D
Bez nadpisu
neregistrovaný "oddie"
| 20. 3. 2006 10:17
CDI především nesrovnatelně lépe jede. Pokud řešíš jen a pouze spotřebu, neděláš tak úplně dobře, protože ty auta se spotřebou zas tak zásadně nelišej, zato pořizovací cenou ano. Pokud ti jde jen a pouze o provozní náklady a to jak to jede je ti šumák, vezmi si to 2,3D - je levnější, díly jsou levnější, servis je levnější. Ale je to starší kus, takže zřejmě i víc odjetý, a hůř se bude vybírat.
Re:
neregistrovaný "311"
| 20. 3. 2006 10:27
Prave ze mi nie je jedno ako to pojde, lebo zo vsetkeho najviac mi vadi ked to nejde. Akurat ze mam moznost kupit od znameho co je prvym majitelom tohto konkretneho 2,3D a je na tom najazdenych orig. 138t km, servis a vsetko na jednicku. Jedine tych 58kW, ci kolko, ma vobec nelaka. Som si povedal ze ked to uz nema ist, tak nech to aspon zerie takych, hmm, cca 8l/100km. No a toto potrebujem zistit. Ty vravis ze 10. To ma az tak velmi nenaplna radostou. A prazdne auto vazi asi 1700kg, cize s nejakym nakladom to bude cez 2t. No a 58kW...bez turba...
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 20. 3. 2006 10:44
A to má být tak zásadní rozdíl, 8 a 10 litrů? To si ale děláš pr..el, ne??? Žrát to bude podle toho, jak na to budeš šlapat - dá se s tím za 8, dá se s tím i za 12. Pokud na to budeš šlapat jak vzteklej, tak ale to CDI bude žrát taky, protože má vyšší výkon a dá se s tím jet o hodně rychleji. Asi takhle. Mít možnost koupit 2,3D od známého majitele se zaručenou takovouhle historií, tak to koupím a nic dalšího neřeším, protože provozním nákladům tohodle se s CDI nikdy ani zdaleka nepřiblížíš - pořízením počínaje, servisem pokračuje, a i kdyby to CDI třeba žralo o 2 litry míň, tak ten rozdíl ve spotřebě to nikdy nedorovná.
Re:
neregistrovaný "311"
| 20. 3. 2006 10:55
Diky za nazor. To som potreboval vediet, ze da sa aj mensia spotreba spravit. Jak by som pre boha mohol slapat s 58kW atmosferickymi...? ;-)

A co sa tyka spolahlivosti znacky MB, je to aj u tychto uzitkovych modeloch take HIGH ako pri limouzinach? Alebo zrovnat to s Tranporterom (ktory je vraj legenda)?
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 20. 3. 2006 11:00
No, podívej, s Transitem 2,5D jsem jezdil za 9 a kolega s tím samým za 12. Jak to dělal, těžko říct... Ad spolehlivost - zdaleka tak ne, ale zase úplná katastrofa to není. Transporter na tom bude asi líp - ale ono taky záleží na modelu. Každé auto má něco.
MB Vito cdi
neregistrovaný "vito112cdi"
| 22. 3. 2006 11:13
Spotřeba Cdi je kolem 8 litrů. Jede to opravdu velmi dobře - dá se dostat asi na 175km/h - podle tachografu, tachometr ukazuje ještě více. Celkově jsem s autem spokojen a doporučuji ho.

Má však i nevýhody:

1/ V zimě špatně startuje a protože má malé zbytkové teplo, špatně topí. Má to sice přídavné topení (elektrické?), ale zdá se mi, že to dost vysává baterii, což vede zase k ještě větším potížím při startování.

2/ Řazení jde ne vyloženě špatně, ale páka se musí přesně vodit a nutná síla je znatelně větší než v osobáku.

3/ Baterie je pod sedadlem a jde strašně špatně vyndat - musí se dokonce odšroubovat jeden torx ze sedadla. Letos jsem ji musel vyndat v 15 stupňovém mraze a dost jsem nadával.

4/ Autorizovaný servis MB je strašně drahý a měl jsem tam problémy - dali mi o litr méně oleje při výměně (zjistil jsem to po cca 500km a tvrdili mi, že je to normální spotřeba oleje), nebyli schopni odhalit závadu (el. čerpadlo přídavného topení - mechanik "na dvorku" to zjistil hned) atd. Čili raději díly z vrakoviště a opravovat jinde než v autorizáku.

5/ Zadní sedačky jsou strašně těžké (cca 50kg jedna) na vyndání musí být dva lidi.

6/ V zimě snadno zapadne, protože je těžký. Trochu naložený je to hned přes 2 tuny. Dost často se mi stalo, že se kola protáčí a auto se přitom ani nehne - nejde ani "rozhoupat". Dokonce jsem zapadl i na rovině ve městě, když jsem při vyhýbání musel vjet do hlubšího sněhu. Rozhodně doporučuju koupit řetězy.

7/ Pozor na přední kotouče, byly s nimi problémy a byla na to servisní nóta. V MB servisu je měli měnit. Mě řekli, že dali nové a přitom je pouze stočili.
Bez nadpisu
neregistrovaný "311"
| 22. 3. 2006 16:51
Diky moc za postrehy. S tym chovanim na snehu si ma velmi nepotesil 8-s A s 2,3D nema niekto skusenost? Aku maju zivotnost priblizne kotuce? Pripadne ine diely.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Spirit_"
| 1. 4. 2006 11:39
Se 112CDI mám najeto asi 60 tisíc km (a celkem to auto má přes 200 tisíc km). Spotřeba při stylu dálnice a co to dá kolem 10 l/100, kolega s tím jezdí za 8, ale dost se loudá :-). Jede to opravdu slušně, 90kW je znát, v provozu svižnější, než spousta osobáků, navíc sedíš vysoko a máš přehled, co se kolem děje. Mám tam ABS a TCS, takže nějaké zapadnutí jsem nikdy neřešil, vloni jsem dokonce na ojetých letních vyjel na sněhu až na Ovčárnu (ale jen tak tak), letos na zimních naprosto bez problémů celou zimu. Jízdní vlastnosti taky slušné, samozřejmě se s tím nedají řezat zatáčky, jako s osobákem, předek je dost těžký, ale na dodávku dobré, velký rozchod i rozvor jsou poznat. Servis není problém, originální díly jsou levné (srovnatelné s cenou druhovýroby!!!), neznačkových dílů je taky dost. Kotouče opravdu nic moc, mám tam originály MB (cca 2300 Kč/ks) a i když moc nebrzdím, po 10 tisíc km už se při delším razantním brždění s plným autem začínají ozývat, ale dá se s tím žít. Desky jsem zatím měnil 1x, takže výdrž odhaduju cca 40-50 tisíc km, kotouče těžko říct, už teď jsou načaté, u nich hodně záleží na stylu jízdy, kdo nejezdí rychle, nemusí tak razantně brzdit a může být bez problémů. Z motorů je dobrý kompromis 110CDI (72 kW), už to celkem jede a přitom to tolik nežere (ale jestli 9, nebo 10, to už je jedno), i výdrž je dobrá. Koroze je problém hlavně starších ročníků, ty reznou úplně všude, mladší (99-) už jsou na tom líp, každopádně je potřeba to zkontrolovat, i lemy dveří a pod. Jedinou připomínku mám k topení, v mrazu (-10 a víc) při poklidné jízdě se motor ani pořádně neohřeje, je pořeba to trochu prohnat. Ale topí to i tak. Původně jsem uvažoval o VW transporter, ale jsou vesměs za šílené ceny, přitom ojeté jak hrom (motor těsně před smrtí a na tachometru 120 tisíc km :-(), motor jediný použitelný je TDI 2.5 (1.9 tak do města), výbava žádná, tam snad byl i volant za příplatek. Dobře zvaž, jaké vnitřní uspořádání zvolíš, já mám 2+3, na delší cesty ideální, můžeš chodit zepředu dozadu, jako v autobuse :-), chtěl jsem to i jako náhradu osobáku. Ale každému sedne něco jiného. Mrkni se do inzerátů, třeba na www.tipcars.com tam je spousta fotek a uděláš si představu, co všechno existuje. Kromě té aušusové plechové přepážky kufru dělali i provedení s dřevěnou stěnou (v půlce vodorovně dělená, vyjímatelná každá část zvlášť), kufr kompletně čalouněný (taková semišová boudička :-)), místo posledních bočních oken plech, je to mnohem tišší a věci z kufru neprojíží pod sedačkami až k řidiči. Ale špatně se shání, jedině dovoz z rakouska nebo německa.

[odkaz]

[odkaz]
Vito 114
neregistrovaný "mariov8"
| 4. 4. 2006 11:45
Meli jsme doma Vito 114, tedy starsi generace jako 108D, 110TD a 113. Benzin s vykonem 143 koni z 2,3L motoru a s manualni prevodovkou. Mimochodem na ni jsem si chvili zvykal, jak uz psal kolega prede mnou, jeji kulisa v palubce netoleruje ani drobne nepresnosti. Byl to osobni 8-mistni benzinak, ale s rozumnou nohou se ani pri trosku svizne jizde nebyl problem podivat pod 10L. Celkove to litalo tak od 8L ( maly zazrak ) po 15L ( rychly prejezd Prahou ). Prumer byl kolem 10 - 11L a to je to auto dost tezke a i relativne velike, na malou dodavku urcite!Baterku a elektriku jsem resil, je to, jak bych to rekl slusne, uplne na *! Po karoserii druha slabina vozu, baterii vyndat je prace pro gynekologa a ty konektory za ni se na ceskych silnicich obcas rady vyklepou a to potom blbne central a dalsi elektrika. V zime pri pouziti zimnich pneu dobre, akorat to melo tendence jezdit furt rovne. Tezky predek, na to pozor. Presto prudci rozjezd nebo horsi zimni podklad znamenal automaticky blikajici diskoteku na palubni desce, nicmene do vaznych problemu jsme se nikde nedostali. Pozor, Vita s prednim pohonem maji dost pretizenou predni napravu, kotouce, desticky a i predni pneumatiky ubyvaji rychleji nez by mely. S ohledem na soucasne ceny ojetin a zvlaste u motoru 108D a 110D jednoduchy servis i v domacich podminkach to je dobra volba! Akorat ta rez a elektrika zasluhuji pozornost. Ceny dilu jsou i u MB prekvapive nizke, muze za to urceni a dulezitost konkurenceschopnosti v segmentu malych dodavek. Packy pod volantem staly cca 3000,- jsem ziral, bohuzel co se tyce provedeni srovnani s osobni produkci ukazuje kde se setrilo. :-)
Bez nadpisu
neregistrovaný "311"
| 4. 4. 2006 12:24
Dnes som bol s konkretnym Vitom 108D r.v.99, (na ktore som sa tu povodne opytal), v MB servise a dopadlo to vcelku dobre. Ma to vacsinou v mestskych podmienkach najazdene 143.000 km, A je nutna vymena capov riadenia, tycky stabilizatorov, mozno silentbloky motora a geometria. Trocha to trasie volant, ale len ked to stoji na volnobeh. Ked sa pohne tak sa to straca. Akurat, ze v servise mi Nepovedali ci sa to prave tym, co zistili, odstrani. :?: Dalej aj ako Mario8 vravi, pri vyssej rychlosti, na 3st, to pri prudsej akceleracii taha cele auto akoby doprava a pri ubrati akoby naspat dolava. Hm. Ibaze normalne to auto ide rovno, aj pri brzdeni. Tak neviem. Nemam skusenosti s pracovnymi autami typu dodavka, tak ma kazda(mozno inak bezna) vybracia ci odchylka dost rusi. Inak konkretne ani nevidno vela hrdze, trocha na spodkoch prednych dveri.
Re:
neregistrovaný "oddie"
| 4. 4. 2006 13:17
To, co popisuješ, jsou naprosté prkotiny. Jestli je tam k udělání jen tohle, tak je to víc než super kup - na většině aut toho budeš dělat mnohem víc. To tahání doprava jsou špatné silentbloky ramen, doporučuju, když už se to dělá, udělat všechny, a pak teprve dělat geometrii - jinak by se dělala zbytečně.
Vito diesel
neregistrovaný "mariov8"
| 4. 4. 2006 16:04
Takze:

+ Diesel, odpoada problemova cast a cast vyvijajuca problemy: turbo! U prvych 230TD a 350TD sa objavovaly problemy, boli to prve tazsie turbomotory od MB.

+ Poznas majitela a historiu auta. Usetris si nervy badanim a pripadnymi prekvapeniamy.

+ Malo km.

- Zjavne odchadzaju silentbloky na prednej naprave, je proste pretazena, vymenit vsetko ( dobra sprava je, ze budes mat zase na 100 000km pokoj )

- Vuola v riadenie, to trasenie, vezmi u stojaceho auta jemne sem-tam za volant, bude to bud ta spojka nad servom alebo nieco drazsie, stale sa nejedna o nieco desive!

Ked je dobra cena, nie je co riesit, akurat to chce trochu servisu. Nebal by som sa toho. Hlavne ako pisal oddie riesit obe strany, nacatu to ma asi len jednu, tu do ktorej to taha, ale spravis to a az pol roka sa ozve druha... To je to typicke nadchadzanie na obrubnik pri parkovani... :?
Bez nadpisu
neregistrovaný "Lik"
| 18. 4. 2006 11:46
S tímto autem mám špatné zkušenosti. Po 50 000 km odešla řídíci jednotka. Stojí docela balík. Pak se zvyšovala spotřeba a chodilo to na 3 válce. No prostě asi pondělní výrobek ve fabrice >:D . To byl novátor ze špaňelska (verze). Šel do pr.... Pak se m koupil ojetinu vyrobenou v Německu. Ta už chodila celkem v poho. Běžné provozní náklady. Ale jak šel čas tak se i na něm podepsal a dost to rezlo a tak šel z domu. Tak jsem koupil VW Transportera 2,5tdi a naprosta spokojenost. Levnější provoz. Nic nehnije, nevrže atd. Takže moc Vito nedoporučuju. Lik
Re:
neregistrovaný "311"
| 18. 4. 2006 15:10
Lik: jaky to bol model a rocnik?
Bez nadpisu
neregistrovaný "Lik"
| 18. 4. 2006 15:21
Prvni 208 2,3D

Druhej měl motor 2,2 CDI s označením myslím 213 (prům. spotřebu měl kolem 9 l)

No a nejlíp je na tom VW s průměrnou spotřebou 7,5l

Všechny jsou osobní s 9 místy.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Lik"
| 18. 4. 2006 15:26
Jo ještě vyýroba :-) 96, 00 a vw 03
Re:
neregistrovaný "311"
| 18. 4. 2006 15:59
96 to boli teda tie uplne prve vozy, hm tak to bola este asi nevychytana smola...
Bez nadpisu
neregistrovaný "Lik"
| 19. 4. 2006 09:29
Možná že ano. I tak jsem na tuto značku zanevřel. Momentálně jsem spokojen 8)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku